Miten mua koijataan?

Aloittaja villej, huhtikuu 22, 2011, 11:13:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Teuski - huhtikuu 28, 2011, 14:00:07oopajoo, tottakai pidettäis huutokauppana jos kaikki muutkin pitäisi. Jos oikeasti sieltä jotain haluan niin varmistan asian sopimalla kaupat ohi huudon, se on myyjän häpeä jos suostuu :)

Näinän se menee. Nopeat syövät ja hitaat eivät. Vituttaa se kumminkin. Samaa se on tuolla liikenteessä. Säännöt tuntuu kiinnostavan vain silloin, kun niistä on itselle hyötyä. :-\

Teuski

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - huhtikuu 28, 2011, 14:10:35
Lainaus käyttäjältä: Teuski - huhtikuu 28, 2011, 14:00:07oopajoo, tottakai pidettäis huutokauppana jos kaikki muutkin pitäisi. Jos oikeasti sieltä jotain haluan niin varmistan asian sopimalla kaupat ohi huudon, se on myyjän häpeä jos suostuu :)

Näinän se menee. Nopeat syövät ja hitaat eivät. Vituttaa se kumminkin. Samaa se on tuolla liikenteessä. Säännöt tuntuu kiinnostavan vain silloin, kun niistä on itselle hyötyä. :-\

Toki tietenkin niin, että jos huudosta on jo hintavaraus ylitetty ja muita huutajia on, niin ei silloin voi mitään sopia. Paitsi että tekee tarpeeksi korkean huudon ja myyjä sulkee huutokaupan. Yleensä kuitenkin menee niin, ettei huutajia ole vielä lainkaan, mielestäni silloin ei ole kauhean väärin sulkea huutoa ja myydä ohi huutokaupan.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Teuski - huhtikuu 28, 2011, 14:29:20Toki tietenkin niin, että jos huudosta on jo hintavaraus ylitetty ja muita huutajia on, niin ei silloin voi mitään sopia. Paitsi että tekee tarpeeksi korkean huudon ja myyjä sulkee huutokaupan. Yleensä kuitenkin menee niin, ettei huutajia ole vielä lainkaan, mielestäni silloin ei ole kauhean väärin sulkea huutoa ja myydä ohi huutokaupan.

Juu tämä OK. Kunhan tarjoukset pysyy itse palvelussa.

Kaikki suoraan myyjälle soittelijat ja puhelimeesa tiukkaa hintaa tinkaavat etuilijat sinne Vihtahousun putiikkiin.

KariM

Lainaus käyttäjältä: Teuski - huhtikuu 28, 2011, 14:00:07
Huuto.Net on mennyt nykyään kovasti eBayn suuntaan siinä, että aidot huudot vähenee ja on vain osta heti-tuotteita.

Joskus aikani ihmettelin noita huutonetin sääntöjä (hintavaraukset, huudon jatkuminen määräajan yli, huudon ennenaikainen sulkeminen yms.) todeten niiden olevan rakennettu täysin myyjän eduksi.

Muutaman kerran olen ostanut ja myynyt huutonetissä, hyvin on mennyt. Ebayssä olen ostanut pelkästään yrityksiltä buy it now:na, ei ongelmia.

liikeri

kyllähän tuo ohi huutaminen on vähän mitä se on.. ja on niitä huutajiakin semmoisia joita ei näy eikä kuulu.
itse myin joskus verkko mediatoistinta. joku naapurikunnasta halusi sen hakea heti samana päivänä pois ja tarjosi siitä 35€ korkein tarjous oli n. 30€ no sanoin että tulee hakemaan ei näkyny kaveria ja lopulta soitin vaihtoi omistajaa 90€ hintaan.. joka oli korkeampi kuin mitä itse olin siitä maksanut kun konkurssi huutokaupasta ostin sen.

Ja kyllä sitä nyt maalais järjellä hyvin pitkälle tuolla onnistuu löytämään luotettavia kauppakumppaneita.
rehellisen myyjän tunnistaa monesti siitä että hän kertoo rehellisesti ilmoituksessaan että tuotteessa on naarmuja käytön yms jälkiä ja siitä on valokuva jota ei ole kopioitu valmistajan sivuilta.
Sitä voi miettiä että onko jami93 oikeasti myymässä autohifi sarjaa pilkkahintaan ja niitä on vain käytetty autossa kiinni.

yksi mikä kovasti ärsyttää monissa myyjissä on se että vuoden käytettyä elektroniikkaa myydään uuden hinnalla.. monesti näkee tuotteita joissa voi olla huutoja jotka ylittää uuden tuotteen hinnan ja ei ole hinta varausta ylitetty edes. tietysti eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka ostaa.

kyllä mä olen kanssa sitä mieltä että kun lähtee tuotetta myymään niin laittaa lähtöhinnaksi sen millä se lähtee heti mukaan.. tai sitten hinta varaus 50€ ja lähtöhinta 40€ ei noita 20€ lähtöhinta ja 450€ hintavaraus ps3 ja 4peliä paketille :D

Teuski

Lainaus käyttäjältä: liikeri - huhtikuu 29, 2011, 01:18:47
kyllä mä olen kanssa sitä mieltä että kun lähtee tuotetta myymään niin laittaa lähtöhinnaksi sen millä se lähtee heti mukaan.. tai sitten hinta varaus 50€ ja lähtöhinta 40€ ei noita 20€ lähtöhinta ja 450€ hintavaraus ps3 ja 4peliä paketille :D

Joskus huutonetin alkuaikoina kaveri kehuskeli vakavissaan huutaneensa yhtä autoa, kävin sitten kattomassa niin oli huutanut 200mk varmaan 20 tmk autosta :) hintavarausta ei tietenkään ylitetty :)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-