Kirjoittaja Aihe: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?  (Luettu 5817 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« : Syyskuu 08, 2017, 19:23:42 »
Moottorityyppi taitaa olla DW10 ja DW12: mitäs eroa noissa on tilavuuden teho-vääntö -käyrän lisäksi?

Tyyppiviat, kestävyys, huolettomuus ja tekniikka, onks noissa jotain merkittäviä eroja? Vai onko DW12 vaan "venytetty" DW10?
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 146
  • Peukkuja: 26
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2017, 20:07:14 »
Ykköskoppaisen 110 hp DW10 on 8-venttiilinen, kakkoskoppaisen 136hp on 16-venttiilinen.
133 DW12 on 16V ja 170hp on tuplaturbolla.

2.2:ssa on paljon enemmän kaikkea alipainehässäkkää.
Oman kokemuksen mukaan 136hp 2-litrainen on paljon 133 2.2:sta pirteämpi. Tiedä sitten paljonko johtuu laatikoiden erosta...

Automaatit aina 110 AL4, 133 4HP ja 136 AM6.

-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 | C5 2.0HDi 163 A Tourer '11 | Dyane 4 '74 =-

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #2 : Syyskuu 09, 2017, 09:36:25 »
Ykköskoppaisen 110 hp DW10 on 8-venttiilinen, kakkoskoppaisen 136hp on 16-venttiilinen.
133 DW12 on 16V ja 170hp on tuplaturbolla.

2.2:ssa on paljon enemmän kaikkea alipainehässäkkää.
Oman kokemuksen mukaan 136hp 2-litrainen on paljon 133 2.2:sta pirteämpi. Tiedä sitten paljonko johtuu laatikoiden erosta...

Automaatit aina 110 AL4, 133 4HP ja 136 AM6.

Eli jos haluaa tehoa ja vaivattomuutta ajoon, niin joko tuo 170hp DW12 tai sitten 136hp DW10.

Mutta DW10 saattaisi olla tekniikaltaan vaivattomampaa ? Onks DW12:ssa muuttuvia nokkia ja muuta liikkuvaa osaa, mitä DW10:ssä ei ole?

Onko tuplaturbon perässä sitten aina AM6?

Onks noissa kulutuksessa merkittäviä eroja? Useinhan on saman moottoriperheen tilavuuksien suhteen, että isompi kone syö aavistuksen enemmän polttoainetta, mutta teho ja vaivattomuus on ihan toista luokkaa.

Noilla kaikilla varmaan ajellaan satoja tuhansia kilometrejä. Kakkoskoppaisessa varmaan on jo DPF:ää ja muuta hajoavaa saastelaitetta mukana?
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa wesa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2017, 21:13:48 »
Kyllä tuo 136 (AM6) tuntuu pirteämmältä kuin manuaali 133 kun ajelee pintakaasulla, mutta tunne sikäli valheellinen että 136:ssa tuntuu veto loppuvan herkemmn täyskaasutilanteessa. 133:ssa jerkkua tulee mukavasti kun kierrokset yli 2100 ja riittävästi kaasua, sillä silloin aukeaa toiset imukanavat, nissä missä toimii. Molemmissa suunniilleen samat letkut ja fap hässäkät. C5 2,2 hdi menee meillä alle 5:n litran sekalaisessa ajossa manuaalina, C4GP 2,0 hdi 7,2 litraa automaattina. Molemmissa egr ja tapir kehissä, 2,0:ssa ajoittaista lievää nykimistä ajossa. Onhan tuo C4GP tosin raskaampi liikuteltava.
CX 25 Prestige -84, CX 22 i -88, GS X3-sähkö projekti, , Xantia Activa tct -96, C4GP 136 Hdi Excl A -07, C5 HDI 170 -08

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #4 : Syyskuu 10, 2017, 10:43:27 »
Kyllä tuo 136 (AM6) tuntuu pirteämmältä kuin manuaali 133 kun ajelee pintakaasulla, mutta tunne sikäli valheellinen että 136:ssa tuntuu veto loppuvan herkemmn täyskaasutilanteessa. 133:ssa jerkkua tulee mukavasti kun kierrokset yli 2100 ja riittävästi kaasua, sillä silloin aukeaa toiset imukanavat, nissä missä toimii.

Ahaa, no sitten kuulostaa siltä, että tuo 2.2 olis kuitenkin kauttaaltaan parempi! Sellainen on toistuvasti todettu autolle tarpeelliseksi ominaisuudeksi, että kun annat hanaa, sun ei tarvi manaa...

