Mukavin Citroën?

Aloittaja Wildchild, syyskuu 27, 2006, 01:53:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mukavin citikka millä olet ajanut?

AX
1 (0.9%)
BX
8 (7.1%)
2CV-4/6
5 (4.4%)
Axel
0 (0%)
Visa
0 (0%)
Saxo
3 (2.7%)
C2
1 (0.9%)
C3
1 (0.9%)
C4
6 (5.3%)
C5
21 (18.6%)
GS, GSX, GSA
1 (0.9%)
ZX
2 (1.8%)
Xsara
6 (5.3%)
Xantia
24 (21.2%)
Xsara Picasso
4 (3.5%)
DS
4 (3.5%)
CX
9 (8%)
ID
3 (2.7%)
SM
0 (0%)
XM
13 (11.5%)
C8
0 (0%)
Berlingo
0 (0%)
Jumpy
0 (0%)
Traction
0 (0%)
LNA
0 (0%)
Ami
0 (0%)
Acadiane
0 (0%)
3CV
0 (0%)
Athena
1 (0.9%)
Evasion
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Wildchild

Noh, makuasioista ei voi kiistellä, mutta kertokaa ihmeessä omia kokemuksia eri sitikoista.

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: Wildchild - syyskuu 27, 2006, 01:53:39
Noh, makuasioista ei voi kiistellä, mutta kertokaa ihmeessä omia kokemuksia eri sitikoista.

Perhana kun ei oikein ole kokemuksia noista vanhemmista Citikoista. Joku DS voisi olla aika hieno kokemus. Nyt täytyi laittaa XM, kun ei paremmasta ole tietoa (tai onko parempaa edes olemassa, sitäkään en tiedä :))

sax appeal

Kyllä se Saxo on;) Tällaista kaupunkikurvailua kun on suurin osa vuodesta niin siinä on taksitkin ihmeissään ku pikkukissalla päryyttelee:D BX oli muutama vuos sitten alla mutta sillä ei mäntsälää pidemmälle uskaltanut lähtee kun paukkas kerran viikossa nesteet pihalle. Vikaa ei koskaan löytynyt..

Pate

BX on mukavin.

Ajettu: BX, Xantia, Saxo, AX, ZX, C1, C2, C4, C5 ja Jumper
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

KareJG

Kokemusta vain C femmasta. Ja mukavahan tuo on  :)
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

andre

Ajossa olleet GS, BX ja Xantia.
Muista ei oikeastaan ajokokemusta, joten tältä pohjalta Xantia.

jakkehdi

xsara
bx:llä, xsara picassolla, xsaralla ja xantialla olen ajanut. xantiassa ei hydet ollut kunnossa, joten varmaan sen takia oli pakko valita xsara
Nyk. Mercedes Vito 115cdi 4x4 aut -07, Citroen C5 2.0Hdi Tourer -12
Ex. Skoda Roomster 1.9tdi-09/ Peugeot 807 2.0hdi -07/Skoda Octavia 1.9tdi 4x4 -01/Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06/ Peugeot 205 - 1.hät. -87/ Citroen xsara 110 hdi -02/ Peugeot 306 2.0hdi -

Jasu

Onhan näitä joitakin tullut kokeiltua, 2CV, 3CV, Méhari, AMI, Dyane, Acadiane, Cx, GSA moottorinen 2CV, D-Super, DS mehukepillä (joka äänen sai...), BX, Xm, C3, C5, Xsara, Xantia, Visassa kyytiläisenä... Jäiköhän joku pois..?

Hyviä kaikki. Omalla kohdalla tuo valinta oli varsin selkeä, mehukeppi DS-Pallas jotenkin mieltä lämmitti...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

laakeri

Ei ole kyllä tullut ajettua kuin 3 kpl ZX, 3 kpl BX, 2 kpl Xantia, 1 kpl Xsara Picasso ja 1 kpl 2CV-6, kyllä noista BX voiton vie ehdottomasti, paitsi melun puolesta. Tosin katsotaan uusiksi, kun tässä syksyllä toivottavasti kerkiää pallottaa Xantian ja korjata samalla kynkänlaakerit, että minkälainen siitä sitten tulee...

Gelupa

Tässä kun asiaa miettii niin ajokokemuksia on kertynyt ainakin 5 eri BX:stä, muutamasta Xantiasta, Xsarasta, AX:stä ja XM:stä. Mutta miten sen mukavuuden sitten määrittelisi. Jos pelkästään alustan pehmeyttä ja ajotuntumaa miettii niin oma ääneni edellä mainituista menisi varmaan tuolle XM:lle ja aktiiviselle jousitukselle. Mutta kun asiassa on niin paljon muitakin puolia :) 16V BX:n suorituskyky lisää ihan oman lisänsä ajonautiontoon, ja ykköskorisen BX:n (tai GSA:n, CX:n..) mielenkiintoiset ratkaisut esim. mittariston suhteen tuovat taas oman mukavan lisänsä. Vaikea paikka. Kokonaisuutena ääni noista itse kokeilemistani malleista menee varmaan loppujen lopuksi kuitenkin sille BX:lle, vaikka XM:ää tuohon galluppiin aiemmin äänestinkin..

