C5 - Vanteiden takaisinkutsukampanja

Aloittaja Strombi, tammikuu 18, 2007, 16:39:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Strombi

Katsokaa ko. linkkiä ja selvittäkää, onko autonne takaisinkutsukampanjan piirissä? Ongelma koskee levypyöriä. Jos levypyörä on kiinni isolla 19 mm kannalla olevalla pultilla, jossa on mukana iso prikka, niin nämä vanteet vaihdetaan veloituksetta. Ottakaa yhteyttä Citroen merkkiliikkeeseen. Itselläni on C5 joka rek. 06-2003 ja siinä olisi pitänyt jo olla uudemmat vanteet (perinteiset kartiopultilla), mutta ei ole. Auto bonnista käskivät ottaa yhteyttä merkkiliikkeeseen ja mukaan kaikki ne vanteet (kesä, talvi) joita vaihto koskee. Kampanja on voimassa niin kauan kuin ko. autoja on liikenteessä.

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Takaisinkutsut+2/Takaisinkutsukampanjat.htm

TeeKoo

Onk tää nyt joku uusi juttu?

Minun -02-malliseen vaihdettiin kaikkki vanteet jo pari vuotta sitten.
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Strombi

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - tammikuu 18, 2007, 17:37:31
Onk tää nyt joku uusi juttu?

Ei ole varmaankaan kaikille, mutta minulle oli kun en ollut tuosta tiennyt mitään. Muutenhan autooni olisi nuo vanteet vaihdettu. Ajattelin tuoda asian esille, jos joku ei vielä tiedä. Aikaisemmin joku kysyi näistä kutsuista, mutta ei saanut vastausta. Päätellään siitä.

edit. korjattu lainaus  ja teksti oikein.

Obelix

Eiks toi nyt pitäny olla jo hoidettu juttu kaikkiin autoihin? Kampanja alkanu jo elokuussa 2003.

Tahvo64

Onko siis niin että jos autossa on rikalla varustetut pultit niin vanteet on vaihtamatta?
Onpas mielenkiintoista jos niin on, meinaan vain kun auto sattuu olemaan -04 vuosimallia, mikähän pirun jäännösläjä toi mun kärry on kun siinä on toi bsi-yksikkö vikakin jota ei vaihdeta takuuseen.

Strombi

Kampanja alkoi elokuussa 2003. Auto Bonin kaveri ihmetteli, ettei miksei ole minun autoon vaihdettu? Edellinen omistaja ollut liisaus firma, jossa varmaan välikäsiä on ollut ja tieto ei ole kulkenut perille. Johan tuohon pitäisi merkkiliikkeen puuttua viimeistään silloin kun auto tulee huoltoon. Mutta ei. Jopa vararengaskin on tuota vaihdettavaa sarjaa. Näkyy näitä olevan muitakin. Asiaan on syytä kiinnittää huomiota, varsinkin kun niitä liikkuu käytettynä kohtuu paljon.

Ego

Mun C5:seen vaihdettiin vanteet kampanjana syyskuussa 2005, ja uusissakin vanteissa on pultit irtoprikoilla.

Strombi

Auto Bonin kaveri sanoi; "jos autossasi vanteet ovat kiinni prikkapulteilla niin ne on vaihdettava". Kertoi myös että minun auto on sitä sarjaa, että siinä olisi jo tehtaan pitänyt ne vaihtaa. Saas nähdä mitä sinne alle laitetaan, kun menen käymään merkkiliikkeessä. Odotan mielenkiinnolla.

andre

Mielenkiintoista, ihan kuin joku olisi jättänyt tekemättä/kertomatta jotain autojen omistajille.

Strombi

Mielenkiintoista tosiaankin. Aivan sattumalta törmäsin tuohon takaisinkutsuun. Ilman sitä olisin ajanut täysin tietämättömänä asiasta. Maahantuojan edustaja kertoi kaikille autonomistajille lähetyn kutsun. Hän epäili, että tässä tapauksessa asia on hautautunut johonkin liisausyhtiön syövereihin. Kun puhutaan, että leasing auto on turvallinen valinta, kun siihen on kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä (en ole uskonut tähän), niin tämä on omiaan vahvistamaan epäluulojani merkkiliikkeen toimintoja kohtaan. Kyllä siellä viimeistään asiaan olisi pitänyt kiinnittää huomiota. Mutta ei. Raha kyllä kelpaa. Ei se tosiaankaan ole mikään autuaaksi tekevä paikka. Myönnän toki että on myös positiivisia poikkeuksia. Maahantuojan edustajan suhtautuminen asiaan oli erittäin asiallinen. Ainakin kyseinen henkilö hallitsi asiakaspalvelutaidot hyvin. Kiitokset Auto Bon oy:lle  :)

juu50

Mulla on 8/2003 rekisteröity C5:nen irtoprikkapulteilla, kesärenkaiden vanteet on "kevytmetalli" levypyörät ja talvirenkailla normaalit levypyörät. Ilmeisesti pitää vielä varmistaa Veholta, että tarvitseeko vanteita vaihtaa. Mulla auto on ollut elokuusta 2005 lähtien, eikä mitään tietoa onko jotain vaihdettu.

Pasis

Ko. vanteidenvaihto toteutettiin aikanaan jonkun valtakunnalisen rengasliikeketjun avulla, muistaakseni Euromaster ?

MÄ1

Mitenkähän tää juttu on.
Puhutaan isosta pultista AV19, ja irtoprikasta, ja täytyisi olla kartiopultti.
Jos on pikkupultti, eli AV17 ja kartioprikka, EI kartiopultti.
Kumpaan kastiin tämä kuuluu?
Auto on C5 2005 tai -6, kuitenkin se uudempi korimalli.