Molemmissa suunniilleen samat letkut ja fap hässäkät. C5 2,2 hdi menee meillä alle 5:n litran sekalaisessa ajossa manuaalina, C4GP 2,0 hdi 7,2 litraa automaattina.

Ilmeisesti kummatkin on perushyviä koneita eikä mitään "vahva vältä" -leimaa kummassakaan?

On nuo 170 hv -moteurit vaan melko harvinaisia, kun nettiautoa selailee. Niissä vaan olis vääntöä sekä enemmän että alempana kuin tuossa matalammin viritetyssä 133 hv:ssä.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa wesa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #5 : Syyskuu 10, 2017, 14:25:59 »
Omat kokemukset noista vielä kovin lyhytaikaisia, mutta isoja kilometrejä noilla ajellaan, eikä halpoja autoja kovin suurilla summilla kannata ylläpitää, eli varmaan ihan perusvarmoja ovat. 2,2 :ssa ongelmat paljolti sen läppäakselin actuaattoriin liittyviä. Sen nivel irtoaa, tai kalvo vuotaa. Jälkimmäistä vaikea havaita kun kuitenkin kääntelee läppäakselia kaasutellessa. Vuoto, kuten muutkin letkuvuodot, omassa aiheutti turbon johdesiivikon vajavaista toimintaa ja yliahtovirheitä joista seuraa limb-mode ja siitä momenttisäädön puute josta tulee ESP-vika ym. Aktuaattori alle 40€ marmorilla. Vaihto onnistuu yläkautta noin tunnissa, mutta hieman kinkkinen. 2,2:ssa ääni hieman rohiseva, ainakin omassa, kun läpät aukeaa. Kuulostaa vähän V8:n horinalta:). Tehot tuossa saa kyllä uudemman tasolle mutta alaväännöt jäänee jälkeen.
CX 25 Prestige -84, CX 22 i -88, GS X3-sähkö projekti, , Xantia Activa tct -96, C4GP 136 Hdi Excl A -07, C5 HDI 170 -08

Poissa läjjeejä

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 0
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2017, 21:31:40 »
vajaa 13v ollut 2,0hdi  raakaa ajoa 660tkm alkaa olla mittarissa  440 omia ajettuja
alkuperäisosa kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä kestää sen 280tkm  saman verran kesti uusi  nyt on 3paikoillaan
ilmamassamittari 3paikoillaan
 2massavauhtipyörä kytkin asetelma  vaihdettu 420tkm kohdalla
laturi 420 tkm
polttoainesuuttimet vaihdettu 603tkm kohdalla
etupyörän laakereita niitä kuluu
raidetangon päät vaihdettu kerran
alapallot 2kertaa vaihdettu 
takapyöränlaakerit alkuperäiset  rasvattu renkaan vaihdon yhteydessä
alusta tehty comfortiksi
kestää se

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #7 : Lokakuu 01, 2017, 22:03:08 »
Riittääkö tuolla 2.2:lla talvella löyly kabiinissa? Luulis tolla kuutiotilavuudella jotain jäävän jäljelle lämpöenergianakin renkaiden tuuppaamisen lisäksi.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa mustis

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 667
  • Peukkuja: 3
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #8 : Lokakuu 09, 2017, 14:51:44 »
Kumpikaan omistamani c51 2.2hdi ei kyllä mitenkään häkellyttävän lämmin ollut/ole. Ekat 20kilsaa saa ajella takki kiinni.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 821
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #9 : Lokakuu 09, 2017, 17:23:10 »
Riittääkö tuolla 2.2:lla talvella löyly kabiinissa? Luulis tolla kuutiotilavuudella jotain jäävän jäljelle lämpöenergianakin renkaiden tuuppaamisen lisäksi.

Riittää kyllä. Lämppärissä on lisälämmitin joka auttaa erityisesti sisälämpötilan nopeampaan nousuun. Osa numero neljä.

