Apua kaivataan citroen c5:sen kanssa.

Aloittaja TuhoMeriMursu, tammikuu 27, 2016, 07:20:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TuhoMeriMursu

Terve kaikki,

Olen menossa tänään katsomaan Citroen c5 2,2 diesel vm 2005.
Kyseisessä autossa on jotain vikaa turbossa. Eli kun ajelee vakkarin kanssa, niin loivassa ylämäessä turbon tehot häviää ja uudelleen käynnistys palauttaa tehot.
Sitten taas kun ennakoit ylämäet painamalla kaasua enemmän, niin oiretta ei synnny.
Pintakaasulla tai vakkarin käytöllä ongelma tulee ylämäessä.
Autolla ajattu 310tkm.
Auttakaas että pääsen ja uskallan ostaa silti kyseisen pelin.

Teuski

-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

TuhoMeriMursu

Kenguru

Eikös tässä ole juuttuvasiipinen turbo?
Eli voisikos olla mekaanista jumitusta siipien ohjauksessa?

C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Bornyhalls

Perus 2.2 vika alipaine vuotoja ja turbon ohjaus ei toimi, kaikki alipaine letkut uusien. Tai tekee kuten minä heittää ne turhat alipaine ohjaukset (eli kaikki muut paitsi turbon) pois.

Kenguru

Varmistin ja vastaava vika olikin ollut solenoidissa ja korjaantunut vaihtamalla ristiin toisen solenoidin kanssa.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

TuhoMeriMursu

Lainaus käyttäjältä: plagu - tammikuu 27, 2016, 08:21:32
Perus 2.2 vika alipaine vuotoja ja turbon ohjaus ei toimi, kaikki alipaine letkut uusien. Tai tekee kuten minä heittää ne turhat alipaine ohjaukset (eli kaikki muut paitsi turbon) pois.

Tuota itsekkin veikkaan.
Mutta jännittää kuiteski jos turbon siivet ovat jumissa, niin tulee tehtyä huono kauppa.
Mikäli tietäisi varmaksi et vika on alipaine letkuissa vain, niin ostaisin heti.

Kenguru

Tuo oli mun mutuilua tuo siipien juuttuminen.
Kuten mainitsin niin solenoidi vika oli vastaava.. Voi vaihtaa ristiin vaikka egr:n solenoidin kanssa niin on helppo kokeilla.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

TuhoMeriMursu

Jees, taidan lähteä koeajaa vitosta. En kyl kehtaa siinä ruveta vaihtaa citikan osia.
Mikäli turbon siivet tai laakereissa on vika, niin pystyykö sitä huomaan äänen perusteella tai jotenkin muuten?

TeURaS

Mitä ne pyytää siitä autosta? Ja paljonko se on ajettu?
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break, C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break

TuhoMeriMursu

kimmoa

Kun meet katsomaan autoa niin pyydä myyjä polkemaan kaasua sisälle ja tarkasta konepellin alta, liikkuuko moottorin sylinterinkannen oikeassa pääss äoleva vipu ja siihen tuleva pitkä varsi (monesti varsi ei enää pysy vivussa kiinni mutta liikkua sen pitäisi silti kun kaasua painaa, muistaakseni jossain 2500r/min tietämillä). Moottorin uumenissa on alipainekello, josta ennen pitkää repeää kalvo paskaksi. Sattui itselle jossain 400tkm tietämillä. Mikäli vipu ei liiku, on kalvo rikki. Homma korjautuu tukkimalla alipaineletku ja kiilaamalla imusarjan läpät auki-asentoon. Toki voit vaihtaa alipainekellon mutta se maksaa ja työ on helvetillinen.

Muuallakin voi olla letkuissa häikkää. Itse poistin noita saasteenpoistoheepeleitä toiminnasta tulppaamalla letkut. Poissa on tuo äsken mainittu härpätin sekä hiukkassuodatinta varten olevat välijäähdyttimen ohitussysteemit. Hyvin on pelannut, mittarissa yli 540tkm.

Mikäli auto tuntuu ajettaessa erittäin laiskalta (mikä on todennäköistä), on vikana varmastikin juuri tuo yllämainittu, eli toiset imukanavat ovat kiinni koko ajan joko siksi, ettei vipu pysy varressa kiinni taikka alipainekalvo on rikki, taikka sitten ei kaasu aukea täysille (itselläni oli molemmat viat ja käsitin että ne ovat yleisiä). Helppoja korjata eikä maksa mitään, tosin ei tuo 2.2 semmoinen ole, että kumi kuluis kiihdytyksissä, edes lastutettuna.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

TuhoMeriMursu

Lainaus käyttäjältä: kimmoa - tammikuu 27, 2016, 11:30:13
Kun meet katsomaan autoa niin pyydä myyjä polkemaan kaasua sisälle ja tarkasta konepellin alta, liikkuuko moottorin sylinterinkannen oikeassa pääss äoleva vipu ja siihen tuleva pitkä varsi (monesti varsi ei enää pysy vivussa kiinni mutta liikkua sen pitäisi silti kun kaasua painaa, muistaakseni jossain 2500r/min tietämillä). Moottorin uumenissa on alipainekello, josta ennen pitkää repeää kalvo paskaksi. Sattui itselle jossain 400tkm tietämillä. Mikäli vipu ei liiku, on kalvo rikki. Homma korjautuu tukkimalla alipaineletku ja kiilaamalla imusarjan läpät auki-asentoon. Toki voit vaihtaa alipainekellon mutta se maksaa ja työ on helvetillinen.

Muuallakin voi olla letkuissa häikkää. Itse poistin noita saasteenpoistoheepeleitä toiminnasta tulppaamalla letkut. Poissa on tuo äsken mainittu härpätin sekä hiukkassuodatinta varten olevat välijäähdyttimen ohitussysteemit. Hyvin on pelannut, mittarissa yli 540tkm.

