Kirjoittaja Aihe: C3 Aircross  (Luettu 5728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #25 : Tammikuu 05, 2018, 09:15:35 »
Tulihan niitä "korjauksia" BMW:ltä mutta eivät mitkään niistä korjanneet täydellisesti tuota ongelmaa.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 293
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #26 : Tammikuu 05, 2018, 12:01:32 »
Mutta saksalaisilla on välillä vähän outoja aivoituksia, samaisessa lehdessä oli juttu Mersun uudesta rivikuutosmoottorista (M256) joka on aika ultramoderni (48 V sähköjärjestelmä, sähköisesti toteutetut vesipumppu, ilmastoinnin kompressori sekä lisäahdin. Ei apulaitehihnaa, ISG-käynnistingeneraattori vauhtipyörässä). Mutta siinäkin on vauhtipyörän päähän laitettu ketjujakopää  :o Eikö kukaan ole ajatellut, että se pitää joskus vaihtaa?

Varmasti on ajatellut, että se vaihto tulee ajankohtaiseksi takuun umpeuduttua. Tai että jos aikaisemmin niin asiakas joka tapauksessa maksaa. Jakoketju sinänsä on ihan hyvä keksintö, kunhan se ja siihen liittyvät hammasrattaat tehdään laatumateriaaleista.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #27 : Tammikuu 05, 2018, 18:29:54 »
Ei ole materiaalivika THP-moottoreissa vaan mitoitus ja suunnitteluvirhe.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #28 : Tammikuu 05, 2018, 19:32:38 »
Voisiko Pate tarkentaa mitä parannuksia PSA on tehnyt tuohon THP koneeseen 2014 jälkeen? Ilmeisesti tyyppi on THP 165 mihin noita parannuksia olisi pitänyt tulla, vaan minkälaisia.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Peukkuja: 2
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #29 : Tammikuu 05, 2018, 19:53:02 »
Muakin kiinnostaisi, että eikö tosiaan ole tullut yhtään päivitystä mihinkään moottorin osaan sinä aikana, kun Bemari on kieltänyt muutokset? Ja sekin kiinnostaa, että mitä muutoksia on tehty kiellon jälkeen, kuten Jalamariakin?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #30 : Tammikuu 05, 2018, 23:55:38 »
Bemari teki joitain muutoksia "PSA:n kieltoaikana" mutta ne ei vissiin paljoa auttaneet.

Buusba tietää Peugeot foorumilla mitkä parannukset lopulta auttoivat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 15
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #31 : Tammikuu 06, 2018, 13:12:39 »
Tuo määrittely että kaikki olisi "bemarin" vikaa, ei ole ihan ainoa totuus, suunnittelua johti PSA ja kone on perusmitoiltaankin ihan sama kuin edeltäjä TU5, venttiilipuolen ajoituksessa on BMWn Vanos-tekniikkaa, mutta onko varmaa tietoa jollain: kuka suunnitteli ja mitoitti ongelmallisen kiinnityksen nokka-aksellin, kiristyslaitteen tai nedes koko jakoketjun käytön yleensä?
Tuossa wikistä:
"The Prince family shares its basic block dimensions with the previous PSA TU engine family. Engineering design was directed by PSA with some support provided by BMW, including their Valvetronic variable valve lift system on the intake side."

Vaan lienee vähän kaunisteltua historiaa Wikikin, ainakin jos vertaa vanhaan lehdistötiedotteeseen, jossa BMW korostaa mitä kaikkea on koneessa BMW;n peruja:
http://www.motoringfile.com/files/3_Technologietag_GB1102934639.pdf

Paljon luettelevat tiedotteessa, mutta jakoketjusta eivät mainosta mitään?

Koska sitten parani vai paraniko jakoketjun osalta? Ainakaan 2014 jälkeen valmistettuja automalleja ei näy juuri tuolla, mutta johtuuko takuusta, vai siitä että tuo on jo vanha sivu:
http://distributionthp.free.fr/
Mutta kyllä tuolla liuta tänäkin vuonna kirjoitettuja "vetoomuksia" on vanhemmista autoista.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 376
  • Peukkuja: 2
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #32 : Tammikuu 08, 2018, 00:01:19 »
Eikös toi kuulosta ihan saksalaiselta, että ei muutella suotta kun joutuisi uudelle osalle uuden numeronkin luomaan. Kun taas vastaavasti ranskalaisessa mallissa ainakin aikaisemmin varaosakaupoille kannatti ottaa vanha osa mukaan kun samalla numerolla saattoi olla useampaa eri osaa. :)

Poissa xsaarafan

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #33 : Helmikuu 24, 2018, 16:54:07 »
Kävin testaamassa c3 Aircrossia ihan ostomielellä. Kuvien ja kehujen mukaan se oli todellinen vaihtoehto.
Testiauto Puretech 110 Feel. Auto oli ajossa ihan OK. Joku siitä jäi kuitenkin kaivertamaan.
Sitten kun autolle lähdettiin laskemaan hintaa varusteineen,  niin sehän pompsahti.
Mietin sitten, että mikä tökki. En ajatellut ajaessa, mutta hetken päästä tuntui, kuin olisi ajellut pakettiautolla.


Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 571
  • Peukkuja: 4
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #34 : Helmikuu 24, 2018, 20:06:04 »
Kävin myös koeajamassa kyseisenlaista peliä. Aika muovinen ja kovahko oli. Ei herättänyt tunteita.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #35 : Helmikuu 26, 2018, 16:27:52 »
Erinomainen, ja turvallinen, väistökokeen tulos 77 km/h https://www.youtube.com/watch?v=j-CDFUmeheE

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #36 : Helmikuu 27, 2018, 11:08:32 »
Erinomainen, ja turvallinen, väistökokeen tulos 77 km/h https://www.youtube.com/watch?v=j-CDFUmeheE

Aika ärhäkkäästi näyttää ajonvakautus rajoittavan menoa. Ehkä tuolla halutaan rajoittaa mahdollista korkean painopisteen aiheuttamaa korin kallistelua/heilahtelua..?

Olisi kiva nähdä Xantia Activan video vertailuksi  :)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 293
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #37 : Helmikuu 27, 2018, 12:31:23 »
Tuosta videosta voi nähdä omin silmin että jousitus on aika jäykkä.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C3 Aircross
« Vastaus #38 : Helmikuu 27, 2018, 13:38:59 »
Isommalla/tehokkaammalta moottorillla aina sitä jäykempi.