Kirjoittaja Aihe: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä  (Luettu 12302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ismo67

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #25 : Helmikuu 02, 2010, 22:53:01 »
Päivitys 210euroa. Huh. Hinta varmaan sisälti myös bsi.n päivityksen. Hinta on sittenkin vielä kallis.

Just, 210 € ihanan kallista, kuinka vaativa homma sitten lienee kyseessä... ::)

esimerkkinä meillä firmassa: XP asennus, ajurit, päivitykset 80 € ... :)

Aika monet tuntuu makselevan noita autohuoltojen ryöstöhintoja mukisematta...yksi meidän asiakas käytti vaginaansa Hyvinkäällä Laakkosella ja maksoi 240 € PELKÄSTÄ Öljynvaihdosta ja sitten kehtasi itkeä tässä meillä, kun pyydettiin virusturvan asennuksesta 20 € työnosuudesta...on se niin väärin... >:(

Niinpä..

Auovalmistajan kuuluu saada veloittaa omista virheistään, mutta esimerkiksi Wndowsin päivittäminen Windows Updatella on ILMAISTA. Sekun on leivottu hintan :)  Autoihin voidaan toteuttaa aivan sama systeemi "helposti!", jo halua on . Meillä on jo ODBII standardi. ei muutakuin läppäriin 15€:n ODBII kirjoittaja USB:llä kiinni ja katsotaan kahvia juoden meneekö autovalmistajan netistä ladattu uusin ILMAINEN mallikohtainen päivitys onnistuneesti läpi. Jos ei, ilmoitetaan nätisti, että ei mennyt löpi yritä uudelleen. Asiakas ei "pystyisi korruptoimaan ECU ainakaan normaaleilla toimilla...Tähän luonnolisesti ei ole halua niinkauan kun ei ole "pakko" esim. kilpailusyista taikka lakimuutoksen tms vuoksi - joku varmaan arvaa jo miksi;)

Samalla merkkiimago alettaisiin mudostaa samalla tavalla kuin PC raudassa. Valmistaja joka ei julkaise päivityksiä vapaasti neitssä ei ole hyvää rautaa valmistava tai ei ainakaan piittaa tekemistään virheistä, joten osa kaupasta siirtyy luonnollisesti valmistajille, jokta julkaisee päivityksiä... No ensin pitäisi saada tuo CAN väylä samalaiseksi kuin on tietokoneissa vaikka PCI väylä, jolloin voit liittää minkätahansa valmistajan ECU:n ja valmistajat kilpailisivat ECUjen ja ohjelmistojen paremuudesta.

Ismo

eboxxxx

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #26 : Helmikuu 18, 2010, 20:09:14 »
Meillä 12 000 ajettu c3 jota valohoidettu autotalo Hartikaisella Kuopiossa neljä kertaa. Sammuu ja nykii juuri kylmänä kun pakkasta yli 15 c. Ja yleensä keskellä risteystä. Eikä meinaa käynnistyä millään ..Myös kierrokset humppaa 500-3000 rpm.

Huolto ei todellakaan toimi Autotalo Hartikaisella. >:(

Kolme kertaa meni ettei suunnilleen uskoneet että mitään vikaa on.

Sitten alkoi ajanpeluu että takuu kerkeisi loppua. Kuulemma semmoista päivitystä ei ole vielä joka vian korjaisi, vaan ilmestyy ehkä huhtikuulla 2010. Reklamoin asiasta, mutta kuulemma on vaan hankalia nämä "nykyautojen" viat.  Maahantuojakaan (auto-bon) ei kuulemma kerkeä vastata ja neuvoa. Hartikaisen huollon mukaan siellä on niin vähän henkilöitä ja paljon tätä c3:sen "pikkuvikaa" tärkeämpiä ongelmia, mm.1500 diesel auton ongelma ym. ym. että tuskin saavat tähän apuja. Reklamoin asiaa myös maahantuojalle, jonka vastaus oli suunnilleen sama. Eli pahoiteltiin ongelmaa ja kerrottiin, että ongelmaa esiintyy "jonkun verran". Korjausta johonkin hel..tin ohjelmaan on ehkä tuloisssa ehkä keväällä. Ja jopa neuvottiin käyttämään auto lämpimäksi tyhjäkäynnillä että ongelman voi  välttää. Se siitä citroenin "airdreamista"....

