Uskaltaako hankkia C5 II:n ainoaksi autoksi?

Aloittaja Hankkiako c5, maaliskuu 06, 2013, 14:12:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarmot

Täältä myös ääni Xsara Picassolle. Meillä on -02 Pikatsuni ja se on ollut varsin vähävikainen. Kilsoja on nyt meillä ajettuna 80->230tkm. Melkein jo pistin sen 200 tkm kohdalla myyntiin, mutta sitten en onneksi malttanutkaan kun se tuntui niin hyvältä ja luotettavalta menopeliltä.
Perheen autot:
MeganeII 1.9 dci 2008, Grand Scenic 1.5 dci 2011, Pulsar 1.2 2017, C5 Aircross 1.6 2020, Corolla hybrid 2022

KariM

Lainaus käyttäjältä: Alpo Kieppi - maaliskuu 08, 2013, 23:50:32
jos auton hankinnassa on etusijalla tilava takaistuin, niin sellaista ei C5 kyllä tarjoa. Se on nimittäin pituussuunnassa auton kokoon nähden melko vaatimaton,

Tuo on kyllä totta. Etupenkin avaraan tunnelmaan nähden takana on kummallisen ahdas fiilis. Korkeussuunnassa tilaa on, mutta pituudessa ja leveydessä ei. Lisäksi penkki on matalalla.

Jos on tarve saada taakse kolme turvaistuinta, tutkisin jälleen niitä autoja joissa on kolme erillistä poteroa tai muuten vain lautamainen penkki ja pystyt sivulasit. C5:n kahdelle suunnitellulle sohvalle on vaikea saada kolmea jakkaraa, tai kahta jakkaraa niin että jäisi vielä yksi aikuisen paikka.

Yvette

Olen eri mieltä c5:n (I:n) takapenkin soveltuvuudesta kolmelle turvaistuimelle. Kakkoskopasta en tiedä.

Meillä oli vuoden ajan kolme turvaistuinta, nimenomaan turvaistuinta, ei yhtään koroketta ja ne sopivat penkille hyvin, koska takapenkin reunoja ei ole muotoiltu liikaa ja ne antavat riittävästi periksi turvaistuimille. Sormet mahtuu väliinkin, jos on tarvetta semmoiseen. Tuossa käytössä ei takapenkin tiloilla ole muuten niin suurta merkitystä.

Olen sovittanut samoja penkkejä xsara picassoon, sopivat ihan hyvin sinnekin. Picasson tavaratila oli liian lyhyt, kärryjen aisa otti kiinni, kun testasin, siksikin valinta osui c5:een. Käytin penkkejä myös passatissa, mondeossa ja v70:ssa, kaikki olivat ahtaampia kolmen turvaistuimen kanssa.

Aloittajalle vielä sen verran, että kannatta huomioida ykköskoppaisen toimintavarmempi lämmityslaite, oon käsittänyt, että c5 II:ssa on lämmityslaitteen läpät erilaiset (=särkyvämmät) ja kyseinen korjaus on joko kallis tai töisevä tai molempia.

takku

Meillä tuo 2003 C5 2.0HDI on ollut melkein 5 vuotta, eli kauiten mistään kulkineesta. Kilsoja tulee vuodessa noin 50-60 tonnia, pääasiassa moottoritietä. Ostettaessa oli mittarissa 135 tuhatta ja nyt joku 375 tonnia.
Vähemmän tuossa on ollut vikoja kuin 2.0 GL bensa Omegassa (sedan), 2.0 TDI CDI Omegassa (farkku) ja 220 Avantgarde automaatti C Mesessä (farkku).
Kaikki nuo aiemmat kiesit ajoin sinne 400-500 tonnin kieppeille ja sitten vaihtoon.

C5 hyvä puoli on se että isompikin perhe mahtuu. 3 kpl 45-60kg koiria, 2 aikuista ja 2 teiniä. :)
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

karilauri

Ite en ole uskaltanut luottaa siihen, että aina tarvittaessa pääsisi tien päälle, jos on vain yksi auto käytössä, oli se sitten C5 II tai mikä muu tahansa. Vara-auto voi olla vaikka tonnin Twingo seisontavakuutuksessa, tai vastaava Etelänmatkallekin on hyvä ottaa mukaan varakalsarit, jotain saattaa sattua.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: karilauri - maaliskuu 15, 2013, 09:19:32
Ite en ole uskaltanut luottaa siihen, että aina tarvittaessa pääsisi tien päälle, jos on vain yksi auto käytössä, oli se sitten C5 II tai mikä muu tahansa. Vara-auto voi olla vaikka tonnin Twingo seisontavakuutuksessa.

Pidä se tonni taskussasi. Sen tonnin Twingon voi mielestäni säilyttää autoliikkeen pihassa. Ja jos sitä ei pääse viikonloppuna aidan takaa hakemaan, niin Nettiautosta löytynee yksityisiä säilyttäjiä.

MartyMcFly

^Juuri näin. Jos jostain syystä luulee että on tarvetta vara-autolle jonka hintaluokka on tonnin kieppeillä, niin semmosen hakee sitten just sillä hetkellä kun sitä tarvitsee, on se sitten Twingo tai joku muu helmi. Noita on maailma (ja Nettiauto) täynnä, ja markkinat on ostajan käsissä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

hyper

Kaikilla ei ole muutenkaan mahdollisuutta vara-auton pitämiseen, ainakin kerrostaloissa parkkitila on aika rajattu. Minulla ainakin on tasan yksi parkkipaikka, enempää ei talossa ole vapaana. Lisäksi tulisi vielä verot ja vakuutuksetkin.

Tietysti jos on tilaa missä autoa pitää niin tuollaisena vara-autona ehkä kävisi joku museokatsastettu harrasteauto oikein mainiosti. Olisikin tyylikästä jos ceefemma ei lähtisi aamulla liikkeelle niin mennä töihin jollain Amilla tms. :)
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Hankkiako c5

Ihan hyvää keskustelua, vaikka osittain jo omien tarpeiden ohi, mutta ehkä jollekin muulle hyödyksi. Itse olen hieman vajaa 180 cm, joten en mitenkään hirveästi tarvitse tilaa, vaikka jalkani kohtuullisen pitkät ovatkin. Auto tulee tosiaan kahden aikuisen ja pian kahden nuoren lapsen käyttöön. Eli takana tulisi olemaan lasten turvaistuin ja turvakaukalo. Silloin harvoin, kun autossa kulkisi useampikin aikuinen niin olen ihan varma, että silloin mahtuisimme C5:een.

Tällä hetkellä vaikuttaa, että auton katselu alkaa jo aikaisemminkin kun olimme ajatelleet. Nykyinen automme nimittäin saattaa mennä lunastukseen. Mitään kiirettä oston kanssa ei kuitenkaan ole, sillä saamme tarvittaessa sitten äitini auton lainaan siksi aikaa, kunnes saamme ostettua uuden itsellemme.

Renee

Mikähän kulkine siihen pihaa oikein tuli,kun tarina jäi vähän vajaaksi?