C5 ll parkkitutka-antureista

Aloittaja salmiv, tammikuu 05, 2016, 16:11:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mguel

vaikka vanha viestiketju - pakko elvyttää

joko ratkaisuja murheisiin löydetty ?

itse tapellut etu-ja takatutkien kanssa jo tovi. On kaikki anturit uusittu ja ylimääräisiäkin tilattu varmuuden vuoksi - on tonis takeoverista toinen ohjausboxikin hankittu (ilmeisesti korruptoitunut kun ei toimi lainkaan etummaiset pitäisi varmaan katsoa sillä toisella softalla se murhe , vaan ei ole vielä ehtinyt)

nyt lexialla ilmoitus jokaisen anturin kohdalla oikosulku tai kontakti viasta, mutta kaikki naksuttaa kuitenkin. Otin johtosarjatkin edestä ja takaa pois ja yleismittarilla jokaisen piuhan läpi - kaikki ok ja kontaktoi. Johtosarjojen liittimetkin purettu putsattu ja yksi pahasti hapettunut vaihdettu.

Konstit alkaa olemaan aika vähissä - enää auton sisäiset johdotukset läpikäymättä eli ensin varmaan puskuri pois ja katsomaan mitä sinne alle on kätkeytynyt.

yksi seikka huomattu - kun ottaa jonkun anturin pois niin muut naksuu kovemmin - eli johtopäätös on että jossain auton sisäisessä johdotuksessa täytyy olla oikonen tai maadoitusvikaa.

salmiv

ihan uteliaisuudesta kyselen, mitä tony pyysi ohjainboksista? Missä päin asustelet? Minulla on ylimääräisenä varmuudella toimiva boksi, jota voisi kokeilla Turun seudulla, tulevana sunnuntaina Porissa ja ensi viikolla mahdollisesti joku päivä myös pääkaupunkiseudulla.

Mguel

parikymppiä tuo oli enkä usko että sekään rikki on vaan joku joskus käpistellyt ehkä lexun kanssa ja purkki korruptoitunut - vai onko se tieto etututkien ja takatutkien toimimiseen jossain auton älyjärjestelmissä ja tuo boxi onkin vain "orja" - no en tiedä.

Turussa tulee kyllä käytyä silloin tällöin - nyt ei osaa arvata koska seuraavaksi siellä suunnalla käyn - Uusikaupunki ei tosin kaukana ole ja sukulaisissa tulee Turkkuses käytyä.. voin laittaa yv:n jos vaikka joskus passaisi - tuon purkin vaihto ja testi ei ota viittä minuuttia kauempaa kuitenkaan.

Tietenkin jos Laitilan kautta Poriin matkustat (arvaan) ihmisen hereillä olo aikaan niin sielläpä tuo onnistuisi kyllä..

kis

Omaa C5 1 koppasta breikkiä merkkihuollossa käytin muun syyn takia ja samalla katsoivat koneella kun pakilla vaan summeri huutaa ja ei toimi. Anturit ehjät ja ainoa mikä syyksi on että oikealla sisempi aktiivisena, eli näkee kohteen ja ilmeinen syy: VETOKOUKKU!!
Irroitettava sellainen mut on jämähtänyt ruosteeseen (edellinen omistaja) Ja kunhan saan sen naputeltua irti niin pitäisi parkkitutka toimia normaaalisti.
Liki kaikkea kokeiltu....paitsi heikkoja jäitä ja anoppia :D

keijok

Lainaus käyttäjältä: kis - heinäkuu 05, 2016, 10:49:25
Omaa C5 1 koppasta breikkiä merkkihuollossa käytin muun syyn takia ja samalla katsoivat koneella kun pakilla vaan summeri huutaa ja ei toimi. Anturit ehjät ja ainoa mikä syyksi on että oikealla sisempi aktiivisena, eli näkee kohteen ja ilmeinen syy: VETOKOUKKU!!
Irroitettava sellainen mut on jämähtänyt ruosteeseen (edellinen omistaja) Ja kunhan saan sen naputeltua irti niin pitäisi parkkitutka toimia normaaalisti.

Ei mulla ainakaan huuda vaikka on irroitettava koukku kiinni autossa.

KariM

Niin minullakin huutaa kokoajan koukun ollessa paikallaan. 1-koppa, orkkistutka ja kovilin koukku.

Lainaus käyttäjältä: keijok - heinäkuu 05, 2016, 13:33:00

Sinulla on otsikon mukainen 2-koppainen?

lukkis

Kokeilitko myös ilman koukun kuppisuojaa? Joskus voi toimia ilman ettei näe esteitä  ???

kis

Koukku moukaroitu irti. Oli kyllä ruosteessa. Nyt parkkitutka toimii.
Liki kaikkea kokeiltu....paitsi heikkoja jäitä ja anoppia :D

keijok

Lainaus käyttäjältä: KariM - heinäkuu 05, 2016, 14:58:23
Niin minullakin huutaa kokoajan koukun ollessa paikallaan. 1-koppa, orkkistutka ja kovilin koukku.

Lainaus käyttäjältä: keijok - heinäkuu 05, 2016, 13:33:00

Sinulla on otsikon mukainen 2-koppainen?

Juu, II-koppaisia ovat mun C5:t. Toisessa Kovilin ja toisessa joku saksalainen koukku, kumpikaan ei hermostu koukun paikallaanolosta. Ykköskopassa anturit toki eri paikassa, muistaakseni...