Henk koht ei ollu vaikea valinta 500e vs 85e+4h töitä ja kaljan juontia.
Jos noiden kahden väliltä pitää valita,niin ilman muuta merkkihuoltoon... 
valintansa kullaki, mä otan ennemmin sitte vaikka viikon palkatonta vapaata. (500e on aika tasan se mitä viikosta jää käteen)
Juuri tähän liittyy nokkapyörien säätö. Remmi varmaankin sopii hampailleen, mutta nokka- akselien asennot pitäisi olla jämpti. Se ei onnistu, jos tapeissa väljyyttä. Ja jos haluaa välttää optimitoiminnan.
Tottahan tämä, mutta eipä niitä nokkapyöriä todellakaan säädetä merkkihuollossa jokaisen remminvaihdon yhteydessä, eikä kaikissa koneissa edes ole säädettäviä nokkapyöriä (itse en ole nähnyt sellaisia kuin vts xsaran moottorissa), omassa ei ole, eikä kaverin ew koneisessa pösössäkään.
En edusta autoliikettä mutta merkkikorjaamoa pyöritän kyllä - toiset mut tuntevat- toiset näköjään ei 
Täällä kun antaa neuvoja niin koskaan ei tiedä millainen tyyppi on vastassa- kaikki ei osaa jakohihnaa autoonsa vaihtaa- eikä mielestäni tarvitse opetellakaan. Kuitenkin jos rohkaisen jotakuta tekemään kotioloissa puutteellisilla työkaluilla ilman taitoa esimerkiksi tämän jakohihnan vaihdon ja jako onkin pielessä ja venttiilit solmussa niin tullee sanomista suuntaan jos toiseenkin... Voi se hihna pysyäkin hetken aikaa paikoillaan mutta sen pitää kestää koko annettu vaihtovälinsä.. On tälläkin foorumilla juttuja kun ei olekaan jakopää kestänyt kuin muutaman kymmenen tuhatta ja kallis remontti edessä..
Voin toki jättää tänne kommentointini vähemmälle jos mielipiteeni häiritsee harrastajia..
Niin ja jos joku tekee rempan itse on se aina omalta leivältäsi poissa

Mutta tottahan tuo on että kaikilta ei remmin vaihto onnistu eikä minunkaan mielestäni tarvitse, mutta jos joku muukin haluaa sen itse tehdä on minusta aika typerää huoltoliikkeen edustajan olla asiaa tuomitsemassa "mahdottomana" koska se ei sitä ole.
Mulla on kyllä toistaiseksi ainakin kestänyt vaihtovälin kivutta (olen säästänyt jo usemman tehdaskunnostetun moottorin hinnan vaihtamalla itse) Netti foorumin vinkeissä on kyllä mielestäni loppupeleissä vastuu aina tekijällä, joten jos joku tyrii toisen ohjeilla turha siitä on ohjeitten antajaa syyttää.
Kyllä minä ainakin ja varmaan 99.9% kävijöistä ottaa ilomielin vastaan neuvoja AMMATTILAISILTA siis Sitikkapuoskarilta ym. Toivon että edelleenkin AMMATTILAISET kommentoivat.
Voin tiivistää sulle tähän menneet ja tulevat AMMATTILAISTEN vastaukset
"Vie auto huoltoon"
Mutta mun osalta keskustelu päättykööt tähän.