C4 - rapa lentää, lentääkö muilla?

Aloittaja jokkeri, helmikuu 20, 2008, 13:54:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jokkeri

Tammikuusta saakka ajellut C4:lla, 1,6 bensa. Kilometrejä takana 2100. Kaikin puolin olen tyytyväinen autoon, mukava ajaa, lämmin eikä vielä suurempia moitteita. Eilen huomasin sellaisen viaksi luettavan asian, etulokasuojan ja puskurin välistä tulee kuraa ja tiesuolan p...a läpi, ja valuu pitkin pukuria mollemmin puolin. Mielestä ruman näköistä. Kävi paikallisessa Citroen huollossa, jossa työnjohtaja sanoi, että ei ole tuollaisia tullut vastaa. Ovat kuulemma yhden tuollaisen korjanneet jollain "lakunauhalla". Sanoipa vielä että jos korjataan niin asiakas maksaa. Onko muilla vastaavaa vikaa ollut ja miten niihin on suhtauduttu?

CitRane

En ole kyllä omassa -08 mallin dieselissä moista huomannut.
EX Citroën: C4 1.6 HDi BMP -08
Ilman elämää ei ole tarinaa www.rutinoff.net
Korvikeautojen koeajot

CC-CAR

Lainaus käyttäjältä: jokkeri - helmikuu 20, 2008, 13:54:27
Tammikuusta saakka ajellut C4:lla, 1,6 bensa. Kilometrejä takana 2100. Kaikin puolin olen tyytyväinen autoon, mukava ajaa, lämmin eikä vielä suurempia moitteita. Eilen huomasin sellaisen viaksi luettavan asian, etulokasuojan ja puskurin välistä tulee kuraa ja tiesuolan p...a läpi, ja valuu pitkin pukuria mollemmin puolin. Mielestä ruman näköistä. Kävi paikallisessa Citroen huollossa, jossa työnjohtaja sanoi, että ei ole tuollaisia tullut vastaa. Ovat kuulemma yhden tuollaisen korjanneet jollain "lakunauhalla". Sanoipa vielä että jos korjataan niin asiakas maksaa. Onko muilla vastaavaa vikaa ollut ja miten niihin on suhtauduttu?

Kyllä se huollossa pitäisi mennä ihan maksamattomana työnä kun auto takuualainen tuote vielä!!!
Sie et ole ollu tarpeeksi jööti niille firman miehille siellä.!!   :)

PicassoHDI

Ota kuva ja laita tänne. Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa...

Antti Salonen

Samaa olen satunnaisesti huomannut omassa '07 mallisessani. Ilmeisestikään puskurin ja etulokasuojan väli ei vain ole erityisen tiivis, mutta vaikea sanoa onko tuo nyt sitten vika vai ominaisuus.

Cituning

Harvassa autossa etulokasuojan ja puskurin väli tehdää tiiviiksi, muutenhan niistä hankaantuu maalit pois. Mutta sisälokasuojan pitää olla tiivis lokasuojaan ja puskuriin, sieltä kautta se kakka pääsee. Mutta tuokin tiivistys on hankala toteuttaa jos ajatellaan että osat pitää saada joskus irtikin.
Tuollaisessa paikassa voisi kokeilla koritiivistysmassaa, sitä harmaata purukumia jota voi milteensa muotoilla sormin ja joka ei kovetu koskaan. Tuskin tarvitsee pitkälle matkalle laittaa sisälokasuoja/etulokasuoja/puskuri tienoille.
C5 Aircross Hybrid + C6 3.0 Exclusive + Jumper 1.9TD + BX 16Valve

exät - C5 204 Exclusive Break, DSuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

jokkeri

Tässä kuva. Ei oikein siistiltä näytä? Mielestäni on vika eikä ominaisuus.

drakomorphos

Lainaus käyttäjältä: jokkeri - helmikuu 24, 2008, 13:57:01
Tässä kuva. Ei oikein siistiltä näytä? Mielestäni on vika eikä ominaisuus.

