Kirjoittaja Aihe: C4 Cactus yleiset löpinät  (Luettu 27027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 415
  • Peukkuja: 4
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #50 : Marraskuu 06, 2015, 07:27:11 »
Onko uusi auto herättänyt huomiota liikenteessä?

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #51 : Marraskuu 06, 2015, 10:56:42 »
450km takana ja ainakaan Gris Aluminium harmailla airbumpeilla ei herätä mitään huomiota pk seudun liikenteessä. Ajossa häiritsee yliaktiivinen vaihteenvaihto-opastin sekä kierroslukumittarin puute, nastoilla meteliä niin ettei 110pt kuulu juurikaan...muuten ok
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #52 : Marraskuu 06, 2015, 11:07:03 »
On kyllä herättänyt huomiota. Tämä on seuraava sitikkani rättisitikan jälkeen, jota ventovieraat tulevat ihmettelemään vaikkapa huoltoaseman pihalla. Ja pitkästä aikaa auto, joka on herättänyt työmaan kollegoissa kiinnostuksen päästä ajelulle. Varsinkin vuosi sitten, kun Cactucseni oli uusi ja vielä  aika ennennäkemätön ilmestys, tulivat pääkaupunkiseudun taksikuskit kyselemään autosta.

Lisäksi olen huomannut (tämä on kyllä ihan mututuntumaa), että ns. premium-merkeillä ajavat kanssa-autoilijat antavat tyylikkäästi vapauden ajaa ja ohittaa moottoritiellä. Eivät ehken osaa sijoittaa Cactusta "räppänäautojen luokkaan", joille pitäisi näyttää omaa ylemmyydentuntoaan. Aiemmin C4:llä ajellessani tahtoi takapuskuriin ilmestyä Bemaria ja Audia vilkuttelemaan valoja, vaikka ohitinkin rekkaa reilua kymmenen kilometrin ylinopeutta.

Eli positiivista huomiota on herättänyt ja tätähän minä kaipasinkin. En minä Cactusta valinnut hinta/laatusuhteen perusteella. Tähän vaikkapa C4 oli paljon parempi valinta.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #53 : Marraskuu 06, 2015, 12:22:25 »
Vinkki nastojen rapinasta kärsiville.

Halpaa perusäänieristyslevyä (oma on Biltemasta) varapyörätilaan, tavaratilan maton alle ja tavaratilan sivuverhoilujen alle (niitä on helppo raottaa ja sujauttaa levy alakautta huovan alle) ja johan katkeaa terävimmät äänentaajuudet. Perusmeluisassa autossa kuten Cactucsessa lisää mukavuutta huomattavasti. Desibelimittari ei sitä ehken kerro, mutta korva kylläkin.

Itse laitoin ihan vain irtolevyinä paikoilleen ja olen tyytyväinen. Tällä palstalla Huikko on esitellyt äänieristyksen toista ääripäätä ja tulos varmasti aivan upea. Mutta ihan tällaisella puolen tunnin askartelullakin saa ihan kelpo auton melujen suhteen. Omani on nyt esim. uusikorisen C4:n tasoa ja esim. Skoda Octaviaa meluttomampi.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Piipperson

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #54 : Marraskuu 07, 2015, 21:17:08 »
Pari päivää ajettu ja saatu enemmän huomiota kuin pitkään aikaan. Kommentit on olleet myös värikkäitä mutta lähinnä positiivisiä! 110 puretech shine/blanc perle/chocolate/habana/panorama.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #55 : Marraskuu 12, 2015, 08:58:05 »
Miten muuten näissä PSA:n koneissa on jakopää toteutettu ja mikä on vaihtovali hihnalle jos sellainen löytyy?

VTI 82? Remmi öljyssä?
110 Puretech?
BlueHDi100?

Lainaus
Mielenkiintoisia teknisiä yksityiskohtia ovat esimerkiksi öljykylvyssä pyörivä jakopään hihna, muuttuvatilavuuksinen öljypumppu, sekä imu- että pakoventtiilien muuttuva ajoitus ja sylinterinkannen kanssa samaa valua oleva nestejäähdytteinen pakosarja. Kampiakseli on sijoitettu sylinterien keskilinjasta hiukan sivuun, jotta mäntien liukukitka olisi pienempi. Jaettu jäähdytysjärjestelmä nopeuttaa moottorin lämpiämistä, kun jäähdytysneste kiertää jaetusti sylinterinkannessa ja sylinteriryhmässä. Lämmön noustessa jäähdytysnesteen kierrot yhdistyvät.

