Kirjoittaja Aihe: AM6 öljynvaihto  (Luettu 11119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 824
  • Peukkuja: 1
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #25 : Tammikuu 30, 2015, 18:38:17 »
No,miksei se perinteinen kelpaa....on se parempi kuin vain ajaa ja oottaa millon alkaa nyhtämine....

Poissa Kaizu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 264
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #26 : Tammikuu 31, 2015, 08:02:02 »
Perinteinen vajaavaihto paljon ajettuun saa käsittääkseni alkuun kaikki paskat liikkeelle, mikä taas voi aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Siksi ajattelin aloittaa 230 tkm ajetun laatikon oikean öljynvaihtosyklin huuhteluvaihdolla.

Toki jos kaikki huuhteluvaihdot ovat vain osaöljyvaihtoja peräkkäin, eikä öljyn kierrätystä laatikossa, niin sitten päädyn tekemään useamman osavaihdon hieman tiheämmin.

PS. Kyllä ne tuolla öljypisteessä olisivat osavaihdon tehneet jos olisin halunnut.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #27 : Tammikuu 31, 2015, 08:45:01 »
Toki jos kaikki huuhteluvaihdot ovat vain osaöljyvaihtoja peräkkäin, eikä öljyn kierrätystä laatikossa, niin sitten päädyn tekemään useamman osavaihdon hieman tiheämmin.

No tähän sitä lopulta itsekin päädyin. Nyt on kahtena peräkkäisenä normaalin vuosittaisen huollon yhteydessä osavaihdettu askinkin öljyt. Eihän tuolla tavoin niitä kaikkia pashoja sieltä koskaan ulos saa, mutta minkäs teet :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 533
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
AM6 öljynvaihto
« Vastaus #28 : Tammikuu 31, 2015, 23:59:53 »
Itse tein syksyllä 91000 km ajettuun koslaani osavaihdon kolmesti peräjälkeen. Vaihteisto ei ollut oireillut (vielä), mutta tuon myötä käytös muuttui vielä edustusautomaisemmaksi. Kotipihassa tein, ei voi sanoa olevan varsinaisesti vaikeaa, enemmänkin työlästä. Puhtauden kanssa suurta tarkkuutta. Ensi syksynä (vuosittainen ajosuorite alle 10000 km) teen osavaihdon vielä ainakin kertaalleen, alkanevat sitten olla koko lailla öljyt vaihtuneet...

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #29 : Helmikuu 01, 2015, 09:08:07 »
Otetaanpas tähän pätkä matematiikkaa. Askissa on 9 litraa, joista vain 3 tulee kerralla ulos:
1. vaihto 33% uutta
2. vaihto 55% uutta
3. vaihto 70% uutta
4. vaihto 80% uutta
5. vaihto 87% uutta, jne...

Eli kuten huomaat, ikinä ei saada 100% vaihtoa aikaiseksi, mutta silti jokaisessa vaihdossa kuluu 3 litraa uutta, kallista öljyä :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 733
  • Peukkuja: 8
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #30 : Helmikuu 01, 2015, 10:34:02 »
Mobilin JWS 3309 on halpaa, vaikka 10 litraa menisikin, noin 150 eruroa verrattuna askiremppaan  :). Autobildissä oli kirjoitus 1 miljoona km ajetusta 5-sarjan bemarista, jossa originaalit öljyt ja ZF-laatikko toimi normaalisti. AM6:lle 60 tkm välein osatäytölläkin on riittävä. 

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #31 : Helmikuu 01, 2015, 11:05:17 »
Mobilin JWS 3309 on halpaa, vaikka 10 litraa menisikin, noin 150 eruroa verrattuna askiremppaan :)

Totta tuokin, mutta kun tuossa uudemmassa tulisi käyttää sitä kalliimpaa AW-1 öljyä. Toki selvästi halvempaa se silti on kuin askiremppa, mutta kuitenkin. Vaan jostain on itselleni annettu ymmärtää että tuo askiöljyn osavaihto kuuluisi vasta 180tkm huoltoon. Ja jos tuolla mennään, niin 360tkm saakka olisi vasta 1 vaihto suoritettuna = askissa on tuossa vaiheessa yhä 67% wanhaa öljyä sisällä :o
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 430
  • Peukkuja: 15
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #32 : Helmikuu 01, 2015, 14:15:44 »
Onko huuhteluvaihdosta näkynyt arviota, kuinka suuren prosentin saa sillä vaihdettua uuteen, tuskin sekään lähellekään 100 %?