Mikäli auto tuntuu ajettaessa erittäin laiskalta (mikä on todennäköistä), on vikana varmastikin juuri tuo yllämainittu, eli toiset imukanavat ovat kiinni koko ajan joko siksi, ettei vipu pysy varressa kiinni taikka alipainekalvo on rikki, taikka sitten ei kaasu aukea täysille (itselläni oli molemmat viat ja käsitin että ne ovat yleisiä). Helppoja korjata eikä maksa mitään, tosin ei tuo 2.2 semmoinen ole, että kumi kuluis kiihdytyksissä, edes lastutettuna.

kiitos tästä  :)

TeURaS

Pätkäytät pari tonttua lisää ja ostat multa tuon 2005 V6 eFlexFuel C5 pois pihasta. Ajettu 195tkm.
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break, C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: TuhoMeriMursu - tammikuu 27, 2016, 10:38:28
Lainaus käyttäjältä: TeURaS - tammikuu 27, 2016, 10:25:27
Mitä ne pyytää siitä autosta? Ja paljonko se on ajettu?

3500€ ja 310tkm

En edes harkitsisi tuohon hintaan rikkinäisen arvo on aina max 1/4 ehjästä.

kaselin

Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

takku

Tonnilla ei saa kuin max 2003 C5:n ja niissäkin on yleensä jotain vikaa.
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

kaselin

Just plagu kirjoitti 1/4 on risan hinta eihän toi ehjä oo samat tarinat pösöillä pösö foorumilla fakta on katkeraa kalkkia.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: kaselin - tammikuu 27, 2016, 22:25:47
Just plagu kirjoitti 1/4 on risan hinta eihän toi ehjä oo samat tarinat pösöillä pösö foorumilla fakta on katkeraa kalkkia.

Näin se homma etenee ostin viikko sitten takakynkkä vammaisen 03 2.2hdi automatique c5 farkun 500eur penniäkään enempää en olisi maksanut. Ehjänä tuo on juuri maksimissaan 2ke auto.

Viime vuonna ostin yhden turbovikaisen 2.2hdi c5:n 200e... vuosimallia en enää muista olikohan 02 tms..

Niin se vain on että tuon ikäisen rikkinäisen auton arvo on vain satasia, tuo tonni otsikon autosta on aivan ehdoton maksimi.

TeURaS

Se on kyllä totta, ettei kannata ostaa paskaa josta ei tiedä paljonko se tulee nielemään rahaa. Itse olen huomannut, että aina kun teen autokauppaa, niin voi katsoa budjetin siten, että auton hinta + 1000€ sillä saa sellaisen itseä miellyttävän kokonaisuuden.

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: TeURaS - tammikuu 27, 2016, 23:13:33
Se on kyllä totta, ettei kannata ostaa paskas josta ei tiedä paljonko se tulee nielemään rahaa. Itse olen huomannut, että aina kun teen autokauppaa, niin voi katsoa budjetin siten, että auton hinta + 1000€ sillä saa sellaisen itseä miellyttävän kokonaisuuden.

Voi sen paskankin ostaa kuten ite tuppaan tekemään, mutta toki siihen aina varata se touhutonni minimissään. Tuohon omaankin olen jo viikossa työntänyt 300e ja kun se on täysin kunnossa on rapea tonni varmaan mennyt kokonaisuudessaan mutta sitten siitä on taas autoa pitkäksi aikaa.

Tuollaisiin "rikkinäisiin" joitten hinta on vain muutamia satasia markkinahintoja alhaisempi ei kannata missään tapauksessa koskea koska sijoittamalla se pari sataa lisää saat ns ehjän auton (jossa riittä kuitenkin puuhaa)
Otsikon autostakaan ei voi olla täysin varma onko siitä esim turbo kuitenki sökö ja sitten onkin haukannut 3500e edestä paskaa, jos siitä sen sijaan maksaa tonnin, niin sen 500e raaskii silti pistää siihen uuteen ahtimeen...

Etereter

Itse passaisin tuon auton. Liikaa hintaa. Nettiautossa tuo näyttää olevan. Siinä on halvempiakin tarjolla.

Teuski

Itsekin tekisi mieli halpaa 2-koppaista, mutta noissa pelottaa ne läpät. Jotenkin tuntuu, että noi halvimmat on just niitä läppävikaisia.

Toisaalta taas toi 2.2 HDi 4-vaihteisella automaatilla tuntuu hölmöltä kun samaan koppaan saa tehokkaampaa 2-litraista 6-vaihteisena. Toki halvat tuon verran ajetut dieselit on harvassa, mutta itse lähtisin mieluummin katsomaan vaikka tätä jos olisi ostohousut jalassa:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7699832
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

TuhoMeriMursu

Oho :) Kylläpäs tämä on herättänyt mukavasti mielenkiintoa. Päivitellään ja selvennetään asiaa.
En uskaltanut ostaa kahden asian takia kyseistä c5:sta. turbon ongelmat ja al4 ajettuihin kilometreihin nähden.
Minulla on nettiautossa myynnissä xsara picasso 1.6 bensa vm 2006 joka olisi mennyt päittäin c5:seen. Sain eilen illalla soiton ja tarjottiin vaihdossa tähän c5:seen
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7648789

picasso ja 1500€. alunperin halusi välirahaa 2000€. Huomenna pitäisi mennä koeajaa. Onko vinkkejä antaa mitä pitäisi tarkastaa vitosesta ja miltä muuten kauppa kuulostaisi?

TuhoMeriMursu

nyt vähän ihmettelen eikös tuossa c5:ssa pitäisi olla webasto vakiona??