Pitkäiskuisen moottorin käyntiä tasaa vastakkaiseen suuntaan mutta samaan tahtiin kampiakselin kanssa pyörivä tasapainotusakseli. Värinöitä vaimentavat myös moottorin hydrauliset tukityynyt.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2015, 09:32:44 kirjoittanut Jr- »
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #56 : Marraskuu 29, 2015, 23:18:19 »
viimasuojat ja defan lämpöpaketti sekä vetokoukku asennettu. Ruostesuojaus vielä niin talvi saa alkaa kunnolla :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 311
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #57 : Marraskuu 30, 2015, 00:19:28 »
Näin itsekin tuollaisen punamustan viikonloppuna. Oli lomareissulookissa eli kovin likainen. Diplomaattisesti totean, että mikään auto ei ole likaisena hienon näköinen  :)

Toinen hyvä konsti on pyörittää auton alla mustia peltivanteita ilman kapseleita. Nähnyt moisen punaisen pari krt. tossa kylillä, ei tosiaan säväytä.  ???
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 293
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #58 : Marraskuu 30, 2015, 10:34:57 »
viimasuojat ja defan lämpöpaketti sekä vetokoukku asennettu. Ruostesuojaus vielä niin talvi saa alkaa kunnolla :)

Eikö se ole jo vähän myöhäistä, suolakurat pohjassa? Ruostesuojaus pitäisi tehdä heti uutena ja muutenkin kesä on siihen parasta aikaa kun kuivuu nopeammin, ei jää kosteutta muhimaan mihinkään rakoseen.

Joo, toki alusta pestään ennen suojausta mutta kuitenkin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 311
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #59 : Marraskuu 30, 2015, 12:44:58 »
^ Minä vasta teetätin Boxeriin suojauksen, kun suikkalakki kertoi, että nyt olisi se viimeinen hetki suojaukselle. Olin toki miettinyt ihan samaa itsekkin. Voi olla aika rauhallisin mielin seuraavat 5 vuotta. Meikäläisen ajoilla jopa pidempäänkin, kun säännölliset suolakylvyt on aika minimissä. Kyllä se ruostuminen hidastuu kummasti.
Pahimpien käryjen haihduttua auto tuoksuu nyt kuin uudelle.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #60 : Marraskuu 30, 2015, 20:09:32 »
Eikö se ole jo vähän myöhäistä, suolakurat pohjassa?

Onhan se vähän näin, mutta huolella purkamalla suojukset, muovit ym pois ja antamalla kunnolla kuivua pesun & käsittelyn jälkeen luulen että kannattaa kuitenkin teettää. Ja kun luottopaikka tämän suorittaa niin ei jää epäilystä ettei olisi kunnolla hoidettu  :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #61 : Joulukuu 13, 2015, 19:32:01 »
Jokos joku on nähnyt miltä se uusi "jelly red" Cactus näyttää oikeasti?



C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #62 : Joulukuu 13, 2015, 20:46:54 »
Katselin tuota väriä ranskan sivuilla. Jos tämä olisi ollut saatavana puolitoista vuotta sitten niin enpäs tiedä kumman värinen olisi nyt pihassa. Nyt on Deep Purple violetilla kangassisustalla. Mulla on kyllä violetti kojetaulu, tuossa on vain harmaa.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #63 : Tammikuu 05, 2016, 14:57:40 »
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #64 : Tammikuu 05, 2016, 18:18:43 »
Jotkut "rohkeammat" ovat päivitelleet auton näytön ohjelmistoa uusimpaan versioon

http://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/36801-smeg-firmware-5-4-b-r6.html

ja naviin kameratolpat

http://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/36696-%5Bmonthly-updates-%5D-speedcamera-rt4-rt5-rt6-smeg-smeg-smeg6.html

Molemmat on tehtynä. Tosin ihan tehtaan kautta tuo firmispäivitys ja tolppasoftan ostin ihan omaksi.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #65 : Tammikuu 06, 2016, 18:00:46 »
Kyllä on ilo ajaa Cactuksella kovemmillakin pakkasilla. Nopeasti lämpenee ja lämmityslaitteen teho riittää. Lasikattokaan ei hohkaa kylmää ohjaamoon. Penkinlämmittimessäkin tehoa piisaa.