Riippuu varmaan vaihteistosta, mutta minä en usko että huuhteluvaihdossakaan eri paikoissa (turbiini, rattaat, kytkimet, koneisto, öljytila(t)...) piilossa oleva öljy etenee kaikkialta ihan samaa vauhtia pois ja korvautuu vain uudella puhtaalla sekoittumatta vanhaan, vaan rattaat ja turbiini sotkevat uutta ja vanhaa koko ajan sekaisin?

Varmaan merkittävästi vähemmän jää vanhaa öljyä, mutta jääkö silti 10...20 % vai minkä verran?

Kaikkiin laatikoihin ei edes huuhteluvaihtoehtoa tarjota - riippuu varmaan miten öljynkierto pumpulta ja laatikon ulkopuolelle on järjestetty?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #33 : Helmikuu 01, 2015, 14:39:09 »
Ihan samalla tavalla huuhteluvaihdossa uusi öljy sekoittuu vanhaan.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 733
  • Peukkuja: 8
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #34 : Helmikuu 01, 2015, 17:32:03 »
Mobilin JWS 3309 on halpaa, vaikka 10 litraa menisikin, noin 150 eruroa verrattuna askiremppaan :)

Totta tuokin, mutta kun tuossa uudemmassa tulisi käyttää sitä kalliimpaa AW-1 öljyä.

MartyMacFly selvitti, että Opelin öljy olisi juuri tuon AW-1 ominaisuudet sisältävä. Aiemmin selvitetty, mutta sekava...ehkä tarkoituksella, että jälkimarkkinointiin saadaan katetta  :).

Poissa citroen for ever

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 1
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #35 : Helmikuu 01, 2015, 18:03:40 »
tässä muuten vaihtoehto. Kysyin heidän palvelusta ja sanoivat, että voi käyttää kaikissa AM-6 laatikoissa (myös uusissa)Teboil Fluid S
Täyssynteettinen, kitkaominaisuuksiltaan Dexron IIIG/IIIH -tyyppinen automaattivaihteistoöljy. Se soveltuu käytettäväksi useimpiin uudentyyppisiin kevyen kaluston automaattivaihteistoihin. Lisäksi sitä voidaan käyttää ohjaustehostimissa ja muissa automaattivaihteistoöljyä vaativissa kohteissa.

Suorituskyky: Dexron II/IID/IIIG/IIIH; Ford Mercon, Ford Mercon V; JWS 3309; ATF SP-II, SP-III; Chrysler ATF+3, ATF+4; ATF 7045E, LA2634, LT 71141, 3403, N402, ETL-8072B; Audi/VW G-055–025-A2, G-052–162-A1; MB 236.1, -2, -5, -6, -9, -10; Honda ATF-Z1; Mazda ATF-M III, MV; Nissan Matic-D/J/K; Toyota T-III, -IV

Motonet 4l 39,90€

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 533
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
AM6 öljynvaihto
« Vastaus #36 : Helmikuu 05, 2015, 17:15:58 »
Tampereella Autofit Epilän autohuolto ilmoittaa, että AM6-adapteri huuhteluvaihtoa varten löytyy, ja AL-4:lle mokoma on tulossa.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #37 : Helmikuu 05, 2015, 17:21:08 »
Missäs tuossa Teboilin öljyssä on Aisin AW-1 hyväksyntä?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #38 : Helmikuu 05, 2015, 17:56:09 »
Missäs tuossa Teboilin öljyssä on Aisin AW-1 hyväksyntä?

Ei ole AW-1, mutta on JWS 3309, joten käy ennen Euro5 version (about 2010 saakka) Aisinin AM6 askeihin 8)
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926.msg332833#msg332833
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Peukkuja: 2
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #39 : Helmikuu 06, 2015, 08:35:33 »
Missäs tuossa Teboilin öljyssä on Aisin AW-1 hyväksyntä?

Ei ole AW-1, mutta on JWS 3309, joten käy ennen Euro5 version (about 2010 saakka) Aisinin AM6 askeihin 8)
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926.msg332833#msg332833

Menee vähän hiustenhalkomiseksi mutta kyllähän tuo JWS3309 KÄY AM6 askeihin iästä riippumatta, itse askissahan ei mikään ole muuttunut niin etteikö kävisi vanhemmankin speksin öljy; syy vaatimuksen muutokseen on nimenomaan tuo päästönormin muuttuminen.

Yleinen kokemus automaattien öljyistä on myös se, että on paljon tärkeämpää että laatikossa on mieluiten tuoretta öljyä, olkoon sen hyväksynnät mitä hyvänsä, kuin 200000 km ajetut tehtaalla laitetut hyväksytyt öljyt.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 656
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #40 : Helmikuu 06, 2015, 09:47:48 »
Missäs tuossa Teboilin öljyssä on Aisin AW-1 hyväksyntä?

