C5 2.0 AUT Bensa -06 & TALVEEN valmistautuminen

Aloittaja Kalljo12, elokuu 03, 2013, 15:00:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaselin

kopkopkopkop eipä oo edes ollu sitä kylmä eikä kuumalimaa vielä onneksi ei vara venettä kaada jos ei vene varaa.Ollut normi öölit mitä kulloinkin 5W40 kesät talvet pätkäajoa pitkäajoa hyvin pelittäny,vaikeuksista kuullu omalla kohdalla ei vielä, oon näköjään ainoa ainakin tuntuu välillä siltä. 8)
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Kaasumies

Olisiko kellään C5:sen huohotinjärjestelmästä kuvaa missä näkyy ne putket ja se minne ne menee? Olis helpompi tarkistaa/irrottaa sellaselle (mulle  :)) joka ei ole sitä ennen tehnyt. Mulla auto 2002 2.0 Bensa.

Citikka99

Kannattaa lukea oheinen Tuulilasin artikkeli, joka koskee kaikkia autoja (2002 lähtien rekisteröityjä).  Kuluttaja-asiamiehen lausunnon perusteella kaikkien autojen on kestettävä jäätymättä talven pakkaset. Nykyään  jokaisessa  2000-luvun citikassa pitäisi olla huohottimen jäätymisen estämiseksi vastukset jne.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista

Öljykorkin aukaisemalla pystyy jo arvioimaan kertyykö moottoriin ns. märkälimaa.

vibes

Ainoa kärry mistä mulla on huohotin jäätynyt on '99 vuoden VW Golf. Sattuu sitä paremmissakin per*eissä ;)
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Kaasumies

Kun vielä olin töissä, mulla jääty -35 pakkasella huohotin (ja öljyt konehuoneessa) Mitsubishi Canter Fuso kuorma-autosta. Sen jälkeen huohotin siirrettiin jonnekin muualle ja enään ei jäätynyt. Mitään maskisuojaa ei ollut ennen eikä jälkeen.

kaselin

Kuluttaja-asiamiehen lausunnon perusteella kaikkien autojen on kestettävä jäätymättä talven pakkaset. Nykyään  jokaisessa  2000-luvun citikassa pitäisi olla huohottimen jäätymisen estämiseksi vastukset jne.

Kuluttaja-asiamieheltä vaan neuvoja kyseleen kyllä ne tietää. ;D
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Kaasumies

Nyt on autossa toi.C5 2002. Lataa akkua samalla kun auto lämpiää. Sisäpistokkeesta virta ja auton sisällä virtaliittimeen latausjohto. Tietenkin semmoseen, johon tulee aina virta vaikka tietokone meneekin lepotilaan. Takimmainen liitin on semmonen.Laturissa pitää myös olla muistitoiminto, muuten ei onnistu.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet/Akkulaturi-612-V-4-A-37744/