Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 118096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kidneyboy

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #25 : Joulukuu 16, 2007, 14:21:59 »
No ei oo ainaskaan vielä ittestään uudelleen ilmotellu.

Hyvä että tuli toi katsastus hylky mahdollisuus esiin, ois tämä vuosittainen mukavuus taas edessä. Eipähän ainakaan nyt ketuta niin paljon ,ku on asia tiedossa.

Jos jollain on vaan tietoo Vantaalaisista valtuutetuista Citikka-huolloista, niin ystävällisesti saa minullekkin mainostaa. Ei välttämättä kiinnostais aina tuonne Veholle viedä, jos vaan vähänkin halvemmalla jotenkin selviää...

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 265
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #26 : Joulukuu 16, 2007, 15:05:29 »
Jos jollain on vaan tietoo Vantaalaisista valtuutetuista Citikka-huolloista, niin ystävällisesti saa minullekkin mainostaa. Ei välttämättä kiinnostais aina tuonne Veholle viedä, jos vaan vähänkin halvemmalla jotenkin selviää...

Valtuutettuja pääkaupunkiseudulla on vain Vehot.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #27 : Joulukuu 16, 2007, 16:06:23 »
Miksi se pitää Veholle viedä????
 
Citroën 2CV AZ Berline -56

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #28 : Joulukuu 27, 2007, 15:23:12 »
Minä vältän Hevoa kuin ruttoa! Onneksi Turusta löytyy sitroenisteille mm. Ritiko Oy. Kävin viimeksi Hevossa (sinänsä turhassa) puhkiruostumattomuustakuutarkastuksessa. Tiskillä ihmeteltiin, että eikö nyt tosiaan kaaraan laiteta tällä kertaa muuta (ja maksullista), ja että eikö tätäkin kannattaisi siirtää sinne seuraavan määräaikaishuollon yhteyteen. Ilmoitin aika ykskantaan että ei nyt muuta todellakaan, koska minä en enää vie autoani Hevoon kuin puukko kurkulla (jälkimmäistä en sanonut ääneen). Oli kyllä mukava ajaa liikkeen pihasta nollan euron "lasku" taskussa ;)


 

pertsa5

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #29 : Joulukuu 27, 2007, 22:55:52 »
niin, katsastuksessa katsoivat listalta mikä virhekoodi siellä oli , joka sen antipollution  ilmoituksen antoi. en muista mikä koodinumero oli mutta systystyhäiriö jossain sylinterissä.  korjauksena kahden ( muistaakseni) puolan vaihto.  Ei sen jälkeen enää ilmoituksia tullut.

matju1

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #30 : Toukokuu 22, 2008, 17:39:00 »
C5 Citroen 2.0 pensiini vuosimalli 2001 auton tietonkone ilmoittaa vikakoodiksi antipolution fault ja ei lähde kuittaamalla pois ja katsastuksessa tuli hylky katsastus mies luki vikakoodit ecusta ja tuli oli sytytyskatkos, polttonestejärjestelmä,perus komponentti,katalusaattori,toisioilmajärjestelmä,happitunnistin,happitunnistimen lämmitin,EGR järjestelmä.Pakoputkesta katsastus miehen mittaamat pakokaasuarvot olivat tosi hyvät.autossa kaikki nestepinnat ja öljyntasot oikeassa korkeudessa.+pysyvät vikakoodit ECU 10 (tila 03) p0351 sytytyspuola A,ensiö/toisiovirtapiirin virhetoiminto toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto                                                                                                 Ajoittaiset vikakoodit (tila 07)  ECU Vikakoodi Kuvaus Ei vikakoodeja.Ja moottorin kuva ja service valo palaa koetaulussa ja tämä valo ja vikakoodi kummitellut ennenkin mutta häipynyt itsekseen pois.Mikähän tämmöiset vikakoodit voi aiheuttaa?Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

Jeth

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #31 : Toukokuu 22, 2008, 18:30:32 »
Tästäkin taitaa jo olla useampikin ketju. Uudet tulpat ja sytytyspuola?