Kypsyin tuohon hommaan ja esitin kaupan purkamista. Vastavetona esittivät, että jos kuitenkin nyt korjataan tuo vika .... jota olen siis käyttänyt huollossa korjattavana neljästi ilman tulosta. Samoin auton vaihtamista uuteen (varmaan tajuttomalla välirahalla). Arvatkaa vaan onko halua tehdä uutta kauppaa kun auto loppuu kymppitonnin ajoilla ja huolto ei toimi lainkaan. Yritän kaupan purkua...

CITROEN C5

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2010, 08:28:57 »
citroen on löytänyt nyt vian..JESS.. tätä päivää me olemme odottaneet.laittavat alumiinisen kotelon muovi kotelon tilalle (JOKU ANTURI ON SIELLÄ KOTELOSSA)..en tiedä mikä kotelo mutta kumminkin..soittivat eilen huollosta minulle.ELI OTTAKAA YHTEYS OMIIN HUOLTO LIIKKEISIIN..NÄIN MEILLÄ IISALMESSA.tiedoksi teille sinne kuopioon ja muille.

ismo67

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2010, 09:13:21 »
citroen on löytänyt nyt vian..JESS.. tätä päivää me olemme odottaneet.laittavat alumiinisen kotelon muovi kotelon tilalle (JOKU ANTURI ON SIELLÄ KOTELOSSA)..en tiedä mikä kotelo mutta kumminkin..soittivat eilen huollosta minulle.ELI OTTAKAA YHTEYS OMIIN HUOLTO LIIKKEISIIN..NÄIN MEILLÄ IISALMESSA.tiedoksi teille sinne kuopioon ja muille.

Muovikotelossa oleva anturi vaihdetaan muoviseen?
Saisitko selville mikä anturi?
Map anturi imusarjan etuosassa?
Meillä ei MAP anturin vaihto auttanut ollenkaan.

Meillä ei enää nyi, sillä vaihdoin koko moottorin, jolla oli ajettu noin 2-3tkm:)
Tosin saattaakin olla että vika onkin viallinen kannen tiiviste?
Voisiko olla? Kun motti on kylmä vuotaa enempi kannen tiiviste ja siksi humppaa kylmänä niin paljon.
Ja pahennettuaan alkaa muuttua auton moottori öljypolttimoksi, niinkuin meillä kävi, jolloin tulee olla tarkkana ettei aja ilman öljyä, sillä öljynpoltto on sen verran runsasta.
Joku arveli että vika saattaisi tosiaan olla että kannentiiviste on "tyyppivika" ja alkaa vuotaa öljykanava nelossylinteriin.
En ole irroittanut kantta vanhasta motistamme, mutta olisi toki mielenkiintoista tietää... vanha 78tkm motti on muuten mulla myynnissä täällä ja huutonetissä.

Meillä on edelleen kuitenkin päivittämätön moottorin ohjauselektroniikka ja humppausta ei ole tuolla vaihtomoottorilla ainakaan toistaiseksi....

EDIT: 9.12. klo 9.12 Joo piti kirjoittaa muovi vaihdetaan alumiiniseen... pitäisi tarkistaa oikeinkirjoitus ennenkuin lähettää :)

Ismo
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2010, 09:57:19 kirjoittanut Ismo »

CITROEN C5

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #29 : Joulukuu 08, 2010, 22:28:31 »
Muovikotelossa oleva anturi vaihdetaan muoviseen? en minä näin kirjoittanut..?muovinen kotelo vaihdetaan alumiiniseen koteloon.koska anturi saa väärää tietoa/dataa.koska muovi ja alumiini johtavat eri lailla lämpöä.ja sen osan nimi on termostaatin kotelo. :) :)

Irkku

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #30 : Joulukuu 14, 2010, 22:13:02 »
Ranskattareni ei oikein pidä näistä Suomen pakkasista. Ongelmat esiintyvät yli 20 asteen pakkasella, jolloin noin kilometrin ajon jälkeen liikkeelle lähtiessä kone vaan sammuu....Mutta nyt ranskatar sitten sammuu jo ajon aikana ja se alkaa jo todella nyppimään.

