Kirjoittaja Aihe: Xsara - Takaiskarien säätö.  (Luettu 1600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henkka91

Xsara - Takaiskarien säätö.
« : Huhtikuu 18, 2010, 18:29:41 »
Elikkäs olen laittanut tuon säädettävän sarjan ja etupää on vasta laitettu paikkoilleen, mutta miten nuo takaiskarit sitten säädetäään ja laitetaan?
Tuommonen sarja on kyseessä http://www.rennsport-technik.fi/portal/tuotteet?PID=3260&productcategory=279&section=c
Tuolla sivulla lukee että takana säätö kiertotangoilla niin mitä tuo sitten tarkoittaa??

Ja auto on siis xsara 1.8 16v vm 98
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2010, 19:18:12 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Cituning

• C6
Vs: Xsara - Takaiskarien säätö.
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2010, 18:33:21 »
Vääntösauvojen asentoa muuttamalla. Jos siis perän korkeutta meinaat säätää. Tunnin tai päivän homma, riippuen miten jumissa paikat on.
C5 II 2.2 HDi Break BVA +  Berlingo 1.9D + BX 16Valve + BX GT(project) + Visa GT(project) + Dsuper(project)

exät -XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa Henkka91

Vs: Takaiskarien säätö.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2010, 19:18:15 »
Etuiskarien vaihto oli ainakin päivän homma oli sen verran jumissa varmaa taakse sama.

Poissa Ikisumi

• C1
  • *
« Vastaus #3 : Huhtikuu 20, 2010, 13:45:40 »
Takaiskareiden vaihto Xsara 2.0 HDi Breakissa (-04) oli jopa yllättävän helppo toimenpide ihan parkkipaikkaolosuhteissakin.
Ainoastaan 18mm hylsy piti käydä kaupasta hakemassa.
Vanhat olivat ilmeisesti alkuperäiset, autolla ajettu 190 tkm. Aivan finaalissa.
Uudet ostin Moponetistä, n. 60e/kpl. Gabrielin kaasut, vahvistettu, luki netissä.
Läpimitta vähän pienempi kuin alkuperäisissä.
Mutta kuitenkin vieläkin tuntuu, että auto "heijaa", eli ihan kuin iskarit olisivat hieman alamittaiset.
Moponetin osalistasta ei löytynyt varsinaisesti Breakiin takaiskareita.

Onko muilla kokemuksia tästä asiasta?
Voisiko heijaus johtua siitä, että etuiskaritkin ovat finaalissa?
Vai oliko säästöä väärässä paikassa? Taas kerran.

Poissa Ikisumi

• C1
  • *
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2010, 22:43:25 »
Takaiskareiden vaihto Xsara 2.0 HDi Breakissa (-04) oli jopa yllättävän helppo toimenpide ihan parkkipaikkaolosuhteissakin.
Ainoastaan 18mm hylsy piti käydä kaupasta hakemassa.
Vanhat olivat ilmeisesti alkuperäiset, autolla ajettu 190 tkm. Aivan finaalissa.
Uudet ostin Moponetistä, n. 60e/kpl. Gabrielin kaasut, vahvistettu, luki netissä.
Läpimitta vähän pienempi kuin alkuperäisissä.
Mutta kuitenkin vieläkin tuntuu, että auto "heijaa", eli ihan kuin iskarit olisivat hieman alamittaiset.
Moponetin osalistasta ei löytynyt varsinaisesti Breakiin takaiskareita.

Onko muilla kokemuksia tästä asiasta?
Voisiko heijaus johtua siitä, että etuiskaritkin ovat finaalissa?
Vai oliko säästöä väärässä paikassa? Taas kerran.

Lisää tietoa: Motonet myy takaiskareita ainoastaan Xsaraan, erottelematta Breakia tai Berlinea. Tämä tieto tullaan päivittämään Motonetin nettisivuille.
Vehon varaosalistalla on eri numerot eri malleille.
Olin yhteydessä Motonetin takuuvastaavaan, ja sovimme, että kun olen hommannut oikeanlaiset iskarit, voin palauttaa heiltä ostetut ja saan rahat takaisin.
Hienoa palvelua! Varsinkaan, kun noita käytettyjä ei enää voi myydä hyllystä. Kun ei ole laatikkoakaan.
Hämmästelin myös Vehon hintaa, vain 72e kappale.

Poissa sulo

• C1
  • *
« Vastaus #5 : Syyskuu 05, 2011, 09:25:55 »
Mitä eroa näillä hb:n ja breikin takaiskareilla on? Breikissäkös "vahvemmat" vai?
Mulla on hb:n iskarit taakse, sopivatkos breikkiin?
Nimimerkillä molemmat sököt.

Poissa kka

• C3
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia breakit 1.9 td,1.8 16v,xsara vts 2.0
« Vastaus #6 : Syyskuu 05, 2011, 22:53:34 »
Pösöissä ja sitikoissa se alkuperäinen iskari on aina paras valinta ajettavuuden suhteen, ja hinnatkin on yleensä kohdallaan.

Poissa Ikisumi

• C1
  • *
« Vastaus #7 : Syyskuu 06, 2011, 20:25:07 »
Mitä eroa näillä hb:n ja breikin takaiskareilla on? Breikissäkös "vahvemmat" vai?
Mulla on hb:n iskarit taakse, sopivatkos breikkiin?
Nimimerkillä molemmat sököt.

Näin todellakin uskon sen olevan, eli Breikissä on vahvemmat.
Kiinnityksiltään varmaan sopivat, mutta ajossa sitten huomaa, ettei sovi.

Nyt olen runsaan vuoden ajanut noilla Vehosta ostetuilla ja tyytyväinen olen ollut...