Poissa Suentassu

  • Jokapaikanhöynä
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0 16v Break A -04
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #32 : Toukokuu 22, 2008, 21:15:38 »
Omassa oli talvella samaa vikakoodia kun kylmänä käynnisti. Ravisti ja "kävi vain kolmella pytyllä", eikä vääntänyt lainkaan. Pätkä motarilla kyllä korjasi tuon herjan kun sai moottorin lämpimäksi, ja sammutti ja käynnisti uudelleen mutta tuli tuo tosiaan muutaman kerran.
Sittemmin viaksi ilmeisesti (?) paljastui kantava hydraulinen venttiilinnostin, joka korjattiin sitten pääosin myyjäliikkeen piikkiin, itse maksoin vain omavastuun 500€.
Veholla sanoivat että noita samalla vialla olevia C5- vekottimia on enemmänkin liikkeellä, kun rahoitusyhtiöt ei halua niitä huoltoja tehdä leasingautoille, kun on sen verran hintava remppa. Taisi olla kokonaiskustannus  pitkälti  yli 2000 €, joten maksoin *ilomielin*  :-\ sen pelkän omavastuun siitä...

En sitten tiedä olisiko tässä samanlaista ongelmaa taustalla, mulla tosiaan vain pakkasella ilmeni jos oli unohtunut laittaa yöksi narun jatkoksi.
Ei kyllä enää tuon rempan jälkeen vikaa ole ilmennyt, ainakaan vielä vaikka oli siinä niitä pakkasiakin välissä.
Joitakin itämaisia ja saksalaisia auton kaltaisia tekeleitä -> Xsara VTR 2003 -> C5 2.0 Break A 2004.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=23374
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23374

SaPeKa

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #33 : Toukokuu 22, 2008, 21:23:05 »
kantava hydraulinen venttiilinnostin...Taisi olla kokonaiskustannus  pitkälti  yli 2000 €...

 :o Koko kannenko ne on siihen vaihtanut?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 275
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #34 : Toukokuu 23, 2008, 00:32:30 »
Mulla tuli kanssa kerran keväällä toi "antipolution fault" herja ja kuittasin sen pois omalla pikkutesterillä.Sen jälkeen ei ole samaa herjaa imennyt,eikä autolle ole tehty mitään.
Toinen herja tuli kyllä n. kuukautta myöhemmin,mutta siinä puhuttiin katalysaattorista ja auto kävi varmaan 2 pytyllä.Kilsan ajon jälkeen pysäytin ja V-Checker hanskalokerosta OBD-pistokkeeseen kiinni,vikakoodin kuittaus ja sen jälkeen käyntiin ja siitä lähtien pelannut muutaman tuhat kilsaa kuin angel.

Kumpaakin herjaa yhdistää parin asteen aamupakkanen ja ilman piuhaa käynnistäminen.Hetken käy hienosti ja sitten alkaa kone pöpöttämään,aivan kuin saisi liian rikasta seosta.Sitten ilmestyy herja näytölle... >:(

PS. Ei varmaan kannata mennä mihinkään motarille kaasuttelemaan vajaakäyntisenä,siinä voi katti sanoa kohta morjens... :)

Alkaa olemaan liian hienoja ja monimutkaisia nää nykyautot.Vikavalot on syttyneet satunnaisesti omistamissani kahdessa opelissa,sonatassa ja nyt citikassa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Petteri L

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 205
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #35 : Toukokuu 23, 2008, 15:17:02 »
kantava hydraulinen venttiilinnostin...Taisi olla kokonaiskustannus  pitkälti  yli 2000 €...

 :o Koko kannenko ne on siihen vaihtanut?

Kyllä mullakin saatiin aikaan 2000 e lasku missä-lie-halvimmassa nyrkkipajassa, kun auton 2 kk aiemmin myynyt liike korjautti vastaavan "kolmella pytyllä -vian" mun autosta v. 2006 - työt oli kannen oikaisu, venttiilien hionta, uudet nostajat ja uusi puola, jos ulkoa oikein muistan (sain tappelemalla kuitin itselleni, vaikken maksanut itse mitään, joten uskon myyjän käyttäneen halvinta keksimäänsä pajaa...)

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,2875.msg21683.html#msg21683


EDIT: Linkki
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2009, 15:20:56 kirjoittanut PicassoHDI »
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13

Poissa Suentassu

  • Jokapaikanhöynä
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0 16v Break A -04
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #36 : Toukokuu 23, 2008, 18:45:33 »
kantava hydraulinen venttiilinnostin...Taisi olla kokonaiskustannus  pitkälti  yli 2000 €...