Audi A4 tdi Q

Poissa mustis

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 667
  • Peukkuja: 3
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2017, 13:45:21 »
Kiitos kuvasta/tiedosta janne L. Sähkövastus löytyi, seuraavaksi pitää kaivaa se esille ja tutkia miksei lämpiä.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 428
  • Peukkuja: 0
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #11 : Lokakuu 23, 2017, 00:28:21 »
vajaa 13v ollut 2,0hdi  raakaa ajoa 660tkm alkaa olla mittarissa  440 omia ajettuja
alkuperäisosa kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä kestää sen 280tkm  saman verran kesti uusi  nyt on 3paikoillaan
ilmamassamittari 3paikoillaan
 2massavauhtipyörä kytkin asetelma  vaihdettu 420tkm kohdalla
laturi 420 tkm
polttoainesuuttimet vaihdettu 603tkm kohdalla
etupyörän laakereita niitä kuluu
raidetangon päät vaihdettu kerran
alapallot 2kertaa vaihdettu 
takapyöränlaakerit alkuperäiset  rasvattu renkaan vaihdon yhteydessä
alusta tehty comfortiksi
kestää se

Itellä 2.2HDi -03 mittarissa 617tkm.

Moottoriin vaihdettu ainoastaan suuttimen kärkitiiviste kuluvien osien lisäksi. Ilmastoinnin kompressoriin laakeri. Laturiin piti vaihtaa laakerit mutta prosessin aikana koko paska halkesi ja piti ostaa uusi kinuskilaturi. Värinänvaimennin vaihdettu. Vaihteisto (automaatti) vaihdettu 300tkm ajettuun 550tkm kohdalla.
Etupyöränlaakereita ja palloniveliä on pitänyt vaihtaa muutama ja eteen myös jarrusatulat. Yksi laakeriremppa johtui tästä kun alkoi jarrut makaamaan päällä. Taakse vaihdettu tukivarsien laakerit 500tkm kohdalla. Lämmityslaitteen puhallin vaihdettiin 300tkm kohdalla ja uusikin jo kitisee, taitaa tulla vaihto taas eteen.

Kestää se siis.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa BasicDude

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #12 : Lokakuu 23, 2017, 07:34:57 »
Ja ranskistenhan ei pitäny kestää mitää.

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #13 : Marraskuu 01, 2017, 11:34:28 »
Mites noiden hodarien välillä on eroja ykkös- ja kakkoskoppaisissa?

Tässä jo mainittiinkin, että kakkosessa olis kuusivaihteista lootaakin tarjolla. Ilmeisesti webastokin on kakkosessa vakiovarusteena, mutta ei ykkösessä? Entä onko muita eroja? Ihan koneesta riippumatta C5-I on kai hieman laadukkaammin tehty kuin C5-II? Hiljaisempikin?

Saa nähdä, mihin tässä päätyy. Joko tuo 2.2-litrainen hodarimuhku, tai sitten Outback riittävän uudella boxerdieselillä, tai C6 hdi-2.7 niin kauan kuin niitä vielä saa kohtuullisilla kilometreillä. Eli vaihtoehtoja on vähän laidasta laitaan :-D
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 146
  • Peukkuja: 26
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #14 : Marraskuu 01, 2017, 11:51:15 »
2.2 ei kai eroa ole, 2.0 on I-koppaisessa 8V 110hp ja II-koppaisessa 16V 136hp ja muutenkin aika erilainen.
-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 | C5 2.0HDi 163 A Tourer '11 | Dyane 4 '74 =-

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 669
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #15 : Marraskuu 01, 2017, 12:02:31 »
Molempia ollut ajossa. Kakkoskoppaset on järjestään olleet rauhattomampia ajoltaan, poislukien alkupään 2.2hdiA. Ja tuossa olikin ohjaustehostimelle hihnakäyttöinen pumppu, eikä sähköinen.

Tällä hetkellä tulee ajeltua ykköskoppasella 2.2hdiA työmatkaa (on myynnissä) ja kivasti se tuntuu toimivan, on kylläkin vähän ajettu ikäisekseen (251tkm). Tuo nelivaihteinen Zf-loota on kyllä toimiva keksintö.

Osta toi mun muhku pois, websu siinä ei nyt pelaa, mutta sekin korjaantuu lähiaikoina (vaikuttaa kylläkin myyntihintaan).
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #16 : Marraskuu 01, 2017, 12:21:05 »
Molempia ollut ajossa. Kakkoskoppaset on järjestään olleet rauhattomampia ajoltaan, poislukien alkupään 2.2hdiA. Ja tuossa olikin ohjaustehostimelle hihnakäyttöinen pumppu, eikä sähköinen.

