Kirjoittaja Aihe: C5 I - bensapumppu, mistä?  (Luettu 4915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #25 : Joulukuu 29, 2016, 14:09:14 »
Sparetolla on toimituskulut aika hintavat 18€ ainakin ollu.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #26 : Tammikuu 05, 2017, 09:30:15 »
Kyllä minä liputan sen Autodocin puolesta. Itselle tuli V6 puolat ja yksi oli viallinen. Sieltä lähetettiin paperit ja todettiin vielä, että mikäli tästä heidän tuotteen hajoamisesta koitui kuluja: Hinasu, korjaamokulut ja muut, niin kuitit maktaan ja nekin korvataan. Kyllä saksassa on aika tiukka kuluttajansuoja. Sitten mitä tulee noihin akkujen ja muiden panttiin, niin kyllähän se nyt järkikin sanoo, ettei kannata lähteä lähettelemään jonkun 10€ toivossa akkua saksaan. Samoin ei voi olettaa saavansa nettikaupasta samanlaista palvelua, kun paikallisen pultin ja mutterin tiskiltä jossa kylläkin se palvelualttius sisältyy sen osan hintaan.  Jos meinaat autoon vaihtaa jonkun tuollaisen kuluvan osan, mikä voi jättää sen pirssin seisomaan, niin itse en ainakaan siihen käytettyä osaa laittaisi. Aivan eri asia ottaa purku-osana peilejä tai umpiotia yms. Sitten vaikka auto on halpa, niin tarviiko sitä nyt ihan niin kympeilleen tiristää sitä asiaa? Olen huomannut näissä, että jos lähdet oiken pihinä nipistämään, niin joku virhe siinä hommassa tulee ja se keskihintainen vaihtoehto olisi ollut vielä halpa =). Tai sitten jos on huolissaan, ettei kärsi ostaa satkun osia autoon, kun se on niin halpa, niin pitää osataa kallis auto jolloin 500€ ei tunnu missään ;).
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #27 : Tammikuu 05, 2017, 10:14:29 »
Sieltähän mie sit lopulta tilasin, enkä halvinta (87+10 € lähetyskulut) vaan halvimman ilmaisella toimituksella eli Bosch 113 € (110 € raja).
Ei ole vielä kotona, ja muuten tuntuu olevan OK mutta kun käännökset saksasta suomeen ovat nigerialaspämmääjien tasoa ("toimituksen ja suorituskyvyn päivämäärä" tai "kirjoita seuraavan koodin Lunasta kuponki-kenttään saamaan alennusta sivuillamme")
Eipä paljon maksaisi että vakiotekstien kieliasun kävisi joku läpi, mutta jos kauppa käy näinkin niin mikäs siinä. Luulisin että paremmalla suomenkielellä kynnys tilaukseen ko. firmasta kuitenkin madaltuisi.

Oli muuten aika tiukassa se lukitusrengas, ruuvaria käytin ensin tamppina ja hakkasin niitä röpylöitä renkaan yläpinnasta sileäksi kuten ohjeissa neuvotaan vaan ei hievahtanutkaan. Sitten otin tukevamman tampin jossa neliskanttinen pää ja se vasten renkaassa olevaa "holkkia" - siis se jossa on kiinni jonkun takapäähän menevän johdon liitin, tai näitähän on kaksi, vastapuolilla. Terävää naputusta normaalin timpurinvasaran kokoisella ja milli milliltä alkoi kiertymään auki.

Niistä holkeista muuten ne liittimet lähtevät ihan näppivoimin nostamalla ylöspäin. Ja tiivisterengas oli ihan OK näköinen enkä tilannut uutta. Luulis että takaisin kasaaminen on viiden minuutin homma, ja avaaminenkin olisi ollut jos olisi käytössä lukitusrenkaan aukaisutyökalu.
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Catmatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #28 : Tammikuu 05, 2017, 10:36:56 »
Paljonko oli kilometrejä kun pumppu sanoi ittensä irti työehtosopimuksesta ???
C5 II V6 Aut.Exl.-04

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #29 : Tammikuu 05, 2017, 10:41:13 »
n. 329 Mm
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 311
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #30 : Tammikuu 05, 2017, 10:53:13 »
Mulla pumppa hiljeni jo n. 160 tkm kohdalla.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Catmatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #31 : Tammikuu 05, 2017, 17:25:57 »
Meikämannin C femma on mennyt 230 tkm tilaan pumpun nyt, ennenkuin poksahtaa on se parempi olla takahutlarissa mukana ja meisseli vasaran kera, niinkuin hätävarana ja tuon kun varmistaa niin tietää, että se kestää ikuisuuden piruttaan koska on uusi mukana :)
C5 II V6 Aut.Exl.-04