Sama ongelma minullakin, takkuilu alkoi tosin jo pikkupakkasilla. Mutta nyt autooni on vaihdettu tuo alumiinikotelo. Saa nähdä, loppuuko oikuttelu...

CITROEN C5

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #31 : Joulukuu 30, 2010, 22:47:32 »
 :)nyt vaihdettu termarin kotelo ja anturi uuteen,ei sammuile enää 2 pakkasaamun kokeilun tokset lupaavia. :)

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #32 : Tammikuu 01, 2011, 09:51:26 »
4. Muuta ? Imuilman lämpöanturaa ei ole C2:ssä ? [/b]


Ainakin omassa C2 VTS:ssä on imuilman lämpötilan mittaus.
Olen itse asentanut Scangauge mittarin OBD liittimeen, voisiko tällä tutkia myös C3:ssa mitä lämpötilaa imuilman lämpöanturi näyttää?
Ainakin C2 näyttää imuilmanlämmön.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

CITROEN C5

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #33 : Tammikuu 04, 2011, 08:38:52 »
 :)no niin viikko ajeltu 15-25 pakkasessa sammumis ongelmaa ei ole enää..hip hurraa.vihdoinkin kunnossa. :)

tlavikai

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #34 : Helmikuu 17, 2011, 10:26:04 »
Itsellä C2 VTR 1.4i (-09) koneella ja samoja oireita pukkaa.  >:(
Onko ongelmat poistuneet tuo termarikotelon vaihdolla?
Moottori on ilmeisesti sama C2:ssa ja C3:ssa?

CITROEN C5

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #35 : Helmikuu 21, 2011, 06:58:55 »
no niin tässä ajeltu jo kohta 3 kuukautta ilman sammumis-ongelmaa.toimii kotelon vaihdon jälkeen kuin unelma.ei ole mitään käynti ongelmia.en tiedä liekkö sama kone,käy kyselemässä citroen huollosta.vika esiintyy vain tietyissä kone tyypeissä.(10-20 AUTOA SUOMESSA C3 MALLIA)

Poissa ansu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #36 : Helmikuu 22, 2011, 22:35:20 »
Kiitos tuosta vinkistä, täytyy auton huollon yhteydessä hoitaa tuo asia kuntoon. Tänä talvena ei ongelmia ole ilmennyt, koska en ole paljoa ajellut ja kylmiltään en ole autoa käynnistellyt, mutta aina niitä lämmitystolppia ei ole joka paikassa. Hieno juttu tällainen foorumi, jossa voi jakaa huolia ja murheita! Toivottavasti pahimmat pakkaset ovat tältä talvelta ohi, koska nuo ranskattaret kaipaavat selkeästi johonkin lämpimämpään paikkaan  ;)

Renee

  • Vieras
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #37 : Tammikuu 22, 2014, 09:36:11 »
Tuota kävikö auto huollossa ja tuliko se kuntoon noilla jutuilla?

Poissa ansu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 - Ei pysy käynnissä moottorin ollessa kylmä
« Vastaus #38 : Tammikuu 22, 2014, 10:21:26 »
Viime viikolla sitten ongelmat alkoivat uudelleen, pitkästä aikaa. Eli siis kilometrin ajon jälkeen auto sammuu liikennevaloihin. Valot ehtivät vaihtua pariinkiin kertaan, ennenkuin saan auton liikkeelle. Takana tulevat ovat todella tyytyväisiä..  Eilen kokeilin sitä, että pidän autoa vajaat 10 minuuttia käynnissä ennen lähtöä (en saa sitä tolppaan kiinni koulun pihassa). Kaikki toimi hienosti. Ekologista?? Tänään käyn hakemassa Citikalta viimasuojan ja katselen, auttaako se asiaan. Opiskelijabudjetti ei oikein anna armoa kalliimpaan ratkaisuun.