Foorumin uusi siirto.

Aloittaja jkaija, tammikuu 01, 2016, 19:31:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jkaija

Lainaus käyttäjältä: jkaija - tammikuu 04, 2016, 16:41:45
Asiat alkaa selviämään, joten foorumin UUSI siirto paremmalle (toivottavasti) palvelimelle lähiaikoina.
Odotettavissa n.4 tunnin katkos JOS kaikki menee normaalisti.
...
Huominen siirto pitäisi olla 'piece of cake' niinkuin googlen kääntäjä ehdotti.
Uuteen palvelimeen saa ssh yhteyden, eikä tietokannan koko aiheuta ongelmia  :)
Saa siirrettyä foorumin suoraan, eikä tarvi kierrättää kotipalvelimen kautta.

Eli huomenna klo.9:00 tulee tauko max. 4 tuntia.

T: Ylläpito
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

jkaija

Foorumin siirto suoritettu.
Ilmoitelkaa vioista.

Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

JPL

Kiitos, toimii kuin Buick, eikun Citroen. Win 10 Edge selaimella nopeamman tuntuinen.

JPL

japa

Kiitokset uudelle ylläpidolle foorumin "pelastamisesta" ja hyvästä tiedottamisesta käyttökatkosten suhteen! Ei ole ehtinyt vieroitusoireita tulla :)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

jkaija

Mulla taas läppärillä toimi ok jo puolenpäivän maissa, pöytäkone hakee yhä vanhaa sivua, kännykkä firefox ok, tapatalk ei yhteyttä joka kerta, pöytäkone tällähetkellä kännykän kautta ok

hitsin hitsi ota tuosta nyt selvää. Se on outoa kun läppäri ja pöytäkone menee saman adsl-purkin läpi, toinen ok toinen ei.
Mutta jospa se tästä taas rauhoittuisi ;)
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Zego

Suurkiitos sulle ja muille! Suomelle kultaa ja sitkalle uusi koti!

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - tammikuu 03, 2016, 15:29:13
Lainaus käyttäjältä: jkaija - tammikuu 03, 2016, 13:37:18
Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - tammikuu 03, 2016, 11:31:28
Minä sanoinkin "vapaaehtoisille".
No "yleisön pyynnöstä" 'Donate' nappula lisätty sivun alareunaan. :angel:
Kai tämä on laillista - otteen huomioon Suomen keräysluvat sun muut säännöt... Minua sinänsä ei haittaa, siitä ei ole kysymys, kuha vaan tuli mieleen. :P

Me ratkaistiin aikoinaan tuo laillisuus aspekti niin että hommattiin hosti joka sponsoroi palvelun ja yläreunassa on kyseisen puulaakin banneri. (www.finsquirt.net) raha ei liiku mihinkään suuntaan ja kaikki toimii loistavasti.
Tämäkin sivusto oli aiemmin tuolla futuronilla jossa näemmä tämäkin, siihen on syynsä ettei se ole enää siellä...

jkaija

Foorumi päivittynyt yön aikana, itsellä ainakin tapatalk lopetti toimintansa, mites muilla,  onko muitakin vikoja havaittu?
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

jkaija

Lainaus käyttäjältä: plagu - tammikuu 06, 2016, 16:54:45
...
Me ratkaistiin aikoinaan tuo laillisuus aspekti niin että hommattiin hosti joka sponsoroi palvelun ja yläreunassa on kyseisen puulaakin banneri. (www.finsquirt.net) raha ei liiku mihinkään suuntaan ja kaikki toimii loistavasti.
Tämäkin sivusto oli aiemmin tuolla futuronilla jossa näemmä tämäkin, siihen on syynsä ettei se ole enää siellä...
Jonku kumman syyn takia siirsin foorumin pois webhotelli.fi(futuron) palvelimelta, nyt on Louhi.fi käytössä. ;)
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Teuski

Luulenko vaan, vai onko foorumin väriteema muuttunut? Nyt on pääotsikot oranssilla. Näyttää ihan Renault-Foorumilta  :-\
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Pasi A S

On tässä jotain pientä säätämistä. Citikka logo puuttuu aloitussivulta. Mikäli joku on lisännyt tunnukseensa kuvan niin toisilta kuvia puuttuu. Win10 ja edge on mulla käytössä.Muutoin toimii nopsaan.

KariM

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - tammikuu 07, 2016, 08:28:18
On tässä jotain pientä säätämistä. Citikka logo puuttuu aloitussivulta.

Joo, vanha foorumin bannerilogo puuttuu, tosin puuttui heti vuodenvaihteen jälkeenkin, mutta silloin ei vielä näkynyt Simple Machines Forum-kuvaa niinkuin nyt. Samaten "UUSI"-täppä keskusteluotsikoissa on taas vakio oranssi, ei sininen niinkuin aiemmin.

Teema vaihtunut oletukseksi ja samalla kustomikuvat hävinneet?