Ei ole AW-1, mutta on JWS 3309, joten käy ennen Euro5 version (about 2010 saakka) Aisinin AM6 askeihin 8)
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926.msg332833#msg332833

Menee vähän hiustenhalkomiseksi mutta kyllähän tuo JWS3309 KÄY AM6 askeihin iästä riippumatta, itse askissahan ei mikään ole muuttunut niin etteikö kävisi vanhemmankin speksin öljy; syy vaatimuksen muutokseen on nimenomaan tuo päästönormin muuttuminen.

Yleinen kokemus automaattien öljyistä on myös se, että on paljon tärkeämpää että laatikossa on mieluiten tuoretta öljyä, olkoon sen hyväksynnät mitä hyvänsä, kuin 200000 km ajetut tehtaalla laitetut hyväksytyt öljyt.

Varmasti on noin. Toisaalta en ymmärrä, jos vaivautuu vaihtamaan öljyt,  miksi laittaisi muuta kuin hyväksyttyä öljyä.

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 1
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #41 : Helmikuu 06, 2015, 10:15:28 »

Menee vähän hiustenhalkomiseksi mutta kyllähän tuo JWS3309 KÄY AM6 askeihin iästä riippumatta, itse askissahan ei mikään ole muuttunut niin etteikö kävisi vanhemmankin speksin öljy; syy vaatimuksen muutokseen on nimenomaan tuo päästönormin muuttuminen.


Tuossa pösö-foorumin linkissähän kerrotaan, että syy vaatimuksen muutokseen EI ole päästönormin muuttuminen, vaan vaihteiston kehittäminen. Näin ollen JWS3309 EI KÄY uudenpiin AM6-vaihteistoihin.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 533
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #42 : Helmikuu 06, 2015, 10:34:18 »
Menee vähän hiustenhalkomiseksi mutta kyllähän tuo JWS3309 KÄY AM6 askeihin iästä riippumatta, itse askissahan ei mikään ole muuttunut niin etteikö kävisi vanhemmankin speksin öljy; syy vaatimuksen muutokseen on nimenomaan tuo päästönormin muuttuminen.

Yhtäältä ja toisaalta olen lukenut, että askiin tehtiin ihan oikeasti mekaanisia muutoksia noilla main, ja öljytyyppivaatimus vaihtui siksi. Euro 5-normiin satuttiin vain siirtymään samaan aikaan. Ks. myös tämä.

Esimerkiksi tämän ja tämän perusteella näyttäisi siltä, että AW-1, JWS 3324 ja Toyota WS olisivat keskenään oleellisin osin samaa tavaraa. Siitä voisi edelleen tulla siihen päätelmään, että AW-1:n marmoritiskiversion sijaan AM6:n uudemmalle versiolle saattaisivat passata myös nämä öljyt:

Mannol ATF WS Automatic Special, joka ei ole hinnalla pilattu.
Ravenol T-WS Lifetime
Red Line D6 ATF

Hämääväksi tilanteen tekee se, että Mannolilta löytyy myös Dexron VI ATF, jossa sopivuuslistassa on Toyota WS, mutta tuoteselosteen perusteella se on hiukan eri kamaa kuin tuo aiemmin mainittu ATF WS Automatic Special.

Mannolilta löytyy myös vanhempiin AM6-vaihteistoihin sopiva JWS 3309-öljy mutta sen lisäksi myös T-IV Automatic Special, joka on tuoteselosteen perustella jälleen vähän eri kamaa kuin tuo JWS 3309-tyyppinen ATF Multivehicle. Itse vaihdoin syksyllä äljyt kolmesti peräkkäin pohjapropun kautta (vaihtojen välissä pieni ajolenkki, jotta öljyt sekoittuivat ja lämpenivät kunnolla), ja uusi öljy oli tuota Mannolin ATF Multivehiclea. Hyvin on pelannut, vaihteiston käytös parani selvästi.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #43 : Helmikuu 06, 2015, 10:44:03 »
Yhtäältä ja toisaalta olen lukenut, että askiin tehtiin ihan oikeasti mekaanisia muutoksia noilla main, ja öljytyyppivaatimus vaihtui siksi. Euro 5-normiin satuttiin vain siirtymään samaan aikaan. Ks. myös tämä.

Olen antanut itseni ymmärtää että myös laatikon softaa ja käytöstä muutenkin on muutettu. Uusi kuulemma lukitsee nopeammin ja pitää levosskin vedon päällä koko ajan. Tämä oma wanhempi kun lukitsee vasta suuremmilla vaihteilla ja jarrupolkimella ei ole vetokaan turhaan päällä ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #44 : Helmikuu 06, 2015, 12:02:17 »
Miksi kikkailla epävarmojen tuotteidein kanssa? Kohtuuhinnalla saa oikeitakin öljyjä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 656
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #45 : Helmikuu 07, 2015, 11:59:45 »
Miksi kikkailla epävarmojen tuotteidein kanssa? Kohtuuhinnalla saa oikeitakin öljyjä.