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #32 : Tammikuu 05, 2017, 18:31:07 »
+390 tkm. Alkuperäinen bensapumppu.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #33 : Tammikuu 05, 2017, 19:14:01 »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #34 : Tammikuu 12, 2017, 19:43:47 »
No just joo  >:( "Luulis että takaisin kasaaminen on viiden minuutin homma", tyhmyyksissäni kirjoitin  :-\

Millä hitolla sen lukitusrenkaan saa lähtemään oikealle jengalle  ??? Mukavasti lumituiskussa olen sitä pyöritellyt, ja varttitunnin ährättyäni suosiosta otin pumpun pois että ns. kylmiltään näkisi miten onnistuu. Mutta siinä se vaan muljuaa, jengan alkupäät olen ettinyt, mutta ei, ihan niiku rengas olisi pieni vastakierteeseen verrattuna. Jospa tuo pakkanen haittaa asennusta? Lämmitin rengasta, mutta eihän muovi laajene, pistin liukastetta, muljuaa vaan mukavammin muttei lähde jengalle. Nyt pitää nukkua yön yli ja kerätä uutta kärsivällisyyttä.

Vai onko jollain homman tehneellä vinkkiä eli konstia tuohon???

Autodocin toimitus muuten ok, mutta kesti kyllä toista viikkoa enneku tuli.

C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #35 : Tammikuu 13, 2017, 08:49:55 »
Yön nukuttua tuli virkeä "tee-se-itse-ensin" -miesolo :)
Itte asiassa lukitusrenkaan jenka tarttuu kun jaksaa yrittää, mutta vajaa puoli kierrosta näppivoimin ja ei yhtään pitemmälle ilman voimankäyttöä. "Kun taito loppuu niin voima auttaa" -periaatteella on tuhottu monta rojektia. Miten lie tässä? Pitäisikö vaan alkaa naputtaa vasaralla ja tuurnalla ja uskoa että se jenka on todellakin noin tiukka?

Jos kuitenkin rengas on ns. väärällä jengalla, niin voimalla saa sekä lukitusrenkaan että bensatankin kierteet sököksi. Eikä tuonne jenkoihin näe, jotta voi silmin todeta että onko lukkorengas suorassa  :-\ Siinä menisi C5 paalauskuntoon, ja harmittaishan se kun on ihan uus polttoainepumppu.

Joten, jospa laittaisi pumpun paikalleen, lukitusrengas sen puoli kierrosta kiinnitettynä mikä näppivoimin menee, bensaletku ja sähköliitin kiinni, toimisiko auto sen jälkeen? Tankki on onneksi melko tyhjä, ja sitten voisi körötellä Auto-Sunille tai ellei merkkiliike suostu asentamaan tarvikepumppua, jollein toiselle pajalle (lähimpään 30 km).

Hieno suunnitelma, onko muita ideoita?

C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 437
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #36 : Tammikuu 13, 2017, 08:56:10 »
Hio sieltä renkaasta kierteiden harjoja matalammaksi ja sitten sama sinne tankin kierteisiin.
Uusikaan rengas ei sinne kierry kun se tankki kai jotenkin turpoaa...
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #37 : Tammikuu 13, 2017, 09:39:19 »
Kiitos Jankos! Hyvä kuulla etten ole ainut jolla pensatankki on turvonnut.
Jos ois joku sorvari kaverina, niin vois väljentää kierteet renkaasta, mutta kun ei oo niin ehken kierteiden harjojen madaltaminen saa riittävän vaikutuksen, nimimerkillä "Pitäs mahtuu ko on vihitty" :) Entäs mikä olisi sopiva liukuvoide tähän keissiin, vaseliini, silikoni, ptf vai ?
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #38 : Tammikuu 13, 2017, 09:55:16 »
joo tiukkoja ne on aina, varmaan jostain turpoamisesta kyse, voimalla oon ratkassu ongelmat eikä vielä oo mitään hajonnu.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #39 : Tammikuu 13, 2017, 10:02:09 »
Oisko se niin että viina turvottaa paitsi minua, myös sitikan tankkia :-o
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #40 : Tammikuu 13, 2017, 10:32:25 »
Minäkin olen lukenut tuosta tankin turpoamisesta ja sen aiheuttamasta ongelmasta kannen kanssa. Jossain kuulemma myydään työkalua jolla saa kannesta sellaisen otteen että sitä voi vääntää ja painaa voimalla? Ainakin Sitikalta itseltään löytyy, kuva dieselistä, liekö bensassa sama?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 437
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #41 : Tammikuu 13, 2017, 10:35:10 »
Ihan samaa tekee dieselien tankitkin. Yksi vaihtoehto on että tahtaalla laitetaan jotakin rasvaa tiukkaan kierteeseen ja se turvottaa sitten lopullisesti.

