Kirjoittaja Aihe: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa  (Luettu 63427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CJ

• "C3"
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara Picasso - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #75 : Heinäkuu 29, 2007, 22:46:38 »
Berlingo on ihan ok, mutta jyrinä isommissa nopeuksissa on sitä luokkaa, ettei sitä oikein jaksa kuunnella...
Picassossa mukavuus&turvallisuusvarusteet on ihan toista luokkaa...
Berlingossa on muutama ihan näppärä juttu, mutta valintani oli Picasso. Käytettyjen hintaerokaan ei ollut mun mielestä paha.
Peugeot 308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Triumph Thunderbird -03
Ex-C3 VTi 68 Confort -14
Ex-Xsara Picasso Exclusive 2,0 Automaatti -03

TT-Citikka

• Vieras
« Vastaus #76 : Heinäkuu 30, 2007, 04:44:42 »
Eipä tuota hintaeroa käytetyissä varmaan juuri ole, menee varmaankin aika lailla ristiin, kappaleesta riippuen. Ovathan uutenakin suunnilleen saman hintaluokan autoja.

Facelift-versio Berlingosta (2003-) on kyllä alkuperäistä hiljaisempi, mutta sitä en epäile ollenkaan, etteikö jyrise enemmän kuin Picasso. Picasso on tehty henkilöautoksi, Berlingo alunperin pakettiautoksi (jossa sisämelulla ei ihan niin suurta merkitystä ole). Ja mukavuus Picassossa on varmaankin myös parempi. Toisaalta oman auton jyrinään kyllä tottuu (vaikka mielelläänhän sitä mahdollisimman hiljaisen ostaa). Meillä tuli 2003 siirto 1988 mallisesta VW Jetasta uuteen Berlingoon. Berlingo tuntui tuossa vertailussa hiljaiselta.

Itsekkin voisin kyllä ostaa Picasson, mutta Berlingon etupenkki sopii tällaiselle pitkähkölle ja pitkäselkäiselle miehelle vielä Picassoakin paremmin.

Makuasioita ja ajellaan molemmat tyytyväisinä - molemmat ovat hyviä autoja, ainakin minun mielestäni.

piccolo

• Vieras
« Vastaus #77 : Heinäkuu 31, 2007, 22:36:04 »
Minulla on ollut sekä Berlingo että nyt uuden karhea Picasso. Autoissa on tosiaan melkoisesti eroa... Picasso huomattavasti "mukavempi" ja henkilöautomaisempi. Berlingo on kyllä ylivertainen kuljetuskapasiteetti huomioiden, mutta niinkö jo mainittukin siinä hiukan liikaakin pakettiauton perua. Yhtäläisyyksiä löytyy se että kummassakaan ei ole vikoja! :) Lapsiperheelle suosittelen Picassoa "vielä" parempien takatilojen ansiosta(verrattuna hyvin moneen normaaliin perheautoon) ja kohtalaisen suuresta takakontista. Voihan sen hattuhyllyn nakata varastoon niin ei pitäs tila loppua kesken! Minä olen kyllä tyytyväinen hankintaan!

Poissa Sitikkapuoskari

• "C8"
  • Peukkuja: 7
    • http://www.automeca.fi/
« Vastaus #78 : Heinäkuu 31, 2007, 23:48:26 »
Mitä avainkorttia tarkoitat CJ? Kuka tahansa merkkiliike saa koodin maahantuojalta kysymällä tarvittaessa- muilla ei ole koodista mitään hyötyä..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

TT-Citikka

• Vieras
« Vastaus #79 : Elokuu 01, 2007, 05:44:25 »
"Minulla on ollut sekä Berlingo että nyt uuden karhea Picasso. Autoissa on tosiaan melkoisesti eroa... Picasso huomattavasti "mukavempi" ja henkilöautomaisempi. Berlingo on kyllä ylivertainen kuljetuskapasiteetti huomioiden, mutta niinkö jo mainittukin siinä hiukan liikaakin pakettiauton perua."

