C4 - Takaiskunvaimentimet hajosi

Aloittaja C-nelikko, kesäkuu 09, 2010, 08:14:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anaxagoras

Lainaus käyttäjältä: ealab - kesäkuu 30, 2010, 21:50:49
Kysymykseen siitä, mikä olisi pehmeä ja mukava iskari, on oikeastaan helppo vastata. Se on jousipallo. :)

Niin, persmuistissa on citikoita 2 CV, BX, CX 25 & Xantia...

Set olin minä, kun C4:n kyytiä pehmeämmäksi halusin.

Eli tiedetään. ;)

Anax

dimangi

Lainaus käyttäjältä: Faari - kesäkuu 30, 2010, 19:35:05
Onhan kaikilla C4- kuskeilla tiedossa tämä ominaisuus. Takaiskareiden suojapalkeet valahtavat alas ellei sinne ole asennettu niitä klipsejä jotka pitäisivät ne ylhäällä. Jos varret ovat paljaana kuralle alttiina eivät iskarit kauan kestä. Asiasta on olemassa huoltotiedote mutta ainakaan paikallisessa merkkihuollossa ei moisesta tiedetty ensin mitään. Tilasivat toki osat kun olin itse asian onkinut maahantuojalta tietooni.

No voi ihmetys. Viime keväänä erityisesti vein Veholle huoltoon ja mainitsin tämän kolinan. Termit ei ole oikein hallussa ja sanoin että joku pusla ilmeisesti pitää vaihtaa. Näin olin jostain foorumilta lukenut. Ymmärsin että tajusivat mistä kyse ja kolina katosikin huollon jälkeen muutamaksi kuukaudeksi. Mutta tuli takaisin pian.
Tuossa kun talvirenkaat vaihdoin niin havaitsin että nuo "suojapalkeet" kun nostaa ylös niin kolina häviää muutamaksi päiväksi. Liekö pusla = suojapalje? Mutta eihän niitä kokoajan jaksa nostella. Olenkin pohtinut että miten virittelisin ne kumitötteröt pysymään ylhäällä itsestään. Pitänee etsiä jostain huolto joka osaisi klipsit sinne tilata ja asentaa.

Suojat on muuten ollut pääasiassa pois paikoiltaan yli vuoden. En ole havainnut mitään ongelmaa iskareissa muuten ja katsastuksessakaan eivät niistä valittaneet. Renkaanvaihdossa tosin putsasin pahimmat sorat iskarin varresta  :)

Jude

100000km huollossa (ei V-liike) huomautin valahtaneista palkeista, asentaja oli heti jyvällä asiasta ja rykäisi jollain sikaflexillä ne yläasentoon, hyvä jos 2 minuuttia meni.
Hyvin ovat pysyneet nyt puolisenvuotta.