C5 - Radio suhisee ja rätisee

Aloittaja Luttonen, kesäkuu 08, 2007, 10:55:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markkis

1-xantia: Mielelläni vaihtaisin sen ykköskoppasen berline C5:n antennisysteemiin :) . Antenni on jumissa, eikä lähde ilmeisesti millään ehjänä irti. Vaihtoehtoisesti vaihdan soittimen pullolliseen 10 vuotista Laphroaigia (taitaa olla reilu 40 euroa).

TeeKoo

Markkis. LEikkaa terävällä veitsellä antennin tyven kumisuojus auki vaikkapa kolmesta kohtaa. Noin 4-5 cm matkalta alhaalta alkaen. Pääset käsiksi ruostemöykkyyn, joka pitää sisällään mutterin. Pienellä jakoavaimella saat antennin irti.

Sitten liimalla kumitiiviste taas kasaan. Laita öljyä kierteisiin äläkä väännä kiinni kuin semmosen 4-vuotiaan voimilla. :-)
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Markkis

Olen tuota antennin suojakumia juuresta saanut sen verran nostanut, että olen löytänyt metallia, mutta tuntuu, että paketti hajoaa vääntämisellä. Aikani laitoin sinne crc:n irrottajaa, mutta tuloksetta. Ainakaan ihan alhaalta en mutteriosaa huomannut. Pitänee yritellä uudestaan.

Markkis

Noniin, sieltä se mutteriosa löytyi. Kevyt vääntö pienellä jakarilla ja antenni pyörii tyhjää. Nuljahtelusta päätellen jalustaosan tai antenni kierteet ovat finito. Siellä on ja pysyy. Vaikka kuinka vaimo nostaa antennia samalla ylöspäin kun minä pyöritän, ei tuo antenni nouse  jalustasta milliäkään. Nyt kuitenkin kun antennin suojakumi on yhdesta kohdasta halkaistu, antaa antenni periksi joka suuntaan niin paljon, että kyllä tuolla uskaltaa konepesuun mennä. Pitänee jossain vaiheessa ostaa uusi jalkaosa ja antenni. Taitaa vaan olla toista sataa. :-\

C5 farkku

Moi, nyt olisi tietämykselle tarvetta. kattoantennista lähtee 3 johtoa, punainen(ilmeisesti vahvistimen syöttö, tulee 12v) itse antennijohto sekä kolmas joka on yhtä paksu kuin antennijohto mutta siinä on vihreä liitin ja sekin menee antennin jalkaan sisälle mutta radion takana se kyseinen johto on irti, jossa on vihreä neliskanttinen liitin, mihin se pitäisi tökätä siellä radion takana, ei löydy paikkaa?? Radiossa on kuuluvuus ongelmia!

quai_de_javel

Muistaakseni se johto on puhelimen antennikaapeli. Puhelin ja radio kun on yhdistetty samaan "piiskaan". Se kuuluvuusongelma taitaa olla aikapaljon ns. "tyyppivika". Jotkut ovat vaihtaneet antennin, toiset radion saadakseen paremman kuuluvuuden.

beerbros

C5 -06 Break, radio rutisi ja ratisi. Kävin Motonetista katsomassa antennipiiskaa mutta ei ollut sopivaa.
Käväisin paikallisessa Citroen huollossa ja yllätys: alkuperäinen piiska 5€, ei ollut paha hinta.
Nyt pelaa radio, kuuluu vähän kaukaisemmatkin paikallisradio kanavat.