Picasso on taatusti henkilöautomaisempi, Berlingo on taustastaan johtuen selkeästi karkeampi peli. Se onko Berlingo liian pakettiautomainen, pitää jokaisen arvioida itse, kyseessä on makuasia. Berlingo täyttää meidän tarpeemme loistavasti. Picassoa en ole koeistumista enempää kokeillut (enkä luultavasti kokeilekkaan -voipi autokuume iskeä ja näin juuri asunnon 100% lainalla hankkineena se ei ole hyvä tauti). Lyhyen koeistumisen perusteella Picasson etupenkki ei sopinut meikäläisen mitoille yhtä hyvin kuin Berlingon, mutta toisellahan tilanne voi olla juuri päinvastainen. Ja sukulaismiehellä on Picasso ja hän aikoo hankkia seuraavaksikin autokseen Picasson, eikä mikään ihme.

Poissa CJ

• "C3"
« Vastaus #80 : Elokuu 01, 2007, 10:07:16 »
Mitä avainkorttia tarkoitat CJ? Kuka tahansa merkkiliike saa koodin maahantuojalta kysymällä tarvittaessa- muilla ei ole koodista mitään hyötyä..
Mietin sitä, että jos avain katoaa tai haluan toisen radioavaimen, niin millä tilaat?
Olen ymmärtänyt, että avainkoodikortti pitäisi tulla auton mukana. Jos sitä ei tarvittaisi, niin miksi se yleensä annetaan? ??? Jos koodikortti on jäänyt edelliselle omistajalle tai jollekin muulle, niin voiko kortin haltija tilata itselleen avaimen?
Ulkomaiselta Picasso-foorumilta luin, että kustannuksia tulisi reilusti, jos joutuisi uudelleen koodaamaan.
Triumph Thunderbird -03
Ex-C3 VTi 68 Confort -14

berlingo citikka

• Vieras
« Vastaus #81 : Elokuu 01, 2007, 16:51:00 »
Kyllä se avainkortti pitäisi sen toisen avaimen mukana aina kulkeutua uudelle omistajalle kun se mullekkin tuli.
TOsin merkkiliikkeessä voidaan antaa uusi koodi jos se hävinnä,,,..

Itse berlingosta voisin sanoa että ei ole paketti auto suoranaisesti kun henkilöautona tämä 5-paikkaisena ja
toki halutessaan saa tilaa ja penkit kokonaan poistettua jolloin tulee tilaa ihan mukavasti mutta kyllä ne "tosi"-
pakettiautot on muissa merkeissä.. :)
Mutta itse arvostan hyviä sivupeilejä,istuma asentoa,sopivaa maavaraa,ihan pirteää moottoriakin,näppäriä tavaran-
pito kohteita,kohtuu kulutusta,eli kun ajan toisinaan tavallisella volkkarin pololla niin tunnen että nytte mennään vähän-
ahtaamasti ja ei niin avara tilaisemmalla autolla mihin jo tottunna.. :)

Jmp75

• Vieras
« Vastaus #82 : Elokuu 03, 2007, 12:03:24 »

Nyt oon reilun viikon Picassolla ajellut ja tyytyväinen olen ollut! Jossain luin jonkun valittelevan, että alustahan tuossa ei erityisen mukava ole ja tähän on kyllä yhdyttävä...Jokainen pienikin tien epätasaisuus kyllä tuntuu aikamoisena täristelynä ja räminänä - ei kovin Citroenmaista? Sinänsä tuo nyt on sivuseikka, kun tulee suurimmaksi osaksi tuota matka-ajoa maantiellä. Siellä peli on vakaa, kunhan tottuu tuulen heilutteluihin.

1.6-bensakone vaatii kyllä totuttelua 1.8 Venton jälkeen. Tehoa on 20 heppasta enemmän, mutta kyllä Volkkarin moottori on mielestäni mukavampi - vääntöä + sitkeyttä kyllä enemmän. Tämähän on tietty ajotyylikysymys: sitikan vaihdevipua pitää hämmentää vähän tiuhempaan.

