Kirjoittaja Aihe: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)  (Luettu 261912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eemeli

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #75 : Kesäkuu 24, 2010, 11:15:14 »
Hep.

No nää valasi asian kirkkaasti, eli asennemuutosta turvallisempaan suuntaan ei oo tulossa (kuten arvelinkin). Kellekkään ei lie tullu mieleen, että joku hullu saattaa olettaa, että muutkin liikkuvat rajoitusten mukaisilla nopeuksilla, jolloin voipi tulla yllätyksiä kun niin ei olekaan.

Ajakaa vaikka viittä sataa, mutta älkääpä sitten itkekö kun kolahtaa. Kannattaa kokeilla esim. yhdistelmää kiire, ylimielinen asenne. liian suuri tilannenopeus, olematon turvaväli, edelläajavan kuljettajan hyvä reaktionopeus, hirvi ja huono näkyvyys...

-eemeli-

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #76 : Kesäkuu 24, 2010, 12:18:26 »
Ajakaa vaikka viittä sataa, mutta älkääpä sitten itkekö kun kolahtaa. Kannattaa kokeilla esim. yhdistelmää kiire, ylimielinen asenne. liian suuri tilannenopeus, olematon turvaväli, edelläajavan kuljettajan hyvä reaktionopeus, hirvi ja huono näkyvyys...
-eemeli-
Ei tuossa edes noiden yhdistelmää tarvita, yksikin riittää.
Jokainen noista esimerkeistä tarkoittaa riskin sisällä ajamista. Sellaisesta pelastaa vain onni. Toiset sanovat selviämistä jopa taidoksi.
Tosiasia on, että kun onni loppuu niin alkaa onnettomuus.
Citroën 2CV AZ Berline -56

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #77 : Kesäkuu 24, 2010, 17:04:55 »
Kyllä tuolla teillä tahtoo jalkoihin jäädä jos ajaa vaikka sitä 10 yli, kas kun 80 alueella osa ajaa 95, no 100 alueella sitten on aika veikeää kun edelleen on nopeus 95, 60 alueella mennään liki 80, vähän vaikea sitä on tuosta logiikkaa löytää, ehkä ooppelin loota jollottaa jos ajaa 100, 80 tai 60?

Sellaisen vinkin tahtoisin tarjota, ei ole pakko tietenkään noudattaa, mutta olen huomannut, ettei koskaan pidä olettaa yhtään mitään liikenteessä, voi seurata toista ajoneuvoa katseellaan ja arvioida sen nopeuden, voi arvioida samoin montaa muutakin asiaa, mutta yhtään asiaa minä en menisi olettamaan, kun aina voi tulla se kamikaze (useasti motskari) yli 150 risteysalueella, se kuljettaja joka osaa ottaa toiminnassaan huomion myös tuon mahdollisuuden elää pitkään.

Alkoholi se vaan liikennekuolemissa on se suurin tekijä, ei siitä pääse mihinkään, itseäni ei oikeastaan kiinnosta niinkään miten kukainenkin menee pykälien suhteen, kunhan toiminta on joustavaa ja ennakoitavissa, sekä ennenkaikkea sujuvaa, sitten ettei tosiaan olisi yhtään känniääliötä liikenteessä, palleista (tai muista ruumiin ulokkeista jos palleja ei löydy) hirteen ja pohjois-Koreaan pelkällä menolipulla, se on vähän sama kuin rosvojenkin kanssa, ei ne ole edes ihmisiä.

Itse olen kyllä suurrikollinen, kun saatan 80 alueella hiljaisella maantiellä lasketella vapaalla alamäessä, lähtönopeus 60 mäen päällä ja kyllä se tahtoo rullailla aika lujaa tuollaisen isomman mäen alas, mutta tyhmäähän se olisi olla käyttämättä planeetan tarjoama ilmainen energia hyödyksi, mikälie ZX TD farkun ilmoitettu kulutus, mutta kun rauhakseen issekseen maaseudulla ajelen, niin ennätys on 4.5l/100km ja 4.7-4.8 tuntuu osuvan yleensä, kauhea tappajakaahari ;D