Kun en itse ole ajanut, niin kakkoskoppaisessa on päällisin puolin parempaa vain keulan ilme. Kabiini ja keskikonsoli ja mittaristo on kakkosessa karsean näköinen ykköseen verrattuna. Liekö tossa hyviä puolia ykköskoppaiseen juurikaan :-/

Tällä hetkellä tulee ajeltua ykköskoppasella 2.2hdiA työmatkaa (on myynnissä) ja kivasti se tuntuu toimivan, on kylläkin vähän ajettu ikäisekseen (251tkm). Tuo nelivaihteinen Zf-loota on kyllä toimiva keksintö.

Osta toi mun muhku pois, websu siinä ei nyt pelaa, mutta sekin korjaantuu lähiaikoina (vaikuttaa kylläkin myyntihintaan).

Jos se sun muhku on se Jokioisten harmaa, niin se on kyllä ollut mun nettiauton hakuagenttieni listoilla ja olen sen muutamaan kertaan sillä silmällä tutkinutkin. Tosin se on SX eikä Exclusive, ja ideaali olis vuoden -04 ykköskoppainen, eli niitä viimeisiä. Toisaalta loppupään ykköskoppaisista ja kakkoskoppaisista 2.2:ista pyydetään ihan hurjia summia siellä listauksen toisessa päässä. Esimerkiks Raumalla myynnissä oleva vihreä olis muuten täydellinen, mutta jos hinta olisi sen pari tonnia pienempi, niin... Tosin tässä vaiheessa rajoitus on lähinnä se, että ei oikein tila veny kolmen auton hetkelliseen pitoon.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 669
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #17 : Marraskuu 01, 2017, 13:27:20 »
Jos se sun muhku on se Jokioisten harmaa, niin se on kyllä ollut mun nettiauton hakuagenttieni listoilla ja olen sen muutamaan kertaan sillä silmällä tutkinutkin. Tosin se on SX eikä Exclusive, ja ideaali olis vuoden -04 ykköskoppainen, eli niitä viimeisiä. Toisaalta loppupään ykköskoppaisista ja kakkoskoppaisista 2.2:ista pyydetään ihan hurjia summia siellä listauksen toisessa päässä. Esimerkiks Raumalla myynnissä oleva vihreä olis muuten täydellinen, mutta jos hinta olisi sen pari tonnia pienempi, niin... Tosin tässä vaiheessa rajoitus on lähinnä se, että ei oikein tila veny kolmen auton hetkelliseen pitoon.

Just se. En muuten tiedä mikä tuon virallinen varustetaso on, mikä exclusiivin ja sx:n todellinen ero on?
Se raumalainen on ollut ihan järjettömän kauan myynnissä... Tai mikä ihme tuolla pyynnillä.
Ja kun saan websun kuntoon niin pari satkua kaipaan siihen lisää. Mulle voi tarjota jotain vaihdossakin, varsinkin pienempää kuin femma...
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #18 : Marraskuu 01, 2017, 13:43:32 »
Hyvin varusteltu sx voi olla jotain yksityiskohtaa lukuunottamatta exclun tasolla. Tosin voi olla että excluun on saanut sitten vielä varusteita joita sx:ään ei ole saanut (navi, laminoidut lasit, xenonit?). Perus-sx on hiukan ankea vaikka paljon hyvää siinä kilpaileviin merkkeihin verrattuna toki on. Ei ole siis kovin yksioikoista I-korisen varustetasot :)

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 669
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #19 : Marraskuu 01, 2017, 14:12:33 »
Exclussa on varmaan nahkaratti, olisko myös sävylasit?
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 146
  • Peukkuja: 26
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2017, 14:21:26 »
Tässä omia kokemuksia ykköskoppaisista, kaikki käsittääkseni SX-tasoisia, Servicessä "korkea keskikoko".
Kaikissa nahkaratti (pl. '01 2.0 HDi), automaatti-ilmastointi, kangaspenkit, sadetunnistin jne, seuraavassa poikkeukset muusta porukasta:

'01 2.0 HDi manuaali break, käyttöönotto 29.6.2001: webasto, muoviratti, vakkari

'02 2.0 bensa automaatti break, käyttöönotto 2.9.2002: ei mitään erikoista, ei vakkaria (vaijerikaasu), ei ESP:tä, H3+

'03 2.2 HDi automaatti break, käyttöönotto 10.2.2003 (tuontiauto): mustat kylkilistat, ei lampunpesureita, kattoluukku = takakattovalo puuttuu, ei penkinlämmittimiä, vakkari, ei webastoa vaikka HDi, ESP, H3+

