Aika samantyylinen kuin siellä Nurmossa, taas ajettiin ammattiautoilijan toimesta perään isommalla, kun joku oli kääntymässä ja sattui tulemaan vielä isompi vastaan.
Kuinkahan nuo turvavälit?
Jos ajatellaan sitä, että tälläisen perään ajaneen edellä menisi joku isompi auto ja se väistäisi ilman vilkkua tuollaista kääntyjää, jos turvaväli olisi kovin lyhyt niin sehän mahdollistaisi tälläiset turhat onnettomuudet, aivan kuten riittävän pitkä turvaväli estäisi tälläiset onnettomuudet liki täysin, koska olisi aikaa havainnoida ja toimia, ennen kuin tulee kiire?
Kovinpa näitä nyt sattuu, voisi kai olla paikallaan jonkinlainen turvavälien tehostettu seuranta, jossa pysäytettäisiin letkoja joissa ajetaan lähekkäin ja vaikka jaettaisiin jotain lappusia jokaiselle joissa tiedotettaisiin esim. tälläisen onnettomuustyypin riskin kasvusta, siinä saisi heti toiminnastaan palautteen ja informaation kuinka voisi parantaa toimintaansa, eli jos vähääkään on edellytyksiä toimia kuljettajana, niin pitäisi jo hoksata muuttaa ajotapaansa.
Jos tuulilasiin saisi liimailla tarroja, niin autojen lasin alareunaan liimattavia kaksi pystyviivaa sisältäviä tarroja voisi myös olla, joissa pystyviivojen väli olisi noin edellämenevän auton levyinen, kun on riittävä turvaväli, tuon voisi tietenkin vielä mitoittaa niin, että vähän minimiä reilumpi olisi väli normaalin henkilöauton kohdalla, tietty erilaisissa autoissa on lasi kauempana tai lähempänä, mutta jonkinlaisen keskiarvon tuosta voisi saada, joka toimisi välttävästi, näin olisi edullinen mittari mahdollinen, miksei myös katsastuskonttoreilla voisi jonknlaisia uria tuota varten tehdä, tai miksei voisi olla kojetaululle asennettavia mittareita, se olisi helppo ja vaikea olla huomaamatta sitä, jos ajaa liian likellä, kun mitä olen seurannut, niin moni ei tunnu käyttävän mitään sekuntien laskemisia tai mitään muutakaan menetelmää. Yksinkertainen, edullinen ja aina mielessä/silmissä, niin kaikki käyttäisi sitä.