Tänään olinkin tuolla 7% nousujen seassa fillarilla liikenteessä, tuli 65km ajoa, aikaa meni 4h 15min, kävin ruohonleikkuriin bensaa, loppumatka meni kyllä aika pitkästi kävellen mäkiä, loppui kunto kesken ja nahka paloi tottakai :P

Taas kerran tuli todistettua se, että noissa puuta kuskaavissa raskaan kaluston kuljettajissa on kohtalainen prosentti vatipäitä, tai sitten huomio vaan kiinnittyy niihin, ihan tahalleen ajoi läheltä ohi hidastamatta, meinasi ilmavirta paiskata nurin sinne renkaisiin päin, mutta onneksi omamassaa löytyy parin riisitautisen verran, joten sain jotenkuten pysyttyä pystyssä ja ajoin siinä asfaltin reunassa, valkoisen viivan päällä jossa asfaltissa on kohtalaisen paljon renkaan levyistä halkeamaa jne, viiva on ihan asfaltin reunassa tosiaan ja siitä alkaa sen jälkeen heti tuollainen heinikko. Olen kyllä pistänyt merkille muutenkin, että keski-Suomessa on yllättävän paljon epäkohteliaita ihmisiä, jotka ei muita ota juuri huomioon, jos vertaa vaikka Savoon tai Lappiin, kyllä Lappiin, siellä on tosi kohteliaita ja ystävällisiä ihmisiä ja ajavat _lujaa_ vaikkei kellään ole kiire :D

Tai ehkä se vaan on siinä, että tälläinen Savolaisen ja Karjalalaisen ristisiitos kattelee maailmaa vähän eri vinkkelistä  ;D

Lyhyt oppimäärä Savolaiseen liikenteeseen:

Paana aukee, kaasua


Loiva kaarre, anna mennä vaan, kyllä se kaasulla kääntyilee

Kirjoittaja ei ota vastuuta oppimäärän oikeellisuudesta, eikä kirjoittajaa voida pitää vastuussa jos jotain sattuu  ;)

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 576
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #78 : Kesäkuu 24, 2010, 17:13:12 »
Annan kotitehtävän vaikka en ole opettaja:
Laatikaa taulukko, jossa jokainen esim. vuoden 2009 liikennekuolema on käyty läpi siten, että siinä on listattu onnettomuuden taustatekijät. Mukana on tietty nopeus (Suomessa aina syyllinen vaikka olisi paikallaan), alkoholi, huumeet, nukahtaminen, sairaskohtaus, kuljettajan ikä jne.

Moottori lehti 7-8 2010, kuolemankolarit heinä-elokuu 2009, pistän pelkät otsikot, niistäkin voi päätellä paljon.
Kesäkuu 1-Päihteet ja turvatyyny. 2-moniongelmainen kuljettaja. 3-ylileveä yllätti. 4-motoristin huima ohitus. 5-tuhoisa kohtaaminen. 6-sairaus väsytti. 7-tahallaan päin kalliota. 8-häiriötekijät vaikeuttivat havainnointia. 9-hirvi tiellä. 10-piittaamattomasti risteykseen. 11-väsynyt kuljettaja. 12-nuori rattijuoppo suistui kaarteessa. 13-pakoon poliisia. 14-sairaskohtaus. 15-iäkäs tutussa risteyksessä. 16-stop unohtui. 17-huumeisen liian nopea ohjaus. 18-kaide jousti liikaa. 19-vauhtia sumussa. 20-peräänajo jonossa. 21-motoristilla kova vauhti. 22-ajautui väärälle kaistalle. 23-rattijuoppo ajoi pakoon. Elokuu 24-humalaisen tahallinen teko. 25-mönkijä kaatui. 26-kaahari hoitamattomalla tiellä. 27-sairaskohtaus suisti tieltä. 28-tahallinen törmäys. 29-piittaamattomasti humalassa. 30-dumpperi kaatui. 31-sairaskohtaus vei hallinnan. 32-todennäköinen sairaskohtaus. 33-vakava sairaskohtaus. 34-huomio hetkeksi muualle. 35-kypärätön motoristi vauhdissa. 36-kaikki humalassa. 37-sekakäyttäjä hurjasteli. 38-motoristi humalassa. 39-motoristi oikaisi kaarteessa. 40-yllättävä sairaskohtaus. 41-vaarallinen asiointipaikka. 42-rattijuoppo hurjasteli ulos. 43-ylinopeutta yhdystiellä. 44-humalainen motoristi kaarteessa väärälle kaistalle. 45-tuhoisasti toiselle kaistalle. 46-peräänajo risteyksessä.