'03 1.8 bensa manuaali break, käyttöönotto 29.10.2003 ('04 malli?): taittuvat peilit, takatutkat, himmentyvä taustapeili, vakkari, erilainen 1-osainen sade/valoisuustunnistin, valoautomatiikka valoisuuden mukaan, ESP

-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 | C5 2.0HDi 163 A Tourer '11 | Dyane 4 '74 =-

Poissa ovi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 544
  • Peukkuja: 10
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #21 : Marraskuu 01, 2017, 15:11:43 »
Onkohan sähkösäätöiset penkit exclusivessä vakiona? Meillä on -04 2.2 HDi exclusive ja siinä on sähköjakkarat nahkoilla, kuten myös ratti ja ovipahvit on nahalla pinnoitettu. Sähköjakkaran säädöt on kyllä todella hyvät.

Sitten vielä sävylasit, kattoluukku, sadetunnistin, vakkari ja lämpöä heijastava tuulilasi. Ja tietysti automaattilaatikko!

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 275
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #22 : Marraskuu 01, 2017, 15:38:51 »
Hyvin varusteltu sx voi olla jotain yksityiskohtaa lukuunottamatta exclun tasolla. Tosin voi olla että excluun on saanut sitten vielä varusteita joita sx:ään ei ole saanut (navi, laminoidut lasit, xenonit?). Perus-sx on hiukan ankea vaikka paljon hyvää siinä kilpaileviin merkkeihin verrattuna toki on. Ei ole siis kovin yksioikoista I-korisen varustetasot :)

Mulla oli SX & Business Pack :)

" C5 Business Pack sisältää muun muassa vakionopeussäätimen, peruutustutkan, nahkapäällysteisen ohjauspyörän, automaattisesti himmentyvän taustapeilin ja valaistun etujalkatilan. Kun auto on pysäköity, kääntyvät sivupeilit automaattisesti kylkiä vasten helpottaen kulkua muun muassa ahtaissa parkkihalleissa. Myös metalliväri, Moara-plyyshiverhoilu ja kynnyslistat kuuluvat C5 Business Packin 850 euron hintaan. "

Ja kuskin peilin piti kääntyä pakitettaessa, mutta ei se montaa kertaa nykähtänyt 8 vuoden aikana.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa yason

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 837
  • Peukkuja: 21
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #23 : Marraskuu 01, 2017, 15:52:12 »
Hyvin varusteltu sx voi olla jotain yksityiskohtaa lukuunottamatta exclun tasolla.

Mulla oli SX & Business Pack :)

" C5 Business Pack sisältää muun muassa vakionopeussäätimen, peruutustutkan, nahkapäällysteisen ohjauspyörän, automaattisesti himmentyvän taustapeilin ja valaistun etujalkatilan. Kun auto on pysäköity, kääntyvät sivupeilit automaattisesti kylkiä vasten helpottaen kulkua muun muassa ahtaissa parkkihalleissa. Myös metalliväri, Moara-plyyshiverhoilu ja kynnyslistat kuuluvat C5 Business Packin 850 euron hintaan. "

Mistäpä tuon virallisen varustetason muuten sais selville? Mulla vastaavat listaamasi varusteet nykymuhkussa (bensa), koska mulla on noi kaikki vermeet -- tosin nahkaisesta ratista en ole varma. Ja jotain harmaata plyyshiä tai alcantaraa penkit, näyttää samalta kuin kaikissa muhkuissa.

Olen ajatellut, että toi on about se perustaso, kun ei tuota omaani sen myynti-ilmoituksessa aikanaan sen kummemmin mainostettu, että auto olis varustepaketilla tms. Ei oo esimerkiks espiä kuitenkaan, eikä sähköjakkaroita.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, BMW 120i -16, Subaru Outback 2.0d MT -10, C5-I 3.0i V6 AT -01, Chrysler Sebring 2.0i -03, BMW 525xi -07, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: 2.0 vs 2.2 hodarin eroista?
« Vastaus #24 : Marraskuu 01, 2017, 16:41:46 »
Minulla on juuri tuon bisnespakin tavarat sx:ssä plus sähkönahat. Cruise tosin on vaijerikaasullisessa jälkiasennus mutta kenties jo uutena varusteltu. Ja mustat kylkilistat suomiautossa, varmaan pitänyt erikseen tilata?

Sävyttömiä eli kirkkaita laseja en ole nähnyt missään muhkussa. Enkä ylipäätään tämän vuosituhannen autossa.