 :o Koko kannenko ne on siihen vaihtanut?

En muista mitä kaikkea oli vaihdettu, mutta vaikutttava lista oli ainakin, pitkälle toista sivua A4- arkkia.  ;D

Suunilleen kaikesta oli sitten mulle laskussa merkitty "0.2 kpl" ja loppusumma siis mun osalta oli sen 500 €.


PS. Ei varmaan kannata mennä mihinkään motarille kaasuttelemaan vajaakäyntisenä,siinä voi katti sanoa kohta morjens... :)


No en tiedä tuosta kannattamisesta, mutta Vehon ohje oli ekalla kerralla että ajele sillä nyt vaikka viikko ja jos ei sillä tokene niin tuo huoltoon, niin ajetaan testeriin... Ja tokalla kerralla tosiaan oli se herja siinä pari päivää kun ajelin vain pikkupätkää kaupungissa. Siis tuossa vaiheessahan itse kone kävi jo ok, mutta herja ei ottanut kadotakseen.

Tuumin tuosta että ei vissiin ehtinyt moottori oikein kunnolla lämmetä noilla kaupungin nurkka-ajoilla, joten sitten päästelin parikymmentä kilsaa motarilla ja kävin sitten tankilla.
Sen jälkeen kun auton käynnistin niin oli se ilmoituskin kadonnut.
Joitakin itämaisia ja saksalaisia auton kaltaisia tekeleitä -> Xsara VTR 2003 -> C5 2.0 Break A 2004.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=23374
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23374

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 275
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #37 : Toukokuu 24, 2008, 10:39:15 »
Niin tarkoitin,että katalysaattori on vaarassa vaurioitua,jos ajetaan 1-2 sylinteriä pimeänä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Suentassu

  • Jokapaikanhöynä
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0 16v Break A -04
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #38 : Toukokuu 24, 2008, 18:39:16 »
Toki näin on, enkä usko että siinä on pelkkä katti vaarassa,vaan moni muukin paikka saattaa ottaa enemmän tai vähemmän kipeää.

Eli en suosittele minäkään niin toimimaan jos kone käy vajailla pytyillä.
Joitakin itämaisia ja saksalaisia auton kaltaisia tekeleitä -> Xsara VTR 2003 -> C5 2.0 Break A 2004.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=23374
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23374

Sitruuna

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #39 : Toukokuu 25, 2008, 23:15:52 »
Mein Kampf viime kesältä/syksyltä: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,2875.0.html
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 00:54:17 kirjoittanut PicassoHDI »

matju1

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #40 : Toukokuu 28, 2008, 13:37:04 »
Vastaus vastaus ensimmäiseen kysymykseen vika koodien nollaukseen ei ollut vehon mukaan muuta mahdollisuutta kuin suihkutuksen ohjauslaite opetus paketti CIOBO 16126910 ja viat poistui eikä tarvinnut uusia yhtään osaa autoon JA AUTO TOIMII NYT KUIN UNELMA HINTA 83,10E

Poissa Suentassu

  • Jokapaikanhöynä
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0 16v Break A -04
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #41 : Toukokuu 28, 2008, 17:41:26 »
Noniin, mukava kuulla että joskus pääsee "halvallakin" näistä tietokoneen ilmoituksista, hyvä näin  :)

Joskus tosin tuntuu että korjaamollakin vedetään arvalla että mikä vastaus annetaan tällä kertaa asiakkaalle, kun tuo voi tarkoittaa mitä vain näistä vaihtoehdoista...