Takapenkit on tullut irroteltua jo muutamaan otteeseen ja oli mukavaa huomata, että nehän lähtevät sieltä tosiaan kätevästi muiltakin kuin vain autoliikkeen edustajilta! Todella hyvä ominaisuus mielestäni.

Stereoista en tykkää. Volkkarissa (vm-97!!) on paremmat, kaiuttimia vaihtamalla varmaan paranisi tilanne.

renkimikko

• Vieras
« Vastaus #83 : Elokuu 03, 2007, 12:36:44 »
Tärinää kyllä picassossa riittää kun tie on epätasainen mutta eipä nuo tärinät tunnu kuskin takamuksessa kuten esim. äitini seatissa.Tärinät ovat seatissa hiljaisempia ääneltään mutta kovempia tunnultaan.Lisäksi tuo pikasso suoriutuu huomattavasti isommista montuista kuin tuo seatti.Tuo picasson jousituksen kolahtelu ja pauke kyllä ei niin miellyttävää ole mutta paukkuu se muissakin autoissa.Äitini vaihtoi ranskalaisista seattiin ja totesi että kylläpä tiet huononi hetkessä.Nuo ranskalaiset joita äitilläni oli useita olivat kaikki rautajousisia,mutta silti huomattavan mukavia ajella.

Poissa epmoj

• "C3"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #84 : Elokuu 03, 2007, 12:39:27 »
Moi!
Lainaus
kaiuttimia vaihtamalla varmaan paranisi tilanne

En oikein usko että ääni ratkaisevasti paranisi kaiuttimia vaihtamalla (kokeiltu on!). Jokin muu asia Picasson äänentoistossa mättää. Olisikohan se tuo originaali radio, joka ei pukkaa riittävästi bassoa ämyreille yms. Mene ja tiedä...
Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

PicassoHDI

• Vieras
« Vastaus #85 : Elokuu 03, 2007, 15:13:24 »
Moi!
Lainaus
kaiuttimia vaihtamalla varmaan paranisi tilanne

En oikein usko että ääni ratkaisevasti paranisi kaiuttimia vaihtamalla (kokeiltu on!). Jokin muu asia Picasson äänentoistossa mättää. Olisikohan se tuo originaali radio, joka ei pukkaa riittävästi bassoa ämyreille yms. Mene ja tiedä...

Ei juurikaan parane. Joo.. Ovikaiuttimet vaihdettu parempilaatuisiin, mutta juuri mitään muutosta ei äänessä huomannut. Suosittelen laittamaan sellaisen apukuskin penkinalle laitettavan erillisen pienen subbarin http://www.autostudio.fi/index.php?cPath=21_44_129 ja sitten bsi:ltä yksi asetus muutetaan, niin äänentoisto on kertaheitolla parempi. En nyt muista oliko mun autossa aktiivi vai passiivi subi. Jossain olen nähnyt myynnissä picassoon sellaisen valmiin subin joka tulee tavaratilaan oikeaan kulmaan sinne missä on se ostoskärry. Ostoskärry veks ja subi sinne syvennykseen.

Tuollainenkin olisi jo ihan ok. http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_44_129&products_id=2701
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2007, 15:20:17 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Sitikkapuoskari

• "C8"
« Vastaus #86 : Elokuu 03, 2007, 15:30:23 »
Mietin sitä, että jos avain katoaa tai haluan toisen radioavaimen, niin millä tilaat?
Olen ymmärtänyt, että avainkoodikortti pitäisi tulla auton mukana. Jos sitä ei tarvittaisi, niin miksi se yleensä annetaan? ??? Jos koodikortti on jäänyt edelliselle omistajalle tai jollekin muulle, niin voiko kortin haltija tilata itselleen avaimen?
Ulkomaiselta Picasso-foorumilta luin, että kustannuksia tulisi reilusti, jos joutuisi uudelleen koodaamaan.
Koodikortit on usein käytetyistä autoista hukassa. Kun asioit paikallisessa merkkiliikkeessä he saavat koodin Auto-Bonilta kysymällä. Kodi tarvitaan kun testerillä mennään sisään koodaamaan- silloin pitää olla kaikki avaimet ja kaukosäätimet mukana- puuttuvat ei enää ko. autossa pelaa. Säätimien koodauksen hinta on jokaisella firmalla oman harkinnan varassa, meillä 20e + mahdolliset avaimet mallin mukaan.

