Kirjoittaja Aihe: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?  (Luettu 5596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 673
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #25 : Helmikuu 24, 2015, 11:02:39 »
Omituista höpinää II koppasen lämmityslaitteen läppäremontista. Jos sattuu rikkoontumaan saa sen korjattua rengassarjan hinnalla. Joten jopa tärkeämpää on selvittää esimerkiksi renkaitten kunto. Jos joutuu heti ostamaan molemmat (kesä/talvi) renkaat taitaa kulua euroja huomattavasti enemmän, mitä lämmityslaitteen korjaamiseen menisi. Kytkimen kunnostus paljon ajetussa maksaa jo parin lämppärin korjauksen verran. Parin pyörän laakerin vaihto samoin jne. Voihan noita pelkoja lietsoa vaikka kuinka paljon. Mitä vain voi tapahtua, kun käytetyn ostaa. Esimerkiksi vastuullinen autoliike antaa käytettyynkin vuoden kirjallisen takuun, ainakin muutamalla kympillä. Se tuo turvaa yllätyksiltä, myös sille lämmityslaitteen kestolle. Sellaisen yksilön jolle ei saa takuuta kannattaa jättää myymälään.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2015, 11:22:33 »
Ei ole mitään höpinää jonnin joutavan lämppäri kompleksin hajoaminen. Pahimmassa tapauksessa kestää justiinsa yli takuun ja ei muuta kun marmorille kantamaan 700-800€. Minulla ainakin olisi sillä rahalla muutakin käyttöä. 700-800€ saa SNR etupyörän laakereita (vastaava kuin alkuperäinen) 14-16 kpl ja työ ei ole mikään vaativa (helpohko tehdä itse) verrattuna läppäremonttiin. Kannattaa harkita vastuksien laittoa läppämoottoreihin...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 377
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2015, 12:14:14 »
Juu, renkaita ja laakereita joutuu ostamaan kaikenmerkkisiin.

Tollaset ylimääräiset sakkokierrokset on niitä kaikkein ikävimpiä maksettavia. Jo pelkkä etuvastuksen uusiminen saa veren kiehumaan, koska johtuu jonkun virheellisestä suunnittelusta ja toteuttamisesta.
Ja eipä ennenvanhaan laakereitakaan tarvinnu uusia Ladaa lukuunottamatta mihinkään omistamiini autoihin. Nykyautoissa lienee peruskauraa...bisnestä valmistajilleen.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 099
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2015, 15:45:27 »
Niimpä. Vieläkö ne tekee jossain irakin perillä uusia Xantioita, eikös se joskus sinnepäin siirtynyt valmistus ja tais olla jokin muu nimikin..

Tulikohan 2010 viimeiset, Saipan nykytuotanto näkyykin olevan jotain naurettavan ja säälittävän väliltä olevia tekeleitä :P vitosiahan nuo teki myös mut ei tuolla sivuilla näy enään kuin joku ranskalainen halpatuotantokyhäemä ::)
http://www.saipacorp.com/fa/allproducts

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 673
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #29 : Helmikuu 24, 2015, 16:28:03 »
Ei ole mitään höpinää jonnin joutavan lämppäri kompleksin hajoaminen. Pahimmassa tapauksessa kestää justiinsa yli takuun ja ei muuta kun marmorille kantamaan 700-800€. Minulla ainakin olisi sillä rahalla muutakin käyttöä. 700-800€ saa SNR etupyörän laakereita (vastaava kuin alkuperäinen) 14-16 kpl ja työ ei ole mikään vaativa (helpohko tehdä itse) verrattuna läppäremonttiin. Kannattaa harkita vastuksien laittoa läppämoottoreihin...

Turhaa pelottelua. Mistä tiedät, että milloin mainitsemasi vika ilmestyy vai ilmestyykö ollenkaan. Kuten jo totesin rengassarja maksaa saman. Samoin jakopään kunnostus. Paljon tärkeämpää on tarkastaa, että molemmat rengassarjat ovat kunnolliset ja mm. jakopään huolto tehtynä kuin arvuutella mahdollisia tulevia vikoja. Ne voivat ilmestyä mihin laitteeseen tahansa. Kokemuksesta tiedän, että ainakin lähes kahdeksan vuotta ovat läpät pysyneet kunnossa.
Käytetyn ostajan tulee aina varautua yhteen jos toiseen ongelmaan. Siksi kannattaa vaatia takuun. Riskit olisivat todella vähäiset, jos ongelmana olisi vain "läppävika".