Eihän suomalainen usko ennen kuin kokee - jos sittenkään- koska, kun laitteet kokeilun seurauksena hajoavat on syy tietenkin "paska" tuotteessa.

Paikalla jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #46 : Toukokuu 04, 2015, 21:51:58 »
Moi,

Tietääkö kukaan onko ja jos on niin missä, täällä eteläsuomessa (pääkaupunkiseutu) huuhteluvaihto mahdollisuutta c5 am6 ja c6 am6 laatikoihin.
Ei ollut ainakaan vehon pitäjämäen toimipaikassa eivätkä tietenkää tienneet missä olisi, eikä myöskään vihdinautotalossa :(

Tiedän että tuohon c5:n aisiniin menee JWS 3309, mutta kelpaako se myös tähän viikonloppuna ostamaani c6 2.7hdi vm.-08(käyttöönotettu 11.2007) ? en muista mistä mutta jostain luin että uudemmissa aisinin laatikoissa olisi tullut joku muutos jonka takia pitäisi käyttä aw-1:stä.

Jos muuta paikkaa ei ole lähempänä kuin tuo tampereen autfit epilä, niin tekeeköhän ne odotellessa huuhteluvaihdon?
C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 533
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #47 : Toukokuu 04, 2015, 22:30:37 »
Olen hyvinkin varma että JWS 3309 on tuolle C6:lle oikeaa kamaa - mielestäni AW-1 tuli kehiin vasta myöhemmin (ks. tämä). Servicestä selvinnee varmuudella.

Itse tein leikkihuuhteluvaihdon viime syksynä vaihtamalla öljyt pohjapropun kautta 3 kertaa peräjälkeen. Vielä yhden osavaihdon ajattelin tehdä tulevan kesän ajojen jälkeen ensi syksynä, minkä jälkeen vanhoja öljyjä on askissa enää peräti pieni siivu. Itse tilasin 14 litran satsin Mannol ATF Multivehicleä Saksasta. Hinta koko revohkalle 58,70 euroa postikuluineen, ja laatikon käytös muuttui merkittävästi edustusautomaisemmaksi.

Kysäises huuhteluvaihtoa Autohuolto Mobiilista - soitin heille tammikuussa jolloin arvelivat että PSA:n AM6:n adapterit löytyvät. Ja voisi kuvitella että Autofit Epilä tekisi huuhteluvaihdon odottaessa, ainakin jos etukäteen sopii. Samalla reissulla voi piipahtaa luonani renkaanpotkimisvisiitillä (lupaan varoa kuolaamasta C6:n sisustukselle); asustan näet kävelymatkan päässä tuosta lafkasta...

Ja vielä onnittelut C6-yhteiselon johdosta!

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: AM6 öljynvaihto
« Vastaus #48 : Toukokuu 05, 2015, 08:31:52 »
Itse tein leikkihuuhteluvaihdon viime syksynä vaihtamalla öljyt pohjapropun kautta 3 kertaa peräjälkeen. Vielä yhden osavaihdon ajattelin tehdä tulevan kesän ajojen jälkeen ensi syksynä, minkä jälkeen vanhoja öljyjä on askissa enää peräti pieni siivu.

Askissa jos on öljyä 9 litraa ja näistä vain 3 tulee kerralla ulos, niin 9*.66*.66*.66 = 2,59 litraa vanhaa jäljellä 3 vaihdon jälkeen. Tuohon vielä yksi lisää ja jäljelle jää vielä 2,59*.66 = 1,71 vanhaa öljyä = 19% kokonaistilavuudesta :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 533
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
AM6 öljynvaihto
« Vastaus #49 : Toukokuu 05, 2015, 09:06:12 »
AM6:n öljytilavuus ei ole 9 vaan 7 litraa, josta noin 3 tulee kerralla ulos. Siis karkeasti 7*0,57*0,57*0,57=1,3 litraa vanhoja jäljellä. Neljännen osavaihdon jälkeen alle litra vanhaa lientä läsnä, 10,5 % on jo nähdäkseni aika pieni siivu. Ja ymmärtääkseni ne koneellakin tehtävässä huuhteluvaihdossa samalla tapaa sekoittuvat, joskin homma hoituu siten varmasti joutuisammin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2015, 17:11:45 kirjoittanut Prof. Dr. Holzauge »