Kirjoittaja Aihe: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana  (Luettu 602 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa K.H.

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« : Syyskuu 12, 2019, 13:33:52 »
Uutena jäsenenä kyselen seuraavaa:
Kun lämpimällä moottorilla tulee esim liikennevaloihin ja jarruttaa useamman polkaisun, niin alkaa käydä vain kolmella tai kahdella sylinterillä. Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää, niin toimii taas, mutta uusiutuu kyllä kun pumppaa jarruja.
Mistähän aloittais etsiä vikaa?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 682
  • Peukkuja: 16
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2019, 08:50:07 »
Kuulostaa äkkiseltään kummalta, pystyykö tuon toistamaan ihan koska vaan halutessaan vaikka kotipihalle tultuaan, eli todettu että varmasti riippuu tuosta, eikä vain sattumaa? (Vaatiiko kuinka monta polkaisua, eikä yksi kova/pitkä painallus tee samaa)

Joskus on ollut hassuja ilmiöitä kun pääsylinteri on vuotanut jarrunestettä tehostimen sisälle, muttei se tuollaista aiheuta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 266
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2019, 10:22:53 »
Onko kyseessä bensa vai diesel?

Jos tehostin haukkaa niin paljon alipainetta ettei sitä riitä jonnekin muualle?
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2019, 10:39:56 »
Outoa, olen kyllä monessakin autossa törmänyt ilmiöön että kun jarrua pumppaa tyhjäkäynnillä niin moottorin kierrosluku vaihtelee, mutta ei sen pitäsi sylintereitä sammuttaa. Kuitenkin, tähän ilmiöön liittyy alipaine jota tehostin tarvitsee ja moottori tuottaa. Olisiko painevuoto jossain?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa K.H.

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2019, 11:03:45 »
Bensiini moottori on.
Kyllä vian saa esille moottorin ollessa kuuma ihan pihamaallakin. noin 3 kertaa kun pumppaa, niin alkaa tehdä tuota

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 531
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2019, 11:30:34 »
Älä tee niin ei ole ongelmaakaan.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa K.H.

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2019, 12:29:59 »
noo, kun ei oikein voi esim liikennevaloissa olla painamatta jarrua..

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 531
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2019, 14:42:06 »
Kolme kertaa?

No, jos se tulee myös poljinta pohjassa pitäessä niin sitten tehostimen kalvo rikki. Tarkista myös alipaineputkistojen tiiveys.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 599
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2019, 16:10:27 »
Se voi olla ilmamäärämittari joka sanoo ettei tarvita enempää polttoainetta ja ilmaa tulee kuitenkin jarrutehostajan kautta. Silloin seos menee niin laihaksi ettei jaksa syttyä.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 301
  • Peukkuja: 24
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2019, 08:27:50 »
Ei ole ilmamäärämittaria.

Täältäkin veikkaus jarrutehostimen kautta tapahtuvaan ilmavuotoon.

Poissa K.H.

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #10 : Syyskuu 18, 2019, 13:56:54 »
Onkos muuten normaalia, että venttiilikopasta lähtevä huohotusputken imu on todella voimakas? ja kun käynnissä avaa öljykorkin, tulee sama käyntihäiriö esiin?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #11 : Syyskuu 18, 2019, 16:12:06 »
Onkos muuten normaalia, että venttiilikopasta lähtevä huohotusputken imu on todella voimakas? ja kun käynnissä avaa öljykorkin, tulee sama käyntihäiriö esiin?

Siis jos otat putken irti moottorin käydessä? Imeehän se imusarjaan päin... mitä nyt sitten tarkoittaa todella voimakas... venttiilikoppaan päin ei kai pitäisi olla imua. Ja samalla se sitten imee suodattamatonta ilmaa ja roskia koneeseen, eli kannattaa olla varovainen tuollaisten kokeiden kanssa. Öljykorkin avaamisen ei pitäisi aiheuttaa merkittävää käyntihäiriötä ellei jotain ole rikki. Yhden volvon olen nähnyt puhaltavan savurenkaita puf puf puf kun öljykorkin avasi... (en ostanut  :))
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 385
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 2005 2.0 käyntihäiriö kuumana
« Vastaus #12 : Syyskuu 18, 2019, 19:09:42 »
Mulla ainakin kun öljykorkin otti auki niin alkoi käydä epätasaisesti ja vikavalo syttyi,kun korkin pani kiini niin valo sammui eikä tullut vikakoodia.Sama kone ja vuosimalli.Katsastuksessa ei ongelmia .