 

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #30 : Helmikuu 24, 2015, 16:44:02 »
Renkaat, jakopää yms on peruskauraa ja moni osaa ne itsekkin katsoa, kuuluvat normaaliin kuluviin osiin. Mielestäni läppäremontti ei ole peruskauraa ja kukaan ei pysty sanomaan kauanko ne kestävät. Monella hajonnut todella nopeasti, omastakin on läpät korjattu kauan sitten. Enpä viitsi enempää asiasta väitellä...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 744
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #31 : Helmikuu 24, 2015, 16:49:49 »
Onpa nuo läpät suurimpaan osaan kakkoskoppaisista femmoista taidettu laittaa, että sikäli ihan perusteltu pelko. Tietysti jos ostaessa varmistuu että lämppäri on kunnossa ja laittaa virranrajoitusvastukset kuten täällä on juttua ollut niin sitten voisi ehkä olla jo aika turvallisella mielellä.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 502
  • Peukkuja: 15
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #32 : Helmikuu 24, 2015, 17:41:50 »
Erilaisia edellisten korimallien C5 ominaisuuksia ja vikoja on katsailtu monelta kantilta myös tuolla (syntisen pitkässä) ketjussa: C5 I ja C5 II » Aihe: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,242.525.html

Lämppärin hajoaminen lienee suurin erottava tekijä ominaisuuksissa ulkonäön lisäksi: Molemmissa läppien säätö hajoaa aika suurella todennäköisyydellä, MK1:ssä korjaus yleensä helpompi ja halvempi

Konevalikoima tai vaikka automaattilaatikkovalikoima voi vaikuttaa myös valintaan (PikkuDieseliä tai 6-vaihteista automaattia ei saanut? ekaan versioon, tuli vasta faceliftiin).

Iranin vastaiset pakotteet lopettivat Eurooppalaistenkin autojen tuotannon Iranissa:
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/iranpakotteet+kurittavat+autotehtaita/a78373

Tuo uutinen oli tosin jo ennen totaalista loppua, mutta Xantiankin tuotanto taisi loppua jo vähän ennen kuin kaikki muutkin loppuivat?


Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2015, 17:06:31 »
päädyin C5 I -03 farm., 2,0i-16v, 100kw, manuaali, met. pun., siihen nettiauton vähän ajettuun......loput C5:n tekniikka osiossa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2015, 18:10:51 kirjoittanut KKK »

Poissa pökkelö

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #34 : Maaliskuu 24, 2015, 09:22:42 »
Kiitos KariM linkistä tähän ketjuun.
Tosiaan Xantia break -99 300 tkm mittarissa. Jakohihnan vaihto edessä.
Onnistuin saamaan huonosti pidetyn yksilön , kun "luotettavalta" pitkän linjan citikka mieheltä ostin.
Oli ostanut kilvettömän katsastamattoman. Fiksasi katsastuksesta läpi ja myi eteenpäin.
Minä onneton sen ostin, "luotettavalta" citikka mieheltä. :)

Loimaan huippuosaaja Timo Julkunen laittoi sitten sopu hintaan auton kuntoon. Silti rahaa paloi paljon.
No sen jälkeen se onkin pelannut mainiosti 8 v ja 100 tkm.
Itse teen perushuollot kerran vuodessa, jotain pikku korjauksia. Joskus on mahdollista päästä työpaikan nosturille. Se on vaan saatava kerralla kuntoon, joten miten isompaa siinä ei voi tehdä.
Ja osaaminenkin loppuu kesken. Xantia on pelleiltään ruosteeton. Jakohihna pitäisi vaihtaa, vetarin suojakumi ja pikku märkyyttä näkyy parissa hydeputkessa talven jälkeen. Todennäköisesti menee katsastuksesta läpi, mutta jatkossa todennäköisesti korjaustarve alkaa kasvaa.

Siksi ajatuksissa siintää tuorempaan C5 vaihto. Anti pöllö maailma kyllä vähän pelottaa.
Toiveissa on tuoreempi hyvä yksilö, jolla normihuolloilla ja kulutusosien vaihdoilla mentäisiin kohtuullisin kustannuksin seuraavat vuodet eteenpäin.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 056
  • Peukkuja: 16
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #35 : Maaliskuu 24, 2015, 10:58:21 »
Xantiasta femmaan vaihtaessa saa lisää tilaa ja pahan mielen :D
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 673
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #36 : Maaliskuu 24, 2015, 11:23:28 »
Xantiasta femmaan vaihtaessa saa lisää tilaa ja pahan mielen :D

