Kirjoittaja Aihe: Hydevuoto takaa palkin sisältä  (Luettu 1538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Hydevuoto takaa palkin sisältä
« : Heinäkuu 14, 2018, 00:21:25 »
Taka-akselin kohdalla olevan palkin sisältä tihkuu öljyä. Erityisesti keskeltä, mutta nyt jo vähän muualtakin. Ennen pitänyt vain korkeusanturin rasvattuna, nyt alkaa jo merkata reviiriä. Perä ei vajoa pitkässäkään seisonnassa (vajosi muutaman kerran vuosia sitten, mutta lopetti). Sylintereiltähän menee jotkut hengitysletkut sinne palkin sisään, miksi sinne alkaa joutua öljyä? Jotain kirjoituksia olen aiheesta nähnyt, mutta en ainakaan nyt löytänyt sellaista missä olisi syy tiputteluun kerrottu. Osaako joku selittää? Mitä tässä nyt pitäisi tehdä, vaihtaa hyvin toimivat hydraulisylinterit vai? Plussaton break, 335tkm ajettu.


Poissa mustis

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 667
  • Peukkuja: 3
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2018, 02:00:08 »
Taka-akselin kohdalla olevan palkin sisältä tihkuu öljyä.

Sylintereiltähän menee jotkut hengitysletkut sinne palkin sisään?
 Mitä tässä nyt pitäisi tehdä, vaihtaa hyvin toimivat hydraulisylinterit vai?

Siinähän ne tuli vastaukset kysymyksiin kysymyksessä.

Sylinterin haitarikumeista lähtee 2 letkua. Toinen syl. ohivuoto ja toinen huohotin. Tarkista ettei ylivuoto oo hiertyny puhki.

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2018, 10:29:04 »
Tossa on vähän kuin kaks ongelmaa.

Jos taka-akselin kotelosta löytyy öljyä, se tarkoittaa että öljyä on vuotanut ensin sylinterin ohi (toimivassa sylinterissä ihan hiukan vain, kuluneessa sylinterissä paljon), mutta sen sijaan, että se kulkisi paluuletkua pitkin takaisin säiliöön sitä pääsee valumaan paluukanavan lisäksi haitarikumin sisään, josta huohotusletku tuuppaa sen sinne taka-akselikoteloon.

Kokeile, onko haitarin sisällä nestettä.

Parhaimmassa tapauksessa kumihaitarin irrotus, putsaus ja huolellinen takaisinkiinnitys hoitaa tuon huohotusongelman ja saa nesteen poistumaan vain paluuletkua pitkin, jos kerran itse jousisylinteri toimii vielä riittävän hyvin.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2018, 22:52:41 »
Kiitokset selkeistä selostuksista. Tarkistan siis paluuputken toimivuuden ja kumipalkeen istuvuuden. Tietysti kun puhutaan 15 vuotta vanhoista kumiosista niin eihän se haitareiden vaihtaminenkaan ehkä olisi liioiteltua.

Kynkänlaakerit on muuten vast'ikään vaihdettu molemmille puolille (toiselle puolelle koko kynkkä, niin pahaksi oli päässyt). Osat oli todella tiukassa, tiedä sitten voisiko moinen kolistelu kiusata öljyä tilapäisesti huohotusputkiin.

Poissa mustis

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 667
  • Peukkuja: 3
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2018, 23:51:02 »
Jos haitarikumeja rupiat ihmettelemään niin varmista että niissä on uudemman mallin pultilla kiristettävä lemmari.
Jos vanha taitettava malli niin hommaa suosiolla uus.

Poissa Starglazer

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 72
  • Peukkuja: 1
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2018, 00:58:31 »
Kynkänlaakerit on muuten vast'ikään vaihdettu molemmille puolille (toiselle puolelle koko kynkkä, niin pahaksi oli päässyt). Osat oli todella tiukassa, tiedä sitten voisiko moinen kolistelu kiusata öljyä tilapäisesti huohotusputkiin.
Hieman aiheen ulkopuolelta, mutta saakohan kynkkiä uutena muualta kuin Citroënilta? Taitavat olla aika kalliita. Itselläkin oli jo syönyt aika hyvin stefojen kohdalta kynkkää.

Poissa purflux

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 173
  • Peukkuja: 9
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2018, 10:31:29 »
Kynkänlaakerit on muuten vast'ikään vaihdettu molemmille puolille (toiselle puolelle koko kynkkä, niin pahaksi oli päässyt).

Voi olla että remontissa pannat on kiristetty väärin ja öljy tihkuu haitarin puolelle. Kopistele molempia haitareita, jos toinen "soi" eri äänellä kuin toinen, voi siellä olla öljyä vaimentamassa kaikupohjaa.

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #7 : Heinäkuu 16, 2018, 10:36:48 »
Jos haitarikumeja rupiat ihmettelemään niin varmista että niissä on uudemman mallin pultilla kiristettävä lemmari.
Jos vanha taitettava malli niin hommaa suosiolla uus.

Taitettava meni mulla ainakin muutamassa sekunnissa kiinni, että naps. Onko siinä jotain ongelmaa?

Voi olla että remontissa pannat on kiristetty väärin ja öljy tihkuu haitarin puolelle.

Ostin uuden sylinterin pari vuotta sitten, ja ilmeni, että panta vuotaa hieman. Irti ja uudelleenasennus, nyt on pysynyt kuivana. Että osaa ne siellä tehtaallakin...
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2018, 14:47:49 »


Hieman aiheen ulkopuolelta, mutta saakohan kynkkiä uutena muualta kuin Citroënilta? Taitavat olla aika kalliita. Itselläkin oli jo syönyt aika hyvin stefojen kohdalta kynkkää.

Enpä edes harkinnut muuta kuin purkuosaa tämän ikäiseen autoon. Niitä löytyy kyllä.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Hydevuoto takaa palkin sisältä
« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2018, 16:00:25 »
Taitettava meni mulla ainakin muutamassa sekunnissa kiinni, että naps. Onko siinä jotain ongelmaa?

Joskus tappelin auton alkup. pannan kanssa pitkään,  mutta sittemmin ostamani uuden sylkyn panta napsahti vaivatta kiinni ja on pitänyt nyt 5 vuotta tjsp. Jousipanta tuli tänä kesänäkin ostetun uuden sylinterin mukana, en ole sitä kokeillut.