Kirjoittaja Aihe: C6 kokemuksia  (Luettu 66354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C6HDI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #25 : Joulukuu 04, 2012, 15:02:27 »
Ovien lasit ja luko pelanneet hyvin. Lumet ja jäät tulee kyllä putasiltua ikkunoiden ympäristöstä tavallista paremmin. Mutta onko kenelläkään kokemuksia/suosituksia mitä ikkunatiivisteisiin pitäisi laittaa jäätymisen estymiseksi?

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #26 : Joulukuu 04, 2012, 15:17:24 »
Ovien lasit ja luko pelanneet hyvin. Lumet ja jäät tulee kyllä putasiltua ikkunoiden ympäristöstä tavallista paremmin. Mutta onko kenelläkään kokemuksia/suosituksia mitä ikkunatiivisteisiin pitäisi laittaa jäätymisen estymiseksi?

Korrekin silikoonia

Vai onko kyse jostain muusta kuin kumitiivisteistä?
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #27 : Joulukuu 04, 2012, 15:52:21 »
Meillä on C6 2,7 Hdi vm. 2006. Täälläkin oli aamulla -23 astetta, webasto päällä puolisen tuntia ja hyvin lähti käyntiin. Olen myös seurannut noiden lasien toimintaa ovia aukaistaessa sekä viime talvena että nyt pakkasten tultua. Hyvin ovat auenneet eikä jäätymisiä ole ollut.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 024
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #28 : Joulukuu 04, 2012, 19:49:35 »
CRC Silicone spray:tä laitoin ja molempiin autoihin ja loppu jäätyminen samantien. Etenki tuon 98vm auton kumitiivisteet tykkää.
If in doubt, go flat out.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 415
  • Peukkuja: 4
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #29 : Joulukuu 09, 2012, 15:47:34 »
Meillä C6 on kyllä ihan perhekäytössä, 3 lasta (8-, 6- ja 4-vuotiaat) mahtuu hyvin takapenkille korokeistuimineen.
Perhekäyttöön tulee täälläkin, jahka mahdutaan. Nyt lapsilla on ikää 2, 4, 12 ja 14, joten kasia pienempää ei viitsi harkita. Kaupunkiajot menee mahdollisuuksien mukaan kolmosella.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #30 : Joulukuu 12, 2012, 00:14:40 »
nyt on ovien tiivisteet käsitelty ja jäätymisongelma hallinnassa, toki pakkastakaan ei enää ole kuin muutama aste...uutena ongelmana on nyt sitten käsijarrun jäätyminen, -5 astetta mittarissa ja jo jäätyy lyhyelläkin seisottamisella jumiin. Onneksi on irronnut pikku jumpalla sen verran että on päässyt jotenkuten liikkeelle. Tänään tosin ABS Fault valosirkus tuloksena...hävisi itsekseen sitten jonkun ajan kuluttua. Varmaan vaijereiden kuoren sisällä kosteutta? Kiusallinen vaiva  >:(.
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #31 : Joulukuu 12, 2012, 17:11:02 »
Takajarrujen perusteellinen huolto. Liukutapit myös irti ja puhdistus ja uudet liukkarit. Jarruneste myös vaihtoon.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #32 : Joulukuu 16, 2012, 14:29:01 »
joo, tuo jarruhuolto täytyy tehdä. Eiköhän käsijarru pelaamaan saada, käsittääkseni C5:ssa samat osat?

Noista laseista vielä, kannattaa olla niiden kanssa varovainen ja seurata menevätkö alas ovea avatessa. C6Owners-palstalla on karuja esimerkkejä jo pikkupakkasilla sattuneista lasien hajoamisista kun jostain syystä lasi onkin yläasennossa ovea sulkiessa http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?12994.0. Itsellä kävi jo läheltäpiti, löin takaoven kiinni lasi ylhäällä jumissa, kauhea pamaus ja ovi pomppasi sulkeutumatta takaisin, onneksi ei hajonnut
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

faro680

  • Vieras

Poissa C6HDI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #34 : Joulukuu 25, 2012, 15:34:34 »
Kauppalehdestä myös lainattu:

"Alan asiantuntijoiden mukaan C6:n seuraajaksi voi hyvin olla tyrkyllä DS9, josta nähtiin konseptiversio viime keväänä muun muassa Pekingin autonäyttelyssä. Auto on ollut esillä myös Euroopassa.
DS9 on dieselhybridi ja mitoiltaan se on isompi kuin C6."

