Kirjoittaja Aihe: TM Talviauto 2018  (Luettu 2955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 256
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #25 : Helmikuu 26, 2018, 19:38:05 »
Citroen C3 Aircross vs BMW X1 hirvenväistökokeessa, kumpi on turvallisemman oloinen?

C3 77 km/h https://www.youtube.com/watch?v=j-CDFUmeheE
BMW X1 73 km/h https://www.youtube.com/watch?v=ndNQBsrVyrU

Entäs miten VW Golf Alltrack 74 km/h ja katsokaa miten perä tulee sivulle https://www.youtube.com/watch?v=pn3j5aw3Bu0

Näitä asioita kannattaa talviautoa valittaessa pohtia.  :)

En tiedä mitä yrität todistaa näillä kun testit on tehty kesäisissä olosuhteissa, kuivalla karhean näköisellä asfaltilla. Kaikki autot näyttivät käyttäytyvän johdonmukaisesti paitsi ehkä sitikka jonka meno näytti hieman nykivältä. Lisäksi bemarin testaaja teki selvän ajovirheen lopussa.

Vertailun ja huvin vuoksi vielä pari testiä samalta porukalta: ensin 2017 mallin C3 ja sitten tuore Civic.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2018, 20:45:04 »
Et selvästi hyper jaksanut katsella VW konsernin autoja enemmän? Poikkeuksia niistäkin löytyy mutta kyllä sävelet on selvät, pösö ja sitikka paljon turvallisemmat käytökseltään ja silti antaa ajaa kovaa vauhtia. Tietty jos on todella pehmeä alusta, perinteisellä ratkaisulla, niin ei sillä yhtä kovaa ajeta. Ihan sama onko kesäkelit vai ei, huono alusta korostuu tuollaisella pinnalla.
PS. Katso vaikka uusin 308 jolla päästellään 82 km/h.

Mun mielestä saksalaisissa on "ikuisesti" ollut huonommat alustat mitä PSA konsernin autoissa, mikään ei ole koskaan muuttunut sen suhteen.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #27 : Helmikuu 27, 2018, 11:30:28 »
^ Arteonissa aika leveet linjat 75 km/h 
???
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #28 : Helmikuu 27, 2018, 11:56:15 »
Mitähän mieltä noi kotimaiset autontestaajat olis noista volkkareiden suorituksista? Hirvenväistö on lajina kuitenkin aika yleistä täällä suomessakin.



^ Ei Audiltakaan kovin vahvoja suorituksia?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 1
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2018, 12:01:56 »
Samassa testissä C3 aika koomisen oloinen 76km/h nopeudessa  :-\

C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #30 : Helmikuu 27, 2018, 12:19:45 »
^ Jokuhan siinä meni pieleen, kun 78 km/h oli taas ok.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 562
  • Peukkuja: 4
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #31 : Helmikuu 27, 2018, 12:20:43 »
Tuon väistökokeen perusteellako valtaosa ostaa autonsa???

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 256
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #32 : Helmikuu 27, 2018, 12:24:41 »
Et selvästi hyper jaksanut katsella VW konsernin autoja enemmän? Poikkeuksia niistäkin löytyy mutta kyllä sävelet on selvät, pösö ja sitikka paljon turvallisemmat käytökseltään ja silti antaa ajaa kovaa vauhtia. Tietty jos on todella pehmeä alusta, perinteisellä ratkaisulla, niin ei sillä yhtä kovaa ajeta.

Olen toki katsellut, ja olenhan minä sellaisella ajellutkin aikanaan ekat 10v kun ajokortin sain. Reilut peräluistot on tuttua asiaa, ja ihan fysiikan lakien mukaistakin, perusluonteeltaan yliohjaavalle autolle. Sellainen vaatii oman ajotyylinsä ja usein aliohjaavuutta pidetään turvallisempana, mutta monet tykkää silti yliohjaavasta enemmän. Minäkin tykkään, mieluummin ajan talvellakin autolla joka kääntyy eikä vaan mene suoraan. Ja mahdollistaahan se aika tiukat käännöksetkin ilman kässäriä, osaamattomissa käsissä ojanpohja kutsuu... mutta perusjuttuhan tuossa on se, että kun kääntää äkisti rattia ja ottaa jalan kaasulta niin auto lähtee kääntymään kahva edellä. Jos ei halua pyöräyttää autoa ympäri niin seuraavaksi tarvitaan tilanteenmukainen vastaohjaus, vähän kuin takavetoisella autolla. Jos ei halua tuollaisia kuvioita, pitää rattia ja kaasua ja jarrua käsitellä asianmukaisella rauhallisuudella eikä panikoida.

Noita videoita katsellessa tuli selvästi sellainen mielikuva että C3 Aircrossissa on jäykempi alusta kuin VAG-tuotteissa. Ja se on ihan linjassa sen kanssa mitä on jo pitkään ihmetelty, että saksalaiset tekee mukavampia autoja kuin ranskalaiset. Kumman valitset, mukavan pehmeän kyydin vain ratakilpurin?


Ja ettei totuus unohtuisi, huonomminkin asiat voisivat olla:
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: TM Talviauto 2018
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2018, 19:09:34 »