Kirjoittaja Aihe: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?  (Luettu 1622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa INikki

  • C5 HDI
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 316
  • Peukkuja: 2
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #25 : Tammikuu 12, 2020, 03:41:37 »
Onhan se varmaan kiva yllätys omistajalle kun auto on saanut yön aikana lisää rangea tai sentry moden.
Tuo ohjelmallinen rangen lisäys on hieman kaksipiippuinen juttu. Mitkään tontut ei ole yön aikana käynyt asentelemassa autoon lisää akkuja. Ne on vaan tehtaalla huomannut että akku kestää takuuajan hieman tiukemmilla latausasetuksilla. Eli tuo vähentää akun kestoa. Tesla jopa pyytää tuosta akun keston vähentämisestä maksua.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #26 : Tammikuu 12, 2020, 08:13:42 »
Suosittelen akkuveroa sen koboltti pitoisuuden mukaan. Sitten kun keksitään ympäristöystävälliset sähköauton akut niin veroa täytyy muuttaa perustuen johonkin toiseen.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 986
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #27 : Tammikuu 12, 2020, 09:08:05 »
Verotuksella ei tule ikinä(?) olemaan mitään tekemistä ympäristöystävällisyyden tai järkevyyden kanssa.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #28 : Tammikuu 12, 2020, 10:52:06 »
Onhan se varmaan kiva yllätys omistajalle kun auto on saanut yön aikana lisää rangea tai sentry moden. En tosin tiennyt että Rangessakin näin on. Kuten totesin se on vain kiva lisä, ei kovinkaan vahva peruste.
On varmaan myös kiva ylläri jos auto on saanut yön aikana pari uutta bugia, varsinkin jos entiset oli ehditty jo korjata.  :-\
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 182
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #29 : Tammikuu 12, 2020, 11:50:23 »
Olikohan kauppalehdessä kun joku Berliiniläinen taksari valitteli ettei sähköauto enään työkäytössä kannata kun lataushinnat on nousseet aika reilusti, tuon lehden autojutut nyt tosin voi laskea huumoriosastoon muutenkin.

Kotimaassa joku ajattelija ihmetteli miksi sähköautoa tarjotaan kaikkialla kaupunkiajoon, maallehan sitä pitäisi tarjota, maalla sitä voi ladata kotipihassa joka yö, kaupungissa taas ei juuri missään, maalla taas ei kohta polttomoottorilla tee mitään kun bensa-asemia on vain kaupungeissa ja isompien teiden varsilla.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 492
  • Peukkuja: 7
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #30 : Tammikuu 13, 2020, 11:27:23 »
Olishan se lisäks kiva huomata (Teslan tapaan), että auto on saanut yön aikana jonkin kivan uuden ominaisuuden.

Tämä nyt on melkein huonoin peruste valita sähköauto, katsos polttomoottoriautoissa on  tämä sama (samassa hintaluokassa) esim. Range Rover.

Tämä on itse asiassa edelleen ihan hyvä peruste, Land Roverinkin päivitykset on samaa kuin esim. Volvollakin, eli infotainment-softat päivitetään OTAna, mutta moottorin, ajoavustimien jne tärkeät päivitykset edelleen letkutetaan huollossa perinteisellä mallilla.
Teslalla tulee ihan kaikki OTAna, esim. kaikki autopilottiin liittyvät softat, kuten tänä vuonna tullut paranneltu auton kutsuminen luokse, liikennevalojen tunnistus autopilotill kaupungissa, ja sitten vaikkapa ihan moottoritehon kasvattamisen päivitys ludicrous-malleihin, joilla otettiin selkeämpää kaulaa Porschen Taycaniin.

Ja Tesla on pystynyt tämän tekemään 7-8v sitten, perinteiset valmistajat ei pysty tähän vieläkään, ja eihän se ihme ole, kun jälkimarkkinointi on se millä raha on tehty, mutta nyt pitäisi ihan oikeasti kehittää sitä toimintamallia tai voi käydä Nokiat joillekin isoista valmistajista.

Sähköautojen tekeminen ei myöskään ole ollut kovin helppoa, esim EQC ei ole saanut myytyä edes Saksassa juuri mitään (isosta rummutuksesta huolimatta myytiin 55 kpl viime marraskuussa), ja se on jo jotain, että jenkki pätkii sakun kotimarkkinoilla melko selvästi.

Sitten voidaan miettiä sitä, että Teslan 85kw akku painoi silloin 7-8v sitten 540kg, kun taas uutukaisen MB:n 80kw akku painaa 625kg ja Audin 95kwh n. 700kg, ja toteutuneiden kulutusten perusteella myös Audin ja Mersun optimismi mittauksissa on Teslaa merkittävästi edellä, eikä noilla sähköillä päästä edes lähelle sitä toimintamatkaa mitä luvataan, niin kyllä sitä saadaan vähän pääkonttoreissa miettiä, että miten tipahdettiin kyydistä näin pahasti...

Ja perinteisten ahdistusta ei yhtään helpota se, että sähköautojen markkinoille on tulossa muitakin nälkäisiä kilpailijoita niin perusautojen kuin luksusautojen markkinaan, parin vuoden päästä se ei ole pelkkä Tesla jota vastaan kilpaillaan.

Tesla Model S P85 -14, BMW 530d GT -12, Saab 9-5 2.0T Aero -11

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 073
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #31 : Tammikuu 13, 2020, 13:19:17 »
Olishan se lisäks kiva huomata (Teslan tapaan), että auto on saanut yön aikana jonkin kivan uuden ominaisuuden.
Kuten rangen pudonneen 65km ja latauksen hidastuneen, koska Tesla haluaa välttää takuutapauksia akkujen osalta?
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 492
  • Peukkuja: 7
Vs: Koska tulee Citroenin seuraava sähköauto?
« Vastaus #32 : Tammikuu 17, 2020, 08:54:00 »

Tesla on pystynyt tämän tekemään 7-8v sitten, perinteiset valmistajat ei pysty tähän vieläkään, ja eihän se ihme ole, kun jälkimarkkinointi on se millä raha on tehty, mutta nyt pitäisi ihan oikeasti kehittää sitä toimintamallia tai voi käydä Nokiat joillekin isoista valmistajista.


Ei näköjään oma arvio mennyt kovin sivuun, myös Volkkarin pääjohtaja on samoilla linjoilla: https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenia-uhkaa-nokian-kohtalo-varoittaa-paajohtaja-yhtion-taytyy-uudistua-radikaalisti-jotta-sita-arvioitaisiin-samalla-tavalla-kuin-teslaa/?fbclid=IwAR0bXBAEJGmFZRsHizjW5HYe2TIcBj0VjLOLc4AKdFViqmx1cLAOXdEMjss
Tesla Model S P85 -14, BMW 530d GT -12, Saab 9-5 2.0T Aero -11