Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 130330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
C5 III Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet

Poissa ksi

  • DS5, Mini Cooper, Kawasaki Versys
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2009, 22:51:49 »
Mehujousitetussa esiintyy jousisylintereiden (oikea termi?) vuotoja. Edessä ja takana. Omassa vaihdettu vasemmalta edestä kaksi kertaa, takana 4600 km. Viimeisimmän kanssa vuoto oli niin runsasta, että LDS:ää tuli hyvät aamudrinksut pahvimukiin yön aikana ja tulipahan etukumikin kivasti "rasvattua".
Citroën - Voiture Electromystique

Poissa MarkoCee

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 201
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #2 : Marraskuu 17, 2009, 16:10:35 »
Webaston järjetön savutus HDi-malleissa... vaikea vaan ostohetkellä luotettavasti tarkastaa kun on satunnaista ja vain luonnollisesti vain kylmillä ilmoilla. Koskenee lähinnä (ainoastaan?) 2008-vuosimalleja.

Kantti

  • Vieras
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2010, 17:59:48 »
Aiwan Mahtava Peli - takana nyt vähän auki 40000 km - eikä minkäänlaista ongelmaa ;)
Auto lähtee liikennevaloista kuin neliveto - kun pistää "lumihiutaleen" vaihteistossa päälle
Lämppärit pelaa - niin webasto kuin sisälämmitinkin - ja matka taittuu luokkaa 6L/100km kulutuksella - todellakin höyhenenkeveästi.

Asennetta omistaja - nauttikaa laatuautosta - laatukyydillä !

albiino

  • Vieras
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #4 : Helmikuu 18, 2010, 21:40:48 »
Kertokaahan käyttökokemuksianne uusimmasta C5:sta. Mitä hyviä/huonoja ominaisuuksia autosta löytyy mielestänne.

Erityisesti olisin kiinnostunut kuulemaan miten kaasunestejousitetut mallit ovat pelanneet:
- onko ollut ongelmia jousituksen kanssa (vuotoja?)
- onko talven pakkasissa havaittu jotain poikkeavaa
- miten usein on pitänyt huoltaa (lisääkö kaasunestejousitus huollon tarvetta?)
- huollon hinnat
- kulutus
- jne

Ajatuksissa pyörii sedan-diesel-manuaali. Hieno on auto mutta tekniikka arvelluttaa.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 732
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22 + BX Sport
ex C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 311
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2011, 18:11:30 »
Nettiautossa olis pari kiinnostavaa. Eli onko jollekulle tuttuja tai oletteko käyneet koeajolla?

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3561215
on paljon ajettu, sattuisko olemaan jonkun palstalaisen

Ja sitten vähemmän ajettu
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3725255
joka tosin ei ole farkku, mutta muuten kiinnostaa.

Vielä yksi Koivuhaan Vehossa
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3657865
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 311
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #7 : Maaliskuu 04, 2011, 14:45:49 »
Jaahas. joku kävi hakemassa Huittisista tuon ekan eli siitä en enää kaipaa tietoja.
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

jarmoma

  • Vieras
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2011, 16:00:37 »
C5 III Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet

Itelläni on 2009 mallin confort sedan 2.0 i automaatti. Mitään vikaa ei oo ollu koko aikana auto toimii tosiaan luotettavasti. Yksi takaisin kutsu oli johon vien piti listojen kiinnikkeet vaihtaa uusiin. Muuta ei oo ollukkaan kuin ajoa ja bensaa tankkiin. Elkää vaan tankatko siihen e10 bensaa ei hyvä.  98:silla toimii kuin unelma.
Ajettavuus kaupungissa ja matka-ajossa automaatilla tosiaan huippua, eikä isoksi vie bensaa ees pahasti. aivan loistava vekoitin seuraavakin on c5:nen sit kun vaihdan joskus..

jarmoma

  • Vieras
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #9 : Maaliskuu 20, 2011, 10:01:43 »
Aiwan Mahtava Peli - takana nyt vähän auki 40000 km - eikä minkäänlaista ongelmaa ;)
Auto lähtee liikennevaloista kuin neliveto - kun pistää "lumihiutaleen" vaihteistossa päälle
Lämppärit pelaa - niin webasto kuin sisälämmitinkin - ja matka taittuu luokkaa 6L/100km kulutuksella - todellakin höyhenenkeveästi.

Asennetta omistaja - nauttikaa laatuautosta - laatukyydillä !