Tuosta voi sitten toisena kotitehtävänä listata ne jotka saadaan pois nykyisellä liikenneturvallisuuden "ihmelääkkeellä" eli kameratolpilla.

Poissa MarieCurie

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 802
  • Peukkuja: 12
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #79 : Kesäkuu 24, 2010, 17:16:28 »
Taas kerran tuli todistettua se, että noissa puuta kuskaavissa raskaan kaluston kuljettajissa on kohtalainen prosentti vatipäitä,
Hehehe, lähetä tämä patonkiin, niin olet hetkessä a dead man  ;D Näähän on siellä siis yleensä kaiken arvostelun yläpuolella rekkakuskien kanssa!
Nimim. Kokemusta on

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #80 : Kesäkuu 24, 2010, 18:33:07 »
Hehehe, lähetä tämä patonkiin, niin olet hetkessä a dead man  ;D Näähän on siellä siis yleensä kaiken arvostelun yläpuolella rekkakuskien kanssa!
Nimim. Kokemusta on

Jaa, merkillistä toimintaa, mutta niinpä useinkin tuntuu olevan tässä maailmassa, järki on jossain kaukana ja sitä rataa.

En tosin käytä patonkia kuin sisäsesti, joten jääköön nyt laittamatta.

Tiedän ettei noissa kuskeissa kaikki ole samasta puusta veistettyä tosiaankaan, mutta joitain yksilöitä on, joiden olisi ehkä parempi pysyä jossain muualla. Kuten se yksi kaappimallilla kurvaillut, 60 alueella 65 oli liian vähän, taajaman tauluista välittämättä ohi vaan taajama-alueella, eikä mene kuin 2km kun perävalot edellä tulee vastaan yhdistelmä, 80 rajoituksella kyllä kelpasi ajaa 50, no toki olihan siinä tiellä pari kurvia, osa sellaista mallia, että omat perävalot näkyy, mutta tuossa tuli hyvin esille tuo ennakoinnin ja järjen käytön puute, 50m jos olisi malttanut ajella perässä, niin olisi 80 rajoituksella jäänyt kauas taakse, mutta niin vain piti tunteidensa vallassa heti minä nyt päästä ohi, sitten pimeissä kurveissakin veti yhdistelmällä raakasti toisen kaistan kautta 'oikaisten' eikä puilta varmasti nähnyt mitä siellä mutkan takana on.

Sitä vaan on noita samoja ilmeisesti hieman heikoilla lahjoilla varustettuja kuin näkee henkilöbiileissäkin, olenkin alkanut epäilemään, että ne hoilaa siellä "Mä haluuuunnnn...." eikä minkäänlaista loogista ajattelua varmasti tapahdu, kun vastaantulijoista piittamatta työnnetään ohi ja varmaankin yhä hoilaus jatkuu "Mä haluuuunnnn...." ;D


Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #81 : Kesäkuu 24, 2010, 19:52:33 »
Uusi töyssyistä varoittava liikennemerkki tulossa: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyssyille-liikennemerkki


Tuolla koiranleuan tulkintatavalla tuo lie luettava jotenkin "XM-kuskit voivat painaa kaasua"? :)

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #82 : Kesäkuu 24, 2010, 20:12:22 »
Tuolla koiranleuan tulkintatavalla tuo lie luettava jotenkin "XM-kuskit voivat painaa kaasua"? :)

ZX:lläkin voi, eikö lie kaikilla sitikoilla ;D

Onpas laakean mallinen töyssy merkissä, ei ole moisia tullut vastaan kuin sellaisena makkaran näköisenä kapoisena tien poikki vedettynä pattina muutamassa paikassa, useimmat joillain parkkiksilla tai muilla ei yleisen rahan rakentamana.

