Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 113419 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 357
  • Peukkuja: 25
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #250 : Syyskuu 17, 2017, 20:49:07 »
Toivotaan parasta. Minulla ei ehjän akun vaihtaminen uuteen korjannut P0410:aa  :-\

Poissa Wiltsu-boy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #251 : Syyskuu 30, 2017, 09:41:40 »
Toivotaan parasta. Minulla ei ehjän akun vaihtaminen uuteen korjannut P0410:aa  :-\

Mikä sinulla auttoi? Mulla tuli takaisin tuo valo...

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 357
  • Peukkuja: 25
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #252 : Syyskuu 30, 2017, 20:08:24 »
En ole vielä puoleen vuosikymmeneen löytänyt ratkaisua. Viime talvena luulin 98:iin siirtymisen korjanneen kun koodi ilmeni ja katosi sen mukaan oliko tankissa 95 vai 98. Kesän tultua sekin ilo katosi.

Poissa Matruusi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #253 : Lokakuu 18, 2017, 15:21:43 »
Kaikki antipöllöt hävisi ku vaihto venttiilin nostimet ja samalla jakopaan ku irti oli muutenki.
Olihan se iso homma ja aikaa meni aamusta iltaan mutta eipä ole kertaaka tarvinu antipöllöjä kuitata pois ja puolisen vuotta jo ajellu remontin jälkeen

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 432
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #254 : Joulukuu 14, 2017, 15:10:26 »
P0420 - onko korjaantunut millään muulla kuin katalysaattorin vaihdolla? / Tarkoittaako sitä, että koodi varmasti häipyy katin uusinnalla?

Jostain luin, että useasti korjaantuu takimmaisen lambdan vaihdolla.
Antaisiko lambda kuitenkin silloin myös oman vikakoodinsa?

Voiko sytytystulppien kunnolla olla vaikutusta?

Tuo vikakoodi tulee pidemmässä tasaisessa ajossa ja jättää sitä myöten moottorin vikavalon palamaan, eikä valo sammu itsellään.
Näyttöön tulee myös luonnollisesti teksti "Depollution system faulty".

Päästömittauksessa päästöt olleet ok.

Autossa kilometrejä 208 tkm.

Ei huvittaisi vaihdattaa katalysaattoria, jos sama vikakoodi pillahtaakin taas kohta vaihdon jälkeen.
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 819
  • Peukkuja: 19
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #255 : Joulukuu 14, 2017, 15:57:22 »
Kai tuon lambdan jännitteen saa mitattuakin, mutta tuskin muut kuin merkkihuolto (jos sekään) saa pääteltyä lambdan käyrästä varmasti/kunnolla katin kuntoa. Periaatteessa sen pitäisi kertoa katin kunto, mutta päättelee vain sillä että muutokset on paljon hitaampia kuin ensimmäisessä säätölambdassa.

Joissain autoissa tuo on vanhemmiten hieman yliherkkäkin ja niissä halpa kokeilu/ranetuskonsti on ollut lisätä jatkoadapteri lambdan ja katin väliin, syntyy sopiva umpiperä jossa pakokaasut vaihtuvat hitaammin -> lambdan muutokset hidastuu myös. Sopivan pienellä reiällä voi poistaa vaikka koko katalysaattorin ilman että ECU huomaa (tietysti normaali pakokaasumittaus vaikka katsastuksessa huomaa). Usein katti/lambdan kierre on tosin sellaisessa paikassa ettei tuo oikein helposti onnistu (mutta noita löytyy melkein joka lähtöön, googlella vaikka Oxygen Sensor Extender). Ja ranetuksista on syytä mainita rehellisesti jos autoa myy.

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 432
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #256 : Joulukuu 14, 2017, 16:03:42 »
Pitää nyt tuumata. Ärsyttävä vikakoodi on kyllä. Samoten se teksti ja vikavalo.
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa chewitsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 230
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #257 : Joulukuu 15, 2017, 14:41:28 »
Mulla auttoi sytytystulppien ja öljyn vaihto. Tulppien kärkiväli oli muuttunut ja öljyä tulpankolossa. Öljy oli mustaa, vaikka vain 10 tkm ajettu - ei taida tuo imuvaihto ylttää pohjalle asti.