Varmaan tämä on jo silloin tuotannossa kun olen C6:lla ajanut puoli miljoonaa kuten muillakin sitikoillani. Mutta taidan siinä vaiheessa olla jo rollaattorikuski.

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 394
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #35 : Joulukuu 25, 2012, 16:29:04 »
On tämä kummallinen auto, kun halvimmat yksilöt maksavat suomaliassa noin 3x sen mitä Keski-Euroopassa. Monessa tavallisemmassa ajopelissä suhde on siinä 1,5 paikkeilla. Käytettyjen tuontiakin jarruttaa se, että verot joutuu maksamaan noista huumorimielellä heitetyistä hinnoista laskettuna. Kyllä V6 HDi + Amvar versio kelpaisi tännekin  :)
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C5 1.8 -03, C6 3.0 -06

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 652
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #36 : Joulukuu 25, 2012, 18:49:53 »
C6 arvon säilyvyys Suomessa on kyllä mystistä. C5 kohdalla taasen hintaero on monasti niin pieni ettei edes kannata harkita hakemista nahkahousumaalta. Aivan kuin joku haluaisi tehdä tällä huippumallilla bisnestä Suomessa...   ::)

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #37 : Joulukuu 25, 2012, 19:06:01 »
Jos joku sitä bisnestä yrittääkin niin kovin nihkeää on vaihtuvuus, nuo samat kolmekymppiä maksavat roikkuu nettiautossa jo melkein toista vuotta...omastani maksoin veroja juuri äskettäin 9888e, kiitos vaan noille ikuisuusmyyjille :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #38 : Joulukuu 25, 2012, 19:25:47 »
Tullin veropäätöksiä nopeasti silmäilin ja 2.7 HDIstä kannetaan tällä hetkellä veroa noin 8500-9500€ (39,8%) ja tuohon päälle haku-, rekisteröinti- ja muita maksuja n. 1500-2000€ (käytettäessä ns. konsulttia, täysin omatoiminen hakija toki pääsee pienemmillä kustannuksilla) niin ollaan Saksan ostohinnan lisäksi 10k€-12k€ lisäkustannuksissa. Ai niin, ja mahdolliset talvirenkaat tuohon vielä päälle.

Mobile.de:stä löytyy Saksasta n. 150 kpl C6:sta, hinnat alkaen n. 6k€, mutta pikaisesta vilkuillen ja jos haluaa auton jossa kilsoja on vain reilut 100tkm tai säkällä jopa alle, ja muutenkin ostaa sen "luotettavasta" liikkeestä niin rahaa autoon pitää varata ainakin 10k€, mieluummin ehkä 12k€ ja ylikin (joilla on kokemusta niin korjatkoon jos olen tässä hakoteillä), jolloin ollaan 20k€-24k€ kokonaiskustannuksissa veroineen ja muineen.

Käsitykseni mukaan autoliikkeen pyyntimyyntikate tässä hintaluokassa on n. 3-5k € (ennen annettua alennusta), joten Nettiauton pyynnit eivät kaikki nyt ihan metsässä ole, edellyttäen että siellä myynnissä olevat eivät ole juuri noita mobile.de:n kuuden-seitsemän tonnin menopelejä, joiden kunnosta tai historiasta ei välttämättä ota pirukaan selvää. Sanomattakin on kuitenkin selvää että 2006-2007 mallisesta saa pyytää 30k€ maailman tappiin saakka.