Virsikirja porakoneen päähän ja hiomaan. Onnistuu ihan kertaallisesti.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Paikalla Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #42 : Tammikuu 24, 2017, 15:38:21 »
Joopa joo, sainhan mie sen kiinni toissailtana, ja koneenkin käyntiin. Tosin alkuun venttiilit kilkattaen ja vajaapyttysenä, mutta tokeni se siitä ihan entiselleen. Antipöllöt tietysti sytytti moisen rääkkäyksen jälkeen, mutta tuntuu toimivan. Vielä pitää käydä tankkaamassa täyteen ja tsekata että tiivisterengas on OK.

Oli se rengas kuitenkin tiukka, kaikesta hiomisesta huolimatta. Vajaa puolitoista kierrosta sain menemään käsivoimin, ja sitten toiset puolitoista vasara-tuurna paukutuksella, muutama milli kerrallaan, itse asiassa viimeinen puoli kierrosta oli helpoin, saattoi mennä jopa sentin verran per isku, kunnes tiukkautui ihan "merkit kohdakkain" :)

Kiitokset kaikille neuvoista!

C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #43 : Joulukuu 25, 2017, 20:13:49 »
Oli se rengas kuitenkin tiukka, kaikesta hiomisesta huolimatta. Vajaa puolitoista kierrosta sain menemään käsivoimin, ja sitten toiset puolitoista vasara-tuurna paukutuksella, muutama milli kerrallaan, itse asiassa viimeinen puoli kierrosta oli helpoin, saattoi mennä jopa sentin verran per isku, kunnes tiukkautui ihan "merkit kohdakkain" :)

Tätäpä samaa harrastin jouluna itsekin. Ilahduttavaa kuulla, että kasaaminen on vielä vaikeampaa kuin irrottaminen... :-D Nakuttelin tuurnalla niistä johtoliittimien tupeista rengasta vastapäivään eikä inahtanutkaan. Oliko siellä siis jotain muutakin kuin ne tupit (holkit), mistä olis saanu otteen?

Tietty varovaisena en varmaan käyttänyt sittenkään voimaa tarpeeksi, täytyy vielä kokeilla. Voimassa on sellainen piirre, että sitä voi aina käyttää lisää, mutta jos on ensin aloittanut liian kovalla, niin voiman vähentäminen ei enää siinä vaiheessa auta tilannetta... No pitää ihmetellä lisää.

Onko sellaisia pihtejä olemassa, joiden kärjet olisivat kaksi tappia, joiden etäisyyttä vois säätää ja jolla vois vääntää tuon tyyppisiä renkaita auki ja kiinni? Siis vähän kuin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Nokka-akselin-hihnapyoran-lukitustyokalu-2000021307/ mutta vaan pienempänä ja ohuempana ja säätövaroiltaan isompana? Ei ole meinaan tuo tankin lukitusrengas ainoa kohde, jossa olisi vastaavaa yleistyökalua tarvinnut...

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #44 : Joulukuu 26, 2017, 11:45:20 »
Saabclubilta lainattua



Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #45 : Joulukuu 28, 2017, 19:59:12 »
Tiukassahan toi oli, sain sit nakuteltua tuurnalla sen renkaan irti. Pikkusen vaan murtui toisen johdonpidikkeen reunasta, vaikka kuinka varoin :-(

Mutta ei ikinä, että menis joskus jotain ns. kerralla putkeen.

Joku siitä pumpun ja kotelon välisestä letkusta sanoikin, ja eihän sitä irti saanu ehjänä, kun oli kovettunut mukavasti. Pyöri vaan ympäri, muttei lähtenyt paitsi veitsellä avaamalla. Noh, otin hyllystä sopivan paksuista bensaletkua tilalle, mutta sehän vain taittui, koska letku taipuu niin jyrkästi 180-asteen kulmaan. Koitin vielä viedä sitä kauempaa, ettei taittuisi niin jyrkästi, mutta silti vähän arvelutti. Tuotahan kun on veemäistä lähteä uusimaan, jos letku myöhemmin taittuukin kiinni jatkuvan voiman alla.