Poissa CJ

• "C3"
« Vastaus #87 : Elokuu 03, 2007, 19:34:05 »
Kiitoksia Sitikkapuoskarille...
Tiedä sitten, mitä pk-seudun sitikkahuollot veloittavat koodiavaimesta. Toi 20€emeliä tuntuu kohtuuhinnalta.
Tuntuu oudolta, ettei tämän päivän käytettyjen autojen myyjät osaa vaatia tuollaista koodikorttia jo autokauppaa tehdessään. Tämä saattaa Konalan Autokeskuksen toiminnan kiusalliseen valoon(tuskin Sitikka on ainoa valmistaja, jolla on koodikorttikäytäntö). Olen pari kertaa kysellyt kortin perään sähköpostitse. Lupasivat kysellä ed. omistajalta kuukausi sitten... Pitäisikö heittäytyä hankalaksi?? Sähköpostia eivät näköjään osaa käyttää. -kele!
Triumph Thunderbird -03
Ex-C3 VTi 68 Confort -14

Hepa

• Vieras
« Vastaus #88 : Elokuu 04, 2007, 10:38:54 »
Kaukosäädinavain maksaa ainakin -01 Xsaraan (farkku) jotain 100€:n pintaan kuulemma. koodaus maksoi vehossa jotain 25€. Toisaaalta, kun nuo avaimet on uudelleen koodattu, niin tietääpähän ettei kenelläkään ole enää avainta jemmassa, millä auton käyntiin saisi..

Tekri

• Vieras
« Vastaus #89 : Elokuu 05, 2007, 13:27:19 »
Minulla on ollut sekä Berlingo että nyt uuden karhea Picasso. Autoissa on tosiaan melkoisesti eroa... Picasso huomattavasti "mukavempi" ja henkilöautomaisempi. Berlingo on kyllä ylivertainen kuljetuskapasiteetti huomioiden, mutta niinkö jo mainittukin siinä hiukan liikaakin pakettiauton perua. Yhtäläisyyksiä löytyy se että kummassakaan ei ole vikoja! :)Lapsiperheelle suosittelen Picassoa "vielä" parempien takatilojen ansiosta(verrattuna hyvin moneen normaaliin perheautoon) ja kohtalaisen suuresta takakontista. Voihan sen hattuhyllyn nakata varastoon niin ei pitäs tila loppua kesken! Minä olen kyllä tyytyväinen hankintaan!

Oma suositus olisi päinvastainen. Kokemus Picassosta rajoittuu kyllä koeajoon, jonka seurauksena hankittiin sitten Berlingo. Berlingoon sopii taakse kolme turvaistuinta mainiosti ja etupenkeilläkin mahtuu vielä istumaan hyvin. Tavaratilaan menee vaunut heittämällä, ei tarvitse edes taittaa kasaan. Lisäksi liukuovet ovat todella kätevät lasten kanssa. Picasso on kyllä henkilöautomaisempi, silti ainut mikä Berlingossa vaivasi Xsaran jälkeen oli sisämelu, mutta onneksi se oli helppo korjata. Tavaratilan lattiapelti "aiheuttaa"/laskee läpi meteliä, sille riitti kun liimasi lattiaan palan bitumimattoa ja pääle laittoi huopaa. Ero alkutilanteeseen oli huomattava.

kummassakaan ei ole vikoja! :)
Tästä olen yhtä mieltä  :)

beeta

• Vieras
« Vastaus #90 : Elokuu 08, 2007, 11:11:39 »
Hei!

