Jos ääniä kuuluu silloin kun kulmia heijailee paikallaan, voisi olla kaksinhaku parasta, toinen heijaa ja toinen kuuntelee (ehkä stetoskooppi/kuuntelukeppi apuna ja kokeilee/katselee lisäksi), joskus auttaa paljonkin. Usein auton sisältä ei voi päätellä kuuluuko vasemmalta vai oikealta tai edes edestä tai takaa vaikka päätä kääntelisikin. Rungon/kallistuksenvaimentimien... kautta ääni välittyy herkästi. Mutta jos molemmista päästä kuuluu, niin tuskin sama vika kuitenkaan edessä ja takana? Ainakin itsellä laakeriäänien suunta on osoittautunut pelkän äänen suunnan perusteella aika toivottomaksi (sen sijaan kurvailusta voi joskus päätellä jotain ja muitakin keinoja on paljon onneksi).
Takana joskus ehkä voisi kolauksia aiheuttaa sylinteritkin, en tiedä johtuuko jumeista tms. mutta joskus auttoi uusien comfort pallojenkin vaihto, muistan silloin kuulleeni selityksen että sylinterin tappi voisi välillä liikkua hitaasti ja jäädä väli joka napsahtaa kiinni, mutta se ääni oli selvästi kolahtava, ei tuota silloin tutkittu enempää, mutta ainakin pariksi vuodeksi ääni katosi.