Strombi

Odotahan vähäsen. Odottelen soittoa merkkiliikkeestä. Selvittelevät asiaa. Kerron lisää, kunhan saadaan asiaa selvennystä.

Strombi

Kuuleman mukaan 17 mm pultti kartioprikalla on oikea, minulla 19 mm prikalla väärä. Mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se, että eilen sanottiin, että vanteet vaihdetaan veloituksetta. Tänään sanotaan että ei vaihdeta. Eli saa itse kärsiä. Ei jumalauta aivan näin helpolla mene läpi.  >:( Asian selvittely merkkiliikkeen ja maahantuojan välillä on kesken. Ilmeisesti maanantaina saan lisäselvyyden asiaan.

rado

Lainaus käyttäjältä: Strombi - tammikuu 19, 2007, 14:49:11
Kuuleman mukaan 17 mm pultti kartioprikalla on oikea, minulla 19 mm prikalla väärä. Mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se, että eilen sanottiin, että vanteet vaihdetaan veloituksetta. Tänään sanotaan että ei vaihdeta. Eli saa itse kärsiä. Ei jumalauta aivan näin helpolla mene läpi.  >:( Asian selvittely merkkiliikkeen ja maahantuojan välillä on kesken. Ilmeisesti maanantaina saan lisäselvyyden asiaan.

itsekin soittelin ja Veho oli sitä mieltä ettei mitään tarvitse vaihtaa tai autoni ei kuulu noiden joukkoon..
Aivan kusisuolesta tuo koko touhu

EFL605

Turvallisuuteen vaikuttavan vian takaisinkutsu ei pääty ennenkuin kaikki ko.autot on korjattu. Kun kaikki autot on korjattu, maahantuoja lähettää AKE:lle tiedon asiasta.
Maahantuojan on ilmoitettava AKE:lle autoista, joita ei ole saatu korjattua, jolloin AKE kehottaa auton omistajaa viemään auton korjattavaksi.
Jos omistaja ei reagoi tähänkään, katsastuksessa auto voidaan laittaa ajokieltoon.

Nämä on nykyään ihan laissa säädettyjä juttuja ja jos maahantuoja ei tuota usko, niin asiasta voi tehdä tutkintapyynnön poliisille onko maahantuoja rikkonut lakia asiassa. Ja tässä tapauksessahan näin on ilman muuta.

andre

EFL605
Erittäin hyvä selvitys asiasta.

Strombi

Lainaus käyttäjältä: EFL605 - tammikuu 19, 2007, 16:02:03
Turvallisuuteen vaikuttavan vian takaisinkutsu ei pääty ennenkuin kaikki ko.autot on korjattu. Kun kaikki autot on korjattu, maahantuoja lähettää AKE:lle tiedon asiasta.
Maahantuojan on ilmoitettava AKE:lle autoista, joita ei ole saatu korjattua, jolloin AKE kehottaa auton omistajaa viemään auton korjattavaksi.
Jos omistaja ei reagoi tähänkään, katsastuksessa auto voidaan laittaa ajokieltoon.

Jep. Olen samaa mieltä. Ja tosiaankin auto voidaan katsastuksessa määrätä ajokieltoon jos liikenneturvallisuuteen vaikuttavia seikkoja ei ole korjattu. Tämän myönsi myös merkkiliike. Ei pe...le, nyt katsotaan, kuka ottaa selkävoiton  >:( Ottaa päähän tuo edellinen omistaja, kun ei ole saattanut asioita kuntoon.

TeeKoo

Minä silloin aikanaan kaikki vanteet Euromasterissa vaihdatin.

Ja on niissä prikkapultit edelleen.

Mitään postia mistään ei ole tullut.

Niin, auto on -02 Break

Ego

Juu, mulla uusissa vanteissa irtoprikkapultit 17mm kannalla.

andre

Voisko olla niin, että ne 19 mm pultit prikoilla ja niiden vanteet pitää vaihtaa sellaisiin vanteisiin joissa käytetään 17 mm pultteja prikoilla.

Strombi

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - tammikuu 20, 2007, 08:43:41
Voisko olla niin, että ne 19 mm pultit prikoilla ja niiden vanteet pitää vaihtaa sellaisiin vanteisiin joissa käytetään 17 mm pultteja prikoilla.

Näin minulle kerrottiin. Michelin on toteuttanut kampanjaa aikoinaan. Nyt kuulemma pessyt kätensä hommasta. Kertoman mukaan ovat asettaneet takarajan, mutta aikarajasta ei ole Aken sivulla mitään tietoa. Hyvin yksipuoleista tuo touhu. Täysin pers...tä >:(

Strombi

Tänään maahantuoja soitti ja sanoi, että vanteen vaihdetaan. Siis teoriassa (ei käytännössä) kampanja on jo ohi, mutta kysymyksessä on olennaisesti liikenneturvallisuuteen vaikuttava seikka, jolloin ne vaihdetaan ilman mitään sivumutinoita. Eli kenellä onkaan vielä 19 mm pulteilla olevat vanteet, niin ei kun vaihtamaan vanteet 17 mm pulteille. Eipähän ainakaan tarkkaavainen katsastusetä pääse niistä huomauttelemaan. Erittäin asiallista suhtautumista asiaan niin maahantuojalta kuin Raahen Suzu autolta. Kyllä vielä jossakin asiakaspalvelu pelaa  :)

TeeKoo

Mistäs minä tiedän, kummat pultit autossani nyt on?