On noi töyssytkin vähän hassu ilmiö, jos porukka ajelisi tarkoitetulla tavalla, niin ei kai niitä tarvittaisi, kun töyssyt on yleensä suojateiden kohdilla, noissa sitten on muutenkin vähennettävä nopeutta jos porukkaa kulkee liki suojateitä, niin tai siis pitäisi, sen sijaan, että palkattaisiin henkilökuntaa joka opastaisi oikeaan toimintaan ja antaisi jopa pienen muiston muistuttamaan, niin tehdään töyssy, onhan se halvempaa, mutta ajaako se saman asian vai tuleeko tilanne, että pitää olla töyssy ennen kuin ymmärretään hidastaa?

Olipas fillaroidessa muuten typerät liikennejärjestelyt, tahdoin päästä Agrimarkettiin, mutta pyörätieltä ei ole mahdollisuutta sinne pyrkiä, pitää ajaa risteykseen josta pyörätie jatkuisi suoraan ja kääntyä autotielle, ajella sitten pientareella hyvän matkaa. Ilmeisesti tuonne tulee liikenneympyröitä joskus, mutta toistaiseksi 60 alue on niin vilkas, että fillarilla on vähän tähtäiltävä milloin pääsee yli, suojatietäkään ei tietenkään ole missään, vaikka tuolla on lukuisia muitakin liikkeitä toisella puolen tietä. Ei tunnu aina nuo liikennesuunnitelijat oikein pohtivan asioita usemmalta kantilta, tuntuu kuin lätkittäisiin vain jotain normiratkaisuja sen kummemmin miettimättä käytännön toimintaa.

Poissa kappoa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 298
  • Peukkuja: 0
  • xsara vts '98 - > C5 aircross hybrid ’22
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #83 : Kesäkuu 24, 2010, 23:19:35 »
Uusi töyssyistä varoittava liikennemerkki tulossa: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyssyille-liikennemerkki

Tuolla koiranleuan tulkintatavalla tuo lie luettava jotenkin "XM-kuskit voivat painaa kaasua"? :)
tässähän tulee uusi paikka testata merkinantolaitteiden toimivuutta, "tööttää töyssyssä" :D

Poissa citromes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 29
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #84 : Kesäkuu 25, 2010, 23:51:47 »
Onkohan Helsingistä pohjoiseen lähtevälle E75 tielle asetettu  uusi ryhmitysmerkki /ajokaistaopaste?
Ilmeisesti siellä on heti kehän jälkeen ryhmitysmerkki, jossa vasen kaista nuolella Kuopio ja oikea kaista nuolella
Venäjä? Päättelisin siitä kun juhannusaatonaattona vielä ennen Heinolaakin väki ajoi  kun köyhäntalon porsaat vasenta kaistaa. Kukaan ei uskaltanut ajaa oikeata kaistaa ettei joudu vieraille maille?

Parhaat tilanteet oli kun kuljettajamme siirtyi ohittaakseen rekkaa vasemalle kaistalle. Vauhdin ollessa 120 km/h.
Taustapeilistä seurattuna jo pitkään jonoa vasemmalla kaistalla pitkällä takana ollut auto kiihdytti taaksemme ja ohitti meidät oikealta kaistalta rekan ja meidän välistä livahti takaisin vasemalle kaistalle. Ja jatkoi menoaan vasenta kaistaa. Varmasti hänellä oli paljon kylmätuotteita kauppakassissa mökille menossa. Ja tärkeintähän on saada ne nopeasti jääkaapista jääkaappiin,ettei kylmäketju katkea.

Tässä vielä infoa:
Miten moottoritiellä ajetaan

Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.

Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Jos ajoneuvot kuitenkin ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka jos ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.



Xantia 1.8 Berline -00
Xantia 2.0 HDi Break -01
BX 1.9 GTi ABS -87

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #85 : Kesäkuu 26, 2010, 18:36:52 »
Eilen juhannusaattona näin liikenteen ohessa tien penkalla vanhan Nissanin, seurueeseen kuuluneen toisen auton, varoituskolmion sekä hukassa olevan näköisen pariskunnan. Kävi ilmi että Nissani oli hyytynyt siihen (sähköt hukassa), ja matkaa voisi jatkaa hinaten jos vain olisi köysi. Niinpä myin takakontistani perinteisen PIIPPO-hinausköyden sitä enemmän tarvitseville. Pitäisi muistaa käydä uusi ostamassa.