Picassoa hankkimassa minäkin. Olen tässä katsellut vm. 2002 käytettyjä, noin 100k ajettuja. Tarjontaa olisi ihan mukavasti, mutta nyt olisin halunnut vielä vähän uskon vahvistusta (tai teilauksia) tuon iskutilavuuden suhteen; 1.6 vai 1.8? Meillä ei sinällään ole mihinkään kiire (:D), mutta jotenkin tuo 1.6 vaikuttaa vähän epäilyttävältä. Kertokaa kanssa ihmeiset kokemuksia puolesta ja vastaan. Olen itse vasta koeajo-vaihetta miettimässä, joten rinnakkaisia kokemuksia omalta kohdalta ei ole.

Kiitosta mahdottomasti!

piccolo

• Vieras
« Vastaus #91 : Elokuu 08, 2007, 13:24:02 »
Minä voin kyllä suositella tuota 1.6 konetta. Vääntöä siinä ei ole mitenkään kummoisesti, mutta normaaliajoon ihan riittävästi, vaikka koko perhe kyydissä. Ohituksetkin sujuu mukavasti, kunhan vain pykältää 4:lle. Jos koneen pitää vääntää riittävästi niin osta hdi. En nyt ole aivan saletti, mutta kulutus taitaa olla 1.6:ssa pienempi, joten säästöä tulee polttoainelaskuissa. Kulutus ainakin matka-ajossa mukavan alhainen.

Poissa CJ

• "C3"
« Vastaus #92 : Elokuu 08, 2007, 21:38:11 »
Tehot kuulemma samat, mutta 1.8:ssa vääntöä enemmän.
Kakkua menee hieman vähemmän. Näin mulle kerrottiin Koivuhaan Vehossa.
Triumph Thunderbird -03
Ex-C3 VTi 68 Confort -14

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #93 : Elokuu 09, 2007, 08:30:02 »
Picassoissa on sitten vanhemmissa 8-venttiilinen 70 kW 1.6 ja uudemmissa 16-venttiilinen 80 kW. Vaihtui vasta joskus 2004 tai 2005. En itse ostaisi Picassoa ainakaan tuolla 8-venttiilisellä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2007, 09:20:46 kirjoittanut Pasis »

beeta

• Vieras
« Vastaus #94 : Elokuu 12, 2007, 17:24:41 »
Mikä nappi?  Sijaitsee erään Picasson, noh, tuossa kohdassa. Myyjä punasteli kun kysyin, että mitäs tuo tekkee.. :D Eli siis tuo nuolilla eteen taakse ja ruksi keskellä.

Edit: No sehän selvis jo muutenkin. Takaikkunat pois päältä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 17:37:56 kirjoittanut beeta »

limon

• Vieras
« Vastaus #95 : Helmikuu 14, 2009, 19:25:04 »
Parahin foorumi,

Olen aikeissa hankkia käytetyn Xsara Picasson 1.8 bensakoneella, vuosimalli jostakin sieltä alkupäästä (n. 2001 tms.).
Rahaa en autoon aio kerralla upottaa viittä tonnia enempää ja dieseliä en halua, koska autolla on tarkoitus ajaa mahdollisimman vähän.

Picassoon olen mieltynyt mm. persoonallisen ulkonäön takia ja käsittääkseni se on suhteellisen vähävikainenkin. Vielä kun käytetyt Sitikat tuntuvat olevan edullisiakin, niin minusta tämä vaikuttaa hyvältä hankinnalta. Olettaisin Picassosta olevan maasturimaisen hyvät näköalat muun henkilöautoliikenteen yli. Korkeus varmaankin kostautuu mahdollisena sivutuuliherkkyytenä, mutta muuten varmaan vakaat kyydit kun akseliväliä löytyy runsaasti? Kohtuulliset ajokilometrit ja äskettäin vaihdettu jakohihna lienevät hyvät lähtökohdat tuon ikäisen käytetyn valintaan?

Minkälaisia kokemuksia teillä, arvoisat foorumilaiset, on Picassosta? Kannattaako hankkia? Onko kallis pitää ja huoltaa?
Mitä kaikkea kannattaisi huomioida?