Olen vahvasti eri mieltä. Toki olin Xanttiaani tyytyväinen, mutta vitoseen vielä tyytyväisempi. Xanttia oli hyvä aikansa eli -90 luvun tuote. Vitonen on nykyaikaa. Tosin takana vasta häiriöttömät 8-vuotta.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 377
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #37 : Maaliskuu 24, 2015, 11:35:56 »
^ Juu, samaa mieltä edellisen kanssa. Oli pihassa molempia samaan aikaan. Toki Xantian jousitus oli mukavampi.
Mulla oli kanssa vajaan 8 vuotta C5. En kerinnyt tuossa ajassa vielä mieltäni pahoittaa...erottiin ystävinä.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 272
  • Peukkuja: 10
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #38 : Maaliskuu 24, 2015, 12:33:32 »
Mulle tuli hyvä mieli on pysynyt 12vuotta  :)
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa pökkelö

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #39 : Huhtikuu 04, 2015, 22:23:47 »
Tänään kävin koeajamassa 3 x C5 break. Tuli mieleen tuleeko karhu vastaan, kun lähtee sutta pakoon.

Toiveissa olisi löytää hyvä C5, ja muutaman vuoden päästä olla samassa kuorossa Citikka 99, Megaman ja Kaselin kanssa. Tyytyväinen hankkimaansa kulkuneuvoon.
Ensimmäinen koeajettu oli 2,0 l 2005 facelift. Reilu 250 tkm ajettu. Kaikki toimi herkästi ja nätisti voimansiirrossa. Sähköhärpäkkeetkin tuntui pelaavan.
Renkaat oli kaljut. Molemmat sarjat. Moottorin kylkeä öljystä märkänä mitä vähän muovien alta näkyi. Meno oli yllättävän keinahtelevaa. Auto oli kauttaaltaan likainen ja ruostetta pukkasi muualtakin kuin takaluukussa.

Toinen oli -02 sporttinapilla varusteltu 2,0 l. Paksu korjauskuittilista kertoi ongelmista aikaisemmilta vuosilta, eikä auto vakuuttanut ajoltaankaan. Ulkonäkö kolhittu. Oikea takavanne kiero.
Meno maistui nuhaselta, ja käyntihäiriöiseltä. Auto keinahteli melkoisesti myös pituussuuntaan. Sport asetus jämäköitti menoa selkeästi.
Yleiskuva autosta oli, et tätä yksilöä saa korjaamolla käyttää jatkossakin.

3. oli jo parempi. 2004 1,8 l. 160 tkm vähän päälle ajettu. Kori kriipuja + yhtä kunnon hieraisua lukuunottamatta siisti. Sisältä paskanen. Talvi renkaat finaalissa. Ajoltaan tuntui Xantian oloiselta.
Pehmeyttä löytyi, mutta "jämäkän oloinen" ilman ylimääräisiä keinumisia. Jarrut, kytkin toimi. Kone kävi nätisti, vaikka laiskan oloinen muuten. No mullahan ei ole onneksi kiire.
Pikku vikoja siellä täällä, niinkuin tämän ikäisessä ylensä.
Eniten ihmetytti lattiamatto kuskin puolella. Molemmilta puolin kangas rikki. Nyrkin kokoinen reikä. Xantiassa 300 tkm jälkeen ihan ehjät. Myös kumimatto oli pahasti rikki.
Ohjaustehostimen putkessa näytti vuotavan, samoin pumpulta lähtevä pitkäputki oli märkä. Myös moottorin suojamuovin alta oli kaikki tumman likainen, muttei tuoreen vuodon näköistä.
Syylarin yläreuna ihan ohuen vuotaneen jäähdytysnesteen jälki pitkin matkaa. Ilmausruuvin kohdalla enemmän.
Autoln historia tiedossa ja kunnossa 140 tkm asti. Toinen omistaja oli vain ajanut viimeiset 2,5 v huoltamatta. Slti siitä jäi ajoltaan positiivinen maku.

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #40 : Marraskuu 15, 2018, 09:16:49 »
Eikös tuo mukavuus ja keinuminen ole väistämättä yhdessä? Asia tuli eteen kun automyyjä kävi autoamme koeajamassa. Alkuperäisillä ja muokkaamattomilla Monroe comfortit syö keinumisen pois. Kun porasin viisteet tuli pehmeys ja pieni keinuminen. Eli ainakin plussattomassa ymmärtäisin että kun pehmentää niin keinuminen lisääntyy.

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: mitä seuraavaksi? C5 I -03-04/C5II-06? facelifti?
« Vastaus #41 : Joulukuu 07, 2018, 17:45:08 »
nyt on olleet ja menneet myös II-koppainen bensa automaattikin. Onko hdi dieselit minkälaisia, 2-koppanen 2litranen, 136hp? Riisseli kuskit, alakkee kehhuun omianne..
Onko kaikissa 2.s koppasissa 6 vaiht. automaatti?