Kirjoittaja Aihe: Oil pressure fault  (Luettu 734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiger

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Oil pressure fault
« : Kesäkuu 27, 2019, 10:37:02 »
C5 sedan manuaali, 2.0Hdi, 140Hp, 2011.

Pari viikkoa sitten auto sammui vauhdista ja näyttöön tuli kuvan mukainen ilmoitus ("Engine oil pressure fault: Stop the vehicle"). Sitä ennen vilahti ASR/ESP faulty teksti mut sehän vissiin kuuluu asiaan. Vikakoodi U1208 näkyi. Auto starttasi kuitenkin ja pääsin jatkamaan matkaa.

Tänään sitten sama vika toistui. Vauhdista sammui ja samat ilmoitukset näyttöön. Käynnistyi kyllä tuon jälkeen ja pääsin vähän matkaa ja sammui taas. Käynnistyi jälleen ja pääsin töihin 10km. Vielä en ole vikakoodeja lukenut.

Oisko jollain kokemusta asiasta? Hyviä vinkkejä vianetsintään? Jossain oli että voisi öljynpaineenanturi temppuilla. Mistähän tuo löytyy?

Pientä nykimistä on kyllä ollut havaittavissa, joskus on nykäissyt reilummin. Ei oikein pysty rennosti päästelemään...   

Poissa Tiger

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2019, 10:08:50 »
Oisko kellään tähän kommenttia?

Vaihdoin sulakerasian pohjan edellisten ongelmien jälkeen. Tänä aamuna kuitenkin vika tuli taas päälle ja jäin moottoritien varteen.

Auto sammui 80km/h vauhdissa ja ekaksi mitä huomasin oli keltainen luistonesto-valo taulussa, sitten tuli teksti "ASR/ESP faulty" näyttöön ja kohta perään "oil pressure faulty". Kokeilin käynnistystä virtojen sammutuksen jälkeen niin eipä lähtenyt, pikkasen eri äänellä sahasi (vähän karheammin). Parin minsan päästä uusi yritys ja nyt lähti käyntiin ja pääsin töihin.

Voiko ABS anturin ongelma sammuttaa koneen? Vai sammuuko kone jostain syystä ensin ja sen seurauksena tulee ASR/ESP vika? Ja onko tuo öljynpaineongelma myös seurausta kun sammui vauhdista?

Viime aikoina olen huomannut vähän sellaista nykimistä, 80-90km/h vauhdissa nykyttää vähän niinkuin rengas ei olisi tasapainossa (talvi ja kesärenkaissa sama homma niin en usko tasapainotusongelmaan). Mielestäni liittyy jotenkin vetoon, vapaalle kun heittää niin nykytys poistuu.
Lisäksi joskus tekee terävämmän nykäyksen että itekkin ratin takana vähän heilahtaa.

Onkohan nämä liittyväisiä tuohon vauhdista sammumiseen? Nyt kaivattaisiin hyviä kommentteja!

Kiitoksia.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 545
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2019, 10:29:07 »
Vikakoodien luku. Muu on arvailua, EGR kun sohlaa voi tehdä tuollasta, myös polttoaineen paineensäädin.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa Tiger

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2019, 17:17:53 »
Järjestelmä: Moottori, RHH (VIN 6-8 = Moottorikoodi) MT/AT Delphi
 *P0341   Nokka-akselin tunnistin; ei signaalia
 *P0336   Moottorin kierroslukuanturi, ei signaalia
 *P0337   Moottorin käyntinopeuden signaali, liian monta puuttuvaa hammasta
 *P1671   Ohjausyksikkö, ohjaustehostin ei uskottava

Järjestelmä: Jarru, ABS (Lukkiutumaton jarrujärjestelmä)  Bosch 8.1 ESP
 *U1208   Ei yhteyttä moottoriin katkonainen

Järjestelmä: Jarru, Sähkökäyttöinen seisontajarru  Teves
 *U1208   Tietoliikennevika moottorin ECU:n kanssa katkonainen

Järjestelmä: Monitoiminto, Body computer (BSI) (Koritietokone)  Diagnoosi
  159     Öljyn taso, virheellinen signaali Jatkuva
 *5FF     Odottamaton BSI:ltä tuleva uudelleenalustuksen vika Jatkuva

Järjestelmä: Monitoiminto, Air suspension  Valeo
  U2005   Laukaisu (ajoneuvon nopeuden vastaanotossa poikkeama).
 *U1213   Vääriä tietoja vastaanotettu ABS-ohjausmoduulilta katkonainen
 *U1208   Moottorin ECU:n tieto virheellinen katkonainen
 *U1108   Ei yhteyttä moottoriin katkonainen
 *U2006   Toimittaja vikakoodi

Oisko nyt todennäköistä että tuo nokka-akselin ongelma aiheuttaa sammumisen ja muut koodit seuraa perässä? Ihmetyttää vain koska viime syksynä tuo anturi vaihdettiin tämän casen yhteydessä https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=28783.msg216274#msg216274 Onko antureiden laatu siis kuraa? Missä tuollainen kierroslukuanturi on?

Tuo öljyn taso-koodi ihmetyttää, jäi vielä nollauksen jälkeen tuonne. Tikusta katsottuna öljyä on normaalisti ja näytökin sanoo alussa että öljyn taso oikea.

Poissa Tiger

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #4 : Syyskuu 23, 2019, 09:51:11 »
EGR otettiin ohjelmallisesti pois käytöstä ja sen jälkeen ei ole nykimisiä tai sammumisia ilmennyt. Poiston jälkeen on ajettu ehkä 1500km, toivottavasti tämä oli nyt syynä...

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 737
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #5 : Syyskuu 23, 2019, 11:34:31 »
Onko auton virransaanti varmistettu?
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Tiger

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: Oil pressure fault
« Vastaus #6 : Syyskuu 23, 2019, 14:12:23 »
Onko auton virransaanti varmistettu?

Samalla akulla on menty, eikä eco-modeja ole kesällä näkynyt. Täytynee vielä mitata jännitteet. Vai tätäkö tarkoitit? vai jotakin muuta?