Kirjoittaja Aihe: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis  (Luettu 32516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 160
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #25 : Helmikuu 11, 2014, 07:24:53 »
Tossakin Volvossa on sellaset jakkarat jossa istuu pitempäänkin.Nykyautojen muka sportti istuimet,voi jukupätkä,joku mukasportti pehmike puristaa kankkua,reisiä tai selkää tai pahimmassa jakkarassa näitä kaikkia.Kyse on lähinnä Golf kokoluokan uusista kieseistä.Pykälää isommissa tilanne on täysin päinvastainen,ilmeisesti C5 kokoluokan autoihin tehty "sportti jakkara" on sen verta iso että mukasportti pehmikkeet eivät tälläistä pulkannarua haittaa.Huvittavinta tässä on se että olen 180 cm ja 70 kg,tosin treenattu heppu.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 273
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #26 : Helmikuu 11, 2014, 23:06:28 »

Eikä Volvo 240:sta... tällanen mulla oli, ja vaihdoin ceefemmaan...  :-\

Mulla oli joskus kanssa 240 GLT :) Lukkoperä ja nappivitonen. Painoa kun pisti pari sepelisäkkiä talvisin konttiin, niin päihitti etuvedon vetokyvyssä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa BX19GT

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 1.6 THP Confort auto
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #27 : Helmikuu 15, 2014, 23:18:12 »
Suu auki epäuskoisena toivon ettei tuo hirvitys ikinä tule myyntiin. Minulle tuli mieleen Matra Rancho, mutta se oli sentään cool. Tämän nähtyä käy sääliksi Citroenin muotoiluosastoa, koko PSA tuntuu olevan aika hukassa tällä hetkellä kun katsoo viimeisimpiä tuotoksia C4/508/308  :-\
Hyvin kelluu;)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 258
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #28 : Helmikuu 16, 2014, 19:28:17 »
Suu auki epäuskoisena toivon ettei tuo hirvitys ikinä tule myyntiin.

Eikö se ole vähän myöhäistä toivoa jo kun se on virallisesti julkistettu että myyntiin tulee eikä tarvitse kovin kauaa odotellakaan.

No, ainakin tuning-osien valmistajille tullee paljon uusia asiakkaita jos vaan älyävät tarjota uusia keulakappaleita ja kylkipaneeleita tuohon.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 548
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #30 : Helmikuu 18, 2014, 18:38:05 »
Tuohon kun saisi up-sizing MOOTTORIN niin avot!

Poissa Pete H

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #31 : Helmikuu 19, 2014, 18:31:34 »
Hieno on.  :)

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #32 : Helmikuu 19, 2014, 18:51:42 »
Tuolla kun vetävät Dakarissa kuin ZX:llä aikoinaan... :laugh:
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 548
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #33 : Helmikuu 22, 2014, 12:52:26 »




Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #34 : Helmikuu 22, 2014, 13:07:44 »
Tää edellinen ei enää ole niin kamala kuin ensimmäiset kuvat :)
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 160
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #35 : Helmikuu 22, 2014, 13:10:15 »
Vanteet on komeat.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #36 : Helmikuu 26, 2014, 16:21:56 »
Vanteet on komeat.

Tulee valkoiset Mangels-ajat mieleen...
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 410
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #37 : Maaliskuu 03, 2014, 20:08:14 »
Minusta on hienoa, että Citroenilla on munaa (sitten rättärin ja D-mallin) tehdä tuotantoauto persoonallisesta lähtökohdasta välttelemättä liikaa kompromisseja. Tätä mallia voisin oikeasti harkita korvaamaan vaimon kolmosen...

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #38 : Maaliskuu 07, 2014, 08:43:53 »
Hmmm, nyt kun käväisin tuolla muiden maiden Citsu -sivuilla (lähinnä .fr ja .nl) tsekkaamassa Cactusin alasivua, ei auto joissain väriyhdistelmissä näytä enää aivan kamalalta. Mm. monet harmaat näyttävät ihan mainioilta, vaikka muuten IMO harmaa sopiikin vain muutamaan autoon tosi hyvin.