Itelläni samat kokemusksen reilut 23000 ajettuna, ei mitään ongelmaa missään oo ollu kaikki pelaa jopa yli 30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä lähti nikottelematta tulille (lieksassa - 37 oli) Aivan upea ajettava ja lämmin auto oli pakkasillakkii ja vastavasti ilmastointi toimi viime kesän helteillä kuin unelma. Upea auto ajaa ja tilaa ja suorituskykyä piisaa ei jää jalkoihin. Ei muuta kuin hankkimaan. Laatu kyytiä tarjoo kyllä akikin puolin.

Poissa seefive

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • DS5 Sports Chic dieseli
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #10 : Toukokuu 26, 2011, 07:04:33 »
Päälle 80tkm takana 2.0 Hdi:llä , ainoa ongelma koko aikana oli Webasto ja sen savutus. Takuuvaihto Webaston (ilmeisesti) uuteen Evo malliin auttoi.
Muuten on ollut mukavaa kyyti. Ainoa harmin aihe on onnettomat pikkutavaroiden säilytystilat.

Poissa sitikkaporo

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 429
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #11 : Elokuu 31, 2011, 18:29:32 »
Onko niin että bensakoneisissa automaatti on aina 4-pykäläinen AL4??  Ja vain HDI-koneisissa Aisinin 6-lovinen??
C4 1.6 HDi 2015, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 127
  • Peukkuja: 12
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #12 : Elokuu 31, 2011, 20:46:27 »
Onko niin että bensakoneisissa automaatti on aina 4-pykäläinen AL4??  Ja vain HDI-koneisissa Aisinin 6-lovinen??

Wikipedian mukaan ainoa automaatti on toi 6-lovinen. Vanhakoppaisessakin oli jo tuota Aisinia ainakin 2.0HDi -koneisissa.

Poissa sitikkaporo

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 429
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2011, 00:04:46 »
Erään liikkeen myyjä kertoi kysyttäessä puhelimessa Citroen C5 2,0i Exclusive Break -08 (bensakoneella siis) automaatin olevan 4-vaihteinen, katsoi sen jostakin tietokannasta. Samoin tutun tutulla Berline-mallinen samalla bensakoneella oleva, samoin 4-lovinen automaagi.

Jos tuo 4-lovinen automaatti on surullisenkuuluisa AL4, niin ei kauheasti kiinnosta. 6-vaihteista Aisinia kyllä kehutaan kestäväksi, toki varmaan käyttö ja huolto ratkaisee tässäkin paljon. Aisinin öljynvaihdosta lahtelaisen merkkiliikkeen myyjä kertoi että auto ilmoittaa kun lootan öljyt olisi vaihdettava, huolto-ohjelmaan ne eivät kuulu esim. 80 000 km välein jos ei erikseen tilaa. Ja että öljyt on pirun kalliit, n. 260 euroa/vaihtokerta + työ.

Jotta elämä ei olisi niin simppeliä, lahtelainen merkkipaja kertoi että he vaihtavat automaageihin öljyt tehtaan suosituksen mukaan 80 000 km välein. Ketähän tässä ny uskois?? Tosin oma perstuntuma kertoo että HDI 136 ja Aisinin 6-lovinen loota toimivat erityisen hyvin yhteen, ainakin muutamassa koeajamassani C5:ssa.
C4 1.6 HDi 2015, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2011, 12:57:47 »
Kyllä on ollut AL4:ää C5 III:ssakin, tosin ilmeisesti vain bensavapari EW10:n yhteydessä, jollainen ilmeisesti juuri tuo kyselemäsi yksilö on.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 709
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #15 : Syyskuu 01, 2011, 13:11:55 »
Kyllä on ollut AL4:ää C5 III:ssakin, tosin ilmeisesti vain bensavapari EW10:n yhteydessä, jollainen ilmeisesti juuri tuo kyselemäsi yksilö on.

Jep. Koeajettiin ennen kolopallon hankintaa kakslitraista 2008(?) C5 farkkuautomaagia. Kyllä se nelonen oli.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 732
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #16 : Syyskuu 01, 2011, 20:10:24 »
Vapaastihengittävässä bensakoneessa automaattina on aina AL4 ja THP-bensaturbokoneessa Aisinin 6-vaihteinen. Automaattiöljyille ei edelleenkään ole mitään mainintaa huolto-ohjelmassa eikä auto ilmoita öljynvaihtotarpeesta (paitsi vian iskiessä :D).
C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22 + BX Sport
ex C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa sitikkaporo

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 429
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #17 : Syyskuu 01, 2011, 22:41:25 »
Ok, kiitokset tarkennuksesta. Oletteko automaatin öljyjä vaihdattaneet lainkaan jos ei kuulu huolto-ohjelmaan?? Jos kauppoja pääsen enempi hieromaan niin automaatin öljyt vaihdatan heti.
C4 1.6 HDi 2015, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 491
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Exclusive Tourer HDI automatic 2016
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2011, 16:36:53 »
Erään liikkeen myyjä kertoi kysyttäessä puhelimessa Citroen C5 2,0i Exclusive Break -08 (bensakoneella siis) automaatin olevan 4-vaihteinen, katsoi sen jostakin tietokannasta. Samoin tutun tutulla Berline-mallinen samalla bensakoneella oleva, samoin 4-lovinen automaagi.