Jasse

Itse olen ajellut, bexiä, xantiaa, xsaraa ja C5:sta. Käytettyjä kaikki joten uudesta ei ole tietoa, mutta käytetyistä xsara vei kevyesti voiton, esim C5 on minulle paha pettymys, mutta voihan tuo johtua vallan yksilöistä. Mutta niillä korteilla on pelattava jotka on annettu, joten mun käteen jäi siis xsara.

timonum

DS 2.1 Pallas mehukepillä on mukavin.

Olen ajellut: ax,zx,saxo bx,xantia,xm,cx,c5,id.ds.d-super.

Joel

Saxo  :)
Enpä ole muilla ajellut, niin oli pakko toi vastata. Näppärä ajokki kaupunkiin ja hyvin olen maantielläkin tuolla kerinnyt.

Zygi

Kokemuksia on junnuvuosilta BX 1.6 GTI:stä ja TRZ:sta, Xsarasta, C5:sta ja C2:sta...
Olen kuitenkin jäävi sanomaan mitään tähän koska rautajousisista on viimeisimmät kokemukset.

Tosin täytyy kyllä myöntää että kun tänään sain kahden viikon jälkeen C2:n veholta niin nannalta tuntui jäykän kolisevan -88 Turbo Unon jälkeen... vielä kun kiihtyis :)

CitXsan97

Ajettuna c5, bx, ax, xsara, xantia... Alla santtu ja sen takia vissiinki se mukavin.
Haaveissa "jumalatar," ds, sitten voisi olla toiset ajatukset... Viimeistään viimeisestä eläkkeestä pitää ds hankkia.

Citroman

Lainaus käyttäjältä: Jasu - syyskuu 27, 2006, 22:45:22
Onhan näitä joitakin tullut kokeiltua, 2CV, 3CV, Méhari, AMI, Dyane, Acadiane, Cx, GSA moottorinen 2CV, D-Super, DS mehukepillä (joka äänen sai...), BX, Xm, C3, C5, Xsara, Xantia, Visassa kyytiläisenä... Jäiköhän joku pois..?

Hyviä kaikki. Omalla kohdalla tuo valinta oli varsin selkeä, mehukeppi DS-Pallas jotenkin mieltä lämmitti...

Miten se "kaamea" camina? >:D

santtu94

Äänestin Xantiaa koska se tarjoaa oikein mukavan pehmeää kyytiä oikein huollettuna. Ja mikä parasta niin kohtuu hintaan! Eikä ruostepeikkokaan nakerra sitä pahasti. Xm on kyllä yhtä mukava peli mutta tarkemmin en tiedä kun en ole omistanut. Kokemusta on edellämainituista + BX:stä, CX:stä, ID:stä, rättäristä. Tähän on aika vaikea vastata kun riippuu miltä kantilta asiaa miettii.  :|

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Citroman - lokakuu 04, 2006, 19:50:48
Lainaus käyttäjältä: Jasu - syyskuu 27, 2006, 22:45:22

Miten se "kaamea" camina? >:D

Siis näköjään jotain unohtui... Eikä se Camina ny mitenkään kaamea ole...   :)
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Johannes Vitku

Valitettavan vähäiseksi ovat citroen ajokokemukseni jäänyt. Zx Volcane (oma) ja Bx gti 16v.
joskus ollut Xsara 1.8 ja Zx 1.8 (molemmat farkkuja) kyydissä.

Tästä syystä bx vie voiton.

SaPeKa

Ajettu on BX, CX, ZX, Xsara, C3 ja Xantia. Näistä Xanttu on ykkönen.
XM:ssä mahtaa olla paremmat kyydit, mutta ei ole käytännön kokemusta. Tuskin C5:kään huono ole...

ealab

Koeajon perusteella C5 selvästi. Oma Xantia Exsl. comforteilla on myös mukava. Sitten beksit: Aiempi -93 Tzi mukava verrattuna - 02 Millesimeen. Se on aina ollut varsin pintakova pallojen vaihdosta huolimatta. Merkillistä.

xanbui

Cx turbo kakkosella ajettiin kaverin kanssa Barcelonasta Tukholmaan n. 24 tunnissa.
Takapenkillä yksi moottori askeineen kaikkineen ja paljon muuta romua.
Oli kyllä hieman puuduttava matka,
500 kilsaa-tankkaus-kuskinvaihto
jne
jne

Jallu

Ajettu:

AX, Visa, GS, CX, BX, Xsara, Xantia, C5.

Ja ylivoimainen voittaja on  GS !! :D

Citroman

No, meitä on moneksi. Kyllä minun mieleen on eniten 2CV-pohjaiset kulkimet.  2CV6 on parhaat kyydit antanut.

Mikk@

Omassa tallissa ollut BX, ZX ja C5, mutta kyllä mukavinta meno on ollut CX.llä, eikä se GS kauas siitä jää. :)
Kyllä talossa pitää aina yksi ranskatar olla.