Kirjoittaja Aihe: ECO-huollon jälkeen C4:ssä P000B vikakoodi eli pakonokka-akselin ajoitinvirhe  (Luettu 252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Menox

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Moi.

Kävin Herttoniemen Veholla ECO-huollossa, jossa tehtiin moottoriöljyn (Shell APLOW30 Helix Ultra Prof)  ja suodattimen vaihto sekä raitisilmasuodattimen vaihto. Kaksi päivää / vajaan 15 km ajon jälkeen tuli herja "engine fault repair needed" ja vikakoodiksi tuli P000B eli pakonokka-akselin ajoitin/asentovirhe.

Voiko tämä johtua tuosta tehdystä huollosta vai onko vain ihmeellinen sattuma, että ongelma tulee heti huollon jälkeen?

Auto siis C4 ja ajettu 149000km.

Jos on tiedossa joku hyvä paikka pääkaupunkiseudulla missä kannattaa käydä vika korjaamassa niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Kiitos paljon.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Onko millä moottorilla? Sattuisiko olemaan 1.6 THP taikka VTi?

EDIT: Täältä löytyy aiempaa keskustelua asiasta (olettaen, että VTi kyseessä): https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27597.0

Poissa Menox

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Kyseessä on tuo 1.6 VTi. Kiitos linkeistä :)

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Tuolta linkin takaa löytyvä P000B koodiin liittyvä info pdf sanoo, että mahdollisia syitä tuon koodin aiheutumiselle ovat mm. alhainen öljynpaine, tukkeutunut öljynkierto taikka nokka-akselin ajoituksenmuuntimen(?) jumittaminen (tai vika pakonokan solenoidissa?). Eli tuolla saattaa olla esim. öljynvaihtoon syy-yhteys. Kannattaa ainakin tsekata, että autossa on tarpeeksi (ei myöskään liikaa) öljyä. Voisiko tuo myös viitata venyneeseen jakopäänketjuun?