Kirjoittaja Aihe: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot  (Luettu 121515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Buuman

  • Vieras
Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« : Maaliskuu 09, 2008, 20:00:58 »
pitkästä aikaa! Nyt tarvis saada farmariauto äitelle ja tämmönen ois aika kiinnostava
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1782338&show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=13&id_model=&id_car_type=4&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+%3E%3E&PN
En vain oikein tiedä enään noilla kilometreillä että kannattaako? joten aattelin kysyä asiantuntijoiden apua ;) pitkä linkki mut en osaa lyhentääkään ;(

Jeth

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2008, 20:17:37 »

Buuman

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2008, 20:44:48 »
Kiitos! Nyt tiedän! ;)

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2008, 20:56:45 »
HAADII,,Eli tuosta autosta että kun siihen on tehty jo kansiremppa niin jos ei muuta kauheeta satu niin ajaa sillä-
60-100tkm vielä ilman paniikkia.ja eipä tolla hintaa edes hyvää mopoa nykyään saa...
Ja muista se kultainen tinkaaminen ja itsekkin saisin 750e bx gti täältä nurkalta ostettua ja vähän miettiä että-
hakeeko sen pois vai ei kun reilu vuosi ajoaikaa sillä.. :)

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2008, 22:03:59 »
On siinä varmaan ainakin oikeat kilometrit ;)

Kannattaa käydä kokeilemassa,siinähän sen näkee,tonnilla varmaan lähtee ja jos vuoden toimii niin alkaa olla hintansa tienannut,siitä eteenpäin joka vuosi on pelkää säästöä.


Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #6 : Maaliskuu 10, 2008, 01:00:32 »
No varmaan sen sillä tonnilla saa, kun on kaupan myös huuto.netissä ilman hintavarausta.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=73891216

Halpa hinta on tietenkin tärkeä kriteeri autoa ostaessa, mutta voi niitä olla muitakin. ::)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #7 : Maaliskuu 10, 2008, 06:15:41 »
Mitenkähän myyjä toimii jos yhtä aikaa tulee kaupat,eli joku huutaa tuon itselleen ja sitten netti autossa joku on jo sen ostanut-
suoralla kaupalla eikä myyjä älyä vaikkapas huuto kohdettaan sulkea tai tarkistaa...?
Noh siinä käy niin että myyjä joutuu sille huuto kaupassa ostaneelle saman hinnan antamaan..Ja voi tulla muutakin sanomista... :)
Joku jobbari ei anna tuosta enää kuin sen 500€..

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 666
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #8 : Maaliskuu 10, 2008, 08:16:23 »
Asia suoraan sanottuna: Huutonetin säännöt kieltävät samanaikaisen myynnin toisaalla. Tätä rikotaan paljon, on vaikea valvoa. Kuten sanottu edellä, vaikeuksia tullee.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #9 : Maaliskuu 10, 2008, 10:29:28 »
Asia suoraan sanottuna: Huutonetin säännöt kieltävät samanaikaisen myynnin toisaalla. Tätä rikotaan paljon, on vaikea valvoa. Kuten sanottu edellä, vaikeuksia tullee.

Sitähän minä muistelinkin,eli kiitos että sekin puoli selvisi..
Mutta tiedän myös sellaisia auto välittelijöitä jotka on työttömänä ja pyörittävät sivu bisneksenä näitä autojen myynti juttuja.
ELi jos siitä touhusta sellainen työtön narahtaa niin ei kunnian kukko laula,sillä sehän on yrittämistä ja omatoimista työntekoa jolloin-
ei katsota henkilön enää olevan työtön vaan yksityisyrittäjä autoalalla,,, :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2008, 10:34:02 kirjoittanut *^CB-CAR^* »

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #10 : Maaliskuu 10, 2008, 12:02:45 »
Paljonkohan muuten 12 vuotiaassa autossa pitäisi olla kilometrejä että ne olisi kohdallaan?

Varsinkin kun on malli jolla tunnetusti ajetaan paljon,kyllähän noita vanhempia Xantioita näkyy myytävän 150.000km ajettunakin mut....

Tonnin näkyy olevan ensimmäinen huuto ja sitäkään ei ole kukaan tehnyt joten halvemmallakin lähtee.

Saattaa olla täysi pommi tai ihan kelvollinenkin,ajossa ja pidossa kun on eroa.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #11 : Heinäkuu 02, 2008, 09:30:10 »
Kait tää myytävänä palstalle kuuluisi mut kun en ole myyjänä.

