Kirjoittaja Aihe: C5 - Ikkunoiden narina  (Luettu 1328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xanteri

• C6
  • Sukupuoli: Mies
C5 - Ikkunoiden narina
« : Toukokuu 05, 2006, 09:23:29 »
Nyt kaivattaisiin hyviksi todettuja vinkkejä C5:n ikkunoiden narinan poistamiseksi. Molemmat etuikkunat narisevat ja "paukahtelevat" ärsyttävän kovaäänisesti, erityisesti hitaassa ajossa epätasaisilla alustoilla. Jos ikkunoita avaa vaikkapa 5 senttiä, narinat loppuvat.

Olen lukenut kaiken aiheeseen liittyvän Sitruunapatongin puolelta, mutta en tullut oikein hullua hurskaammaksi. Vaseliiniä pitäisi kuulemma työntää johonkin väliin, ja joku oli sitä mieltä, että koko oviverhous pitää purkaa ja käydä osat läpi jollain voiteluaineella ???

Onko kenelläkään C5:n omistajalla samanlaisia narinamurheita, ja oletteko saaneet narinoita pois?

Tuumas1

• Vieras
Vs: C5 - Ikkunoiden narina
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2006, 09:40:33 »
Mulla narina poistui, kun laitoin valkoista polkupyörävaseliinia oven tiivisteen "ontelon"  väliin.
Käy hakemassa fillarikaupasta tuubi valkoista vaseliinia ja kokeile toimiiko ennen kun alat purkamaan mitään.

Poissa Xanteri

• C6
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2006, 10:20:31 »
Mulla narina poistui, kun laitoin valkoista polkupyörävaseliinia oven tiivisteen "ontelon"  väliin.
Käy hakemassa fillarikaupasta tuubi valkoista vaseliinia ja kokeile toimiiko ennen kun alat purkamaan mitään.

Siis laitoitko vaseliinia oven karmissa olevan tiivisteen väliin, vaiko itse ovessa olevaan tiivisteeseen?

Poissa Kane80

• C3
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2006, 11:51:14 »
Jep siis sinne ovessa olevan tiivisteen väliin, eli senhän profiili on ikäänkuin U, ja tonne U:n keskelle sitä rasvaa.
Ei siis sille pinnalle joka tulee oviaukon tiivistettä vasten, senhän pinta on sellainen "nukkamainen", mutta ne sisäpinnat ovat ihan kumia ja kun ovi painuu kiinnii, tiiviste menee läjään ja kitisee itseään vasten.

Poissa KareJG

• C5
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2006, 15:03:51 »
Käsin viime syksynä lävitse tuota patonkipalstan "ovet narisevat" -keskustelua. Tulin johtopäätökseen, että narinaan voi olla monia syitä. Omassa kukimessani kuskin puoleinen etuovi narisi  >:(. Laitoin silikonipuikosta hiukan mömmöä oven karmissa olevaan tiivisteeseen, ja narinat hävisivät.  :) 
C5 HDi 2.2 A SX Berline vm2001 
Saab 900S turbo vm1997
Saab 9-3 vm1999

Poissa Xanteri

• C6
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2006, 19:16:00 »
No nyt loppui narina, ainakin toistaiseksi :laugh:. Laitoin vaseliinia ovessa olevan tiivisteen väliin. Aiemmin olin jo laittanut samaista vaseliinia oven karmin tiivisteen väliin, mutta siitä ei ollut hyötyä.

Itse asiassa vieläkin kuuluu aivan vaimeaa narinaa, jonka paikallistin takaovista kuuluvaksi. Eli sama rasvaus vielä takaoville, niin meno on hipihiljaista ja mukavaa :)