Voisi olla ihan mielenkiintoinen tyypitettävä, jos ylipäätään Suomen markkinoille tulee. Ja hintakin ratkaisee, onko suomalainen näkemys "edullisesta" taas se että auto maksaakin 23.900eur, sensijaan että maksaisi 24.900eur...
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #39 : Maaliskuu 07, 2014, 09:15:41 »
Voi hitto toi Aventure on oikeesti aika siisti :)
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
CITROËN C4 CACTUKSEN HINNAT ALKAVAT 17 990 EUROSTA
« Vastaus #40 : Toukokuu 09, 2014, 21:09:07 »
Suurta mielenkiintoa kaikkialla Euroopassa herättänyt uuden tyylisuunnan Citroën C4 Cactus lanseerataan Suomessa kesän jälkeen. Uutuuden erittäin kilpailukykyiset ennakkomyyntihinnat pistävät lisää vauhtia keskusteluun. Hinnoistaan huolimatta Citroën C4 Cactus ei ole halpatuote, vaan lähestyy autoilua uudesta rohkean käytännöllisestä näkökulmasta.

Citroën C4 Cactus säväytti Geneven Autonäyttelyssä edustamalla nykyaikaan sovitetulla tyylipuhtaalla tavalla automerkin perustajan Andre Citroënin näkemystä käytännöllisestä autoilusta.

Hänen ajatusmaailmansa mukaan auton piti olla persoonallisesti muotoiltu, teknisesti luotettava, pelkistetty olematta tylsä ja edistyksellisesti lähestyä autoilua käytännöllisyyden kautta.

Uusia ideoita erittäin kilpailukykyiseen hintaan

Citroën C4 Cactus tuo autoilijoiden ulottuville suuren osan Andre Citroënin tavoitteista, muistuttaen näin merkin alkuperäisistä juurista. Uudet ideat, kuten airbump- kolhusuojat, kattoon asennettu matkustajan turvatyyny ja suoraan kuljettajan eteen sijoitettu pelkistetyn selkeä digitaalinen mittaristo alleviivaavat C4 Cactuksen uutta tapaa lähestyä autoilua eräänlaisen minimalismin kautta olematta silti huokean oloinen.

Esteettinen muotoilu yhdessä tarkkaan hiottujen yksityiskohtien kanssa sai näyttelyvieraat tutustumaan tulevaan uutuuteen huolellisesti. Sisustuksessa minimalistinen tyylikkyys huokuu kojelautaan sijoitetusta asiakirjalokerosta, jonka kansi ja avausmekanismi muistuttavat arvokkaan käsilaukun kansiosaa. Sama linja jatkuu ovien sisäkahvoissa, jotka on valmistettu tukevasta, korkealuokkaisesta nahasta.

Uudet varustetasot

Automaailman perinteisten varustetasoja kuvaavien nimikointien sijaan Citroën C4 Cactus viestii varustetasoista uuteen ajatteluun sopivilla nimillä. Perusvarustetaso kantaa nimeä Live, seuraava tunnetaan nimellä Feel, kolmas varustetaso löytyy nimen Feel Good takaa ja korkein tuntee nimen Shine.

Perusvarustetaso Live ei kuitenkaan ole spartalainen, vaan se tarjoaa ostajalle perusvarusteina jo kosketusnäytön, josta ohjataan auton keskeisiä toimintoja, LED-päiväajovalot, pesunestettä säästävän MacigWash-järjestelmän, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän ja rengaspainetunnistimen. Feel-varustetaso tuo lisää ilmastoinnin, nahkakehäisen ohjauspyörän ja täydennystä audiolaitteistoon. Feel Good-lisää edelleen listaa mm. 16”- alumiinivanteilla. Korkein varustetaso eli Shine sisältää edellisten varustetasojen lisäksi automaatti-ilmastoinnin, tuulilasinpyyhinten sadetunnistimen, värillisen peruutuskameran ja navigoinnin.

Ennakkomyynti alkaa heti, lanseeraus kesän jälkeen

Citroën C4 Cactuksen ennakkomyynti alkaa 9.5.2014. Ensimmäiset autot voidaan toimittaa asiakkaille elokuun lopulla ja varsinainen kaupallinen lanseeraus on syyskuun alussa.