Mukavinta tässä autontuojalle on se, että viime kevään veromuutos on nostanut noita veroja noin parilla tonnilla verrattuna siihen mitä tuo vero oli ennen muutosta (32,5%).  >:(
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 652
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #39 : Joulukuu 25, 2012, 22:08:39 »
Eihän ne kutosten pyyntihinnat ole tuolla logiikalla metsässä, kun tuontiautojen verot lasketaan noista hinnoista...  :-\ Mitenkähän tuo hintaero suomi vs. saksa on vastaavissa muun merkkisissä (isompikoneiset lähes edustusautot siis)? Sikäläisen verotuskäytännön tuntien vanhempi isomoottorinen auto ei ole fiksu sijoitus, mikä osaltaan selittää noita edullisia hintoja siellä päässä... Toisaalta autoveron muututtua Suomessa tilanne on lähes sama täälläkin.

Saa sitten nähdä mitenkä monta vuotta liikkeiden kannattaa noita ylihintaisia yksilöitä halleissaan makuuttaa.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #40 : Joulukuu 25, 2012, 23:57:03 »
Joo, oikeassa olet koska tuo verotusarvo - jonka perusteella autovero siis lasketaan mainitun prosentin mukaan - määräytyy hintatason mukaan, joka on metsässä. Vähän tuollainen muna-kana - tilanne.

Saksassa useamman vuoden vanha ja 100-200tkm ajettu auto isolla V6 tai V8 koneella on lähestulkoon ongelmajätettä, joka heijastuu hintatasossa, joka tosin meidän näkökulmastamme on vähintäänkin houkutteleva. Tosin kuten totesit tuo päästöjen mukainen verotus täälläkin tekee tuomisen kalliiksi, ja ellei parempien varusteiden takia ole autoa tuomassa, käytännössä kannattamattomaksi. Ainoat joissa voi halutessaan vielä tehdä ns. tilin ovat saksalaiset isommat mutta järkevillä kulutuslukemilla olevat autot, joiden hinta käytettynä tuntuu olevan edullisempia kuin muiden (joista hyvänä esimerkkinä juurikin tuo C5 III, joita saa samaan rahaan Suomestakin, tosin valikoima on pienempi) verrattuna Suomen hintatasoon.

Pienempien liikkeiden kassassa tuo autojen seisominen varastossa näkyy nopeammin, mutta toisaalta C6 on sen verran harvinainen malli täällä että niiden yleisestä hintatasosta ei varmastikaan ole kaikilla kiinnostuneilla oikeaa käsitystä, etenkään kun automyyjät sanovat kiinnostuneelle kuitenkin että "uutena tämä on maksanut sitä ja sitä, mutta nyt on näin edullinen". Sen lisäksi yllättävän harva ostaja jaksaa ennen ostopäätöstä kahlata kaikki netin palstat ja keskustelut läpi aiheesta - niin käsittämättömältä kuin se autoista kiinnostuneelle kuulostaakin - joten eivätköhän nuokin myynnissä olevat yksilöt kotinsa löydä, pienemmän tai suuremman annetun alennuksen jälkeen. Ja tuskin yksi ylihintainen ja myyntivarastossa pidempään seissyt C6 ylipäätään pientäkään liikettä kaataa.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 652
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #41 : Joulukuu 26, 2012, 11:13:32 »
No, kun verotusarvo määräytyy nettiauton pyyntihintojen mukaan, pitäisi vaan ilmoitella siellä riittävän edullisia ceekutosia ennenkuin lähtee hakureissulle.  ;)

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #42 : Joulukuu 27, 2012, 11:16:46 »
^ ;D ;D ;D

Mitenkäs tästä voisi saada jonkinlaisen "kansanliikkeen", edes tämän palstan sisällä? Ja samaan syssyyn jokainen jäsen voisi laittaa toisenkin ilmon mutta tällä kertaa C5 III:sta niin saadaan niidenkin verotus kohdilleen! 8)

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/MAHTI_menetelmakuvaus.jsp: "Hinta-aineisto kerätään autoliikkeiden ja yksityisten henkilöiden myynti-ilmoituksista. Tiedot Tullille toimittavat NetWheels Oy ja NettiX Oy."
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa C6HDI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #43 : Tammikuu 09, 2013, 13:30:59 »
Nyt sitten tuli C6:een vika. Ulkolämpötilan mittari ja sen myötä ilmastointi akoi temppuilla. Veho Koivuhaka hoiti homman pikahuollossa. Anturi repsikan peilistä meni uusiksi. Koivuhaassa ollut mielestäni hyvä palvelu tähän mennessä.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #44 : Tammikuu 09, 2013, 13:50:28 »
^ ;D ;D ;D

Mitenkäs tästä voisi saada jonkinlaisen "kansanliikkeen", edes tämän palstan sisällä? Ja samaan syssyyn jokainen jäsen voisi laittaa toisenkin ilmon mutta tällä kertaa C5 III:sta niin saadaan niidenkin verotus kohdilleen! 8)

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/MAHTI_menetelmakuvaus.jsp: "Hinta-aineisto kerätään autoliikkeiden ja yksityisten henkilöiden myynti-ilmoituksista. Tiedot Tullille toimittavat NetWheels Oy ja NettiX Oy."

Onkohan tullissa tai noilla osakeyhtiöillä tuohon joku "apinafiltteri"? Yhtäkkiä ilmestyy Nettiautoon 100 kpl tuhannella eurolla myytyjä Ceekutosia. Eikö mukaan mikään kello ala hälyyttämään? ;)
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #45 : Tammikuu 09, 2013, 15:42:50 »
suurin apu C6 saatavuuteen on kuitenkin kai lähes syöksykierteessä oleva arvon alenema euroopassa, oli verot suomessa sitten ihan mitä vaan. Jos alle 100tkm ajetun C6:n saa jo nyt alle 25Ke verotettuna suomeen, niin mielestäni hinta-laatu on kyllä enemmän kuin kohdillaan. Samalla rahalla saa samanikäisen perusmallisen ja umpitylsän vag- tai japanituotteen. Ja koko ajan tilanne vaan paranee kun C6 kiinnostaa kohta vaan harrastajia.
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa C6HDI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #46 : Tammikuu 20, 2013, 06:36:59 »
Kävin katsastamassa C6:n. Hyvin kelpasi. Katsastuksen hinnoissa on valtavia eroja. Helsingissä kilometrin etäisyydellä olevilla asemilla toisella olisi maksanut katsastus pakokaasumittaus mukaan lukien 99 € ja siellä missä katsastin sama homma 55€. Kalliimpi paikka olisi tosin antanut kympin alennusta kun aloin tinkimään ja halvemman hinnassa on Autoliiton jäsenalennus huomioitu.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #47 : Maaliskuu 27, 2013, 00:23:01 »
nyt on 15tkm taitettu C6:lla läpi suomen talven, pahimmalla suolaus- ja loskavyöhykkeellä täällä kehäIII sisäpuolella. Kokemukset on vain ja ainoastaan positiivisia kunhan vaan nuo ovitiivisteet on muistanut voidella. Lämmintä on riittänyt kovimmillakin pakkasilla, mitään teknistä murhetta ei ole ollut. Joka päivä on ilo taittaa työmatka C6:lla, kyyti on vaan niin hienoa kuin toivoa pystyy  8)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #48 : Maaliskuu 27, 2013, 08:43:30 »
Vaikka kait mainostaa ei saa niin uusi  C6-kuski tiedustelee hydrauliikkaa ymmärtäviä huoltoliikkeita pk-seudulta, siis muita kuin Vehot? Tarve olis kait käyttää -06, 200tkm ajettu C6 dieseli Hyd3+ huollossa kun jostain tihkuu. Vai tehdäänks noille yleensä mitään ? Olen ymmärtänyt että jos pallot on mennyt niin ko. kulma on kivikova mutta mistä tietää tarviiko iskaria uusia (vai onko siellä sellaista ollenkaan) Nyt menee tosi pehmesti mutta terävä monttu lyö ilkeästi. Lisäksi jarruttaessa takaa kuuluu ihan lopussa kevyt klonks....

Asiallisia opettavia vastauksia toivoen

uusi sitikkakuski

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #49 : Maaliskuu 27, 2013, 08:55:04 »
citroen hydractive 3+ voiko tuohon säiliöön itse lisätä nestettä ja kuinka paljon ? Onko paineistettu?