Ovien keskiraon tiivisteestä

Aloittaja Topi, elokuu 19, 2016, 10:05:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jalamari 53

Juuri näin, niinhän ne hankaa alkuperäisetkin tiivisteet maalipintoja pois. Ainakin omassa ainut hankaava liike on jos kori elää, muuten ainoastaan takaovien pystytiiviste hankaa hieman etuovea kun takaovia aukoo.

Mutta ei vaan tapahdu muutamaan vuoteen joten minä ainakin haluan pitää ovien välit puhtaana.
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23

Zego

Voihan kiveniskuteipillä suojata maalipinnat ettei pääse hankaamaan?

K1mm0

Lainaus käyttäjältä: Jalamari 53 - heinäkuu 14, 2017, 09:34:18
Juuri näin, niinhän ne hankaa alkuperäisetkin tiivisteet maalipintoja pois. Ainakin omassa ainut hankaava liike on jos kori elää, muuten ainoastaan takaovien pystytiiviste hankaa hieman etuovea kun takaovia aukoo.

Mutta ei vaan tapahdu muutamaan vuoteen joten minä ainakin haluan pitää ovien välit puhtaana.

Mites nuo liimatut tiivisteet on selvinneet talven pakkasista?

Topi

Itselläni liimatut extratiivisteet ovat olleet nyt paikoillaan 90 000 km ja reilut pari vuotta. Pakkasta, jäätymisiä ja varsinkin Etelä-Suomen suolakelejä ovat nähneet. Ainoastaan kuskin oven alareunaan olen joutunut liimaamaan uuden, kun alkoi repsottamaan vähän päästään. Senkin olisi voinut hoitaa leikkaamalla irronneen pätkän pois ja laittamalla uuden pätkän tilalle. Muuten ovat edelleen tiukasti paikoillaan. En ole huomannut sen kummempia hankaumia. Ja ne varmasti kyllä näkyisivät, koska musta helmiäisväri vaikuttaa äärettömän helposti hankautuvalta ja naarmuuntuvalta.

Olemattomaan hintaansa ja vartin vaivannäköönsä nähden ollut onnistunut ratkaisu. Ei kuraannu karmit, suhise tuulet tai kuulu renkaiden sihinät märältä tieltä.
DS4 2022 Puretech 130 Performance Line

yason

Olisko tosta ykköskoppaiseenkin apuja oviääniin ja sivulta kuuluviin rengas-, sade- ja liikenteenääniin? Oliko joku laittanut vanhempaan vitoseen?
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Jalamari 53

Tyytyväinen olen ollut noihin lisätiivisteisiin, ei ole tarvinnut korjailla eikä liimailla uudestaan.

Parasta on puhtaat oven välit kuraisellakin kelillä. Suosittelen.
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23