Hiukkassuodattimen tukkoiosuusaste

Aloittaja Tahma, elokuu 12, 2016, 17:48:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - elokuu 14, 2016, 00:01:48
Ei nyt ihan höpöjä. Jos plagun ennustus toteutuu mun C5 menisi maantiellä 3 litralla ja sekalaisessa 4:llä.. toki nytkin on egr tulpattuna.

no ei se toki pikkukoneisessa niin dramaattiseti vaikuta, kulutus siis tippui 8:sta noin 6:een, mikä on mielestäni siedettävä tuonkokoiselle moottorille automaatti lootalla. Mutta karkeasti pelkän jälkiruiskutuksen poistolla saadaan ~10% kulutuksen tiputus.

Jos se paineputki on jumissa niin irroittaa sen koko putkihässäkän kannakkeistaan ja niistä kumiletkuista niin pääsee helpommalla.

Itse olen noita tyhjentänyt niin että pöntön jälkeinen liitos auki, ja pönttö sitten paikallaan ollessa keskeltä auki niistä 4:stä pultista. turha aukoa enempää. Fap:n etupuolella oleva kennosto on katalysaattori jota en suosittele tyhjennettäväksi koska katiton diesel haisee kyllä ihan "vehkeelle"  :mrgreen:

EGR:n poistoa kyllä itse suosittelen kunhan myös fap on poistettu, jos fap on paikoillaan en suosittele egr:n poistoa koska sitä käytetään apuna nostamaan pakolämpöjä polton aikana.

kampiveivi

Lainaus käyttäjältä: plagu - elokuu 15, 2016, 10:11:08

EGR:n poistoa kyllä itse suosittelen kunhan myös fap on poistettu, jos fap on paikoillaan en suosittele egr:n poistoa koska sitä käytetään apuna nostamaan pakolämpöjä polton aikana.

Onko noin? Käsittäkseni EGR:llä pyritään laskemaan paloprosessin lämpötilaa ja siten vähentämään typenoksidien muodostusta, sylinteriin syötetyssä ilmassa vähemmän happea joten polttoaineen palaminen huonompaa joka johtaa palolämpötilan laskuun ja happea jää vähemmän typpeen sitoutumaan. Vähemmästä hapen määrästä johtuen nokihiukkasten määrä tosin lisääntyy. Ja typenoksidit muodostuvat juurikin korkeissa lämpötiloissa. En muista lämpötilarajoja mutta halukkaat voi googlettaa. Ja ainakin omassa citikassa näyttäs olevan vielä jäähdytin EGR:lle jolla vaikutusta pyritään tehostamaan että kuuma pakokaasu ei toisi lisää lämpökuormaa palotapahtumaan. Tosin en kyllä tiedä miten käy pakokaasujen lämpotilan mutta luulisi äkikseltään pakokaasujen lämpotilan myös laskevan jos sylinterissä tapahtuvan paloprosessin lämpötila jää alhaisemmaksi.
Toki asia ei välttämättä ole näin yksioikoinen, erilaisilla viivästetyillä polttoaineen syötöillä ym ehkä sitä pakolämpötilan suuruuttaa saadan muuteltua.

Bornyhalls

Kyllä näin, normaali ajotapahtuman aikana egr:n toiminta on juuri kuten kuvailit, mutta uudelleen generoinnin aikana mm polttoaineen määrää lisätään radikaalisti samoin kuin ruiskutusennakoja veivataan egr:n avulla saadaan pakolämpöjä vielä nostettua, joten toimintaa tuon tapahtuman aikana on poikkeavaa.

Tahma

Suadatin puhkottu. Rupes oleen ilmeisesti hiukan tukossa. Eilen töistä tultua auton alta tuli samanmoinen tropiikin hönkäys johonka törmäät etelän reissuilla lentokoneesta ulos astuessa.
Puoltoista tuntia rauhallisilla liikkeillä ja pas**n jauhanta tauoilla.

Saa nähdä kuinka tuo vaikutta ajolleen.