c5 hdi 136hp tuning lastutus?

Aloittaja tjmj52, kesäkuu 10, 2013, 21:13:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pasi_J

Löytyiskö foorumilta kaveria joka saisi fap+egr pois pelistä+ tehoa lisää?  :) Mitään tuning lastua en tuohon alalaittaan että niillä ei saa kuin pahanmielen. >:(

XmTD

Lainaus käyttäjältä: Pasi_J - heinäkuu 23, 2015, 21:12:05
Löytyiskö foorumilta kaveria joka saisi fap+egr pois pelistä+ tehoa lisää?  :) Mitään tuning lastua en tuohon alalaittaan että niillä ei saa kuin pahanmielen. >:(
Samaa kysellään täältä Tampereen kupeesta. Saa laittaa Yv:ä jos löytyy tietoa ja taitoa.

Teme

EGR:n saa helposti pois pelistä tekemällä pellinpalan koneen oikessa(edestä katsottuna) takakulmassa olevan laipan väliin.

Kulutus putosi melkein puoli litraa.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Rommitommi

Ja tällä tulppaustempulla sai ainakin vm. 2011 140 HDI:ssä myös vikavalon palamaan, joten kannattanee softata tulppauksen yhteydessä, niin välttyy ylimääräisiltä vikavaloilta. Vanhemmissa ilmeisesti onnistuu ilman softaustakin.
Tesla Model S P85D -15, Passat GTE -18, BMW 530e -18, Volvo V70 2.5T -04

Teme

Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Pasi_J

Egr on tulpattu.Kulutus kyllä tipahti sen huomas ja nypytykset jäi pois. Vikavalo ei pala mut kun lukee leksalla vikakoodit niin jatkuva vikaa näyttää moottorinpuolella. että mulle kans voi laittaa privaa kuka tekis tuon egr poiston ja lisää heposia pellinalle.

ipeqs

Egr tulpattu, mutta depoullition faultya hälyyttelee ja tehot hukassa Löytyiskö Kuopiosta tai ympäristöstä osaajaa ongelman poistamiseen ? Mahdollisesti tehojakin vois vähän ohjelmoida lisää, mutta egr ohjelmallinen poisto pääasia . Auto on C5 -08 2.0hdi 136. Yv.

CelaVii5

Väärä paikka tulpattu, ei mulla herjaa samanlaisessa mitään??

tjmj52

Moi

Minulta voisi löytyä kuukauden päästä  maxchip tuning 136hp seen 100kw antaa lisäpotkua todella hyvin +47hp 103nm ja on helppo asentaa.
Ollut puolivuotta käytössä ja olen ollut tyytyväinen.
https://maxchip.de/en/shop/chiptuning-maxchip-citroen-c5-2-0-hdi-136-ps-100-kw/#tci_product_filter

tjmj

tgp

Onko ollut muuta vaikutusta arjen ajoissa kuin että tietokone valehtelee kulutuslukemat pari litraa alakanttiin?

tjmj52

moi

Kyllä tuntuu kulkevan paremmin varsinkin se viive kaasupolkimessa  liikkeellelähdössä on jäänyt pois. Muutenkin ajo on kevyempää. velimies ajo tuolla minun autolla kun olin laittanut tuon palikan ja tuumasi, että minulle kans. Nyt olen vaihtamassa toiseen c5 ja laitan siihenkin tuon palikan ( vähän eri moottori) Polttoaineen kulutus on vähän pienentynyt, mutta ei kuitenkaan litraa 100

TJMJ

AriRu

Ite käytin Jv autosähkössä Kuopiossa. Poistatin egrrän ja lisättiin samalla muutama kaakki. +26hp ja 47nm vääntöä lisää. Hyvin tuntuu lähtevän ainakin. Tosin keli ol huono testaukseen, kun satoi räntää.

Tammikuussa ale -100e. 490e oli yhteensä kummatkin. Sanoi että enempää hankala saada tehoja, kun turbo käy pieneksi.

C5 2.0 -08 Exclusive aut 136 (162)

ennen muutosta autolla pääsi tankillisella n900km n60km/h keskinopeudella. Olikohan 6.8l/100.
5.4l/100 tais olla 400km matka-ajussa. Saas nähdä miksikä kulutus muuttuu?

HDIC5

163 HDI AT kävi softauksessa. EGR tukittiin softalla ja tehoja ja vääntöjä lisättiin. Toki on eri eculla kuin 136/140 HDI mutta onko turbosta tietoa onko sama kuin näissä?
Toistaiseksi ei mitään huonoa sanottavaa. Toki en mitään ihmeempiä ongelmia osaa odottaakkaan kun ei vakio vehkeillä ole tullut ajettua juuri ollenkaan viimeisen 15v aikana. Toki merkki on ollut eri.
C5 III 163HDI AT Tourer

RPO715

missä lastu asennettiin ja oliko hinnakas. :-\

tomba86

Lainaus käyttäjältä: RPO715 - toukokuu 13, 2017, 15:14:49
missä lastu asennettiin ja oliko hinnakas. :-\