Valo sammui parissa viikossa, eikä vikamuistissa ollut parin kk:n jälkeen mitään. Kaasutintestaaja sanoi katalysaattorin olevan hyvässä kunnossa. Kilsoja takana 284 000.

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 432
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #258 : Joulukuu 15, 2017, 14:53:40 »
Mitä vikakoodia sun auto näytti?

Mulla auttoi sytytystulppien ja öljyn vaihto. Tulppien kärkiväli oli muuttunut ja öljyä tulpankolossa. Öljy oli mustaa, vaikka vain 10 tkm ajettu - ei taida tuo imuvaihto ylttää pohjalle asti.

Valo sammui parissa viikossa, eikä vikamuistissa ollut parin kk:n jälkeen mitään. Kaasutintestaaja sanoi katalysaattorin olevan hyvässä kunnossa. Kilsoja takana 284 000.
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa chewitsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 230
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #259 : Joulukuu 15, 2017, 22:07:39 »
Antipollution, katalysator fail tai jotain tommosii, koodinumeroa ei luettu, en muista tuliko näyttöön.

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #260 : Elokuu 07, 2018, 18:33:18 »
No niin, liitytäämpä tähän antipöllö joukkoon.Melkein tuli vuosi täyteen ilman mitään vikoja C5 2.2 hdi, mutta eikös eilen sitten pysäntynyt, ehdin jo hinurin soittaa, sit kokeilin ja lähti käyntiin, kieroksia ei ottanut kuin vajaa neljätonnnia ,eikä vakkari pelannu. Vikakoodia ei löytynyt ,mutta data-ajo näytti 3ja 4:s pytty -57%, eikä ole häipynyt, obaut parikymmentä kilsaa pääsee, ek. sammuu ja tupakkitauko, sit taas menoksi. Kyllä nyt on pakko nöyrtyä hdi moottoreiden kanssa, ja vaihtaa takaisin td autoihin. On viides hdi mikä nyt on menossa paaliin.

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #261 : Elokuu 10, 2018, 13:18:15 »
Taas toimii,ei vielä tarvii paalata, Hehkureleen vaihto auttoi tällä kertaa. Sehän tässä oli mielenkiintoista, kun seittämän vikaa aiheutti tämä, kaikki kuittas pois paitsi yksi jota ei ymmärtänyt vanha erkkikään.  Addiktiivilisäaine vajaa. Mitä mahtaa olla ja minne laitetaan.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 447
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #262 : Elokuu 10, 2018, 13:23:10 »
Taas toimii,ei vielä tarvii paalata, Hehkureleen vaihto auttoi tällä kertaa. Sehän tässä oli mielenkiintoista, kun seittämän vikaa aiheutti tämä, kaikki kuittas pois paitsi yksi jota ei ymmärtänyt vanha erkkikään.  Addiktiivilisäaine vajaa. Mitä mahtaa olla ja minne laitetaan.
Hiukkassuodattimen lisäainetta eli Eolysia. Täyttö tapahtuu vasemman takarenkaan vierestä ja samalla pitää nollata laskuri Lexialla.
-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 -=- XM 2.0i' 90 -=- AX 11 TRE '89 -=- 307 SW 1.6 16V '06=-

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #263 : Elokuu 10, 2018, 13:34:47 »
Niin mihin sinne, kun tässä ei ole kyseistä paikkaa mihin laitetaan.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 447
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #264 : Elokuu 10, 2018, 13:54:01 »
Niin mihin sinne, kun tässä ei ole kyseistä paikkaa mihin laitetaan.
https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=1678.0

Pelkkä lisäys ei auta mitään. Pitää myös nollata laskuri. Ei se välttämättä ole edes oikeasti loppu vaan on aikaisemmin lisätty nollaamatta.
-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 -=- XM 2.0i' 90 -=- AX 11 TRE '89 -=- 307 SW 1.6 16V '06=-

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #265 : Elokuu 10, 2018, 14:01:58 »
Tästä on etsitty ennenkin paikkaa mihin laitetaan, ei merkkihuollossakaan ole löytynyt.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 819
  • Peukkuja: 19
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #266 : Elokuu 10, 2018, 15:37:44 »
Tästä on etsitty ennenkin paikkaa mihin laitetaan, ei merkkihuollossakaan ole löytynyt.
Kumpaa siinä ei ole:
- EOLYS-säiliötä ja sen täyttöaukkoa
- Asetuskohtaa Lexialla, josta saa laitettua lisäaineen määrän täydennetyksi