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #86 : Kesäkuu 26, 2010, 21:22:38 »
Eilen juhannusaattona näin liikenteen ohessa tien penkalla vanhan Nissanin, seurueeseen kuuluneen toisen auton, varoituskolmion sekä hukassa olevan näköisen pariskunnan. Kävi ilmi että Nissani oli hyytynyt siihen (sähköt hukassa), ja matkaa voisi jatkaa hinaten jos vain olisi köysi. Niinpä myin takakontistani perinteisen PIIPPO-hinausköyden sitä enemmän tarvitseville. Pitäisi muistaa käydä uusi ostamassa.

Hienoa toimintaa  :)

Osoittaa myös hyvin kuinka kannattaa olla aina varustautunut hieman muullakin kuin Visalla, jotain pieniä tarvikkeita kulkee aika kivasti mukana ja niistä voi olla iso apu joissain tilanteissa.

Itse en ehkä olisi uskaltanut edes pysähtyä, kun nykyään on noita kaikenlaisia maantierosvoja jne.  :-[

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #87 : Kesäkuu 26, 2010, 23:01:54 »
Joo, vasta jälkikäteen hoksasin pelätä, että olishan tuossa voinut joutua rullatuksi tai muuten höynäytetyksi. Olivat vain niin perisuomalaisen rehellisen oloisia kun eivät edes apua pyydelleet, vaan itse tuppauduin kyselemään. Jos kyseessä olisi ollut joku värikkäämpi käsiään heilutteleva poppoo, olisin saattanut ehkä painaa kaasua  :-[

Poissa Putkimies22

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 303
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II HDi Break Porsche 928
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #88 : Kesäkuu 26, 2010, 23:02:46 »
Tuo vasemman kaistan "varaaminen" on niiiiin tavallista  >:(
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #89 : Kesäkuu 26, 2010, 23:09:00 »
Määkin ajan motarilla vasenta, tosin jos näen että takana tulee nopeampia, niin siirryn ajoissa oikealle, mutta kun kun, yleensä ajan motarin päästä päähän kerralla ja ihan koko rahan edestä on nopeutta, joten nuo jotka ajavat vain liittymän tai pari menevät aika tavalla hitaammin, ne kun usein tuntuvat ajavan jotain 80-90 maksimissaan tai jos 120 aluetta niin max 100, äärimmäisen harvoin tulee yhtään autoa taakse, kai sitä on sellaiseen aikaan liikkeellä sitten, joten en nyt koe että tuo olisi mitenkään ketään haittaavaa ja sitä itse pääsee aika paljon sujuvammin kun ei tarvitse jatkuvasti ihmetellä tuota kaistanvaihtoa, taidan olla vähän laiska  ;D

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #90 : Kesäkuu 27, 2010, 10:07:58 »
Itse havaitsin, että ruuhkaisella kaupunkimotarilla on helpointa ajaa sooloilemalla :( Jos yrittää ajaa rajoituksen mukaista nopeutta, saa jatkuvasti ohitella hitaampia samalla kuitenkin väistellen takaa tulevia nopeampia. Meno on melkoista poukkoilua. Sen sijaan jos ajaa vajaata yhdeksääkymppiä, saa mennä rauhassa oikeanpuoleista kaistaa, ja vastaavasti 110+ -vauhdilla saa ajaa jokseenkin rauhassa vasenta kaistaa.

Poissa Putkimies22

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 303
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II HDi Break Porsche 928
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #91 : Kesäkuu 27, 2010, 11:12:00 »
Itse havaitsin, että ruuhkaisella kaupunkimotarilla on helpointa ajaa sooloilemalla :( Jos yrittää ajaa rajoituksen mukaista nopeutta, saa jatkuvasti ohitella hitaampia samalla kuitenkin väistellen takaa tulevia nopeampia. Meno on melkoista poukkoilua. Sen sijaan jos ajaa vajaata yhdeksääkymppiä, saa mennä rauhassa oikeanpuoleista kaistaa, ja vastaavasti 110+ -vauhdilla saa ajaa jokseenkin rauhassa vasenta kaistaa.