Mut halvalla menee,viimeisin tarjous nyt 3,50€ :'(

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=81625206

Tosin tuskin ihan tuolla hinnalla lähtee.

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 394
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #12 : Heinäkuu 02, 2008, 09:58:51 »
Ollut 3 kertaa aikaisemminkin myynnissä ja hintavaraus on ollut 1000€
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C5 1.8 -03, C6 3.0 -06

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 547
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #13 : Heinäkuu 02, 2008, 10:20:44 »
Korotin  :laugh:

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 834
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2008, 14:46:05 »
Tarjonnut tuosta aikaisemmalla kerralla.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #15 : Heinäkuu 04, 2008, 16:33:11 »
Toi yksi huutaja ei ainakaan näytästä lunastavan varmaankaan huutoaan,mitä kattoo tuota huutajia mitä tuossa on nytten ..
 ??? ???

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #16 : Elokuu 25, 2008, 12:43:43 »
Renault Kangoo 1.5 dCi Privilege.

+Pienempi kone kuin 90 Berlingossa mut kulkee melkein kevyemmin.
+Paremmat kattotelineet,kiskot saa käännettyä telineeksi ilman työkaluja.
+Berlingosta kadonneet katon luukulliset keskilokerot löytyy.
+Hiljaisemmat rengasäänet,hyvä alusta (Scenic)
-Kone meluaa renkaidenkin edestä.
-Harmaa muovisuus.

Takapenkki kääntyy lattian tasoon näppärästi mut irti ei saa,varusteet melkein samat kuin PSA:n malleissa.

Kun noi lehtien toimittajat ei kerran mitään osaa niin eiköhän pistetä kaikki omat muiden merkkien ja vehkeiden koeajot samaan ketjuun ;)

Kaikki käy traktorista ruohonleikkuriin mut vain omat koeajot ja lisäkommentoinnit oman koeajon perusteella,ei muuten kiitos.

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #17 : Elokuu 30, 2008, 16:25:37 »
Näitähän piisaa. Koitan pitäytyä samassa formaatissa, plussat, miinukset ja muut huomiot. Kirjoittelen vain uusista autoista.
Aloitetaan vaikkapa tutusta jenkkimerkistä, eli korealaisesta Chevroletista:

Kalos/Aveo

+ Tätä ei tule ikävä, kun se sattuu hajoamaan tai (lähes) vahingossa paalautumaan
- Hengetön kone, joka on vielä rumaääninenkin
- Surkea alusta
- Haisee pahalta
- Kaikki muukin, mikä jäi mainitsematta

Välttäkää tätä kaikin mahdollisin keinoin. Jos joku yrittää pakottaa teidät ajamaan tai edes kyytiin, ja tilanteesta on mahdollista päästä pois vain ottamalla oma tai jonkun muun henki, niin kannattaa muistaa, ettei ihmishenki ole juuri minkään arvoinen.


Samassa kaupassa myydään myös Opelia:

Astra STW 1.6 ja 1.8, Zafira, Corsa (samat arviot pätevät kaikkiin)

+ Corsan lämmitettävä ratti
+ Tilat
+ Rahalla saa turbokoneenkin
+ Jämäkkä kori
- Ankea harmaus ja muovisuus
- Rengasmelu
- Ohjaus vetelee
- Huono (hidas?) kaasu vaikeuttaa liikkeellelähtöjä
- Napit, kytkimet sun muut ovat kehnoja ja hankalia

Auton tilat ja edullisuus ovat varmasti houkute lapsiperheille. Twinport-koneet ovat laiskoja, 1.6:ssa ilmastointikin vaikuttaa suorituskykyyn niin, että sen myös huomaa. 2.2 on parempi. Zafiran penkkisysteemi näppärähkö.



Fiat Bravo

+ Vaikuttaa laadukkaasti rakennetulta (parempi kuin esim. citroen)
+ Hinta
+ Hallintalaitteet
- Radio rätisi peilejä säätäessä
- Vaikea kytkin
- Huono pompottava alusta
+- Näkyvyys ulospäin uhrattu muotoilulle


Jatkoa seuraa kunhan viitsin naputella.

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #18 : Elokuu 30, 2008, 19:19:36 »
Sitten välillä Saksaan:

Audi A3

+ Ok laatuvaikutelma, ei kuitenkaan "oikeiden" Audien tasolla
- Vastine rahalle
- Ahdas

Mitä muuta tästäkin nyt muka voisi sanoa? Tällaisen ostaa vain hlö, jonka on pakko saada Audi, mutta ei ole varaa parempaan malliin.

