Tässäpä muutama kuva jos se jotakuta helpottaa.
Eli öljyvaihto-ohjeet on jo täällä
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12261.0.htmlSitten hommiin.Kyseessä 1-korinen C5 HDi
MUISTA PUHTAUS
-pohjamuovi pois
-ahtoputki irti
-ilmanputsari pois, ahtopaineen ja ilmamäärän liittimet irti, itse putsari nousee nostamalla.
-laatikon öljyt pois
Sitten näkyykin "öljypohja" joka onkin pystyssä
Ja sama alhalta
-puhdistus reilulla paineilmalla tms.ennen avausta
-4 kpl Torx -ruuvia irti ja kansi lähtee kevyesti pois
Näkyviin tulee laatikon sielu.
- irroita varovasti ruuvaria hyväksikäyttäen mg-venttiilien liittimet 6 kpl
-huomioi manuaalikaran paikka laatikon tapissa A
-huomioi "jousipellin paikka vaihdevalitsimen kolossa B
Kuvassa vaihdevalitsin on P -asennossa
-irroita seuraavan kuvan 7 kpl Torx-ruuvia. Ruuvit pitävät paikoilaan myös sielun ulkopuolella olevan levyn, joten ruuvit tunnistaa siitä
-jätä yksi ruuvi löysästi paikoilleen.
-irroita viimeinen ruuvi sielusta kiinni pitäen ja siirrä sielua ulospäin jotta näet vaihdettavien
mg -venttiilien liittimet.
-kampea viimeiset 2 liitintä irti ja nosta sielu pöydälle, alla on hyvä olla vaikka eilinen lehti
-ennen kuin irroitat jousilevyn ruuvin C, ota mitta D esim. ruuvin C kannasta pellin reikään.
näin saat pellin takaisin samaan kohtaan ja et tarvitse erikoistyökaluja.
-vaihda kuvan 2 mg-venttiiliä uusiin, kiinnitysruuvit tulee sielun läpi.
-asenna jousilevy alkuperäiselle paikalle
Ohjemomentti kaikille ruuveille on 8Nm, mutta "järkipiukka" on ihan hyvä momentti mikäli ei ole sopivaa työkalua.
-varmista että laatikon ja sielun väliset tiivisteet ovat paikoillaan laatikossa (suositus - vaihda uudet)
-asenna sielu yms. takaisin huolellisesti huomoiden aiemmat tarkistukset.
Mikäli paikoillaan oli mg-venttiilit, joissa on valkoinen liitin (uusissa musta) saatta laatikko vaatia ohjelmapäivityksen, omassa oli jo uuden mlliset paikoillaan.
Öljyt sisään yllämainitun ohjeen mukaan ja rankkaa ajoa.
Toivottavasti suurinpiirtein kaikki tuli mainittua.
Teme