"muuten Kimmoa, saitkos vikasi selvitetyä? lähinnä tämä Engine coolant temp too high-vika kiinnostaa??? oma heitti saman, vika tod.näk. liittimessä... katotan jos pukkaa uudelleen putsauksen jälkeen..."
En tutkinut asiaa sen tarkemmin koska myyjäliike maksoi viulut, niin vaihdettiin Storckilla sitten koko anturi. Mahd. liitinvika korjautui samalla, koska ei ole enää herjannut ja moottori on toiminut hyvin lukuunottamatta nyt alkanutta korkeapainepumpun naftavuotoa.
Tuo anturi maksoi jotain 25 ruplaa, joten ei mielestäni paha hinta, vaikkakin vastaavanlaisen NTC-vastuksen saa elektroniikkaliikkeestä n. 50 sentillä. Oli sen verran viheliäisessä paikassa siinä kannen päässä että kannattaa ehkä suosiolla ostaa anturikin, niin selviää kertaropaamisella. Vaihdon jälkeen (+ kaasuvaijerin kiristämisellä) polttoaineenkulutus tippui ja vetojakin tuli reilusti lisää, jälkimmäinen ehkä oli enemmän tosin kiinni tuosta ettei kaasu auennut täysille.
"Auto tuntuu omalta ja tunnen aina pientä ylpeyttä siitä, että olen niiden etuoikeutettujen joukossa, jotka saavat ajaa näin hienolla autolla "
Tuo C5 tuntuu tosi voimakkaasti jakavan mielipiteet. Omasta mielestäni se on selkeästi huonompi mukavuudeltaan ja ajoltaan, kuin vanhat mallit, puhumattakaan kestävyydestä. Kaipa tässäkin toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Tosimies tietenki kummastakin...