Citroën C4 Cactus ennakkomyyntihinnat:

Bensiinimoottoriset mallit

VTi 82 Live                                                                                          17 993,25 €

VTi 82 Feel                                                                                          19 396,02 €

VTi 82 Feel Good                                                                                19 791,75 €

VTi 82 Shine 105                                                                                 21 794,16 €

e-VTi 82 Feel ETG Automaatti 98                                                        20 317,33 €

e-VTi 82 Feel Good ETG Automaatti 98                                              20 707,64 €

e-VTi 82 Shine ETG Automaatti 98                                                      22 682,70 €

Dieselmoottoriset vaihtoehdot

e-HDi 92 Live ETG6 Automaatti 92                                                      20 998,25 €

e-HDi 92 Feel ETG6 Automaatti                                                          22 366,32 €

e-HDi 92 Feel Good ETG6 Automaatti 92                                           22 752,24 €

e-HDi 92 Shine ETG6 Automaatti 92                                                   24 705,09 €

* BlueHDi 100 Live                                                                               20 654,83 €

BlueHDi 100 Feel 82                                                                            22 000,24 €

BlueHDi 100 Feel Good 82                                                                  22 379,77 €

BlueHDi 100 Shine 82                                                                          24 300,28 €

*tehdastilausmalli

Lisätietoja: Auto-Bon Oy / Citroën-viestintä
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 160
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #41 : Toukokuu 09, 2014, 21:30:19 »
Mun  tarttee löytää picassooni jostain tuollaiset vanteet, saakohan mangelsilta ja mustana :)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 548
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #42 : Toukokuu 10, 2014, 08:48:43 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #43 : Toukokuu 30, 2014, 00:18:08 »
Oli viime viikonloppuna mahdollisuus nähdä ihan livenä tällainen Cactus. Veho Raisio oli tuonut tällaisen näytille Naantalin venemessuille. Auto oli tehtaan ensierää, helmiäisvalkoinen kaikilla mausteilla. Tosi positiivinen yllätys minusta. Pirteän erilainen auto, kuten Citroenilta joskus aina tulee. Hintaisekseen minusta tässä on kaikki aikalailla kohdillaan.

Saatan hyvinkin laittaa tilausta menemään. Harmi kun ei päässyt sovittelemaan lasten kuljetus kalustoa. Tämä auto palasi samantien tehtaalle ja seuraavaa mahdollisuutta pitäneet odottaa jonkin aikaa....

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #44 : Toukokuu 30, 2014, 10:43:50 »
Voimalinjavaihtoehtojen osalta aikamoinen pettymys, koska kunnon bensakonetta (eli uutta PureTechiä) tai automaattia ei ole näemmä ollenkaan saatavilla. Näkyyköhän tässä nyt sitten se Citroenin brändin asemointi Peugeotin alapuolelle? Eli mennään vanhalla ja halvemmalla tekniikalla?
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #45 : Toukokuu 30, 2014, 14:54:07 »
Voimalinjavaihtoehtojen osalta aikamoinen pettymys, koska kunnon bensakonetta (eli uutta PureTechiä) tai automaattia ei ole näemmä ollenkaan saatavilla. Näkyyköhän tässä nyt sitten se Citroenin brändin asemointi Peugeotin alapuolelle? Eli mennään vanhalla ja halvemmalla tekniikalla?

Se on ihan oikein että pösömiehet saa toimia uuden tekniikan koekaniineina ;D

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #46 : Toukokuu 30, 2014, 18:29:00 »
Voimalinja on tosiaan vähän kehno. Diesel se pitäis ottaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä ETG6 vaihteistosta verrattuna siihen 2troniciin?

Kehun vielä vähän sitä sisätilaa ja etenkin kojelautaa. Minusta isot näytöt ovat hyvin nykyaikaiset. Näkyvyyttä eikä selkeyttä esim. auringossa ei ollut tietysti mahdollista tutkailla. Pidin myös vaihteen valitsimesta kojelaudassa. Sen seuraksi olisi voinut laittaa sähköisen seisontajarrun. Sitäkin ois sitten voinut käytellä napista ja saanut sen käsikahvan siitä penkin reunasta pois. No se taisi olla kustannus kysymys. Samanlaisia säästökohteita oli nämä sivulle raolleen aukeavat takaikkunat ja yksiosainen takapenkki. Epäselväksi jäi saiko edes istuinosaa ylös pois tieltä.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #47 : Toukokuu 30, 2014, 20:26:11 »
ETG on sama kuin 2tronic. Toki parempi kuin manuaali mutta automaatiksi ei kaikkien makuun.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0

Poissa jarde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #49 : Kesäkuu 04, 2014, 07:19:48 »
Citroen on sitten päivittänyt kotisivujaan. Nyt on jo melko lailla aineistoa uudesta Cactuksesta.

http://www.citroen.fi/autot/citroen-c4-cactus/