Sama kiinnostaa täällä,ja miten on pelannu?
C5 Aircross Hybrid

RPO715

tervehdys ostettiin lastu teholastu.com.maksoi 299 euroa .ajettu noin 2500km toimii hyvin.suosittelen oman pers tuntuman mukaan naftan kulutus laski ainakin nurkka ajossa.

tomba86

Lainaus käyttäjältä: HDIC5 - tammikuu 29, 2017, 11:28:19
163 HDI AT kävi softauksessa. EGR tukittiin softalla ja tehoja ja vääntöjä lisättiin. Toki on eri eculla kuin 136/140 HDI mutta onko turbosta tietoa onko sama kuin näissä?
Toistaiseksi ei mitään huonoa sanottavaa. Toki en mitään ihmeempiä ongelmia osaa odottaakkaan kun ei vakio vehkeillä ole tullut ajettua juuri ollenkaan viimeisen 15v aikana. Toki merkki on ollut eri.

Missä ohjelmoit?
Mitä kustansi?
Miten toiminu?
C5 Aircross Hybrid

Reverend

Pitäisi tehdä ohjelmallinen dpf ja egr poisto (fyysisesti tulpattu) ja samalla onnistuisi lisätä tehoja. Onko kokemuksia näistä ns verkon yli tehtävistä ohjelmoinneista? Brittein saarilta löytyy tälläinen kuin https://www.hdi-tuning.co.uk/ jolta onnistuisi tehdä nämä operaatiot n 200e hintaan jos asiakas itse hankkii piuhan, mikä on ebaysta n 80e investointi. Tehoja lupaa 170hv ja 390Nm.

Kotimaasta löytyisi n 500e hintaluokassa
Lohjan ECU Tuning: 185hv 427Nm
MoTest Oy: 162hv ja 380Nm

Liekö noilla teholupauksilla muuta yhteistä kuin sanahelinä..

Reverend

Nyt on C5 ohjelmoitu, tehoa tuli lisää n 34hp ja vääntöä 80Nm.. paperilla tosin, mutta on jotain muuttunutkin. Jännä ei tilattu muutos oli ajotietokoneen kulutusnäytön lukemien pienentyminen. Nyt heittoa on todelliseen 0,9-1,0 litraa.. eli näyttö 4,8 litraa sadalle todellinen 5,7-5,8. Onko tämä normaalia moottorin optimoinnin yhteydessä? Ohjelma on sellaisen firman tekemä kuin quantum tuning, ilmeisesti brittifirma.

Reverend

Nonii, autossa ilmennyt terävä nykäisy kun kaasun nostaa, riippumatta kuormitustilanteesta.. vika paikallistettu EGR ja DPF ohjelmalliseen poistoon. Onko ilmennyt vastaavaa?

AriRu

Auttaako kaasupolkimen nollaus /sopeuttaminen?

Reverend

Ei kyllä tullut tuommoinen mieleen. Kaasupolkimeen ei ole noissa poistoissa puututtu, teho-ohjelman puolella kyllä mutta se ei aiheuta nykäisyä ???

Bornyhalls

Lainaus käyttäjältä: Reverend - kesäkuu 30, 2019, 19:07:53
Nyt on C5 ohjelmoitu, tehoa tuli lisää n 34hp ja vääntöä 80Nm.. paperilla tosin, mutta on jotain muuttunutkin. Jännä ei tilattu muutos oli ajotietokoneen kulutusnäytön lukemien pienentyminen. Nyt heittoa on todelliseen 0,9-1,0 litraa.. eli näyttö 4,8 litraa sadalle todellinen 5,7-5,8. Onko tämä normaalia moottorin optimoinnin yhteydessä? Ohjelma on sellaisen firman tekemä kuin quantum tuning, ilmeisesti brittifirma.

päin p%"# tehty softaus, taitamaton tekijä muuttanut railipaineanturin aluetta...

AriRu

Lainaus käyttäjältä: Reverend - elokuu 07, 2019, 11:52:57
Ei kyllä tullut tuommoinen mieleen. Kaasupolkimeen ei ole noissa poistoissa puututtu, teho-ohjelman puolella kyllä mutta se ei aiheuta nykäisyä ???

Kokeiles etsiä haulla miten se polin nollattiin.  En jaksa kännykällä etsiä ohjetta

poppa

tänään kävin kuopiossa auton ohjelmoinnissa: egr off ja vähän piristystä kulkupuoleen (+30hv/50nm). Kulutus tippui 0,4 l/100km, sama reitti ja sama vauhti, 4,6>4,2 l/100km. Väännön kasvu näkyi niin että kiihdytys 80-110 km/h nelosvaihteella parani 7,2 sekunnista 6,1:een ja vitosvaihteella 8,1:stä 7,1:een. Nyt on sopiva teho/voima tuonpainoiseen kärryyn. Optimoiautosi kuopio/jv autosähkö teki homman näpsästi, tää oli jo kolmas ohjelmointi meidän perheen autoissa siellä. Suosittelen.
C5 2.0 hdi vm 2012 140hv (+30hv)