Tutulta näyttää.

petteria

haki48

Onko se varmasti tullut pyöräkotelosta. Itelläni on autossani (kylläkin C5) samallaisia kura raitoja siellä sun täällä, kurasilla teillä kun joutuu toisen auton perässä ajamaan. Kura lentää auton päälle ja leviää siinä tasaisesti, paitsi kun tulee joku sauma tms. kohta johon se kerääntyy paksumaksi kerrokseksi ja leviää siitä edellä olleen kuvan kaltaisesti.

jokkeri

Eilen  25.2 C4 ensimmäisessä huollossa, ilmainen.  Huoltoliikkeesssä laitettu jotain massaa puskurin ja lokasuojan väliin, ei maksanut lisähintaa, kiitos siitä Automecalle. Seuraan tilannetta paraniko, toivotaan. Toi edellinen Hakin huomio on kyllä tosi hyvä. Olen kyllä sitä mieltä, että kura tuli pyöräkotelosta. Pian sen nyt nähdään. ei tuo kura Suomen teiltä lopu.

Maddis

Minulla tekee C5 hieman samaa. Joskaan ei ihan noin pahasti, mutta toisaalta vähemmän tullut viime aikoina kurakelillä ajettua.

CC-CAR

Tohon kohtaan voi kokeilla sikaflexiä tai tuota kuumaliimaa eli sisäpuolen kautta siloitellen,, :)

sevä

Lainaus käyttäjältä: *^CB-CAR^* - helmikuu 27, 2008, 19:35:45
Tohon kohtaan voi kokeilla sikaflexiä tai tuota kuumaliimaa eli sisäpuolen kautta siloitellen,, :)

Ehkä ei kannata, jos joskus pitää puskuri saada irti... Ns. Volvonauha voisi toimia (=lakunauha jossa lanka sisällä).
Omassa autossa tulee joskus kanssa noita valumajälkiä, mutta eivät ne sinällään haitta, koska silloin on auto muutenkin aika paskanen...

CC-CAR

tuo kuumaliima puikko systeemi on kyllä aika helppo materiaali irroittaa sekä työstää,eli ei sen suhteen ainakaan tulisi -
irroituksen kanssa kauheita tappeluita.eipä sitä kauheeta saumaa kannata pruutata,vaan sen verran että saa rakosen tukkoon.
Samoin nuo tiivistetuubi aineet on käyttökelpoista tavaraa juuri tuollaisiin kohteisiin,esim bilteman tuulilasiliimamassa joka joustaa-
sekä irtoaa ihan kuorena.. :)

Aakku

Mulla on tuo C4 harmaa ja valitettavasti aina kattoon saakka kurassa.  :-[ Silloin uutena huomasin kyllä saman valumahomman sauman välistä.
Citroën 2CV AZ Berline -56

CitRane

Lainaus käyttäjältä: CitRane - helmikuu 20, 2008, 18:20:22
En ole kyllä omassa -08 mallin dieselissä moista huomannut.
Pitää vähän syödä omia sanoja tässä kohtaa. Ajelin viikonloppuna pitemmän lenkin ja tuli mieleen tämä asia. Tottahan toki
sieltä tulee kuraa jonkin verran. Taitaapi kuulua mallin ominaisuuksiin moinen. Ei haittaa ainakaan minua  :laugh:
EX Citroën: C4 1.6 HDi BMP -08
Ilman elämää ei ole tarinaa www.rutinoff.net
Korvikeautojen koeajot

CitikasC4

Sama vika täällä :-\.

Ikävän näköistä kyllä, mutta miten esim. Veho ottaa kantaa kyseiseen aiheeseen?  (täytyy ainakin itse kokeilla ensihuollossa parin viikon päästä)

Valuuko se tuota puskurin/lokasuojan väliä pitkin ja sitten ilmavirta levittää sen vai?

Sitikkapuoskari

Ei oo jokkeri kommentoinut autoiko meidän liimailut- jos auttaa niin eipä ole kallis korjaus..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

CitikasC4

Pistäisitkö Sitikkapuoskari neuvoa, että mitenkä tuo tiivistys saadaan tehtyä, kiitos.

Sitikkapuoskari

Eipä tuo kovin ihmeellistä tarvitse. Mustaa korimassaa jolla pyyhkii sen aukon umpeen.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.