Käsittääkseni järjestelmä ilmaa itseitsensä kun auto on käynnissä, näin ainakin mä olen toiminut esim. olen vaihtanut takajousisylinterin tiivisteet, ääntä lähtee pumpusta ehkä vähän enemmän ennen kuin auto on oikeassa lentokorkeudessa.
Näin se näyttää tehneen, eli se ilmasi lopulta itsensä.
Hei! Citikas mistä hommasit noi helmiliitos hommelit? Mitä joutui purkamaan ennen kuin pystyi putken vaihtamaan?
Käytännössä purin seuraavat osat irti: Oikea takaengas irti, sisälokari irti, tankin läppä koteloineen irti, täyttöputki irti (8mm ruuvilla, korkin vierestä). tankin 3kpl M8 pulttia irti pannoista->tankki laskee sopivasti alaspäin. Oikean puolen pohjamuovi irti(ruuvattavia, litteitä "ruuveja" ja M6 muttereita n.5kpl ->menee sitten helposti poikki, CRC kova sana etukäteen). Tankki kannattaa olla melko tyhjä ennen operaatiota(Itsellä kävi tuuri, että oli miltei tyhjä). Hydeputki lähtee liitoksesta 11mm kiintoavaimella, sitten kaikki klipsut sun muut siitä väliltä auki. Pujottelulla saa vanhan pois siististi, ei vaikea ja uusi menee kans ihan helposti toisella kädellä ohjaten. Vanhan putken pistin poikki putkileikkurilla(ei sahaamalla, ettei mene "purua" putkeen). Katkasin vanhan putken tankin jälkeen eteenpäin seuraavan liittimen(ensimmäinen kiinnike pohjassa kohti keulaa). Liitoksen jälkeen maalasin liitoskohdan ja kuivumisen jälkeen vielä ruiskutin kotelosuoja-aineella koko putken koko alustan matkalta. Sitten nippuun tankki ja pohjalevy, sisälokari ja rengas.
Liittimen hommasin PMC POLARTEKNIK OY tampere. Liitin on 1/8" (3,175mm)
suora jatkoyhde[(62-f-02) 39999363000600], messinkiä eli jouduin hieman ohentamaan putken seinämävahvuutta n. 1 cm matkalta, kun putki on 3,5mm. Tietysti se ala-arvoinen muovipinnoite oli osa vahvuutta, mutta silti jäi reilusti seinämää, että ei petä vaikka hieman ohentaa.
Käytännön syistä en siis vaihtanut koko putkea, koska nyt oli kattona taivas ja auton alla oli tilaa sen n.40cm, että ei tosiaan kiinnostanut ruveta vaihtamaan koko putkea. Eikä ollut tarvettakaan, koska se loppupätkä oli ihan priimaa.
EDIT: LIITTIMEN TYYPPI