Näyttää ihan kivalta, joskin vähän persoonattomammalta näin entisen Cactus-kuskin silmään. Ulkonäköseikat ovat makuasia, mutta pelkään Cactucsen puolesta hieman tuon niin kovasti hoetun "laatuvaikutelman" näkökulmasta. Itse kyllästyin aikanaan Cactucsen yleiseen heppoisuuteen (kovamuoviset ovipanelit, niukasti tiivistetyt ovet, rapinaa ja räminää sisustuksesta...), vaikka muuten auto oli pohjimmiltaan aika huippu omasta näkökulmastani.
Laatuvaikutelman puolesta uusittu malli näyttäisi olevan aika enstisellään (sisustuksen peruselementit, raottuvat takalasit, ei sisäkahvoja, takatilan valaistusta...). Ja noilla avuilla on huono kilpailla esim. saksalaisia vastaan, vaikka auto olisikin muuten oikeasti hyvä ja mukava.
Asetelmaa kiristää vielä se, että ainakin Suomessa Cactucsesta joutuu maksamaan vähänkään parempana malliversiona jo ns. Golf-luokan hinnan, vaikka auto onkin lähempänä pikkuautoa (C3 ja kumppanit). Ja vielä jos huhut pitävät paikkansa, että C4 poistuu mallistosta, niin sitikalla ei Cactucsen kanssa ole juhlimista ns. C-segmentissä, jossa asiakkaat haluavat muutakin kuin veikeää ulkonäköä.
Sinällään hyvä, että Citroen on palaamassa persoonallisille juurilleen. Nykysin mallistohan alkaakin alla vähän sama, kuin 60-luvulla. Silloin rättisitikasta oli kehitelty Dyane, Mehari, Ami sun muut. Nykysin tuntuu, että iänikuiselle C3:n rakenteelle on kehitelty C3 Aircross, Cactus, DS3 eli oikeasti pikkuautoja, joilla yritetään tunkeutua isompien autojen markkinoilla.