Kirjoittaja Aihe: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi  (Luettu 60804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Calsu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #150 : Lokakuu 03, 2021, 11:29:13 »
No se olis edessä tämäkin remontti, ja itselle helpoin konsti olis tietty tuo viimeiseksi mainittu että laskee vaan korvakkeista ja kampeaa kynkkää alas sen verta että pääsee nuo hilut lyömään pois. Se että kuin tiukassa ne on niin onkin arvoitus? Kannattaako ryhtyä? Rahansäästömirlessä? Ja tämä käy tuohon C5 2003 farkkuun?

Kiitoksia. Niin se. Linkki https://m.motonet.fi/fi/tuote/182228/Takatukiv-laakeris-C5-alkuperaislaatu
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2021, 03:09:29 kirjoittanut Calsu »

Poissa Keinuvipu

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 75
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #151 : Lokakuu 29, 2021, 13:17:58 »
Onko niin että tätä ei voi suorittaa poistamalla paineet ensin ohjelmallisesti, ja sen jälkeen vasta tunkata ylös?

EDIT: Ehkä hieman tarkennan kysymystäni.
Aikaisemmissa viesteissä tunkataan auto ylös pukeille, jonka jälkeen poistetaan paineet samalla tukivartta ylös nostaen. Estääkö jokin poistamasta paineet ensin ja vasta sitten auto ylös, jos tunkki mahtuu alle?
Voiko näin tehdä rikkomatta paikkoja?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2021, 13:29:57 kirjoittanut Keinuvipu »

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 151
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #152 : Marraskuu 08, 2021, 13:12:02 »
Kertaakaan ei ole tarvinnut "ilmata" ohjausta edestakas veivaamalla niin kuin kuulemma joskus katsurin tai renkaanvaihtajan jäljiltä.
No ei kyllä C5:ssä ohjauksen veivailu vaikuta mitenkään jousitukseen, toisin kuin vanhemmissa  :)
-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 | C5 2.0HDi 163 A Tourer '11 | Dyane 4 '74 =-

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 588
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #153 : Marraskuu 09, 2021, 11:35:52 »
Ei vaikuta, mutta kuulemma toisinpäin, kun aika usein veivailua täällä nimenomaan C5 nostelun jälkeisiin ohjauksen "jurnutuksiin" suositellaan.

Ja siinäkin oleellista lienee etupyörien/ohjauksen kääntely ilman tehostinta, ei renkaiden roikotus.  Eli tähän takakynkkien aihepiiriin täysin liittymätöntä :)

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #154 : Marraskuu 11, 2021, 21:05:44 »
Ahaa. Lienee syytä ylläpidon siivota hölmöilyni.