Eli nyt tarvii jonkun sopivan, uppoasennukseen kelpaavan letkun, jossa on mielellään valmiina U-mutka. Toivottavasti löytyis jostain lähialueen liikkeestä ihan hyllystä...

Tai sitten kulmaliitinpalalla se jyrkin mutkakohta... Perkelettä taas tämän kanssa.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #46 : Joulukuu 29, 2017, 00:13:38 »
Törmäsin juuri tietokonekaupassa sopivaan kulmaliittimeen, mutteivat sattuneista syistä mainosta bensiininkestoa (tarkoitettu vesijäähyille), mutta samanlaisia lienee autotarvikkeitakin myyvissä liikkeissä. Jostain syystä biltemakaan ei kommentoi mitään bensankestosta tai muovilaadusta, mutta osastona on vesi ja viemäröinti:
, http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Asuntovaunu-ja-asuntoauto/Vesi-ja-viemarointi/Letkuliitinvalikoima-68-osaa-2000017746/

IKH:lla olisi ainakin bensaa kestäviä:
https://www.ikh.fi/fi/letkuliitin-kulma-8mm-10kpl-ikhp611

Varmaan samankaltaisia monessa paikassa?

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #47 : Joulukuu 29, 2017, 07:07:57 »
Sopisiko Bilteman kulmaletku mittojensa puolesta? Tuossa ei vaan mainita, että kestääkö letku bensaan upottamista.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoaineletku/Kulmaletku-polttoaine-2000031726/

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #48 : Joulukuu 29, 2017, 19:27:51 »
Nonih, tämä on taputeltu kasaan. Löyty toisesta Motonetistä Gatesin upotettavaksi kelpaavaa 8mm letkua ja IKH:sta kulmaliitin, jonka osalta varmistettiin, että kestää bensaa sekä sisältä että päältä.

Lukitusrengas lähti jengoilleen ihan nätisti, voi ainakin toivoa, että olisko kierteille suihkauttamani silikonisuihke auttanut. Ehkä kierroksen sai käsin ja sitten piti alkaa nakutella tiukemmaksi... Ekan kerran, kun osuin vihreään merkkiin ajattelin, että menipä helpolla, mutta pumppu ei ollut vielä tiivisti ja se pakollinen toinen kierros olikin sitten aika tuskaa. Tuota lukitusrengasta tuskin saa kovin montaa kertaa auki ja kiinni ilman, että se hajoaa lopullisesti, joten pitää metsästää ebaysta kunnollinen työkalu halvalla, jos tähän hommaan vielä ryhtyy. Rengas on vielä vittumaisesti siellä syvennyksessä, ettei sen ympärille vain saa mitään isoja öljynsuodatinavaimia tai putkitonkiakaan...

Citroën suristeli kiltisti uutta bensapumppua, kun laittoi virrat päälle ja pärähti nätisti homman lopuksi useampaan kertaan laakista käymään. Vanha tiivistekin oli ihan ok:n näköinen enkä asennuksen jälkeen haistanut bensanhajua sisällä enkä ulkona. Jos toi uusi pumppu ei korkkaa heti ens viikolla, niin sitten on taas parisataa tonnia huoletonta ajoa.

Myöskään mikään ei räjähtänyt silmille bensahuuruista huolimatta, joten eiköhän tälle voi antaa arvosanaksi "hyväksytty".

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 I - bensapumppu, mistä?
« Vastaus #49 : Helmikuu 21, 2018, 21:19:33 »
Myöskään mikään ei räjähtänyt silmille bensahuuruista huolimatta, joten eiköhän tälle voi antaa arvosanaksi "hyväksytty".

Olispa sitten kannattanut laittaa klemmarit noiden letkujen päihin. Yksi liitoksista oli irronnut eikä se tapahtunut kotipihassa, eli tuli neljälle klemmarille hintaa :^)

Letku oli sen verran tiukalla mitoituksella noihin liittimiin nähden, ettei niitä saanut liikuteltua (eikä edes pyöriteltyä) enää mihinkään, kun ne oli vaivoin painettu pohjaan asti. Lisäks alkuperäisessä ei ollut klemmareita myöskään. Ei siis tullut mieleen, että ilmeisesti muutaman tuhannen kilometrin aikana bensanpaine tekee tehtävänsä ja sai yhden noista irti.

Klemmareita olis ollu laatikossa ja yleensä varmistan kaikki liitokset. Noh, otetaan sillä ajatuksella, että taas jaettiin oppia rahaa vastaan: Pelle Miljoonakin lauloi, että "kaikesta täytyy maksaa" O:-)