Näinhän se menee. Rajoitukseen lisätään "oma" pelivara päälle. Ja kun jo ollaan kympin yli omin luvin niin silloin on asenne myös suvaitsevaisempi kuin jos joku tasan 80 ajava "hidastaisi" matkantekoa.
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 744
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #92 : Kesäkuu 27, 2010, 22:06:18 »
Itsellä ei oo mitään ongelmia jos joku edellä ajaa rajoitusten mukaan, mut hitto kun ei se vauhti koskaan pysy siinä kahdeksassakympissä tms, vaan sahaa eestaas. Yritä siinä sitten nauttia vakkarin olemassaolosta :x Kaikista paras tällainen edessäsahaaja oli vanha hattupäinen mies ihan tulenuudessa C-sarjan Mersussa, siitä jos mistä luulis vakionopeudensäätimen löytyvän ihan vakiona.

Niinjoo aiheeseen enemmän liittyen. Hitto että rasitti tänään teinit mopoineen. Viidenkympin rajoituksella ajelin 55 lasissa ja perään liimaantui viiden metrin päähän kaksi pärinäpoikaa vierekkäin ajaen! Ei jumaliste. Takalasin pesuri on ihana asia, tajusivat vinkin toisella kerralla.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #93 : Kesäkuu 30, 2010, 04:16:36 »
Mittään vikkaa, keskitytään vaan siihen omaan ajoon, jos vaan ei alle jäisi ?
http://www.youtube.com/watch?v=WtGs2xyF6mc

Mää hurja tappajakaahari ohitin sitten tietty nuo kaikki kolme, kas kun kaksi kääntyi tuossa videolla näkyvälle huoltsikalle ja kolmas tuli parin kilsan päässä perävalot edellä vastaan. Oikeasti, mikä järki tuossa menossa?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #94 : Kesäkuu 30, 2010, 10:55:39 »
Hyvin liikahtaa tuo musta kottero tuossa videossa.

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #95 : Kesäkuu 30, 2010, 11:14:34 »
Hyvin liikahtaa tuo musta kottero tuossa videossa.

Ellen väärin muista niin se taisi olla T4 S40 Volvo, mutta kovasti sen vauhti puutui sitten kun tuon jälkeen alkoi 100 alue, perä-edellä tuli vastaan ja piti mennä ohi, kun sitä matkaa oli tuosta vielä kotiin kuitenkin muutamia satoja kilometrejä, vähän Ivalon pohjoispuolelta läksin 'hetkeä' aiemmin ajelemaan alaspäin, tuollaisia tylsiä nuo mun työmatkat  :-\

Poissa Putkimies22

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 303
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II HDi Break Porsche 928
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #96 : Heinäkuu 01, 2010, 00:50:49 »
Bussi ajeli takapaksi auki.

Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

jtbo

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #97 : Heinäkuu 01, 2010, 01:59:34 »
Toi bussihan on kuin vanhat rallifiiatit, joissa takapaksi on vähän auki, että ei lämpiä liikaa  :D


Jouko

  • Vieras
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #98 : Heinäkuu 01, 2010, 07:06:26 »
Bussi ajeli takapaksi auki.

Luukun lukitus jäänyt auki. Jää aika helposti ellei muista tarkistaa kiinnipysymistä. Vastaavasti on käynyt allekirjoittaneellekin parikin kertaa ja sitä aukioloa kun ei näe sisäpuolelle mistään. Mutta tuo ei ole ollenkaan niin vaarallista kuin jos sivulla oleva luukku aukeaa vauhdissa. Se kun voi osua ohittavan tai ohitettavan auton kylkeen ja voi tulla pahaa jälkeä.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 932
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #99 : Heinäkuu 01, 2010, 07:26:37 »
Toi bussihan on kuin vanhat rallifiiatit, joissa takapaksi on vähän auki, että ei lämpiä liikaa  :D




Rata(Abarth-)fiiatilta näyttää. Tällaisilla ajavat ottivat yhteen rata-Minien kanssa mm. Keimolassa aikoinaan.  Mm. Heikki Liedes Fiatilla Timo Mäkisen ja Rauno Aaltosen Minejä vastaan.