Verrokkina on 1korinen c4:n joka ei oikein lämmin ole.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2016, 22:31:07 »
Kyllä on ilo ajaa Cactuksella kovemmillakin pakkasilla. Nopeasti lämpenee ja lämmityslaitteen teho riittää. Lasikattokaan ei hohkaa kylmää ohjaamoon. Penkinlämmittimessäkin tehoa piisaa.

Verrokkina on 1korinen c4:n joka ei oikein lämmin ole.
Mulla tuo kesäautona oleva 1 koppainen C4 onkin todella kylmä, varsinkin jalkatiloistaan. Sen sijaan uusikoppainen C4 on yllättävän lämmin. Ei mitään vetoa ja jalkatila tulee todella lämpimäksi yli 20 asteen pakkasessakin.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #67 : Tammikuu 06, 2016, 22:52:50 »
joo, C6 jäi pihaan akun vihdoin antauduttua, ja tuli ajeltua Cactuksella. Nopeasti lämpenee ja varsinkin sisäpuhaltimen teho yllättää positiivisesti. Ikkunoita ei meinaa saada huurtumaan lainkaan. Lukot yms pelaa kuin kesällä :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 646
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #68 : Tammikuu 06, 2016, 23:01:43 »
Kyllä vanhakin C4 on lämmin, olisko kenno tukossa, muutama ollut moinen.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #69 : Tammikuu 06, 2016, 23:03:54 »
Kyllä vanhakin C4 on lämmin, olisko kenno tukossa, muutama ollut moinen.
Voi olla, mutta sitten se on ollut uudesta lähtien, koska uutena sen hommasin.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #70 : Maaliskuu 13, 2016, 21:06:28 »
11000km mittarissa, ei valittamista.

Ei muuten ole näillä seuduilla toista Cactusta vielä ja liikenteessä kohtalotovereita on tullut vastaan yksi.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 409
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #71 : Maaliskuu 29, 2016, 07:58:48 »
Kyllä vanhakin C4 on lämmin, olisko kenno tukossa, muutama ollut moinen.
Aihe on kylläkin Cactus, mutta koska verrokkina C4.
Millä tavalla tukossa ?
Korjasin C4:n vm. 2009 askelmoottorin valkoisen säätölevyn vaihtamalla uuteen ja nyt puhaltaa alas ja ylös. Oli jäänyt keskiasentoon. Olen toinen omistaja 2014 ja varmaankin ollut "uudesta" lähtien viallinen.
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #72 : Huhtikuu 26, 2016, 22:33:03 »
Jokos joku on nähnyt miltä se uusi "jelly red" Cactus näyttää oikeasti?






Vau, onpa hieno punainen! Ja varsinkin sisäverhoilu. Tuota on kaivattu...ja ilmeisesti kaivataan edelleenkin

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #73 : Huhtikuu 28, 2016, 19:18:56 »
Mielenkiintoisena ykstyiskohtana tuossa autossa on vaihteenvalitsimen merkkivalo oranssi. Normaalisti se on vihreä.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Cactus yleiset löpinät
« Vastaus #74 : Huhtikuu 28, 2016, 20:14:44 »
Tämä nyt on turhaa saivartelua, mutta kun kuvaa zoomaa, palaa D-napissa vihreä valo ja N:ssä vilkkuu oranssi jarrupoljin merkiksi, että olisi painettava jarrupoljinta startatessa.

Itse puolestani olen miettinyt seuraavanlaista epäloogisuutta. Minun tapanani on pysäköitäessä jättää Cactucsen robottilaatikko vaihteelle tai pakille ihan kuten käsivaihteisessakin autossa tehdään. Käsijarrun kiristän vain rinteeseen pysäköitäessä. Käyttöohjekirjakaan ei tätä kiellä, vaikka ensisijaisena ohjeena onkin jättää auto vapaalle ja kiristää käsijarru.

Mutta sitten se kummallinen epäjohdonmukaisuus: useimmiten seuraavan kerran virtoja päälle laitettaessa robotti vaihtaa itsestään starttia varten vapaalle, mikä on hieno ominaisuus. Mutta ei joka kerta. Noin joka kymmennessä startissa pitää painaa itse N-nappia. Miksiköhän?

Maahantuoja ei tähän löytänyt selitystä eikä vaihteiston päivitys muuttanut toimintaa. Ei tuo haittaa, mutta automaattinen vaihto N:lle ennen starttia on niin hieno ominaisuus, että sen soisi toimivan aina.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016