Jos tuo 4-lovinen automaatti on surullisenkuuluisa AL4, niin ei kauheasti kiinnosta. 6-vaihteista Aisinia kyllä kehutaan kestäväksi, toki varmaan käyttö ja huolto ratkaisee tässäkin paljon. Aisinin öljynvaihdosta lahtelaisen merkkiliikkeen myyjä kertoi että auto ilmoittaa kun lootan öljyt olisi vaihdettava, huolto-ohjelmaan ne eivät kuulu esim. 80 000 km välein jos ei erikseen tilaa. Ja että öljyt on pirun kalliit, n. 260 euroa/vaihtokerta + työ.

Mikä siitä 4-lovisesta on tehnyt surullisenkuuluisaksi? Iiselläni on llut vuodesta  94 tuo "surullisenkuuluisa" laatikko, eikä kertaakaan ole ollut ogelmia. Toki uudessa 6 lovinen on hirmuisen mukava.

Edit: Lainaus korjattu //KariM
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2011, 19:31:15 kirjoittanut KariM »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #19 : Lokakuu 04, 2011, 19:34:26 »
Hyvä jos on miellyttänyt. AL4 tuli tuotantoon vasta 1997 :)

Tuskinpa tuo AL4 enää C5 III -aikana huolia aiheuttaa, mutta ei tuo kantikkaasti käyttäytyvä 4-vaihteinen mikään nykyaikaisen auton vaihteisto ole.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 127
  • Peukkuja: 12
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #20 : Marraskuu 22, 2011, 11:25:10 »
Onko webasto hdi-koneisissa (2,0/2,2) vakiovaruste myös Saksassa myydyissä malleissa?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 127
  • Peukkuja: 12
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2012, 18:42:51 »
Lauantaina olisi tarkoitus käydä hakemassa Exclusive Sedan HDi automaatti jos mitään ihmeellistä ei koeajolla ilmene. Lähteekö C5 kauko-ohjaimella varustettu Webasto käyntiin plussakelillä? Savuttaako laite myös lämpimällä säällä jos on savuuttaakseen? Voiko jostain tarkistaa onko Webasto vaihdettu uuteen / korjattu, muutoin kuin huoltokirjasta? Muita viime hetken vinkkejä mitä kannattaa tsekata tässä ketjussa jo esille tulleiden juttujen lisäksi?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #22 : Huhtikuu 19, 2012, 18:51:26 »
Ilmastointi putkien/kompuran vuodot kannattaa tarkistaa ja varautua niiden hajoamiseen. Vuotoja on ollut siinä kompuran lähettyvillä. Selvästi vuotaneen näkää jo ihan paljaalla silmällä ilman apulaitteita.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 127
  • Peukkuja: 12
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #23 : Huhtikuu 19, 2012, 19:11:36 »
Ilmastointi putkien/kompuran vuodot kannattaa tarkistaa ja varautua niiden hajoamiseen. Vuotoja on ollut siinä kompuran lähettyvillä. Selvästi vuotaneen näkää jo ihan paljaalla silmällä ilman apulaitteita.

Missäs päin konetilaa tossa dieselissä tuo paikka on...? Koneen suojamuovien irroitustahan toi tietty vaatii. Meneekö noissa 08-mallisissa kokonaan artistin piikkiin koko homma? Tokihan ton voisi ujuttaa myyjäliikkeen maksettavaksi jos puolen vuoden sisään hajoo.

Poissa AnttiF

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #24 : Huhtikuu 19, 2012, 19:37:09 »
Kompuralta lauhduttimelle lähtevän letkun puristusliitokset tuppaavat pettämään. Sama letku ja siten sama ongelma myös 407:koissa. Letku näkyy hyvin mitään purkamatta. Omassa (C5 Tourer HDi 140, ' 09) vaihdettin alkuviikosta kun ei pitänyt kylmäaineita sisällä vuorokauttakaan vaikka alipainetesti meni läpi. "Artisti maksaa" vaikka autolla on ajettu vasta 43tkm. Uusi letku on uudella varaosanumerolla, joten pn parannettu versio. Kuvassa vuotanut liitos: