Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia C5 THP automaatista  (Luettu 5031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #50 : Kesäkuu 01, 2019, 08:46:29 »
Vaihtaisin ton pysäköintitilan mittaajan (joka toimii ainakin mulla tosi huonosti) automaattiseen pitkä-lyhyt-vaihtajaan koska vaan.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 118
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #51 : Kesäkuu 01, 2019, 11:12:38 »
Iskaritulos: Edessä vasen 71 ja oikea 77, pallot siis uudet Suplexit. Takana vasen 47 ja oikea 44 ja pallot alkuperäiset. Ehkä nuo takapallotkin kantsis vaihtaa?
Millasia iskarituloksia näillä yleensä tulee ja miten paljon ajetuilla palloilla? Tokihan se riippuu myös renkaasta ja rengaspaineista mitä tulee tulokseksi. Edellistä autoa käytin katsastuksessa 280 tuhatta ajetuin iskarein, mainittiin että iskarit kannattas alkaa vaihtamaan.
Nuo iskaritesterit tuppaa antamaan sitä isompia lukemia, mitä vähemmäksi on kaasunpaineet palloissa menneet. Testerit kun on suunniteltu mittaamaan perinteisempiä rautajousiviritelmiä...

Enemmän tuossa testituloksessa tuijottaisin oikean ja vasemman lukemia, että ovat samaa tasoa, en numeroarvoa sinänsä. Ja kuten itsekin totesit, oleellisesti tuloksen vaikuttaa myös rengaspaineet, renkaat, ja lisäksi myös muutenkin alustan nivelien kunto...

Toinen mitä nuo testerit mittaa ihan p*rseelleen, on Rättärit. Joskus testailtiin, uusilla putki-iskareilla antoi huonoimmat tulokset, yhdistelmä kitka-massavaimentimet tuotti yli sadan prosentin tulokset yms hupaisaa. Oli kyllä katsurin ilme sitten näkemisen arvoinen... Sittemmin ovat yleisesti jo ymmärtäneet ettei Rättäreitä kannata edes ko. testeriin ajaa, kun tulokset on mitä sattuu...

Niin, ja ainakin Bemarilta, ja taitaa olla Mersultakin, olla maahantuojalta toimitettuna tehtaan ohjeistus, ettei ilmajousilla varustettujen testauksessa saaduista tuloksista saa hylätä. Kun ovat todenneet ettei tuo testausmenetelmä sovi kuin rautajousille, harmi vaan kun PSA:lta ei tuommoista tiedotetta maahantuojalta ole tullut. Vähentäisi verbaalista painimista toisinaan, vaan kertoo myös maahantuojan asenteesta jotakin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #52 : Kesäkuu 11, 2019, 23:12:42 »
Ja miten vaikuttanee se iskaritesti tulokseen  että ainakin niissä katsastuspaikoissa missä ite käynyt niin jokaisessa paikassa on ennen iskaritestiä nostettu auto ilmaan niin että renkaat jää roikkumaan normaalista alustan korkeudesta. Ja pari päivää tuon jälkeen ainakin eturenkaat tunnettas pomppivan koloista normaalia enemmän kun ilmeiaesti ilmaa päässyt hydejärjestelmään.  Mutta hyväksytty tulos on silti tullut.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #53 : Kesäkuu 14, 2019, 21:31:36 »
Ja laturin valo taas syttyy vaikka laturi on vaihettu. Laturi lataa kuitenkin, yli 14 volttia on napajännite kaikki sähkölaitteet päällä tyhjäkäynnillä. Akku on tosiaan vain parivuotias Varta. Eikai se yksinkertasesti voi olla vielä menny huonoksi, pitänee käydä lähipäivinä tekemässä akkutesti.

Öljymittarin vika (F40A) siellä muistissa on, eikä poistu. Pitää siis muistaa erittäin epäselvästä tikusta tarkistaa öljytasoa tämän tästä, kun se väittää että se on muka correct vaikka olis edellisestä täytöstä ajettu jopa tuhat kilometriä, mikä on tällä kokemuksella thp:lle todella pitkä matka ilman öljynlisäystä.
Ja välillä kävi myös "käyttöakun jännitteen vika". F567 on koodi. Hmm..
Niin, ja U2005, herätys häiriö ajonopeuden vastaanotossa -koodi on myös muistissa usein. Ja sekä myös U1213, vika CAN-verkon ABS:n tai ESP:n ohjainyksiköltä saamassa ajonopeustiedossa. saatu arvo väärä. Nämä siellä on olleet varmaan kokoajan mitä "auto" on meillä ollut.

Tarkotus olisi kesälomalla lähteä käymään kauempana, mutta eihän tällasella romulla uskalla kotikaupunkia kauemmas lähtä. Yhen tankillisen kestää ilman vikavaloja.
Pitänee ahtautua perheen ja matkatavaroiden kanssa Bravoon, se sentään TOIMII. Ei loista vikavalot, paitsi nyt tällähetkellä palaneen kilpivalon ilmoitus. Italiassa näköjään ostataan autot tehä lähes yhtä hyvin kun nousevan auringon maassa, tosin kun patongin purijat viinipäissään. :)

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #54 : Kesäkuu 14, 2019, 22:44:09 »
Pitänee ahtautua perheen ja matkatavaroiden kanssa Bravoon, se sentään TOIMII. Ei loista vikavalot, paitsi nyt tällähetkellä palaneen kilpivalon ilmoitus. Italiassa näköjään ostataan autot tehä lähes yhtä hyvin kun nousevan auringon maassa, tosin kun patongin purijat viinipäissään. :)

Samat viat ne näkyy vuodesta toiseen olevan italialaisissakin ;D Meitin Stilossa valittaa myös silloin tällöin takaluukun kilpivalosta. Valo ehjä, mutta toi johdotus ja polttimon kiinnitys on suunniteltu vähintään yhtä "hyvin" kuin ranskattarissa, eikä korjaannu sukupolvesta toiseen! En sanoisi osaamiseksi
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #55 : Kesäkuu 14, 2019, 22:53:20 »
Kyllähän Bravo taitaa olla Italoista se poikkeus sääntöön ja siis ilmeisen vähävikainen kapistus. Toisaalta se ei muistaakseni sytyttänyt oikein millään osa-alueella (no se 150 hv T-jet taisi olla ihan mukava mylly). Alfat sytyttää enemmän, todennäköisistä vioista huolimatta  :) (Maserateista puhumattakaan, mutta ne menee tuonne päiväuniosastolle).

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #56 : Kesäkuu 15, 2019, 08:50:15 »
Sitten on näiden uusimpien saksalaisten sähköt jotka eivät kestä mitään (kuoriutuvat)....

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #57 : Kesäkuu 15, 2019, 09:12:27 »
En ihmettele, että virheilmoituksen toistuvat, jos korjaustoimenpiteet on vain niiden poistaminen eikä vikojen korjaaminen. Taitaa leksialla ”leikkiminen” ajan oloon jopa lisätä ohjaamon ilotulitusta.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #58 : Kesäkuu 15, 2019, 09:43:36 »
En ihmettele, että virheilmoituksen toistuvat, jos korjaustoimenpiteet on vain niiden poistaminen eikä vikojen korjaaminen. Taitaa leksialla ”leikkiminen” ajan oloon jopa lisätä ohjaamon ilotulitusta.

Tässähän on korjattu "autoa" jo kohta monella tonnilla! On vaihettu jakopäätä, laturia, huohotin/venttiilikoppaa, tiivistettä, laakeria, jousipalloa, jne. Ja viat eikun vaan toistuu silti!

Noille U-koodeille ei ole mitään edes yritetty tehä kun ne on siellä muistissa ollut vaikkei muita koodeja olekaan (ihme kyllä) ollut, eikä ne sytytä vikavaloja. Mainitsin vaan nyt niistäKin.
Ei pidä päästää tunteisiin, kun oma fanitusmerkki ei olekaan niin hyvä kuin olettaa :)

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #59 : Kesäkuu 15, 2019, 09:50:12 »
Kyllähän Bravo taitaa olla Italoista se poikkeus sääntöön ja siis ilmeisen vähävikainen kapistus. Toisaalta se ei muistaakseni sytyttänyt oikein millään osa-alueella (no se 150 hv T-jet taisi olla ihan mukava mylly). Alfat sytyttää enemmän, todennäköisistä vioista huolimatta  :) (Maserateista puhumattakaan, mutta ne menee tuonne päiväuniosastolle).

En Bravoa ostanutkaan itselleni siksi että se jotenkin sytyttäisi. Oli vaan sillä hetkellä budjetin sisällä olevista ikä/hinta/laatu -suhteeltaan ylivoimasesti paras.
Jos nyt rahaa olisi ja auton pelkästään tunteella ostasin, niin se olisi Alfa Romeo Giulia. Ja punaisena. Toinen olisi Kia Stinger.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #60 : Kesäkuu 15, 2019, 10:33:08 »
Kyllähän Bravo taitaa olla Italoista se poikkeus sääntöön ja siis ilmeisen vähävikainen kapistus. Toisaalta se ei muistaakseni sytyttänyt oikein millään osa-alueella (no se 150 hv T-jet taisi olla ihan mukava mylly). Alfat sytyttää enemmän, todennäköisistä vioista huolimatta  :) (Maserateista puhumattakaan, mutta ne menee tuonne päiväuniosastolle).

En Bravoa ostanutkaan itselleni siksi että se jotenkin sytyttäisi. Oli vaan sillä hetkellä budjetin sisällä olevista ikä/hinta/laatu -suhteeltaan ylivoimasesti paras.
Jos nyt rahaa olisi ja auton pelkästään tunteella ostasin, niin se olisi Alfa Romeo Giulia. Ja punaisena. Toinen olisi Kia Stinger.

Giulia olisi minunkin valintani. Mutta se ei oikein 4-henkiselle perheelle käy... Aikoinaan (oisko ollut n. 2009-2010) kun vähän pienempää autoa katselin, niin tyyppasin mielestä ennakkoluulottomasti mm. Golfin, Leonin, Bravon ja C4:n ja noista sain omasta mielestä C4:sta eniten rahoille vastinetta (ko. auto on edelleen ajossa, nyt 13v vanhana, ilman mitään ihmeempiä murheita). Mutta nämähän ovat yksilön valintoja, muuten kaikki ajaisivat Golffeilla  :)

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #61 : Kesäkuu 15, 2019, 11:24:18 »
Akkutesti tehty. Ja tulos on että, akku kunnossa, käynnistysjärjestelmä kunnossa, latausjärjestelmä kunnossa. Mikä sitte lie syy, muu kuin merkin yleinen paskuus.

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 329
  • Peukkuja: 10
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #62 : Kesäkuu 15, 2019, 11:43:25 »
Itse uskoisin että vikana on enemmän korjaajan kyvyttömyys.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #63 : Kesäkuu 15, 2019, 12:44:45 »
Turhaa osaa voi vaihtaa monella tonnilla eikä ongelmat korjaannu, jos perusvika jää selvittämättä. Tämä pätee lähes jokaiseen nykyaikaiseen automerkkiin.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #64 : Kesäkuu 15, 2019, 14:59:57 »
... Mikä sitte lie syy, muu kuin merkin yleinen paskuus.

Saiskohan tämän monimerkkikorjaamon yleiseksi vikadiagnoosiksi?  ;D

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #65 : Kesäkuu 15, 2019, 15:22:15 »
Itse uskoisin että vikana on enemmän korjaajan kyvyttömyys.

No sinäpä sitte etevänä varmaan tiät heti mikä on vikana, kun vaan näet vilauksen vikakoodista.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #66 : Kesäkuu 15, 2019, 15:26:35 »
Turhaa osaa voi vaihtaa monella tonnilla eikä ongelmat korjaannu, jos perusvika jää selvittämättä. Tämä pätee lähes jokaiseen nykyaikaiseen automerkkiin.

No sepä se kun sitä perusvikaa ei tunnu löytyvän. Kaikki oikeastaan suht selkeät asiat on tutkittu, ei se laturin vaihtokaan turhaa ollut kun vanha oli käsissä ja sitä pyöritteli. Käytännössä ennakoitiin tuleva vika.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #67 : Kesäkuu 15, 2019, 15:43:46 »
Täältä ääni johto-/maavialle taikka sitten akkuvahdissa vikaa.

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 329
  • Peukkuja: 10
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #68 : Kesäkuu 16, 2019, 14:29:09 »
Täältä ääni johto-/maavialle taikka sitten akkuvahdissa vikaa.

Tämä tässä tai mahdollisesti bsm.
Maadoitukset ekana tarkastukseen (helpointa ja ilmaista)
Seuraavaksi jos jostain saisi bsm:n lainaan koittaa sellaista tai ebaysta käytetty parilla kympillä käytetty testiin.

Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #69 : Kesäkuu 25, 2019, 09:03:14 »
Akkuvalo on pysynyt poissa toistaiseksi. Putsasin sähköcleanerilla akun navat, vetokoukun pistokkeen joka on 13-napanen, eli sinnehän menee jatkuva virta = potentiaalinen vikapaikka siis, sekä virtavahdin liittimen. Akku-, käynnistys- ja lataustesti on tehty. Lataus on kunnossa ja akku myös.

Mutta, ei sellaista reissua ettei Citikassa jokin vikavalo syty: ensin normaalisti puolella kaasulla kiihdytys mutta kun ei tunnu vetävän niin vaistomaisesti painaa kaasua syvemmälle ja kun tomaatti vaihtaa liian aikasi vaihtaneen vaihteen takaisin pienemmälle, kierrokset nousee niin: DING Engine fault, repair needed.
Olen jo oppinut tän vikapesän kanssa, että ilman vikakoodinlukijaa ei kannate lähtä yhtään mihinkään, joten auto parkkiin ja pulikka pistokkeeseen. Mutta moottoriohjauksen päivityksen takia ei ohjelma enää pääse kunnolla moottoriohjainlaitteelle, vikakoodi jäi vähän epäselväksi, jotain air flow -juttua se oli. Pitää seuraavaksi viä se paikkaan, jossa vikakoodin saa kunnolla selville. Jos en ehi siihen mennessä ostaa parempaa lukijaa / testeriä, tarvisin sitä omassakin autossa että saan huoltoilmaisimen nollattua.

Noin 500 km:n reissun keskikulutus auton ajotietokoneen mukaan 7 litraa sadalle, sisältää myös mökkitieajoa. Että ei paha yli 1550 kiloiselle autolle, jossa pieni moottori. Pidän vakkarin satasen alueella 111:ssä, 80 alueella 90:ssä, 60 alueella 68-69:ssa.

Ihan kuin se vaihtaisi nykyisin herkemmin kutoselta vitoselle, jos on vähänkään mäkeä. Mutta tokihan kierrokset on todella alhaalla kutosella 90 nopeudessa.

Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 456
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #70 : Kesäkuu 25, 2019, 09:30:11 »
<snip> Pitää seuraavaksi viä se paikkaan, jossa vikakoodin saa kunnolla selville.<snap>

Kokeile vaikka vaihteeksi merkkihuoltoa >:D. Mikäli siis sitä et vielä ole kokeillut. Heillä lienee eniten kokemusta kyseisen pirssin huoltamisesta ja korjaamisesta...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #71 : Kesäkuu 25, 2019, 10:27:51 »
<snip> Pitää seuraavaksi viä se paikkaan, jossa vikakoodin saa kunnolla selville.<snap>

Kokeile vaikka vaihteeksi merkkihuoltoa >:D. Mikäli siis sitä et vielä ole kokeillut. Heillä lienee eniten kokemusta kyseisen pirssin huoltamisesta ja korjaamisesta...

Totta. Merkkihuollon asentajaan olen yhteyksissä ollut. Mutta eipä sitä hyvejää mihinkään viedä, jos ei selviä vikoja ole päällä ja vikavalot ei pala kokoajan.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #72 : Heinäkuu 04, 2019, 22:08:11 »
Akkuvaloa se polttelee välillä, monesti pätkäajon jälkeen. Auto myös menee economy moodiin herkästi, eli kun ovet avaa lukosta köyttää lapset vöihin ja kääntää virta-avainta, niin heti on economy mode päällä. Nyt kun tuosta aiemmin tekemästäni putsioperaatiosta on aikaa ja samalla latasin akun yön yli ja osan seuraavaa päivää.

1375 km tuli kesälomareissun kilometrejä (keskikulutus 7,4), kohteessa noin 600 km:n päässä joka käynnistyksen jälkeen kaupunkiajossa ja osin maantielläkin dingahteli battery charge faulti. Kun lähettiin takas kotiin päin ja ajettiin joku noin tunti, akkuvalo sammui itestään. Eikä syttynyt loppureissulla.

Sehän saattaisi viitata siihen, että auton mielestä akussa ei ole tarpeeksi varausta kun on ajettu lyhyehköä ajoa ja varaus siis nousisi sopivasti kun ajaa pitkästi yhtäsoittoa. Joka saattaa johtua siitä, että Varta olisi huono akku koska menettäisi jo parissa vuodessa kykyään pitää varaus, tai: akun kapasiteetti ja muut arvot on kerrottu autolle väärin, tai jätetty kertomatta, sillon vaihdon yhteydessä, jolloin auto luulee että akun varaus olisi turhan alhainen ja menee virransäästöön herkästi.
Mutta koska laturi lataa, auto käynnistyy hyvin, antaa akkuvalon dingahdella kun se ei näköjään mitään vakavaa tarkota tässä tapauksessa. Saapa nähä pakkasella sitte tuleeko käynnistysvaikeuksia, että joutus vaihtamaan akun.

Autolla on hyvä kyllä ajaa pitkää matkaa. Ainoastaan takapää heijaa melekeen kokoajan laajoissa heitoissa. Raidepään vaihdon ja kulmien säädön jälkeen auto menee kyllä suoraan ja ratti suorassa. Mutta puuskittaisen sivutuulen kyllä tuntee, joutuu kaitsemaan.
Euromaster sääti auton takapään aika reilusti auraukselle ja etupäähänkin aurausta hieman, ohjearvon mukaan. Ja hassusti takana toisella puolella on reilusti enemmän sivukallistumaa kun toisella puolen, en tiedä onko taka-camber säädettävissä.

Sellasta.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 668
  • Peukkuja: 16
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #73 : Heinäkuu 04, 2019, 23:05:07 »
Ladattiinko akku ohjeen mukaan vai jotenkin muuten (joissain kun ei saisi ladata suoraan akun navoista, vaan niissä on erillinen kohta joka menee akkuälyn mittauksiin mukaan?

Onko mitattu latausjännitettä ja sen toimintaa ja muutenkin mitattu akun jännitettä. Eikös tuo "akkuvalo" ole pikemminkin latauksen toiminnan indikaattori, näissä uudemmissa tosin indikointi latauksen toiminnasta on aika heikko. Yksi helppo tapa (jos on palikat) on laittaa OBD-bluetooth-kalikka ja katsoa jollain ilmaisappilla kännykästä ECUn näkemä jännite.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Vastaus #74 : Heinäkuu 05, 2019, 06:57:25 »
Ladattiinko akku ohjeen mukaan vai jotenkin muuten (joissain kun ei saisi ladata suoraan akun navoista, vaan niissä on erillinen kohta joka menee akkuälyn mittauksiin mukaan?
Merkkihuollolla oli tuo ohje (sain sen itsekin) mutta laittoivat napoihin suoraan, eikä ole ollut 3 vuoteen ainakaan mitään ongelmia.