Xsara 2.0Hdi 2003, automaattilaatikko rikki?

Aloittaja Henunen, toukokuu 26, 2012, 15:24:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hujane

suurinpiirtein näin,auto on käytetty veholla vikojen luvussa josta dokumentit löytyy ja siellähän on vaikka mitä ihmeellistä vikaa,ostin auton henuselta kaikkine vikoineen ja sain kuitit myös maksetusta laatikosta jonka hän itse vaihtoi,autohan ei kulkenut 3km pidemmälle kun vikoja alkoi tulla ja luistoa löytyi laatikosta,noin 10km jälkeen hävisi viimeisetkin vedot ja jäin tienpäälle odottelemaan auton jäähtymistä että pääsis pois...tunnin jäähdyttelyn jälkeen löytyi vetoa mutta oikutellen ja yli 2000 kierroksen ei voinu vedättää muuten veto "irtosi" kokonaan...

Ostin C5 jossa hydraulipumppuvika mutta laatikko toimi oikein hyvin,tästä autosta otettiin laatikko ja vaihdettiin xsaraan sekä uusittiin magneettiventtiilit sekä öljyt ja kas kummaa auto rupesi toimimaan ihan hyvin,mitä nyt tuli nopeusmittarivirhettä kun eri perävälitys.

Autosta poistui myös vikakoodit jotka luettiin merkkitesterillä,vikoja ei löydy enää.

Xsarassa olleen laatikon olen lähettänyt vantaalle sen toimittaneelle isolle automaattikorjaamolle ja soittelin perään että mitäs tehdään...

Vastaukset olleet sitä luokkaa että ei ole mitään takuuta eikä he ota siihen mitään kantaa,joten katotaanpa kuis käy, asiasta keskusteltu sekä Faron(laatikon välittäjä) että Henunen(xsaran ex-omistaja) kanssa ja sovittelua yritellään...toivotaan että tämä case saa onnellisen lopun ja minä joko vaivanpalkkani tai sitten laatikon jonka voin myydä papereiden kera että siinä ei ole vikaa....

black_van

Eli laatikossa oli siis vikaa,kerta c5.n laatikolla pelaa. No johan on toimintaa yritykseltä jos eivät kanna vastuutaan kunnostamastaan tuotteesta,toivottavasti saatte yrityksen vastuuseen ja homma ratkeaisi kaikkien eduksi. En olisi uskonut että ison yrityksen toimesta tälläistä tapahtuisi  >:(

Huikko

Laatikossa oli erittäin todennäköisesti vikaa. Autolla on nyt ajettu toimestani 7000km sen jälkeen kun ostin sen itselleni viimeisimmän laatikonvaihdon (C5 laatikko) jälkeen. Kertaakaan ei ole mennyt vikatilaan eikä muutenkaan oireillut mitenkään laatikko. Olen käyttänyt sport ja talviasentojakin ja härnännyt laatikkoa käsivalinnoilla, vetänyt painavaa kärryä jne.

Ei oireita. Nopeusmittarivirheenkin korjasin.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Hujane

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,17812.0.html

Tässä asiassa on tultu siihen tulokseen viranomaistaholta ettei tutkintaa jatketa,mutta se ei ole syy etteikö asiaa voisi sovitella,olen ollut välittäjätahoon yhteydessä joka jälleen asiassa kiemurtelee eikä tunnu löytyvän aikaa eikä halua asiassa edetä...joten tulen tämän viemään siviilikanteena käräjäoikeuteen. Asiaan olisi kiva saada ratkaisu oliko syytä heittää 1500 euroa tuhkatuuleen. En ole ketään mustamaalannut vaikka niin väitetään tässä asiassa ja jos sitä olisin tehnyt varmaan aihettakin löytyisi....

Että tätä kautta terveisiä kun puhelimeen ei vastata eikä haluja löydy asian eteenpäin viemiseen.

T: Juha Ryynänen,Siilinjärvi

Renee

Oliko tarinalla onnellinen loppu kun jokin 1500€ jostain laatikossa joka on rikki on aika kallis.

Hujane

Olin tästä aiheesta talvella vielä yhteydessä Powermaticciin josta annettiin ymmärtää että heillä ei ole mitään vastuuta ja koko juttu on myyjän syytä jolloin homma kaatui kokkolan suuntaan.
Kyseisen laatikon myyjä ei ota minkäänlaista kantaa eikä vastaa puhelimeen,enkä aio pistää perintää käyntiin,ainakaan vielä vaikka asia ei ole rikosoikeudellisesti vanhentunut,kuitenkin kävin asiasta asianajajien kanssa keskustelua ja tässä kuulemma minä olen väärä henkilö korvausta hakemaan vaikka olen laatikon lähettänyt eteenpäin Powermaticille josta kintaalla viitataan asiaan. Henunen olisi oikeutettu saamaan mielestäni reilusti sen 1500 euroa ja minähän vain sen korjatun vaihdelaatikon,mutta tuskinpa homma enää etenee,joten muistan seuraavat kymmenen vuotta mainostaa ko.liikettä ja kokkolan kaveria luotettavuudesta.Itse olen aina valmis huutooni vastaamaan jos asiasta keskustellaan asiallisesti eikä piruillen.

Hyvää syksynjatkoa kaikesta huolimatta kaikille foorumilaisille,elkää pahoittako mieltänne tämän takia.