Audi A4

+ Laatu
+ Moottorit, jopa perustasolla
+ Alustan toiminta esimerkillistä, joskin jousitus on kova
+ Ajoasento
+ Hallintalaitteet
- Tylsä
- Muotoilu
- Pesunestesäiliö

Farkku on elämäntapa-auto tässä tapauksessa, joten tavaratilalla ei ole niin väliä. Se on kuitenkin siisti ja kaikki on kohdallaan. A4:n tekemiseen on käytetty harkintaa ja yksityiskohtia on hiottu. Mitään tunteita se ei herätä, ehkä vähän kliininen?
Audin pahin vika on tylsyyden ohella se, että kuten 80-luvulla m****rot ajelivat BMW 316i:lla, ajavat ne nyt Audilla.


A6

+ Laatuauto
+ Kaikki kohdallaan niinkuin pitäisi
+ Portaaton automaatti (ripeä)
- Pesunestesäiliö
- Vielä A4:ääkin tylsempi
- Portaaton automaatti (tuntuu "väärältä")

Tähän on turha tuhlata aikaansa, kun on olemassa parempiakin autoja, esim BMW 5-sarja.

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #19 : Elokuu 30, 2008, 19:54:39 »
Skoda Octavia

+ Laatu
+ TSI 118kW loistava moottori tähän autoon
+ Vaihteisto, kytkin, kaasu
+ Tavaratila
+ Jousitus
+ Ajoasento
+ Valot (Xenon)
- Liian tavallinen auto Citroenistille
- Kömpelöt mittasuhteet

Skoda Octavia on oikeasti loistava auto. Ei ihme, että se on niin suosittu.


Skoda Fabia

+ Järkevä, varsinkin farkku ja Roomster
+ Ajoasento
+ Hallintalaitteet
- Ei enää niin hauska kuin edellinen Fabia
- Rengasmelu
- Moottorivaihtoehdot (VW:n syytä?)
- Joitain yksityiskohtia on "halvennettu" tarpeettomasti (VW:n syytä?)

Edellinen Fabia oli hauska ajettava, ja sitä sai terhakkaasti pörisevällä kolmesylinterisellä koneella. Nykyinen ei yllä samaan hauskuuteen, vaikka tilat ovatkin parantuneet.


Sitten emomerkki VW:

VW Polo

+ Erinomainen kaupunkikinneri
+ Kytkin-kaasu-vaihteisto -yhdistelmä erinomainen
+ Puoliautomaatti-ilmastointi on hyvä
+ Laatu
- Harmaus
- Ikä alkaa painaa
- Ilmastointi on laiska
- Melu

Kaupunkiolosuhteissa erinomainen auto, mutta maantienopeuksilla rengasmelu on liian suuri mukavaan matkantekoon, mikä on harmillista, sillä auto on muuten tarpeeksi iso kaikkeen.


VW Golf ja Jetta

+ TSI-moottorit
+ Kytkin-kaasu-vaihteisto -yhdistelmä erinomainen
+ Tilat
+ Ajoasento
+ Laatu
+ Alustan toiminta
+ Kaikki on kohdallaan ja yksityiskohtia mietitty
- Kromikeula (ei kaikissa malleissa)
- Melu
- Perussisusta on kovin harmaa. Muovisuuden tunnelmalta Golfissa silti jotenkin välttyy.

Golf ei turhaan ole kokoluokkansa benchmarkki. Erinomaisen auton pilaa kuitenkin huono äänieristys. Sitähän tosin saa rahalla, niinkuin varmasti vähemmän harmaan sisustankin. TSI-mallit hauskoja ajaa eikä kulutus silti huimaa.


VW Passat

+ Hyvin tehty laatuauto
+ Samat pluspuolet kuin Golfissa ovat myös Passatin valtteja
- Mittaristo ja jotkin kojelaudan koristeet näyttävät halvoilta, vaikka niillä on haettu siistiä ulkonäköä ja piristystä
- Kromikeula
- Tylsän näköinen (Passat CC korjaa tämän puutteen)

Passat on hyvä auto, punkt. Vähän tylsä vain.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #20 : Elokuu 30, 2008, 20:53:29 »
VW CADDY LIFE TDI uusi->40tkm:

+ Ajoasento
+ Ajettavuus jos ei tuule.
- Laatu ihan persiistä. Auto oli heti rikki kun liikkeestä ajoi pihalle. (todella paljon kalliita vikoja ja hinausautoon tutustuttu useamman kerran)
- Sisustuksen verhoilu loppuu B-pilariin
- Kulutus
- Tuulilasin pyyhkijät, lukot.
- Äänieristys
- Takaluukun maalit karisee
- Valot
- Renkaat kului äkkiä vaihtokuntoon
- Arvon säilyminen. Auto maksoi varusteineen 34t eur ja vaihdossa sai 2v 3kk/40tkm ajettuna 18t eur.
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin oikea savustus laitos.


Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #21 : Elokuu 31, 2008, 10:41:11 »
Honda Avaruus-Civic

+ Tilat, myös tavaratila
+ Muotoilu takaovenkahvoja lukuunottamatta
+ Miellyttävä kangas penkeissä
+ OBC
- Huonot ovenkahvat (ulkopuoli)
- HVAC napit jäävät ratin taakse piiloon, samoin kuin nopeusmittarin alareuna
- Kova takajousitus
- Takalasin alaosassa ei lämmitystä
- Lyhyet välitykset, vaikka 6-vaihteinen
- Laiska perusmoottori
- Japanilaisten kivikautinen tekniikka
- Vain huippumallissa on xenon-valot, muihin niitä ei saa rahallakaan??

Jaetulle mittaristolle ei mitään hyvää perustettu ainakaan tällä toteutuksella. Sinänsä mukavaa, että napit yms on keskitetty kuljettajaa kohti, mutta ne on siroteltu ympäriinsä ja lämmönsäätimet jäävät ratin taakse piiloon osittain. Japanilainen säästäminen näkyy: huopa on ohutta joka puolella, ja loppuu juuri siihen, mihin silmä ei normaalisti näe. Ärsyttävin piirre autossa on starttinappi. Japanilaiset eivät käytä mitään tekniikkaa, mikä ei olisi ollut olemassa ja muualla käytössä jo 10-15 vuotta, ja tästä johtuen autossa on normaali virtalukko tavalliselle avaimelle. Avainta kääntämällä auto ei kuitenkaan käynnisty, vaan sitä varten pitää painaa ratin toisella puolella olevaa starttinappia. Järki hoi? Ihan kuin tämä ei olisi tarpeeksi typerää, on starttinappi sellainen, että sitä pitää painaa moottorin käynnistymiseen asti, eikä yksi lyhyt, kevyt painallus siis riitä. Varustelun kankeus yllättää nykyaikana (jotain liirumlaarum paketteja, ei mahdollisuutta oikeaan kustomointiin).

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 311
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #22 : Syyskuu 01, 2008, 12:30:07 »
Skoda Octavia

+ kytkin
+ Tavaratila
+ Jousitus

Toi kytkin on perinteinen pitkäliikkeinen VAG-kytkin,jota yleensä moititaan.
Farkun tavaratila ei mitenkään hääviltä näyttänyt.
Jousitus tuntui kovalta.(taitaa nykyään kaikki tuntua C5:n jälkeen :) )

140 hp 2.0 TDI moottori oli kyllä mainio,vastaa kaasuun samantien ilman kakistelua,mikä tekee ajamisesta
helppoa ja vaivatonta.Toisaalta ihmettelen kuinka noin vääntävän myllyn kaveriksi pitää laittaa 6-portainen manuaali-aski.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #23 : Syyskuu 01, 2008, 14:03:14 »

Toi kytkin on perinteinen pitkäliikkeinen VAG-kytkin,jota yleensä moititaan.
Farkun tavaratila ei mitenkään hääviltä näyttänyt.
Jousitus tuntui kovalta.(taitaa nykyään kaikki tuntua C5:n jälkeen :) )


Onneksi nämä ovat omia koeajoja, niin voi ilmaista ihmetyksensä myös tuosta kytkinasiasta. VAG-kytkinten liike on meinaan aivan loistava, en ymmärrä miksi kukaan muunlaisia tekisikään :) Tuntuma ja liike ovat minulle juuri kohdallaan.
Jousitus tuntuu toimivan eri tavalla normaalirenkaiden ja matalaprofiilisten kanssa, tai ehkä siinä mallissa, jossa oli nuo matalammat renkaat, oli myös urheilualusta. Tai sitten ero tulee farkku/viistoperä-mallien eroista. Oli se sitten kova tai ei, niin se toimii kuitenkin hyvin.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #24 : Syyskuu 06, 2008, 00:24:40 »
http://www.nettiauto.com/2134593

Kolariautosta kasattu, ostettu avk:lta, fixattu hätäsesti kasaan, ovien sovitukset, jarrut täristää, ratti täristää nopeuksissa 110-130km/h. Värisävyerot huomaa jo kaukaa, Kallis.