Hydrauliikan toiminta pakkasilla

Aloittaja mch42, helmikuu 06, 2006, 12:22:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seppo

Motonetistä saa ihan oikeaa Totalia niin ei tarvitse arvailla.
Ei ole sen kalliimpaa kuin muutkaan. Mukava muuten pakkasella
kun ei ole rautajousia ja iskareita kitisemässä :)

ealab

On tässä ajeltu Fiiatilla. Tietää ainakin, että hampaatkin ovat olemassa. Vielä.

pahi

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - tammikuu 02, 2010, 17:25:20
Lainaus käyttäjältä: pahi - tammikuu 02, 2010, 16:38:14
Lainaus käyttäjältä: Jussi - helmikuu 13, 2006, 17:41:37
Siihen että Citroen speksasi nesteen itse ja tiukasti (käytä vain vihreää LHM-nestettä) muitakin syitä kuin saatavuus ja hinta, tärkein varmasti se että tiukka nestespeksaus vähensi huomattavasti alkuaikojen korjaamojen ja tee-se-itse-miesten aiheuttamia vahinkoja.

En löytänyt muualta LHM:n väristä viestejä, joten...
Omassa Xantun ohjaus on kankea pakkasella jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen. Voisiko tähän olla syynä LHM-neste tai sen väri? Tarkoitan että viime kesänä vaihdoin Sitronenilta hankkimani Valeon LHM:t, jotka olivatkin väriltään jotain violettia tjms. muttei tosiaankaan vihreän väristä. Indikoiko nesteen väri mahd. jotain sen viskositeettiarvosta/pakkasominaisuuksista?

Nimenomaan tuo sinivioletti neste on sitä "huonoa" nestettä. Mulla on sitä talviautossa ja jäykistelee kovasti. Sain jo Sitroselta uuden pönikän ja menen ensi viikolla vaihdattamaan uudet nesteet sisälle.  Soittappa sitroselle niin saat homman eteenpäin.

Kiitti tiedosta! Täytyypä soittaa ja pyytää hyvitystä. Pakkasessa on kyllä ikävää vaihdella LHM:iä. Paljonkohan maksaisi löhmien vaihdot hesan seudulla?

Kenguru

Lainaus käyttäjältä: pahi - tammikuu 02, 2010, 19:26:12
Kiitti tiedosta! Täytyypä soittaa ja pyytää hyvitystä. Pakkasessa on kyllä ikävää vaihdella LHM:iä. Paljonkohan maksaisi löhmien vaihdot hesan seudulla?

Ei tarvitse itse vaihdella.. Sitroselta saat toimintaohjeet mutta käyt siis vaihdattamassa nesteet ja laitat laskun siitä eteenpäin. Kunhan kyseessä on siis tätä italiassa valmistettua nestettä.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

veca

Kysäsempä tässä yhteydessä minäkin.

Xantia -95 perä ei tosiaan nouse pakkasella kovin herkästi. Tai nousee, mutta jousitus on kova ja ylhäällä pysyminen on vaikeaa. Pallot ovat uudet. Onko perän pehmeyden puute / nousun vaikeus yleensä öljyn vika vai pitäisikö vaihtaa lisää osia? Kuinka kulunut pumppu vaikuttaa perän toimintaan? Perä nousee 2-asennossa hyvin, mutta asento ei sovi kovuuden vuoksi ajoon.

ealab

Vertailun vuoksi: Xantia ja tuoreehkot Boschin LHM+:t, uudelleen paineistetut Comfortit. Ei ole vielä huomattu eroa kesäkeliin. Alustan korkeusvipujen liikkuvat osat propelliakselivaseliinilla "peitetyt".

Jankos

Toi mun xantia on myös tuollanen perän roikottaja pakkasilla. On aina ollut, olkoon ihan uudet tai vanhat lhm:t tai ihan sama mitkä pallot. Epäilen että takasäädin toimii jotenkin epämääräisesti. Nyt se on viimeaikoina alkanut muuttamaan korkeuttakin entistä hitaammin kun vivusta vääntelee. Tarttis kai tehrä jottain :D
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

ealab

Tuollaisen vaivan sai korjattua: Auto pukeilla tai montulla ja moottorin käydessä vääntelee vähän vipuja siten, että korkeussäätimen kara liikkuisi. Huom! em.voitelut!

Kenguru

Nyt on nesteet vaihdettu ja yhtä juuttunutta nippaa lukuunottamatta jarrut ilmattu. Tulipahan aivan toinen vehje ajella :) Enään ei ole mitään eroa kesäiseen toimintaan. Paitsi että jarrut pelaa paremmin kun en silloin niitä ilmannut :P
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

rasev

Hei.

Ainakin omassa Xantussa vm 1995, on aikas jäykkä ohjaus pakkasella. Ja nyt taas vuotaa keskivaraajapallon tienoilta, viimeksi oli jokin hydeputken liitin löystynyt. Toivottavasti on nyt sama juttu kyseessä, huomenna montulla selviää.