EDIT: Hetkellisesti pukkasi viestiä "Resource Limit Is Reached
The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
", mutta jonkun ajan jälkeen taas toimi.

jkaija

Foorumi päivittyi automaattipäivityksellä yöllä 2:00-3:00 välillä, josta johtuu muutokset ulkonäössä.
-teema palautettu
-tapatalkkia en saannut täältä leipätyön äärestä vielä toimimaan, mutta kunhan pääsen kotiin niin se on korjaus listalla
-pitääkin etsiä yläbannerin kuva, ongelmana vaan kun en muista minkälainen ;)
-aihealuiden edessä oleva sitikka merkki korvautunut defaultilla, listalle ;)

Lisää vikoja/outouksia löytynyt ?
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Juha K. - tammikuu 07, 2016, 11:15:51
-pitääkin etsiä yläbannerin kuva, ongelmana vaan kun en muista minkälainen ;)

Siis mikä logo puuttuu? Mulla ainakin näkyy Citikka logo normaalisti yläoikealla..?
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

KariM

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: KariM - tammikuu 07, 2016, 12:48:05
^ Joo, nyt näkyy.

Meinaan, voisin vannoa että mulla näkyi tuo koko ajan eikä koskaan puuttunut..? No pikkuseikkoja, kun sivusto muuten toimii kuten pitää  :)
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

jkaija

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 07, 2016, 12:58:06
^ Joo, nyt näkyy.

Meinaan, voisin vannoa että mulla näkyi tuo koko ajan eikä koskaan puuttunut..? No pikkuseikkoja, kun sivusto muuten toimii kuten pitää  :)
Ai jos tosta citroen kuvasta oli kyse, niin kyllä se minullakin näky heti ekan siirron jälkeen ?
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

jkaija

Tuon tapatalkin kanssa menee ainakin iltaan saakka, pitää saada api-key ja/tai tunnukset tapatalkkiin.
Edellinen ylläpito laittaa ne tulemaan kunhan ensin pääsee kotiin(illalla). :)

Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Jarppa

''Tämäkin sivusto oli aiemmin tuolla futuronilla jossa näemmä tämäkin, siihen on syynsä ettei se ole enää siellä...''
Kerrotko lissää..iski uteliaisuus >:D

olli__o

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 07, 2016, 12:58:06
^ Joo, nyt näkyy.

Voi hyvin näkyäkin vaikka ei muilla näkyisikään, noi on myös aika hämääviä välillä. Serverin voi vaihtaa uuteen alustaan ja kuvatiedostot voi vaikka poistaa serveriltä, mutta ne silti voivat näkyä selaajan tietokoneen omasta välimuistista pitkäänkin. Eli jos samalla selaimella on käyty ennen ja selaimessa on cache päällä, kuvia ja tyylitiedostoja cachetetaan kovalevyltä ja vähän kaikenlaista muutakin? Historia/välimuisti tms. kannattaa tyhjentää kokeillessa, jos tulee kummia ongelmia, häviää tosin historiatiedotkin ja muitakin riippuen valinnoista.

MarieCurie

Ihmettelinkin koko eilisen illan, kun en päässyt foorumille, tuli vaan joku Louhi...
arvasin kyllä jossain vaiheessa että joku huolto tai siirto meneillä. :)

Pasis

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - tammikuu 09, 2016, 12:46:03
Ihmettelinkin koko eilisen illan, kun en päässyt foorumille, tuli vaan joku Louhi...

Sulla on katkos pari päivää myöhässä, jos siirto oli 6.1. ja eilen oli 8.1.  ::)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Pasis - tammikuu 09, 2016, 17:32:04
Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - tammikuu 09, 2016, 12:46:03

Sulla on katkos pari päivää myöhässä, jos siirto oli 6.1. ja eilen oli 8.1.  ::)
Jälleen kerran yksi noita "minä tiedän paremmin". Saattaa olla, että täällä oli katkos pari päivää myöhässä, en ota kantaa koska en tiedä asiasta tarpeeksi kiistelläkseni. Tosiasia kuitenkin on, että täältä en päässyt eilen foorumille, oli syy sitten mikä tahansa. Eilen olin täällä, yritin foorumille, en päässyt! Joku muu kuin minä saattaa tietää paremmin kuin minä, tosiasia vaan on että en päässyt tänne!

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: Jarppa - tammikuu 07, 2016, 17:18:51
''Tämäkin sivusto oli aiemmin tuolla futuronilla jossa näemmä tämäkin, siihen on syynsä ettei se ole enää siellä...''
Kerrotko lissää..iski uteliaisuus >:D

suorituskyky luokaton, lisäksi quota laskurit olivat pariin kertaan ruvella mikä teki sen että koko sivustolle ei päässyt, lisäksi oli haasteita saada tuolta itse maksettu domain pois... + 200 muuta asiaa joita en enää edes muista vuosia jo aikaa tuosta.

KariM

Foorumille aikanaan lisätyt liitetiedostot eivät toimi minulla, esim. tässä viestissä: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=2603.msg62852#msg62852

Antaa vain ilmoituksen "404 - Liitetiedostoa ei löytynyt".