Xsara -98, akku tyhjeni ja nyt nopeusmittari näyttää väärin

Aloittaja Mikonsitikka, huhtikuu 09, 2015, 16:46:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikonsitikka

Elikkä loppu tossa Xsaran akku ja nopeusmittarin neula pomppas väärälle puolelle, ja sain sen takaisin oikealle puolelle piikillä, mutta se näyttää nyt alinopeutta n.20-30km/h.

Mitähän kannattais tehdä? Oon lukenu että huono akku vois vaikuttaa (alkup. -98 akku) ja että ei vois vaikuttaa.
Aiheuta piikkejä niin että neula alkaa näyttämään oikein tai älä aiheuta piikkejä ettei mikään hajoa.
Ota neula irti ja laita se pari pykälää "eteenpäin" ja älä irroita neulaa ettei jotain hajoa.

On se ristiriitaista.

Ehkäpä ammattilaiset täällä osaa ehdottaa jotain? Ja jos menee mittariston purkamiseksi niin onko jossain räjäytyskuvaa tai ohjeita mitä ruuveja mistäkin ja miten tuo mittari on kasassa..

INikki

Tämä on aivan teoreettinen ohje. En ole ikinä tehnyt, joten omalla vastuulla.
Mittari irti ja lasi irti. Mittarin takaa pitäisi löytyä COS+ ja - sekä SIN+ ja - merkityt kohdat (Ainakin Xantiasta löytyy). Juota 1,5V paristosta johdot plus navasta plussiin ja miinus navasta miinuksiin. Nyt mittarin pitäisi näyttää suoraan "ylöspäin". (Pidä kuitenkin mittari mahdollisimman vaakatasossa, koska 1,5V ei ehkä jaksa nostaa viisaria kovin ylös.) Jos viisari ei näytä ylöspäin, niin viisari varovasti irti ja paina se takaisin oikeaan asentoon.

Mikonsitikka

Akkukengän irroittaminen minutiksi ei ainakaan auttanu.
Nyt on ostettu uus akku ja huomenna tökkään sen kiinni ja katotaa kui äijän käy.

KariM

Uusi akku ei varmaankaan korjaa jo päällä olevaa vikaa, mutta auttaa ettei sellaista vastaisuudessa pääse syntymään.

Mikonsitikka

Jep. Akku vaihettu, ei vaikutusta.
Seuraavaks varmaan repimään mittaristoa irti. N.40km/h näyttää liian vähän.

erkki61

Virrat päällä akunkenkä irti ei moottorin käydessä ,minulla tämä auttoi mutta en muista väänsinkö virrat pois ennen kengän takaisin laittoa .Mutta täällä on siitä josain ohje.(minulla meni nopeusmittari viassa väärälle puolelle tappiin)

Mikonsitikka

Lainaus käyttäjältä: erkki61 - huhtikuu 10, 2015, 20:47:07
Virrat päällä akunkenkä irti ei moottorin käydessä ,minulla tämä auttoi mutta en muista väänsinkö virrat pois ennen kengän takaisin laittoa .Mutta täällä on siitä josain ohje.(minulla meni nopeusmittari viassa väärälle puolelle tappiin)
Tiedossa on, mutta ongelmana on että mittari näyttää 40km liian vähän.

Hakase

Mulla on muutamia kertoja virrat loppunu ja viisari pyörähtäny väärälle puolelle.. Autosta virrat pois ja magneetilla oon "kuljettanu" sen takas oikealle puolelle.

Näyttää edelleen oikein.

Mikonsitikka

Lainaus käyttäjältä: Hakase - huhtikuu 28, 2015, 21:56:49
Mulla on muutamia kertoja virrat loppunu ja viisari pyörähtäny väärälle puolelle.. Autosta virrat pois ja magneetilla oon "kuljettanu" sen takas oikealle puolelle.

Näyttää edelleen oikein.
Ei paljon auta jos neula on jo oikealla puolella mutta näyttää väärin  ::)

Hakase

Lainaus käyttäjältä: Mikonsitikka - huhtikuu 29, 2015, 16:04:41

Näyttää edelleen oikein.

Vaan auttaa jos ei oo sitä sinne väkisin siirtäny :P

Mikonsitikka

Lainaus käyttäjältä: Hakase - toukokuu 10, 2015, 22:06:12
Lainaus käyttäjältä: Mikonsitikka - huhtikuu 29, 2015, 16:04:41

Näyttää edelleen oikein.

Vaan auttaa jos ei oo sitä sinne väkisin siirtäny :P
Kuka tässä on mitään minnekkään väkisin siirtäny? Akkku loppu, viisari siirty, räpsyllä takas ja nyt näyttää 40km väärin.
Mutta ei ehkä kannata ajaa autolla kun viisari väärällä puolella, mutta minkäs teet ku kakki on jo housussa.