Kirjoittaja Aihe: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.  (Luettu 9549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 357
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #50 : Helmikuu 15, 2018, 09:52:09 »
Paikallisesta liikkeestä löytyi kyllä ihan 5mm lähtöliitin uroskierteellä ja 6mm naaraskierteellä, muttei 5mm putkea.Tuumamitoista ei puhuttu.
Noilla liittimillä ja 6mm putkella homma hoituu juurikuin aiemmin kirjoitin, kts. kuvat.

https://teme.kuvat.fi/kuvat/Tekniikkaa/X7/IMG_1045.JPG
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa AriRu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 237
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
    • Xsara.Tuningboard.net
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #51 : Maaliskuu 06, 2018, 09:11:42 »
Tommoinen pisti silmään. Liekkö oikeat liittimet? Hinta ei oo paha.  Veli venäläiset Myö 100e hintaan. Repair kit, hydraulic main pipe 98 07562180 ; 98 00142780 https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F262830986758

Poissa Aapo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 204
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia Activa TCT -97
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #52 : Toukokuu 13, 2018, 19:12:43 »
Kiitos Teme! Ohjeittesi mukaisesti putkitettu. Onnistuisi myös 5mm:n jatkoliittimillä, jos ostaisi vaikka Sitroselta 5mm putkea. Nämä ongelmat tulevat yleistymään, jollakin voisi olla (Sitronen) saumaa myydä valmiita korjauspaketteja. No joo, Sitronen ei varmaankaan lähde sille linjalle.

Poissa Eeska91

  • Maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #53 : Kesäkuu 18, 2018, 07:18:01 »


Eilen oli taas niitä päiviä ku meinasi C5 lähtä seuraavalle omistajalle. Mutta hallitus päätti että EI lähe C5 pihasta. Talvella meni vasemman puoleinen putki ja nyt oikea. Se on taas reilu 500e remontti tiedossa.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Nissan Micra K11 1.3 isolohko 1996


Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 163
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #54 : Kesäkuu 18, 2018, 08:27:32 »
Tuo on kyllä ikävä vaiva mutta ainakin meidän yksilössä "itse aiheutettu": putki makasi tankin päällä monen kilon märän hiekka/savi/moska kasan sisässä jossa se tietenkin muhi poikki ajan kanssa. Pohjan muovit oli tietty osin rikki ja joku edellinen omistaja oli varmasti asunut hiekkatien varressa. Kaukana pikitiestä.

Materiaalivika taas taitaa vaivata niitä putki/letkyhdistelmiä mitkä sinne jousisylinterille kulmiin menee. Mutta nehän ei maksa paria sataakaan (eli miksi tämän nyt 500e maksaisi korjata?). Itsellä jäi sellainen käsiin rikkinäinen ja lähes tekisi mieli koritinalla tai vastaavalla kokeilla korjata, niin pieni on se vikapaikka siinä liittimen juuressa on.

Nii ja jäi myös yksi uusi takajousisylinteri, löytyy M-osastolta.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 010
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III hydrauliputken korjaukseen neuvoja tarvitaan.
« Vastaus #55 : Kesäkuu 18, 2018, 09:15:13 »

Pienempään putkeen käypänen O-rengas, hintaluokka senttejä/kpl...


Isompaan tälläsin tuommoisen, sovelluksessa, hinta 0,30€/kipale...


Omavalmisteliitos, laippa nurkista löytyneesta lattaraudasta, 8,5mm reiät kiinnitysruuveille, M10x1 kierre letkuliitokselle, letkuna Bx:n jarruletku...


Sovelluksena siis tällainen. Pumpun ja sylinterin väliin tulee "perinteistä" 3,5mm putkea, jonka toiseen päähän tekaisin sovitukset että saa "tavallisen auton" jarruputkiliitoksilla liitettyä C-vitosen pumppuun...

Jos itselle tulisi tarve ehjätä C5X7:n takajouselle letku-putki-mysteerio, niin jotenkin tuohon tapaan sen kyllä väsäisin, ja jos tykkäisi että pitäisi olla isompaa letkua, niin sitten hydraulitarvikeliikkeestä sopivaa letkua mieleisillä päillä, ja sovitukset samaan tapaan sylinterille/toiseen päähän...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981