Jos eka puuttuu, olisiko joku modannut FAP suodattimen tyhjäksi tai olisiko auto muuten ilman sitä? Modauksesta huolimatta voi olla että ECU laskeskelee että EOLYstä kuluu ja kun tulkitsee että se on loppumassa se antaa vikailmoituksen.  Voi olla että ECU kuvittelee kaiken olevan kuin ennenkin, modaaja on vain poistanut jotain paine-ero tms. vikakoodeja ilmaantumasta, muttei ole poistanut EOLYs laskentaa tai sen vikailmoituksia? Minulla olisi myös muistikuva että kaikissa ei tulisi vikailmoitusta vaikka FAPin tyhjentäisi/poraisi, eli voi olla vaan tyhjennetty suodatinkin ilman modauksia? tai vanhassa autossa voi olla kaikkia muitakin ihmeellisyyksiä, olisikohan voinut olla jotain versioita ilman FAPpiakin, ainakin jossain päin maailmaa?

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #267 : Elokuu 10, 2018, 16:50:03 »
Tässä ei ole säiliötä eikä ole tossa automaatissa, molemmat on 2.2-02.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 819
  • Peukkuja: 19
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #268 : Elokuu 10, 2018, 18:32:07 »
Tässä ei ole säiliötä eikä ole tossa automaatissa, molemmat on 2.2-02.
Mutta tuleeko siinä silti herja lisäaineen loppumisesta? Eikö sen määrää nähnyt/saanut muutettua merkkiliikeen laitteella?
"total quantity of additive"

Olisikohan jossain päivityksessä myöhemmin ajettu ECUlle väärä ohjelma tai muita vääriä asetuksia, onkohan nuo kaikki alkupään Suomiversiot ilman säiliötä ja onko edes FAPpia auton alla (täytyykin käydä joku esimerkki katsomassa servicestä)? Vai tuleeko herja jollain muulla kuin tehtaan lukijalla?

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #269 : Elokuu 10, 2018, 21:44:59 »
Ei näistä tiedä, on ollut kaikkiaan 5 c5. sta ja muutama pökötti eikä missään muussa ole ollut kuin expertissä koko säiliötä.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 447
  • Peukkuja: 20
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #270 : Elokuu 10, 2018, 22:02:10 »
Katsoppa servicestä mitä se sanoo, pitäisikö olla fappi vai ei.
-= C5 2.0HDi 163 A Tourer '12 -=- XM 2.0i' 90 -=- AX 11 TRE '89 -=- 307 SW 1.6 16V '06=-

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #271 : Elokuu 10, 2018, 22:46:36 »
On katsottu, eikä ole. ja ei haittaa vaikka olisi, se on näköjään niin, mitä enemmän sitä penkoo, sitä enemmän tulee vikoja, vakkari hävis nyt viimisellä buuttaanisella. tässä on tammikuulle leimaa ja olen kaksi kertaa katsastanut, hankintahinta oli 500€, ajan niin kaun ku liikkuu ja paaliin, eikä ikinä enää mitään hdi romuja.

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 230
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën C5 2.0i 16V SX -03 B-Pack
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #272 : Syyskuu 18, 2019, 18:27:05 »
Täällä taistellaan antipöllöä vastaan, kun pitäisi katsastukseen mennä. Aluksi kävi kolmella satunnaisesti ( koodeja en muista, mutta oli random misfire ja lambda 1 bank 2 mm.) ja arvelin sen olevan puola vika, ja kyllähän se käynti parani eli varmasti oli puola särki (ml. 265tkm). Puolan vaihdon jälkeen n.100km ajettua alkoi uudelleen nykiä, muttei niin pahasti kuin aikaisemmin ja antipöllö tauluun. Nyt antaa koodia p0203 eli 3. Sylinterin suuttimen toimintahäiriö. Onko täällä kohtalo tovereita? Tämä tapahtuu yleensä lämpimällä koneella, ja kestää vain hetken ja taas toimii normaalisti. Miten monta kilometriä kestää että kaikki parametrit ovat ecussa jos vain nollaisi vikakoodit ja ajaisi katsastukseen?
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."