Poissa tjs

• "C3"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #96 : Helmikuu 14, 2009, 23:03:59 »
Olettaisin Picassosta olevan maasturimaisen hyvät näköalat muun henkilöautoliikenteen yli. Korkeus varmaankin kostautuu mahdollisena sivutuuliherkkyytenä, mutta muuten varmaan vakaat kyydit kun akseliväliä löytyy runsaasti?

Kyllä Picassossa hieman "normaaliautoa" korkeammalla ollaan, mutta ei ihan muiden yli yllä katselemaan. Korkeudessa itseäni miellyttää enemmän se, että autoon on helppo mennä sisään ja tulla pois. Sivutuuli toki ottaa korkeaan autoon matalaa enemmän, mutta ei ole vielä tullut yllätyksiä vastaan sen suhteen.

Nyt on toinen talvi menossa ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt Picasson johdonmukaisesta käytöksestä liukkaalla kelillä. Korkeus antaa kiikkerän mielikuvan, mutta ainakin oma auto pysyy tiessä kuin liimattu :). Kertaakaan ei ole perä lähtenyt heittämään, vaikka välillä tulee aina kurveissa testailtua rajoja. Auto lähinnä tahtoo puskea suoraan jos vauhtia on liikaa. ESP tosin löytyy, mikä tietysti helpottaa menoa, mutta en huomannut että se olisi useinkaan puuttunut kurvailuun.

renkimikko

• Vieras
« Vastaus #97 : Helmikuu 15, 2009, 10:52:22 »
Itsellä on tuo picasso dieselinä joten moottoripuolen kuluihin en ota kantaa mutta muuten ei omassa picassossa ole korjattavaa ilmennyt muuta kuin jarrupalojen vaihto etupäähän(olemme ajaneet kyseisellä autolla n60 000km yhteensä autolla ajettun.170 000km). Pakoputken takapönttö(on erillainen kuin bensamalleissa) meni myös uusiksi mutta osin syynä lienee jatkuva hiekkateitä pitkin ajelu. Kulku autoon on tuon korkeuden ansiosta erittäin helppoa ja perheelliselle nuo auton tilat ovat juhlaa. Niinkuin tjs jo kirjoittikin mitenkään muiden yläpuolella ei picassossa istuta joten ei tuo näkeminen mitenkään poikkeuksellista ole. Näkyvyyttä rajoittaa etupilarit jotka laskeutuvat pitkälle eteen mutta katveet pysyy siedettävinä. Automaatti-ilmastointi on loistava ja on toiminut erinomaisesti kesällä ja talvella.
Samoilla linjoilla olen tjs:n kanssa tuon talvikäytöksen suhteen ja meillä ei tuota ESP:iä ole. Auto on vakaa ja käyttäytyy rauhallisesti tälviajossa liukkailla. Auto on melko raskas ja tämän kyllä huomaa mutta se tuntuu ennemminkin vakautena ajossa. Olemme olleet autoon toistaiseksi erittäin tyytyväisiä ja muksut tykkää tiloista joita auto tarjoaa, tosin välillä tilaa tuntuu olevan liikakin koska nahistelua on takapenkillä joskus haitaksi asti. Alkupään picassoissa kannattaa varmistaa että sisältää juurikin tuon automaatti-ilmastoinnin kun se ihan ensimmäisissä taisi olla valinnaisvaruste ja vasta -02 tuli vakioksi. Kampanjatarjouksena tuo automaatti-ilmastoisti oli kai -01 malleissa. Omasta mielestäni picasso tarjoaa autoa hintaansa nähden paljon mutta kannattaa koeajaa ja vertailla muihinkin.

PicassoHDI

• Vieras
« Vastaus #98 : Helmikuu 15, 2009, 12:00:57 »
Etujousien kunto kannattaa tarkistaa. Jousi voi olla poikki. Picasso on osoittautunut varsin luotettavaksi autoksi.

Poissa Sitikkapuoskari

• "C8"
« Vastaus #99 : Helmikuu 15, 2009, 14:24:45 »
Ja jos haluatte uuden Xsara Picasson niin pitäkää kiirettä- vielä löytyy muutama kymmenen maasta...