Mutta ehkä se lopulta on se vikakoodin lukulaite joka mekaanikolle lopulta paljastaa mistä kannattaa alkaa vikaa etsiä, ja lopullinen kustannus sitten alkaa sitä myöten selvitä.
Joitakin itämaisia ja saksalaisia auton kaltaisia tekeleitä -> Xsara VTR 2003 -> C5 2.0 Break A 2004.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=23374
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23374

ite2000

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #42 : Heinäkuu 07, 2008, 22:05:33 »
Olikohan tuo se osa joka on pimentynyt sanoivat merkkihuollossa että takimmainen happianturi tai jotain?
Hinta oli aikas suolainen 269e..... Saakos sitikan osia jostain halvemmalla? Tarvikkeena saa mutta jotuuu sitten hitsaushommiin....  >:(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 20:52:54 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 275
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #43 : Heinäkuu 08, 2008, 00:14:06 »
Tuleeko toi herja jatkuvasti?Mulla tuli toi sama herja keväällä kylmäkäynnistyksen yhteydessä,eikä ole sen koommin häirinnyt.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

ite2000

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #44 : Heinäkuu 08, 2008, 20:35:13 »
Tuleeko toi herja jatkuvasti?Mulla tuli toi sama herja keväällä kylmäkäynnistyksen yhteydessä,eikä ole sen koommin häirinnyt.

Joo tuli kerran ja ei sen jälkeen ole poistunut, vein merkkiliikkeeseen ja siellä 3h vianetsinnän jälkee tulos oli että takimmainen happianturi sökö? Hintaa vian etsinnästä tuli 74e osaa ei ollut hyllyssä(onneksi). Tilaamalla Ranskasta 269e + töitä päälle 35 - 70e ? Hintaa tulee prkl....
Nollasivat vikailmoituksen, ajotietokone oli hiljaa jotain 35km sitten tuli uudestaan sama herja.... Ei kuulemma mene katsastuksesta läpi, kun jää "merkki" että viallinen happianturi, joku oebd -arvo "hylätty" oli siinä listassa minkä olivat saaneet ulos peräti....

Juu_pe

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #45 : Heinäkuu 10, 2008, 19:40:50 »
En nyt tiedä mistä "happianturista" puhut, mutta itselläni oli samaa herjaa ja kyseessä oli ilmamassamittari. Sitrosella hintaa n. 150€ ja sen vaihtaa itse 5minuutissa.

ite2000

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #46 : Heinäkuu 10, 2008, 22:28:49 »
En nyt tiedä mistä "happianturista" puhut, mutta itselläni oli samaa herjaa ja kyseessä oli ilmamassamittari. Sitrosella hintaa n. 150€ ja sen vaihtaa itse 5minuutissa.

Jaa-a, puhun mitä minulle kerrottiin, että katalysattorissa on kaksi "happianturia" joista takimmainen hajalla? Hintaa 269e.... Merkkiliikkeen huoltopäällikön sanoja noin ylimalkaan lainaten....

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #47 : Heinäkuu 10, 2008, 22:34:02 »
En nyt tiedä mistä "happianturista" puhut, mutta itselläni oli samaa herjaa ja kyseessä oli ilmamassamittari. Sitrosella hintaa n. 150€ ja sen vaihtaa itse 5minuutissa.
Uudemmissa järjestelmissä on 2 happianturia- toinen ennen ja toinen jälkeen katalysaattorin. Aina joskus ne menee rikki- sori oli pakko ...
edit: Ei meinaa tuo lainaus onnistua.... ;)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

frank

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #48 : Heinäkuu 29, 2008, 12:45:51 »
Heips! Mulla kävi niin että käynnistelin C5 tässä taannoin ja kone lähti jolkottelemaan kolmella kintulla jonka seurauksena hetken päästä sain samaisen" Anti Polution" herjan.
Vika pysyi sitkeässä vaikka tein kaikki perustemput akkunapa irti 15sek. Moottorin ryntäytykset. Huuhtelua (sahausta ilman tulppia). Lopulta ajettuani noin 50km moottoritie ajoa vikailmoitusta ei enää tullut ja ei ole sen koommin tullutkaan?

teukka78

  • Vieras
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #49 : Elokuu 15, 2008, 18:56:00 »
Auto on jo herjaa "anti pollution faultia" kahdesti poistettu liikkeesä, ja viimeksi sanottiin, että vika on katalysaattorin lisähapen saannissa! eli jossainkuskinpuolen puskurin takana on kuulemma jokin puhallin, joka puhaltaa käynnistäessä pari minuuttia happea katalysaattorille! ELI onko kallis osa/ vaikea vaihtaa! pitäis lähteä perjantaina reissuun!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 20:36:13 kirjoittanut PicassoHDI »